hva står på byggebordet...Del 1 |
Post Reply | Page <1 111213 |
Author | ||
morten.h
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
"stor" produksjon hos deg også ser jeg ....hvilket minner meg på at jeg skulle sende deg en skvett med farge....vel...det kommer en dag i morgen...
|
||
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
||
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 811 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg har fått satt på detaljene på en godsvogn fra Flåmsbana, denne vogna. |
||
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
||
morten.h
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
||
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Så vidt jeg har hørt, er det kun en fantasivogn
|
||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
||
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
[QUOTE=SveinR]
Har jobbet mest med den grønne i dag. Alle dekaler pluss fabrikkskilt er satt på. Nå mangler bare håndtak som skal males grønne før et strøk med mattlakk venter... QUOTE
skall vi få se denne på bergensmessen eller????
det neste blir vell flåm st og myrdal st i modell eller hva?
Edited by Stian - 11 mai 2007 at 18:46 |
||
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
||
ben
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 139 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Godsvognen fra Flåmsbanen er ett rent fantasiprodukt.
Hilsen Ben
|
||
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
|
Dagen i dag har gått med på å polere bilen,samt gjøre den klar for morgendagens vårmønstring på Øvrevoll..... etter 3 lag med autoglym,skal jeg si det ble blankt...
mens jeg holdt på med bilen,kom postmannen med 5 stk Lps tømmervogner og....
Skd 206 skiftetraktor.....noe sier meg at det blir knekking og lodding i kveld...
|
||
||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Venter fremdeles på mine Lps"er Begynner å klø i fingrene etter å komme i gang
|
||
Hilsen Andreas.
|
||
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
JØSS!! Har du fått dine lps"r alt!!! Da må du være en av de heldige
Fikk forresten maling i posten jeg.
|
||
Mvh
||
Andreas
Post Options
Thanks(0)
|
|
Vet du når resten blir sendt ut til oss andre?
|
||
Hilsen Andreas.
|
||
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
|
Da har jeg satt i gang med første vogna,det går forbausende lett til å være første vogna jeg noensinne lodder sammen.....En klok hjerne ligger nok bak dette settet.... |
||
||
Lars D
Viderekommen Joined: 03 oktober 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 14 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Dette ser bra ut. Gøy å se at du får loddet den sammen og du synes det er forbausnde lett til å være første vogn. Håper du legger ut fler bilder etter hvert slik at vi kan se resultatet av vogna
|
||
Lars D
|
||
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
|
Vogna er ferdig satt sammen i morgen (regner jeg med),legger ut ett bilde av den da....
|
||
||
SveinR
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ja du har jo ditt navn på plata
|
||
Mvh
||
SveinR
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ja du har jo skaffet deg en 206 også, jeg personlig bruker kortere tid på en 206, og der er det bare et navn på plata
|
||
Mvh
||
Andreas
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hilsen Andreas.
|
||
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
|
Er ikke helt ferdig med vogna,men.........det hjelper |
||
||
LarsR
Veteran Joined: 12 mars 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 143 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Dette ser bra ut Morten
|
||
Mvh LarsR
NSB Nordlandsbanen 1958 - 2010 |
||
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
|
største problemet så langt ,var å få alle bufferne til å stå rett.....fikk det til etter litt oppramsing av profeter som ikke står i bibelen
|
||
||
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
|
For de som ikke fikk det med seg.... Bm 70,ferdig til MJ-messa i Larvik 27. og 28. oktober 2007
|
||
||
Andreas
Post Options
Thanks(0)
|
|
Har i kveld fått på "hjemmelagde" håndtak i fronten under vinduene på El 17... Legger ut bilde etterhvert som jeg blir ferdig med resten av de håndtakene som skal på... PS: Morten... Jeg lurer på en ting (nok en gang) skal jeg sette på håntakene ved dørene eller skal jeg bare tilpasse de og sette dem på etter lakkering? |
||
Hilsen Andreas.
|
||
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
||
Roger Andre
Medlem i MJF Joined: 23 februar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 120 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Du er ikke alene av å vente på lps vognene Andreas... Hørtes ut som det skulle ta ca 14 dager til tre uker for oss som ventet på batts nr to... Hjulene kom vist i dag... Da er det bare ettseplatene fra Engeland de venter på...
|
||
Mvh Roger Andre
Valdresbanen"s materiell alle epoker |
||
Andreas
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det passet egnetlig ganske bra... Da rekker jeg å gjøre kanskje å bli ferdig med El 17 før det...
|
||
Hilsen Andreas.
|
||
Andreas
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hilsen Andreas.
|
||
admin
Administratorgruppen Joined: 30 oktober 2004 Status: Offline Points: 69 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
En liten oppfordring/forespørsel:
Tråden "hva står på byggebordet" er en spennende tråd hvor alle kan få dele sine prosjekter med hverandre på en enkel måte. Når en og samme tråd holder det gående i månedsvis og blir så lang som dette blir det imidlertid fort litt uoversiktlig, og tungt og komme gjennom for nye brukere.
Kan det være en ide at slike byggetråder opprettes med litt mer tidsbegrensning så som "hva står på byggebordet mai 2007"?? Og at første mann som har noe nytt og berette om i juni starter en ny tråd for den måneden? Fortsatt dokumentasjon av prosjekter påbegynt en måned vil naturligvis høre til i samme tråden selv om man har holdt på noen måneder med samme prosjekt.
Mvh
-admin
|
||
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
||
RaA
Viderekommen Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 43 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Enig med admin her at tråden ble for lang og uoversiktlig.
Et forum det ikke er helt unaturlig å sammenligne med er http://www.rmweb.co.uk/forum/
Der praktiserer de at den som har et byggebord starter en tråd hver for seg. Da følger gjerne de andre på med tematiske spørsmål eller inlegg. Slik blir ikke tråden torpedert av andre modellentusiaster med sprikende interesser.
Dere vil såklart finne unntak på RMweb også men en lærer fort hva de forskjellige står for og om tråden er interessant å finne tilbake til.
Så hiv dere på med: På mitt byggebord/ i mitt verksted osv.
|
||
mvh Ragnar
|
||
Post Reply | Page <1 111213 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |