Nytt Marklin Anlegg |
Post Reply | Page <123 |
Author | |
Initium
Viderekommen Joined: 29 desember 2013 Location: Norge Status: Offline Points: 18 |
Post Options
Thanks(0)
|
hm, må forske litt med noen bordbiter og litt skinner og en kveld aleine hjemme skjønner jeg.
Banen til unga fikk akkurat tospors tunell, og ble påskjøtet 1,5m M skinner til Kona ble SÅÅÅ fornøyd over saging av isopor SAMTIDIG som jeg laget middag. Hvem sier at menn ikke kan multitaske ?
|
|
Livet er en lek...
|
|
b e pedersen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nå skal jeg ikke trekke forhastet slutning ang. 'Isopor' (som jo er et produktnavn, men ofte benyttes som fellesbetegnelse ... )
Om det nå engang er slik at det er Eps (som består av kuler og er som regel hvit) du benytter, vil jeg på det sterkeste anbefale å gå over til Xps (som har en cellestruktur, er som regel rosa, lyseblå el og oppfører seg som et homogent materiale). Av mange også kalt markplater. Ille kjekke plater å jobbe med, kan skjæres til med kniv etc uten at området ser ut som om det er invadert av statisk snø etterpå |
|
Bjørn Egil
|
|
Initium
Viderekommen Joined: 29 desember 2013 Location: Norge Status: Offline Points: 18 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takker for tips. Byggeplaten vår består av 4 stk XPS plater med glattkant ramme rundt og understøtning, mens fjellene består av litt av hvert, EPS og XPS. Fant en haug EPS på låven til pappa, og det var både praktisk og gratis, og gratis er jo bra ikke sant
Har også KJØPT litt XPS for å bla a bygge en " opphøyd " del av anlegget, og det funker .... fjell, bokstavelig talt.... Anlegget blir ikke akkurat så veldig skalatro, men vi har det veldig morro når vi bygger, og det er det viktigste pr akkurat nå. Og så får vi kjørt tog sammen, og det er også veldig morro...
|
|
Livet er en lek...
|
|
Morten Jacobsen
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 1113 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg abonnerer på MR Video Plus. Akkurat nå har de tre gode serier om små anlegg med gode ideer til utfordringene over.
|
|
Morten Jacobsen (MJ)
H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO |
|
Post Reply | Page <123 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |