Fastanlegg i lite rom |
Post Reply | Page <1 345 |
Author | |
b e pedersen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
Post Options
Thanks(0)
|
Denne platformen
bygde Gunnar av trematerialer. Faren hans skar til materialene og dekket er av ca 1,5x2 mm lister. |
|
Bjørn Egil
|
|
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
|
Fin platform! Men jeg er nesten mest imponert av monorailtoget... |
|
b e pedersen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
Post Options
Thanks(0)
|
Monorail med støtteskinne ....
|
|
Bjørn Egil
|
|
aha
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
Post Options
Thanks(0)
|
Heisann,
Litt dårlig fremdrift i det siste.
Dekkene er fra AWM Automodelle, typen de bruker på lastebilene sine. Fikk kjøpt 1000 dekk direkte fra "fabrikken" for noen år siden. Jeg mener og tror å huske at jeg kjøpte kjettingen fra Walters, de har mye fint stasj.
Kledningsbordene er fra Evergreen, 4061 Clapboard 1,5mm spacing, 1mm thick.
Evergreen har også alt mulig i strips hvis du ønsker å lime bord for bord, lykke til
Arne Edited by aha - 12 mars 2011 at 12:13 |
|
helleland
Nykommer Joined: 31 mai 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 485 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg bestilte noen dekk fra Norwegian Modellers jeg. 25mm diameter (minste de hadde)... Og kjettingen ble vel som du nevner! Så får jeg se hva det duger til!
Ja vet Evergreen har strips, men prøver på litt egenproduserte nå. Ha en finfin lørdag! |
|
Mvh
Stein Helleland ~ DIESEL ONLY, PLEASE ~ |
|
aha
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
Post Options
Thanks(0)
|
25mm i diameter tilsvarer dekk fra store hjullastere(i 1/87), men det blir vel også brukt på større kaianlegg.
"Har vel kommet frem til at kanskje bord bør være 0.25mmx25mm?"
Her mente du sikkert 0,25x2,5mm. Dette blir også litt "svære" kledningsbord. Jeg brukte noe tilsvarende når jeg bygget modell av huset mitt og det ser ikke så bra ut når jeg stikker "nasen" helt borti.
Legger med noen bilder av dette prosjektet mitt hvor dette viser godt:
Modell vs Virkeligheten:
Arne
|
|
Snikkaren
Medlem i MJF Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kledningen på modellen blir vel tilsvarende 12"...
På liggende 6" kledning er ca 13 cm synlig, og det tilsvarer 1,494 mm Har du drenering på takvinduene? |
|
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
|
helleland
Post Options
Thanks(0)
|
Jøss, dette var steike flott modell av huset ditt!!! Får det til du ser eg...
Ja eg mente 0,25x2,5mm og dette skal jeg bruke på ett gammelt pakkhus ved Eide kai. Regner med at den kledninger er 22x198mm i 1:1 Prøver meg nok litt frem! Mottatt Urdland St. i dag og har hatt deler i varmt vann for utrettelse. Gikk greit! Gleder meg til det bygget! Da er det nok greie dekk jeg får! |
|
Mvh
|
aha
Post Options
Thanks(0)
|
Dreneringen på takvinduene går på innsiden av taket, ned langs veggen på innsiden av veggplatene og ut i vinduskarmene ned på gulvet i stua.
Dette opplevde jeg for noen år siden da dreneringen langs ene siden på det ene takvinduet ble blokkert i et voldsomt regnskyll.
Modellen har jeg ikke teste med vann enda
Arne
|
|
aha
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for det. Men dette var første scratch bygget mitt, før jeg visste om at Evergreen fantes og at det eksisterte plater med 1,5mm bord.
Arne
|
|
helleland
Post Options
Thanks(0)
|
Noe nytt etter ferien?
Da er det bestilt Evergreen fra Alvalia, da han har dette nå. Plater med 2,5mm breie bord og noe firkant lengder. Så får jeg se hvor store disse er... Du har vel fått med deg at pakkhuset på Eide kai (Granvin) brant ned til grunnen i sommer? Nå skal det igjen reise seg i mitt bygge! Har gode bilder, så det blir ikke vanskelig! Ha en finfin uke! |
|
Mvh
|
Post Reply | Page <1 345 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |