BM73 er hos NMJ på Strømmen i morgen! |
Post Reply | Page <1 345 |
Author | ||
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Flott illustrert! Da blir det ikke noe 73-sett her i gården før de leveres med skikkelige hjul
|
||
Mikael Järn
Veteran Joined: 23 januar 2010 Status: Offline Points: 249 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Nå som den etteranmeldte batchen fra NMJ med BM 73 Signatur er kommet ville det være fint om noen legger ut beskrivelse av om det er foretatt noen endringer av alle de påpekte svakhetene ved togsettet i denne tråden. Innredning? (Agenda/farver) Skinnebremsene? Boggiene? Hjuldimensjon?Videoutstikket bakover? (Størrelse) Annet?
|
||
Pelle
Nettgruppen Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
I og med at NMJ skriver på sine sider at de ba fabrikken fortsette produksjonen uten stans er nok disse settene temmelig identiske. De hade ikke klart å lage settene så raskt ellers ville jeg tro.
|
||
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
|
||
Mikael Järn
Veteran Joined: 23 januar 2010 Status: Offline Points: 249 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Pussig at NMJ hadde Signaturlogoen og den nye NSB-logoen ferdig så raskt! Nei dette har nok vært en lur salgsfremgangsmåte. Si først at opplaget er lite. Da selger du fort unna. Så sier du etterpå at vi p.g.a. stooor etterspørsel har du laget et nytt opplag. Og uten de nye logoene hadde det nok gått rett hjem hos folket.
Velvel. Modellene er fine de. Og Finn er Finn...
|
||
Chr. Lil.
Veteran Joined: 08 januar 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 246 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei!
Hvordan får jeg åpnet vognen og satt inn decoder? Jeg får det ikke til. Har fått av endene, men får ikke ut understellet/bunndelen... |
||
Christian L.
|
||
PaTrond
Viderekommen Joined: 09 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 105 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Akkurat det er en liten tålmodighetsprøve. Det står i bruksanvisningen, men det er noen plastfester som stikker lengre inn i vognen som sitter ganske så godt fast. Finner du rette stedet å klemme slik at plastfestene mister grep, får du det til. Edited by PaTrond - 12 september 2013 at 23:17 |
||
|
||
lklende
Fremo og MjF medlem Joined: 09 desember 2009 Location: Norge Status: Offline Points: 79 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg synes det er lettest å åpne vognene ved å starte helt i en av endene. Vipp forsiktig i nedre hjørne på hver side og prøv å få "golvet" litt ned. Deretter må du prøve å få tak og vippe litt ut ved nærmeste boggi før du trekker "golvet" litt lenger ned. Har du først fått løsnet skikkelig i den ene enden av vogna, kommer den andre enden mer eller mindre av seg selv..
Edited by lklende - 11 januar 2011 at 22:39 |
||
Chr. Lil.
Veteran Joined: 08 januar 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 246 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ja, det var ikke lett! Men fikk det til til slutt..
Jeg er fornøyd med min signatur, går godt på roco-geoline skinner også |
||
Christian L.
|
||
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Er det noen som har bilder av Signatur??
|
||
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
||
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Petter
|
||
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Off.... Petter da..... |
||
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
||
aha
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Var helt lik første edition, men hadde i tillegg Signaturlogo midt på vognkassen sirka, som orginalen. Mye finere uten logoen.
Arne
|
||
lklende
Fremo og MjF medlem Joined: 09 desember 2009 Location: Norge Status: Offline Points: 79 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg var så heldig her en dag i uka å være på rett sted til rett tid og fikk tatt en video av BM73 og El 18 som treffes på Sandnes stasjon
Edited by lklende - 15 januar 2011 at 21:48 |
||
J-I Hansen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hvis det er salget som gjorde at man lagde en versjon til, så er det rart at "Signatur-varianten" med art.nr. 81.202 er nevnt i info-arket som følger med det første opplaget.
"Alle vognene har midstilt Signatur logo og siste utgaven av NSB emblemet." Kan umulig stemme, da Signatur-logoen ble fjernet FØR det siste vingehjulet ble lansert. Det nest siste vingehjulet derimot, ... |
||
Min mj-pusher er VMJI.NO
|
||
Pelle
Nettgruppen Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
NMJ har mulighet for et par varianter til... Dette bildet ble tatt på Drammen st. i dag.
Ideen er ikke så ny egentlig. Dette bildet ble tatt av et type 73-sett på Strømmen i 1999, selv om littereringen sier 71 212! |
||
|
||
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 811 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
I katalogen NMJ delte ut samtidig med messa i Nürnberg står det at de skal lage GMB 71, GMB 71 original, NSB BM 73 Signatur og NSB BM 73b Agenda. At de da lager BM 71 uten Signaturdesign først er vel mere pussig, når det ikke står nevnt i katalogen. Edited by MY1201 - 24 januar 2011 at 17:05 |
||
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
||
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
A matter of life and death
|
||
webmaster
Administratorgruppen Joined: 05 desember 2010 Status: Offline Points: 72 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Enig! Det er vel denne du mente? Gode, gamle "Risemerra"! |
||
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
Pelle
Post Options
Thanks(0)
|
|
Synes den er fin med logoen, jeg! Det var jo slik de var da de kom i trafik.
|
||
|
||
eibro
Fremo og MjF medlem Joined: 04 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 264 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Noen som har prøvd å kjøre med dobbeltsett?
Det har vi prøvd på FREMO-treffet på Nærbø. Men kobblene på settene er ikke gode nok til å kunne gjøre det. Er det fler som har erfaringer med dette? |
||
Eirik
|
||
Post Reply | Page <1 345 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |