El 13-krigen..? |
Post Reply | Page <1 789 |
Author | ||
Bjørn R Larsen
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Tråden er normalt bøyd slik: Den smettes på plass og limes med en dråpe Panokitt-lim på hver side. Limet får du kjøpt på Panduro. |
||
Skiftetraktor
Veteran Joined: 07 februar 2014 Location: Norge Status: Offline Points: 155 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Diskret og fin kobling, skal prøve å montere dette på et lok og noen vogner
|
||
Skiftetraktor
Post Options
Thanks(0)
|
|
Har sett litt på 13maskinene til Hobby Trade i nettbutikk, i grønn orginaldesign er disse stilt ut med frongitter, i rødbrun gammeldesign, er El 13 stilt ut uten frontgitter. Er det noen som vet om disse leveres med frontgitter i gammeldesign? Har også lagt merke til at lokomotivene i orginal og gammeldesign har antenne på taket, er ikke dette en detalj som egentlig hører hjemme på nydesign?
|
||
TorsteinS
Medlem i MJF Joined: 25 januar 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 1178 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
El 13.2135, som Hobbytrade har i "gammeldesign", må ha fått togantenne en gang i tiden juli-november 1982: På bildene av 2135 i "gammeldesign" i MDB og på jernbane.net er det med vindusgittergitter, men jeg kan ikke utelukke at loket kan ha mistet gitteret før det fikk "nydesign". MDB har flere andre bilder av rødbrune El.13 med togantenne, også uten gitter: |
||
Skiftetraktor
Post Options
Thanks(0)
|
|
Takker for svar!
Siden jeg har lagt hovedvekt på perioden mellom ca 1960 - 1975 bør jeg kanskje ha lok uten antenne. Vil det være vanskelig å file bort antennen med pent resultat mon tro? Synes også det er tøfft å se en 13 maskin med frontgitter, har 13 2121 fra NMJ, denne er grønn og uten gitter ut av esken. |
||
Asgeir
Fremo og MjF medlem Joined: 12 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 755 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det har dukket opp et bilde på DigitalMuseum av grønn El 13 med gitter - det første jeg har sett. Grønn El 13 2138 med gitter og stor frontplog Så da fantes det forbilde for Hobbytrade versjon av grønn El 13 mht. gitter |
||
Asgeir
Bygger NSB og litt SJ 50-tallet |
||
trulss
Fremo og MjF medlem Joined: 07 juli 2005 Location: Norge Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg ser bare et grått lok på det bildet der, Asgeir. |
||
Truls Slevigen
|
||
Asgeir
Fremo og MjF medlem Joined: 12 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 755 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ja det er naturlig på et sort-hvitt bilde Beklager at jeg ikke skrev hva som avslører, men mangel på stripe på siden av lokomotivet, gamle vingehjul og nummer beviser at det er lakkert i grønt. Frontemblemene / vingehjulet var på enkelte maskiner (bla avbildede 2138) større enn senere i rødbrun gammeldesign. Det er litt vanskelig å se, men jeg tror det ikke er montert takrenner over solskjermen - som regel utført på 60-tallet (kanskje noen få på begynnelsen av 70-tallet). I tillegg er jeg usikker på om det er gitter foran alle frontvinuene - det høyre har kanskje ikke??? Edit skriveleif Edited by Asgeir - 17 januar 2015 at 14:58 |
||
Asgeir
Bygger NSB og litt SJ 50-tallet |
||
Snikkaren
Medlem i MJF Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
||
HelgeBe
Veteran Joined: 24 mai 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 131 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Post Reply | Page <1 789 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |