Weblogg - Dan
Printed From: MJF Forum
Category: MJ-Weblogger
Forum Name: Weblogger
Forum Description: Personlige dagbøker for bygging av kvart- halv eller trekvartferdige prosjekter. Her gjelder spesielle regler som du kan lese om i øverste innlegg inne på dette delforumet.
URL: http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=3056
Printed Date: 22 november 2024 at 13:56 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Topic: Weblogg - Dan
Posted By: Dan Rasmussen
Subject: Weblogg - Dan
Date Posted: 16 november 2007 at 19:11
Hei
Så vil jeg da også prøve. I første omgang en meget enkel ombygning af en industrimodel, som nagletællerne vil rynke næsen på, men som er både økonomisk overkommelig og som ikke kræver den helt store værkstedsuddannelse.
Jeg havde denne:
og denne:
Fræsede lidt i undervognen, lidt plasticstrips indvendig i karrossen, ændrede boogierne og nu ser den sådan ud.
Akselafstanden er ikke korrekt men måske kan nye boggier findes, men dette på et senere tidspunkt. Under alle omstændigheder er den nu godt kørende, ok udseende og tilbage står detaljer, decoder og lys.
Dertil mangler kun en lille Cragganmore 12 år.
God weekend
Dan
------------- En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk
|
Replies:
Posted By: morten.h
Date Posted: 17 november 2007 at 03:49
vel......snart til bunns i en Lagavulyn (16 years old)...keep up the good work Dan
------------- "tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)
Morten Hagen
|
Posted By: Dan Rasmussen
Date Posted: 19 november 2007 at 17:56
Hei igen
I en stille stund i weekenden fandt jeg i rodeskuffen et par sneplove, som blot ventede på at blive taget i brug.
Alt imens jeg indtog en god kop kaffe!! (uden alkohol)
Nu skal jeg i klubben. Har du lyst så http://www.nmjk.dk - www.nmjk.dk
God arbejdslyst til allel
Dan
------------- En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk
|
Posted By: Dan Rasmussen
Date Posted: 25 november 2007 at 16:13
Hei igen
Efter to traditionelle julefrokoster fredag og lørdag, var det tid til at få lidt ro på søndag og dermed tid til Mj.
Hjemmebyggede sidespejle til EL 14 starter med lidt 0,3 mm. tråd og lidt nysølv i passende længde, således:
Delen loddes sammen - godt med loddetin på bagsiden (den side der vender fremad). Huller bores ved sideruderne, tråden passes til og limes på plads.
Når sidespejle, nye vinduesviskere, nye håndbøjler, horn og bremseslanger er monteret, ser resultat af dagen sådan ud!
Fortsat god weekend
Dan
------------- En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk
|
Posted By: Dan Rasmussen
Date Posted: 02 desember 2007 at 20:15
Hei Alle
En weekend er ved at være slut og jobbet truer.
Lidt modelbygning er det dog blevet til. Slankere håndbøjler og lidt maling, så begynder det at tage form. Overvejer iøvrigt at montere gitter for frontvinduerne? Passer det med tid og design?
Der er monteret en 1,5 mm. lyspære i toplanternen og der skal monteres lysleder til de nedre lanterner. Nu mangler blot trådkobling og elstik, mere farve og lidt tilsvining*. (*som vi siger her på fabrikken)
God arbejdslyst imorgen
Dan
------------- En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk
|
Posted By: vetle1
Date Posted: 02 desember 2007 at 21:08
Jeg el 14 har faktisk ikke vært i grønn design, Gammeldesign er
det elste designet.
Jeg vil tro det er forbildetro å ha gitter på den.
For sikkerhets skyld kan du ta en titt på jernbane. net eller
njk materielldatabasen.
------------- Norsk, H0, likestrøm,1960, 1970, 1990-2006
Dovrebanen, Hovedbanen, Arendalsbanen, Sørlandsbanen
mvh Vetle
Forumet smalspor avd. Arendal
|
Posted By: Bjørn R Larsen
Date Posted: 02 desember 2007 at 21:56
Dan Rasmussen wrote:
Overvejer iøvrigt at montere gitter for frontvinduerne? Passer det med tid og design?
|
Lokene ble levert uten gittere, men de fikk dem vel ganske snart på plass. Gitterne hadde lokene i en lengre periode, fram til de fikk montert mer solide glassruter. Vindusrammene i sølvfarge på loket ditt indikerer at det har de nyeste vinduene. Rammene rundt frontvinduene bør males om til sort før du monterer gitterne.
Dette begynner å se riktig bra ut, Dan!
Du er kommet lengre i ombyggingen av din El14 enn jeg har rukket. Jeg har hatt gittere, kjøpt fra Togbutikken, liggende lenge. Speiler har jeg heller ikke rukket å få laget...
Men, du gir meg inspirasjon
------------- Med vennlig hilsen,
Bjørn Runar Larsen
http://bjornrl.wordpress.com" rel="nofollow - http://bjornrl.wordpress.com
|
Posted By: ses
Date Posted: 03 desember 2007 at 09:44
Meg bekjent, og jeg fulgte med den gangen, fikk El 14-lokene gitter påmontert meget raskt etter leveringen fra Thune. Jeg var en gang med på prøvekjøringen av en El 14 på Drammenbanen, og den gikk uten gitter, men i og med at disse lokene til å begynne med gikk nesten utelukkende på Bergensbanen og Dovrebanen med mange tunneler, var det obligatorisk med gitter med datidens frontruter.
Her er et bilde av 14.2198 på nevnte prøvekjøring 14.12.1972 på Kongsberg stasjon.
------------- Svein S
|
Posted By: Dan Rasmussen
Date Posted: 03 desember 2007 at 12:02
Hei
Tusind tak for gode indspil og kommentarer. Det giver masser af inspiration omkring det videre arbejde.
Også tak for det fine foto - her er jo næsten tale om veterantog!!!
Med modelbanehilsen
Dan
------------- En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk
|
Posted By: carlf
Date Posted: 03 desember 2007 at 12:39
Dan Rasmussen wrote:
Også tak for det fine foto - her er jo næsten tale om veterantog!!! |
Close, jeg tror veterantog regnes som eldre enn 50 år, så ikke lenge til El14 er en veteran! Og morro å tenke på at Di3 var rundt 50 helt på slutten.
------------- Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
|
Posted By: Dan Rasmussen
Date Posted: 03 desember 2007 at 13:28
Hei
Da er jeg også at regne som veteran og det er helt ok. Nogle ting bliver både mere morsomt og bedre med alderen.
Mange hilsner
Dan
------------- En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk
|
Posted By: carlf
Date Posted: 03 desember 2007 at 13:33
Som gode viner og damptog! Samt LP plater, som er undervurdert i dagens samfunn.
------------- Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
|
Posted By: Dan Rasmussen
Date Posted: 05 desember 2007 at 20:45
Hei
Har nu opdaget at jeg måske har gjort en fejl omkring vinduesviskerne og gammeldesign!! Hvornår har El 14 fået nye viskere monteret i underkanten af vinduerne?
Jeg har set rundt på nettet og kan ikke finde en egentlig ledetråd. Er det i forbindelse med renovering og nydesign eller hyr????
Ny er det FCK - Atletic Madrid - måske god fodbold krydret med en god
Bowmore!!
Mange hilsner
Dan
------------- En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk
|
Posted By: KjellAn
Date Posted: 05 desember 2007 at 22:49
Hei Dan
Hvis ditt El14 skal være i gammeldesign - slik den fremstår på dine bilder først i denne tråden - så skal vindusviskerne monteres over vinduene.
Og som nevnt foran - så skal det ikke være lys metallramme rundt vinduene dersom loket er i gammedesign - både med eller uten gitter.
Edit: Sjekket faktisk bildet av El14.2182 som Dan lager, og den hadde i juli 1983 nye vinduer uten gitter men med metallramme. Men vindusviskerne skal være over vinduene.
Se http://forsk.njk.no/mdb/visbilde.php?id=17610&aut= - dette bildet .
I en rask gjennomgang av bildene i NJKs Materielldatabase, så ser det ut som lokene fikk vindusviskerne montert under vinduene når lokene fikk nydesign - altså uten den gule stripa langs loksidene. Men det finnes bilder av El14 i nydesign med vindusviskerne fortsatt plassert øverst. Tidsrommet for endringen av El14 til nydesign var fra ca 1990 til 1995.
Ved detaljering av et spesifikt lok kan et nyttig tips være å kikke litt på bildene av lokene som ligger på http://forsk.njk.no/mdb/ - NJKs Materielldatabase . Er du medlem av NJK så får du tilgang til mange bilder av samme loket, og gjerne fra flere tidsepoker. Det er bare å velge selv ...
------------- hilsen KjellAn
Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
|
Posted By: TomL
Date Posted: 05 desember 2007 at 22:50
Hei dan,
Din El 14 maskin ble riktig så fin!! Fikk lyst til å ta frem en av mine, og fortsette der jeg slapp....i 1997! Ja, så lenge har den ligget i sin eske. Og bildene til Svein Sando er jo helt unike, med teakvogner bak El 14, uten ploger, og i lekkert design....Det var den gang togene var estetiske, etter min smak.
Hyggelig å se dine arbeider, Dan, og lese dine fine, lune kommentarer
MJ-Hilsen Tom Lynga
------------- Det enkle er ofte det beste...
|
Posted By: Dan Rasmussen
Date Posted: 05 desember 2007 at 22:57
Hei KjellAn
Tak for hjælpen. Desværre har jeg nu ændret viskernes placering - tilsyneladende til det forkerte. Det skal så rettes inden jeg fortsætter ombygningen og monteringen af gitrene.
Iøvrigt er jeg medlem af NJK og har tidligere prøvet dit råd, men uden held. Databasen har ikke fungeret tilfredsstillende igennem længere tid. Burde jo nok have fejlmeldt den.
PS: Jeg har netop checket den igen og fundet ud af at jeg kan komme ind på materielbasen, såfremt jeg undlader at gå direkte ind, men går i basen via en af de andre databaser.
Mange hilsner
Dan
------------- En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk
|
Posted By: KjellAn
Date Posted: 05 desember 2007 at 23:04
Hei Dan
Det var litt rart at du ikke kommer inn på Materielldatabasen. Jeg var inne på den både som medlem og ikke nå nettopp. Men det ser ut som det foregår oppdateringer der, så kan være litt opp og ned akkurat nå.
Send en mail til NJK (mdb-krøllalfa-njk.no) dersom du fortsatt ikke får tilgang til databasen.
------------- hilsen KjellAn
Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
|
Posted By: Dan Rasmussen
Date Posted: 08 desember 2007 at 19:00
Hei
Efter at have gennemset NJK materieldatabasen, har jeg nu ændret vinduesviskerne og malet vindues rammerne, for senere montering af vinduesgitre.
Opdagede at pufferhøjden var i overkanten og derfor blev undervognen sænket, til "sportsmodel". Var efterfølgende nervøs for at boggierne ikke kunne bevæges nok til mine spor, men en prøvekørsel forløb fuldt tilfredsstillende.
Har nogen erfaring med "huggende" kørsel.? Maskinen kører fint men det er som om et eller andet "strammer" i den ene køreretning.? Gode råd modtages med tak.
Viduesgitre prøvemonteret
Og nu et godt glas rødvin.
Fortsat god mj-weekend til alle
Dan
------------- En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk
|
Posted By: SveinR
Date Posted: 08 desember 2007 at 19:11
et lite tips, om du ikke alt har tenkt å gjøre det..
Mal ringen rundt lyktene med aluminiumsfarge, det hever modellen et par hakk synes jeg.
Jeg har brukt sølvpenn på mine
------------- Mvh
-SveinR
Det finnes en skiftetraktor til alt
|
Posted By: Dan Rasmussen
Date Posted: 08 desember 2007 at 19:24
Hei Svein
Tak for ideen - den kommer med i næste opdatering af EL 14.
God weekend
Dan
------------- En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk
|
Posted By: Jolsen
Date Posted: 08 desember 2007 at 19:24
Flott oppussing - det blir en helt annen modell!
John
|
Posted By: traiNman
Date Posted: 10 desember 2007 at 19:52
Vet ikke om du følger med på Postvogna, Dan, men her er et bilde som sikkert vil interessere deg.
http://www.f22.parsimony.net/forum41473/messages/209537.htm - http://www.f22.parsimony.net/forum41473/messages/209537.htm
Petter
|
Posted By: vetle1
Date Posted: 10 desember 2007 at 20:22
originally posted by dan rasmussen
Har nogen erfaring med "huggende" kørsel.? Maskinen kører fint men det er som om et eller andet "strammer" i den ene køreretning.? Gode råd modtages med tak.
Kansje du skulle olje den.
------------- Norsk, H0, likestrøm,1960, 1970, 1990-2006
Dovrebanen, Hovedbanen, Arendalsbanen, Sørlandsbanen
mvh Vetle
Forumet smalspor avd. Arendal
|
Posted By: Dan Rasmussen
Date Posted: 10 desember 2007 at 22:30
Hei Vetle1
Jeg har oljet den og endvidere fandt jeg en "grat" på den ene snekke. Graten blev fjernet og det hjalp lidt, men ikke nok - synes jeg.
Tak for hjælpen
Dan
------------- En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk
|
Posted By: Dan Rasmussen
Date Posted: 10 desember 2007 at 22:32
Hei TraiNman
Jo da for et foto - meget flot.
Kan bestemt bruges i mit videre arbejde, med detajlerne. Skruekobling feks!!
Mange hilsner
Dan
------------- En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk
|
Posted By: Dan Rasmussen
Date Posted: 11 desember 2007 at 19:57
Hei
"One small step"
Lidt mere færdig.
Røde plove
Midlertidig skruekobling. Skal udskiftes med skruekobling i messing.
Næste projekt bliver så patineringen.
By the way. Har nogen foto af tagdetaljer, isolatorer kabling osv?
Mange hilsner og tak for anerkendelse og fine indspil
Dan
------------- En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk
|
Posted By: Dan Rasmussen
Date Posted: 16 desember 2007 at 18:23
Hei Alle
Endnu en god weekend er til ende.
El 14 2182 projektet er næsten tilendebragt. Tilbage står kun få detaljer. (El stik og skruekobling i messing.)
EL 14 data:
Lima overdel, Let brugt Roco Ae 6/6 undervogn (60 EUR i Tyskland), NMJ sneplove messing, NMJ vinduesgitre og Lens decoder
Trådkobling, prøvekørt og fungerer upåklageligt
Ingen ørn til patinering, men jeg øver mig. Patineret ved "vaskemetoden" og senere sprøjtepistol.
I det hele taget et morsomt og enkelt projekt og jeg håber nogen har fået lyst til at prøve.
Mit næste projekt kunne blive en EL 13, forudsat en passende undervogn kan findes.
God jul til alle i mj`ere i Norge.
Mange hilsner
Dan
EDIT: nyt billede tilføjet
------------- En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk
|
Posted By: Jonas
Date Posted: 16 desember 2007 at 18:25
hvordan har du sotet toget ditt?
så veldig flott ut!
-Jonas
|
Posted By: Dan Rasmussen
Date Posted: 16 desember 2007 at 18:47
Hei Jonas
Først er maskinen penslet på tag og sider, med tynd sort farve.
Dernæst er modellen "vasket" med med en stor blød pensel påført meget lidt (terpentin) i lodrette bevægelser, fra tagkanten og ned. Derved opstår sorte striber under gitre og vinduer. Samme metode benyttes på taget dog i længderetning fra frontruderne mod midten.
Plovene er også vasket med tynd sort farve.
Siden er maskinen påført en gråbrun farve, på undervognen, med sprøjte pistol, gerne lidt lys farve for at iludere støv og rust.
Til sidst påføres boggierne tynd sort farve, med en spids pensel i alle fordybningerne, for at illudere olje.
God jul
Dan
------------- En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk
|
Posted By: Dan Rasmussen
Date Posted: 25 desember 2007 at 17:41
Hei
"One of those golden moments"
Lidt fritimer i juleferien og man begynder på sine Lps byggesæt.
Sættet er nemt at gå til og byggevejledningen er intet mindre end mageløs.
Delene passer perfekt sammen og følger man vejledningen kommer man fint over problemerne. Efter ca. 4 timers koncentreret arbejde ved "svejseapparatet", mangler kun de finere detaljer.
Jeg glæder mig selv til fortsættelsen og den næste vogn.
Med modelbanehilsen
Dan
------------- En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk
|
Posted By: TomL
Date Posted: 30 desember 2007 at 18:11
Hei Dan,
Fortsatt gledelig jul! Denne tømmervogna ble riktig så fin, Dan! Og detaljene, tro meg, de tar nesten like lang tid å montere. Men det gir fine resultater. Detaljene må være med. I det hele er det en fornøyelse å bygge disse vognene. Jeg holder på med min 7. nå...Min siste...er redd jeg får abstinens og må ha flere. Får håpe togbutikken og Svein R. har flere igjen
Satt på hytta i julen og laget tømmer til et par vogner. Lager tømmer som ligner gran, med bark. Håper etterhvert å legge ut et par bilder.
Fortsatt GOD JUL, Dan !!
MJ-Hilsen Tom Lynga
------------- Det enkle er ofte det beste...
|
Posted By: Dan Rasmussen
Date Posted: 30 desember 2007 at 20:34
Hei Tom
Tak - og godt nytår til dig.
Jeg er færdig med vognen og detaljerne tog rigtignok lidt mere tid end beregnet, men vognen er nu helt ok - synes jeg selv. Jeg har endnu ikke fået taget et foto af den, men det kommer.
Den næste Lps er på bedding!! sammen med så meget andet - feks. disse to danske Frichs maskiner.
Frichs treakslet HVJ 23 under færdiggørelse og Frichs fem akslet OHJ 21 (nmjk) næsten færdigrenoveret efter en "tur på gulvet" foto fra den 16. dec. 07
Godt nytår til alle
Dan
------------- En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk
|
Posted By: carlf
Date Posted: 05 februar 2008 at 16:41
Hei, jeg er vel litt sent ute med dette tipset men sånn for senere referanse: http://trips.rool.no/142175_tinnoset - http://trips.rool.no/142175_tinnoset
------------- Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
|
Posted By: Dan Rasmussen
Date Posted: 05 februar 2008 at 19:10
Hei Carlf
Tak for fine billeder. Måske bygger jeg en El 14 mere?
Også fine billeder på din hjemmeside
Mange hilsner
Dan
------------- En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk
|
Posted By: Dan Rasmussen
Date Posted: 24 februar 2008 at 19:38
Hei
El 13 feberen har nu bredt sig til det sydlige Sjælland. Formentlig er jeg den eneste i dette kongerige som er angrebet og derfor findes ingen mulighed for helbredelse.
Undervognen er resten af en Roco Br 215 fra et startsæt, afkortet og tilpasset Limas originale EL13 overdel. Boggiesiderne fra Lima er slebet tynde og limet på de ligeledes tyndslebne Rocosider. Hjulene er 14 mm egerhjul fra en god ven, monteret på Roco`s aksler. Spejlene er fra egen smedie. Pufferne bliver fjedrene fra Weinert. Vinduesgitre fra NMJ. Sneplove, vinduer og elstik fra Morten h. Når modellen er "færdig" og prøvekørt sendes den til en kendt og meget dygtig lokomotivlakerer i det sydlige Norge , for på rekordtid at blive til en EL 13 i gammeldesign.
Det er moro at ændre en ikke kørende, til en up to date og velkørende model.
En god ven sagde engang:
"Man kan ikke genkende godt håndværk - før der er spartlet og malet"
Med modelbanehilsen
Dan
------------- En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk
|
Posted By: morten.h
Date Posted: 25 februar 2008 at 19:01
Da spør jeg for ordens skyld: Har du fått ploger eller må jeg støpe?
De andre delene er klare for postgang ......
------------- "tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)
Morten Hagen
|
Posted By: Dan Rasmussen
Date Posted: 25 februar 2008 at 19:46
Hei Morten
Jeg har plovene, men skal du alligevel støbe, da tænk på mig, jeg har jo flere maskiner af typen
mange hilsner
Dan
------------- En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk
|
Posted By: Dan Rasmussen
Date Posted: 05 mars 2008 at 19:46
Hei
Så blev der atter lidt tid på gutterummet
El 13 fortsat
El 13 tager nu form, selvom der er et stykke vej endnu
Modelbanehilsen
Dan
------------- En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk
|
Posted By: Strømmen
Date Posted: 05 mars 2008 at 21:49
Hei Dan !
Kan du forklare litt nærmere om tilpasningen av undervognen til BR 215 loket. Er det nogenlunde enkelt og forkorte det ? Kuttes bare i endene ?
BR 218 skulle vel også passe ?
mvh
Steinar
------------- Steinar
|
Posted By: Dan Rasmussen
Date Posted: 05 mars 2008 at 22:08
Hei Steinar
Undervognen er kuttet både i enderne og på midten.
- På midten for at få den korrekte bogieafstand. Bogierne "klempt" på undervognen og derfor er du nød til benytte disse fæster i begge ender.
- I begge ender er den afkortet for kunne få undervognen på plads uden at skade sneplovene.
Det lyder vanskeligt men er det ikke!!! Delene limes nemt sammen med to- komponentlim.
Jeg kan i løbet af weekenden lægge et foto af undervognen her på bloggen. Samtidig kan jeg også redegøre videre for arbejdet med undervognen.
Mange hilsner
Dan
------------- En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk
|
Posted By: morten.h
Date Posted: 26 april 2008 at 22:33
Fintenking og god planering trengs for å lakkere en el 13 i gammel design rød......samt sette det hele i et Danskt perspektiv
------------- "tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)
Morten Hagen
|
Posted By: Dan Rasmussen
Date Posted: 26 april 2008 at 23:01
Hei Morten
Herligt billede.
En dansk kunstner beskriver fintænkning som et fænomen som er meget udbredt hos han-løver.
En hanløve lægger sig i skyggen, tænker og filosoferer over tilværelsens muligheder og beværligheder .
Når solen når ham - rejser han sig og går hen - i et nyt skyggefuldt sted og tænker videre. Alt praktisk arbejde er overladt til kvinderne.
Jeg håber du ikke overlader alt det praktiske til kvinderne og at du overfører al din fintænkning til min El 13.
Perspektivet tegner helt fint - pas dog på stregerne
Fortsat god weekend.
Dan
------------- En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk
|
Posted By: morten.h
Date Posted: 26 april 2008 at 23:11
Dan Rasmussen wrote:
Alt praktisk arbejde er overladt til kvinderne.
| Hjemme hos meg,ber jeg kvinnene kle på seg,ta med søppla ut og gå hjem.....
------------- "tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)
Morten Hagen
|
Posted By: Dan Rasmussen
Date Posted: 26 april 2008 at 23:58
Hvorfor står du derude i regnværet svigermor - gå dog hjem
------------- En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk
|
Posted By: morten.h
Date Posted: 27 april 2008 at 00:12
Min bror Magnus har en dørmatte hvor det står skrevet: Stå ikke der og frys,gå heller hjem.....
visste du forresten at den enkleste måten å få en blondine til å få blått øye og brukket nese på frivillig er: bare vift litt med snurrebassen (penis) under glassbordet, så gjør hun skaden selv...
EDIT: skrive leif
------------- "tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)
Morten Hagen
|
Posted By: Dan Rasmussen
Date Posted: 27 april 2008 at 08:53
Og så lige fra morgenstunden
Ved du hvorfor blondiner har vanskeligt ved at tænke?
- de har ingen p....
------------- En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk
|
Posted By: Stian
Date Posted: 27 april 2008 at 09:41
ikke for og virke pervers men er det de har ingen penis?
------------- Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian
|
Posted By: morten.h
Date Posted: 03 september 2008 at 00:56
morten.h wrote:
Fintenking og god planering trengs for å lakkere en el 13 i gammel design rød......samt sette det hele i et Danskt perspektiv
|
.....for blåse litt liv i denne tråden igjen,ikke sant Dan?
..etter å ha blitt litt full den ene kvelden,har loket omsider fått farge.....og det skjedde som følger :
Jeg valgte å sprøyte taket først siden det blir lettest å maskere da... ( over: ferdig primet og klar for lakk. under: taket er lakkert )
(under) El 13 er ganske lett å maskere,siden det bare er å følge takfalsen rundt loket.Det gjøres enklest ved å tape ca 1/2 cm over kanten. Der etter bare skjære langs falsen med en skalpell og fjerne den overflødige tapen.Da får du et skarpt fint skille
..så er det bare å sprøyte i vei med gammeldesignrød....
...og fjerne maskeringen Det er nå SveinR skal komme til unsetning og hjelpe Dan med dekaler til dette loket.......to be continued...
------------- "tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)
Morten Hagen
|
Posted By: SveinR
Date Posted: 03 september 2008 at 08:59
Nice den. Blir den å beskue til helga?
Da er det kommet en ny El13 i "oppstyla" klubben til Jon Einar, blir hardt å følge opp dette..
------------- Mvh
-SveinR
Det finnes en skiftetraktor til alt
|
Posted By: morten.h
Date Posted: 03 september 2008 at 10:51
Posted By: Dan Rasmussen
Date Posted: 03 september 2008 at 11:52
Hei Morten og andre
Jeg bliver helt svedig der er meget vi almindelige dødelige skal leve op til.
Med modelbanehilsen
Dan
------------- En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk
|
Posted By: Ørjan
Date Posted: 12 juni 2009 at 00:01
Er det noe fortsettelse på dette da Dan?
Hvordan er status på denne El.13? Jeg holder på med et likt prosjekt selv.
------------- Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
|
Posted By: Dan Rasmussen
Date Posted: 12 juni 2009 at 18:02
Hei Ørjan
Nej - der ikke rigtigt noget fremskridt omkring EL 13. Ligesom så mange andre projekter, ligger den også lidt stille for tiden.
Lige netop nu drejer det sig mest om et gammelt hus, gamle biler og lidt golf
Forhåbentligt bliver der mulighed for omprioritering og dermed skulle der gerne ske lidt mere på Mj fronten.
Foreløbig ser jeg frem til ferie i Frankrig, Gardermoen træf og Kristianssand. (Måske ligger der her en katalysator for El 13 )
Foreløbig ønskes alle en god sommer.
Mange hilsner
Dan
------------- En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk
|
Posted By: Stian
Date Posted: 13 november 2009 at 09:41
Hvordan gikk det med el13?
------------- Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian
|
|