hva står på byggebordet ...Del 2 |
Post Reply | Page <1 789 |
Author | ||
olavm
Viderekommen Joined: 03 desember 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 115 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Takk det avklarer.
Jeg er mest interessert i us-jernbane, men flott mj-arbeid er interessant uansett opphav. Det nederste trinnet, er dette mao en kjetting? Olav |
||
OlavM
|
||
morten.h
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
||
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Noe sånt da Bare ikke med tømmervogner bak |
||
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Eller kanskje du skulle bygd deg en El 13 i OBAS design Morten?
|
||
Hilsen Andreas.
|
||
LarsR
Veteran Joined: 12 mars 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 143 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg fikk så lyst til å bidra med et bilde jeg også
|
||
Mvh LarsR
NSB Nordlandsbanen 1958 - 2010 |
||
morten.h
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
hmmmmm....først fjerne det som ikke kan brukes.... vips... 4 deler igjen..
Edited by morten.h - 12 juni 2007 at 22:32 |
||
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Du er helt utrolig Morten
Blir nytt drivverk regner jeg med, SB modellbau? Blir mye Lima Søppeline renovering på forumet nå
|
||
Hilsen Andreas.
|
||
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
|
dagen har gått med på å lage El 13 støpeform..... Hvordan den blir.......vet jeg i morgen...
|
||
||
Yngve
Veteran Joined: 21 oktober 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 305 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Har en EL13 søppelline selv som jeg kunne tenkt meg å gjort noe med. Er det noe som lar seg gjøre med loket for en nybegynner?? Lys f.eks?? Har aldri drevet med noe mekking på rullende materiell.....
|
||
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86
Yngve Forumet Smalspor avd. Bergen |
||
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg har hvertfall bestillt pantografer,speil,vindusvikere,fjærende buffere og motor/drivverk......kan sikkert gjøre mye mer her....til lysene tenkte jeg å bruke dioder....dette er første gang jeg gjør noe med El 13,så det blir litt learning by doing for min del...
|
||
||
Rune_N
Viderekommen Joined: 23 august 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 58 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Må lure inn et lite spørsmål angående de bilvognene du har lakkert om Morten. Den grunninga du bruker, er det tamiya sin sprayboks grunning?
Rune |
||
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det er Tamiya sin surface primer,den du får på flaske.... siden denne har en viss filler effekt ,har jeg tynnet den noe ut for å få en bra overflate.
|
||
||
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
|
Vel... da var støpeforma ferdig og noen avstøp er gjordt av El 13 kåpa samt boggiene (komplett)......har bare fjernet det grøvste av støperester,en god del filing og pussing gjenstår for å få en "ren" kåpe... |
||
||
Yngve
Veteran Joined: 21 oktober 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 305 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Du må skaffe deg en Z70 også da. Her for en stund tilbake siden kom det et biltog til Bergen med OBAS EL13 i front og en Z70 i den gamle oransje og blå SJ-designen.
Edited by Yngve - 14 juni 2007 at 13:42 |
||
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86
Yngve Forumet Smalspor avd. Bergen |
||
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
skall den z70ien lakeres i ofotbane design???
eller skall den vere en stygg svenske?
|
||
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
||
Laurenz
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 637 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Den skal det ja men ikke før om en stund.
Hilsen,
Laurenz
|
||
J-I Hansen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg har ikke fått med meg at du har lakkert bilvogner enda. I så fall hvor ligger bildene?
|
||
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
||
J-I Hansen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Javisst. Flotters
|
||
Post Reply | Page <1 789 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |