Asai bloggen |
Post Reply | Page <12 |
Author | ||
Snikkaren
Medlem i MJF Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Blir spennende å følge med på denne bygginga Terje.
Tenkte også på de overnevnte hulldekkene.
Kommer vel til å gå som varmt hvetebrød de tenker jeg...
|
||
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
||
bergsagel
Veteran Joined: 08 februar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 151 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ser ikke bbort fra at det dukker opp noen uten flak
|
||
J-I Hansen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jamen, nå ville jo ikke dette sidesporet noensinne blitt nedlagt i HO. Og da ville det blitt sendt på containervogner også
Uansett er dette en skikkelig sjefsvognlast!
|
||
J-I Hansen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hvor mye veier egentlig en slik last? Kbps`ene har en lasteevne på rundt 25 tonn, så noe særlig mer enn det bør de i så fall ikke veie. M.a.o. så trenger vi aller helst Rps`er.
|
||
asai
Medlem i MJF Joined: 27 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det skal jeg finne ut av... Når det gjelder den forrige posten din om nedleggelse av sporet er jeg selvfølgelig helt enig! Dette betyr at denne modulen kan brukes like bra i de fleste epoker. Forskjellen er bare last på flak eller ikke flak... |
||
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ja det hadde vært noe
|
||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
||
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hvor mye kan lastes på en Lgns? Dette bildet gir muligens en pekepinn?
Dette er riktignok en tynnere og kortere type hulldekker, men desto flere.
Men Rps"er, ja takk Edited by jevistad - 16 januar 2009 at 20:21 |
||
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Bilder av Kbps på Foss-Eikeland:
|
||
asai
Medlem i MJF Joined: 27 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg visste jeg hadde sett dette før!! Mange takk Jon Einar. Så Alvalia: Her må det skaffes kortere hulldekker uten flak... |
||
AlvaliaMj
Kommersielle aktører Joined: 08 juli 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 84 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Som oppbrukt forskalingssnikker tar jeg ansvar og bringer saken videre! Alt for betongindustrien. Kan ikke love når, men skal se hva jeg får til.
|
||
J-I Hansen
Post Options
Thanks(0)
|
|
Aller helst begge deler.
|
||
J-I Hansen
Post Options
Thanks(0)
|
|
Merk at en Lgns er forsterket til 22,5 tonn aksellast, slik at denne kan laste 30 tonn. Bokstaven "n" forteller det.
|
||
J-I Hansen
Post Options
Thanks(0)
|
|
Du har i hvert fall gjort en solid start, vil nå jeg si.
|
||
Snikkaren
Medlem i MJF Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hva med forskjellige tykkelser på hulldekke-elementene, Spenncon har tverrsnitthøyder fra 200mm - 520mm, ifølge produktkatalogen. Itillegg har de søyler, bjelker m.m. Block Berge har 210mm til 500mm hulldekke.
Tror det er noen bilder i denne tråden på Bergli forumet som kan være interessante ifm hulldekker/spennbetong...
Edited by Snikkaren - 16 januar 2009 at 23:32 |
||
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
||
AlvaliaMj
Kommersielle aktører Joined: 08 juli 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 84 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Da trenger jeg ønsket mål på hulldekkene og antall...
4 stk på 115mm(10m) på bunn med 2 stk på 57,5mm (5m) på toppen?
Når det er på plass setter jeg i gang pressa...
|
||
AlvaliaMj
Post Options
Thanks(0)
|
|
Da blir det slik:
6 stk på 115mm(10m) på bunn med 2 stk på 57,5mm (5m)
|
||
Oar"n
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 188 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det hadde jo vært flott å laste opp Lgjs-vognen fra UGJ med slik last. Men mitt eksemplar har elendige kjøreegenskaper, dessverre. Selv om jeg har vektet den ned ganske mye. Det er en flott vogn. Men nå har jo "Rasmussen-gruppen" nettopp lansert Rps i sitt 2009-program. Kanskje den kommer såpass raskt at noen rekker å ha den klar til Kristiansandstreffet i november? |
||
Hilsen
Roar Børte |
||
b e pedersen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
For kontorbygg etc. vil det være tykkelsene 200 og 265 som er mest brukt.
Disse tåler spennvidder på henholdsvis 9 og 12,5 m, vekt 270/362 kg/m2 Standard bredde er 1,2 m, men leveranser vil kunne inneholde tilpasningsbredder (en utfordring å lage et kapp langsetter en kanal Tykkere elementer for større laster/lenger spenn er eksempelvis (tykkelse/spennvidde/vekt) 320/15/390 400/18,8/485 Som vist i tidligere innlegg i tråden, kan tykkelsen variere noe fra de forskjellige leverandørene. Tillegg: Eksempelvis vil den ovenfor viste lasten veie 22.680 kg med 200-elementer og 30.408 kg med 265-elementer. Edited by b e pedersen - 19 januar 2009 at 08:50 |
||
Bjørn Egil
|
||
asai
Post Options
Thanks(0)
|
|
Oppdatert
|
||
asai
Post Options
Thanks(0)
|
|
Sjekket litt hulldekke opplysninger fra min kontakt i Block Berge:
Alle hulldekker har 1200mm bredde.
Tykkelser og vekt:
HD210 / 300 kg/m2
HD265 / 360 kg/m2
HD290 / 420 kg/m2
HD320 / 400 kg/m2
HD400 / 450 kg/m2
HD420 / 520 kg/m2
HD500 / 620 kg/m2
Begrensningen for transport på jernbane er 12 meter.
Flaket er 2,4X12 meter.
De vanligste hulldekkene å sende på jernbanen er HD210, 265 og 320.
|
||
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Modulene er vel ferdig til Arendal i slutten av Mars?? hehe
|
||
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
||
asai
Post Options
Thanks(0)
|
|
Oppdatert
|
||
Post Reply | Page <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |