Vogner, koblinger og aktiv deltagelse på treff |
Post Reply | Page <1 345 |
Author | ||
Asgeir
Fremo og MjF medlem Joined: 12 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 755 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
[QUOTE=Oar"n]
Jeg må bare si det:
Jeg har aldri sett, eller sett bilde av vogner med sidelemmer som er opplastet med tømmer. Altså vogner type Tl3,Tl4,Om,Os m.fl. [QUOTE=Oar"n]
Da får vi bruke vognene til å importere/eksportere ferdig skjært plank:
Rettet bildelink
Edited by Asgeir - 29 september 2009 at 00:28 |
||
Asgeir
Bygger NSB og litt SJ 50-tallet |
||
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Den øverste lenka gav ikke mye fornuftig å se på. |
||
Svein S
|
||
Oar"n
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 188 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg må bare si det:
Jeg har aldri sett, eller sett bilde av vogner med sidelemmer som er opplastet med tømmer. Altså vogner type Tl3,Tl4,Om,Os m.fl. [/QUOTE]
Da får vi bruke vognene til å importere/eksportere ferdig skjært plank:
Fine bilder.
Ikke minst av den Ore-vogna som tydeligvis tilsvarer den vanlige tyske Kbs som vi har sett i kataloger i alle år.
(Og som jeg har anskaffet i et større antall og brukt adskillige timer på å fornorske til en noenlunde riktig NSB Kbps, og så kom NMJ med den korrekte modellen til en grei pris. Sukk )
|
||
Hilsen
Roar Børte |
||
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
På svenske postvagnen er det en som har lagt ut noen fine bilder, selv om de er litt "moderne"
|
||
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 811 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
I boka Danske jernbaner av Niels Jensen, finnes det et bilde av et godstog på Ebeltoftbanen med åpne svenske godsvogner som var lastet med tre, i 1962.
|
||
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
||
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Lastet med tre? Mener du trær? Tømmerstokker? Plank? Brennved?
|
||
Svein S
|
||
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 811 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
"Savet træ" for å sitere boka riktig.
|
||
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
||
TomL
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 505 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei alle deltakere til Fremo treffet på Gardermoen!
Nå nærmer det seg helgen, hvor store gutter skal leke med små tog, en hel helg på Gardermoen
Bare minner om at det kan være lurt å gå igjennom modulen, sjekke endestykker, koblinger, og at skinnene er rene, slik at det blir optimalt strømopptak. Oppdaget på min egen modul, at et endestykke var løsnet under frakt. Pusseklossen ble svart. Men, nå er alt klart !
MJ-Hilsen Tom Lynga
|
||
Det enkle er ofte det beste...
|
||
Kait
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 202 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Og ikke minst - vask hjulene på alt matriellet!!
Kai
|
||
J-I Hansen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Apropos: Vognnummerne på mine Hobbytrade-kjølevogner er SJ H 64091 og 64099.
|
||
Dan Rasmussen
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 1123 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei Tom
Her er næsten indholdet til en god "Rap" en såkaldt "Fremorap". Er der ikke en "songwriter" blandt deltagerne
Vi ses
Dan
|
||
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk |
||
Oar"n
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 188 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei
Puster liv igjen i en tråd om godsvogner på treff.
Det nærmer seg treff og i Sørlandet MJK"s klubbkjeller er noen av modulene tatt fram for sjekk, utbedringer og en smule prøvekjøring.
Synes det kunne være artig å sette sammen det jeg har av platformvogner til et 90-talls tømmertog.
|
||
Hilsen
Roar Børte |
||
Post Reply | Page <1 345 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |