Weblogg - Dan |
Post Reply | Page <12 |
Author | |
TomL
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 505 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Dan,
Fortsatt gledelig jul! Denne tømmervogna ble riktig så fin, Dan! Og detaljene, tro meg, de tar nesten like lang tid å montere. Men det gir fine resultater. Detaljene må være med. I det hele er det en fornøyelse å bygge disse vognene. Jeg holder på med min 7. nå...Min siste...er redd jeg får abstinens og må ha flere. Får håpe togbutikken og Svein R. har flere igjen
Satt på hytta i julen og laget tømmer til et par vogner. Lager tømmer som ligner gran, med bark. Håper etterhvert å legge ut et par bilder.
Fortsatt GOD JUL, Dan !!
MJ-Hilsen Tom Lynga
|
|
Det enkle er ofte det beste...
|
|
Dan Rasmussen
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 1123 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Tom
Tak - og godt nytår til dig.
Jeg er færdig med vognen og detaljerne tog rigtignok lidt mere tid end beregnet, men vognen er nu helt ok - synes jeg selv. Jeg har endnu ikke fået taget et foto af den, men det kommer.
Den næste Lps er på bedding!! sammen med så meget andet - feks. disse to danske Frichs maskiner.
Frichs treakslet HVJ 23 under færdiggørelse og Frichs fem akslet OHJ 21 (nmjk) næsten færdigrenoveret efter en "tur på gulvet" foto fra den 16. dec. 07
Godt nytår til alle
Dan
Edited by Dan Rasmussen - 30 desember 2007 at 20:37 |
|
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk |
|
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei, jeg er vel litt sent ute med dette tipset men sånn for senere referanse: http://trips.rool.no/142175_tinnoset
|
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
Dan Rasmussen
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 1123 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Carlf
Tak for fine billeder. Måske bygger jeg en El 14 mere?
Også fine billeder på din hjemmeside
Mange hilsner
Dan
|
|
|
Dan Rasmussen
Post Options
Thanks(0)
|
Hei
El 13 feberen har nu bredt sig til det sydlige Sjælland. Formentlig er jeg den eneste i dette kongerige som er angrebet og derfor findes ingen mulighed for helbredelse.
Undervognen er resten af en Roco Br 215 fra et startsæt, afkortet og tilpasset Limas originale EL13 overdel. Boggiesiderne fra Lima er slebet tynde og limet på de ligeledes tyndslebne Rocosider. Hjulene er 14 mm egerhjul fra en god ven, monteret på Roco`s aksler. Spejlene er fra egen smedie. Pufferne bliver fjedrene fra Weinert. Vinduesgitre fra NMJ. Sneplove, vinduer og elstik fra Morten h. Når modellen er "færdig" og prøvekørt sendes den til en kendt og meget dygtig lokomotivlakerer i det sydlige Norge, for på rekordtid at blive til en EL 13 i gammeldesign.
Det er moro at ændre en ikke kørende, til en up to date og velkørende model.
En god ven sagde engang:
"Man kan ikke genkende godt håndværk - før der er spartlet og malet"
Med modelbanehilsen
Dan Edited by Dan Rasmussen - 24 februar 2008 at 19:45 |
|
|
morten.h
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
Post Options
Thanks(0)
|
Da spør jeg for ordens skyld: Har du fått ploger eller må jeg støpe?
De andre delene er klare for postgang ......
|
|
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
|
Dan Rasmussen
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Morten
Jeg har plovene, men skal du alligevel støbe, da tænk på mig, jeg har jo flere maskiner af typen
mange hilsner
Dan Edited by Dan Rasmussen - 25 februar 2008 at 21:27 |
|
|
Dan Rasmussen
Post Options
Thanks(0)
|
Hei
Så blev der atter lidt tid på gutterummet
El 13 fortsat
El 13 tager nu form, selvom der er et stykke vej endnu
Modelbanehilsen
Dan
|
|
|
Strømmen
Nykommer Joined: 29 oktober 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 32 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Dan !
Kan du forklare litt nærmere om tilpasningen av undervognen til BR 215 loket. Er det nogenlunde enkelt og forkorte det ? Kuttes bare i endene ?
BR 218 skulle vel også passe ?
mvh
Steinar
|
|
Steinar
|
|
Dan Rasmussen
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Steinar
Undervognen er kuttet både i enderne og på midten.
Det lyder vanskeligt men er det ikke!!! Delene limes nemt sammen med to- komponentlim.
Jeg kan i løbet af weekenden lægge et foto af undervognen her på bloggen. Samtidig kan jeg også redegøre videre for arbejdet med undervognen.
Mange hilsner
Dan
|
|
|
morten.h
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
Post Options
Thanks(0)
|
Fintenking og god planering trengs for å lakkere en el 13 i gammel design rød......samt sette det hele i et Danskt perspektiv |
|
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
|
Dan Rasmussen
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Morten
Herligt billede.
En dansk kunstner beskriver fintænkning som et fænomen som er meget udbredt hos han-løver.
En hanløve lægger sig i skyggen, tænker og filosoferer over tilværelsens muligheder og beværligheder.
Når solen når ham - rejser han sig og går hen - i et nyt skyggefuldt sted og tænker videre. Alt praktisk arbejde er overladt til kvinderne.
Jeg håber du ikke overlader alt det praktiske til kvinderne og at du overfører al din fintænkning til min El 13.
Perspektivet tegner helt fint - pas dog på stregerne
Fortsat god weekend.
Dan
Edited by Dan Rasmussen - 26 april 2008 at 23:04 |
|
|
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
|
Dan Rasmussen
Post Options
Thanks(0)
|
Hvorfor står du derude i regnværet svigermor - gå dog hjem
|
|
|
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
Min bror Magnus har en dørmatte hvor det står skrevet: Stå ikke der og frys,gå heller hjem.....
visste du forresten at den enkleste måten å få en blondine til å få blått øye og brukket nese på frivillig er: bare vift litt med snurrebassen (penis) under glassbordet, så gjør hun skaden selv...
EDIT: skrive leif Edited by morten.h - 27 april 2008 at 00:22 |
|
|
Dan Rasmussen
Post Options
Thanks(0)
|
Og så lige fra morgenstunden
Ved du hvorfor blondiner har vanskeligt ved at tænke?
- de har ingen p....
|
|
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
ikke for og virke pervers men er det de har ingen penis?
|
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
.....for blåse litt liv i denne tråden igjen,ikke sant Dan?
..etter å ha blitt litt full den ene kvelden,har loket omsider fått farge.....og det skjedde som følger :
Jeg valgte å sprøyte taket først siden det blir lettest å maskere da... ( over: ferdig primet og klar for lakk. under: taket er lakkert )
(under) El 13 er ganske lett å maskere,siden det bare er å følge takfalsen rundt loket.Det gjøres enklest ved å tape ca 1/2 cm over kanten. Der etter bare skjære langs falsen med en skalpell og fjerne den overflødige tapen.Da får du et skarpt fint skille
..så er det bare å sprøyte i vei med gammeldesignrød....
...og fjerne maskeringen Det er nå SveinR skal komme til unsetning og hjelpe Dan med dekaler til dette loket.......to be continued...
|
|
|
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nice den. Blir den å beskue til helga?
Da er det kommet en ny El13 i "oppstyla" klubben til Jon Einar, blir hardt å følge opp dette..
|
|
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|
morten.h
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
|
Dan Rasmussen
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Morten og andre Jeg bliver helt svedig der er meget vi almindelige dødelige skal leve op til.
Med modelbanehilsen
Dan Edited by Dan Rasmussen - 03 september 2008 at 11:52 |
|
|
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
|
Er det noe fortsettelse på dette da Dan? Hvordan er status på denne El.13? Jeg holder på med et likt prosjekt selv.
|
|
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
|
Dan Rasmussen
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Ørjan
Nej - der ikke rigtigt noget fremskridt omkring EL 13. Ligesom så mange andre projekter, ligger den også lidt stille for tiden.
Lige netop nu drejer det sig mest om et gammelt hus, gamle biler og lidt golf
Forhåbentligt bliver der mulighed for omprioritering og dermed skulle der gerne ske lidt mere på Mj fronten.
Foreløbig ser jeg frem til ferie i Frankrig, Gardermoen træf og Kristianssand. (Måske ligger der her en katalysator for El 13)
Foreløbig ønskes alle en god sommer.
Mange hilsner
Dan
|
|
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hvordan gikk det med el13?
|
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
Post Reply | Page <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |