Print Page | Close Window

Asai bloggen

Printed From: MJF Forum
Category: MJ-Weblogger
Forum Name: Weblogger
Forum Description: Personlige dagbøker for bygging av kvart- halv eller trekvartferdige prosjekter. Her gjelder spesielle regler som du kan lese om i øverste innlegg inne på dette delforumet.
URL: http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=3941
Printed Date: 26 april 2024 at 06:44
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Topic: Asai bloggen
Posted By: asai
Subject: Asai bloggen
Date Posted: 26 oktober 2008 at 18:39
20.02.2009
14 februar ble det arrangert "smusse-clinic" på Vitenverkstedet (der Sandnes modulen bygges), med besøk østenfra.
Morten.h hadde mange gode tips og det ble smusset litt modeller. Det ble også god anledning til sosialt samvær. En meget hyggelig ettermiddag i verkstedet! Big%20smile
 
Her er litt bilder:
 
Valg av utstyr diskuteres. Her Espen og aha
 
Utstyret testes før materiellet blir smusset
 
NMJ Topline Kbps etter morten.h"s behandling
 
Noe US materiell som eies av Terje-o. Lettere smusset.
 
Sluttresultatet! Blir et helt annet lok etter kyndig behandling fra morten.h
 
Mer informasjon om hva slags US-materiell dette er kan sikkert Terje-o redegjør for. Smile
 
22.01.2009
Første "spadestikk" er tatt! Modulen er offisielt igangsatt.
Det er greit med kyndig hjelp når man opererer tungt utstyr:
Terje-o (til høyre) som sagfører. Foto: jevistad
 
Vi fikk saget til det meste av endestykker og sidevegger.
Veldig morro å være igang med mitt første FREMO prosjekt.
Foreløpig ingen tidsplan. Smile
 
16.01.2009
I en stund nå har det foregått intens planlegging og prosjektering av et nytt FREMO prosjekt her i vest. MJBV her borte har vært sterkt innvolvert i hele fasen, slik at alt skal være 100% korrekt ihht forbildet. Tongue
 
Her er tegning av prosjektet:
Området heter Foss-Eikeland og ligger rett etter Foss-Eikeland holdeplass på Ålgårdsbanen. Sidesporet går inn til det som en gang het Norsk Spennbetong, som i dag heter Spenncon.
Dette blir et spennende prosjekt å bygge da det inneholder industri, elv, inkludert bro over elven, samt en del vegetasjon.
Jeg har et veldig bra bilde av området som er tatt rundt 1982-1983, som er epoken jeg ønsker å bruke. Jeg tør ikke publisere dette her, da det er kopiert fra en bok som heter "Betongindustrien i Rogaland".
Skal etter hvert få tatt litt bilder av området slik det ser ut i dag. Det meste av spor og broen er fortsatt inntakt.
 
25.12.2008
Julaften er unnagjort og 1.juledag er her. Dagen vi bruker til å leke med våre nye ting som nissen kom med. Wink
Dette lå under treet til meg:
NMJ Topline Kbps
 
For min sønn ble det dette:
 
Så en riktig God Jul til alle sammen!
 
03.12.2008
Julen nærmer seg og sønnen min har rukket å bli over 4 måneder gammel. Da syntes selvfølgelig jeg at det var på høy tid å bygge et lite MJ anlegg til ham. LOL
Laget da en liten oval som foreløpig kun er pyntet litt til jul. Etter jul er planen og lage litt landskap etc, samt gå til innkjøp av lok og vogner som vil passe litt bedre enn det som er i bruk foreløpig.
 
Her er et par bilder av anlegget, samt "eieren":
En gammel Lima skiftetraktor duger foreløpig
Godkjent! Wink
 
02.11.2008
Etter en vellykket helg på Voll, hvor mine nysmussede lok og vogner fikk kjørt seg skikkelig, har jeg fått tatt noen flere bilder av smusse jobben min i et litt mer korrekt miljø.  Smile
 
Her er et par:
MZ1415 rett innenfor innkjør Ganddal
EL18 2248 i spor 1 på Ganddal
 
26.10.2008:
I går fikk jeg gleden av å være i kurs hos jevistad, nede i togkjelleren hans. Emnet det gikk i denne ettermiddagen var smussing.
Jeg har aldri gjort dette før, men etter litt kyndig veiledning og øving på noen konteinere, var jeg i gang med vogner og lokomotiver.
 
Her er litt av resultatet:
MZ1415
Tamiya Nato Black tynnet 1/9 på ploger, boggisider og tak. Flat Brown på detaljer på boggifjærer og på eksosrør.
 
Grusvogner
Samme oppskrift som for MZ"en. I tillegg lagt på litt flat brown striper langs sidene av vogna.
 
Utrolig så mye mindre plast look det blir av litt uttynnet maling. Wink
 
Har litt dårlig med miljø og ta bilder i for tiden, så jeg skal forsøke å få tatt noe mer bilder fra http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=3933 - Stavanger modelljernbanes messe på Voll førstkommende helg. Der blir materiellet som ble smusset i går kjørt på FREMO anlegget som skal settes opp for annledningen.


-------------
http://asai.dyndns.org/ - Mine nettsider



Replies:
Posted By: jevistad
Date Posted: 26 oktober 2008 at 18:46
Kyndig og kyndig fru Blom. "learning by doing" er det vel noe som heter...
 
Og gratulerer med opprettelse av bloggClap
 
 


-------------
Hilsen Jon Einar


https://www.facebook.com/IndreStambane" rel="nofollow - https://www.facebook.com/IndreStambane


Posted By: Stian
Date Posted: 26 oktober 2008 at 20:08
Dette ble jo bra! men mz"en skulle vert litt mere smusset.

-------------
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian


Posted By: morten.h
Date Posted: 26 oktober 2008 at 20:51
ser man på.....en asai blogg,det var på tide Wink Synes vognene og loket ser bra ut,det blir noe helt annet når plastic fantastic look"en forsvinner....

-------------
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen


Posted By: Ørjan
Date Posted: 26 oktober 2008 at 21:13

Godt å se at det er flere som blogger...

Håper det kommer flere bilder i denne bloggen..


-------------
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??


Posted By: asai
Date Posted: 26 oktober 2008 at 21:27
Originally posted by Stian Stian wrote:

Dette ble jo bra! men mz"en skulle vert litt mere smusset.
Det kommer ikke helt godt frem på bildet, men som sagt skal jeg få tatt litt mer bilder på Voll til helgen.
Selv synes jeg den ble skikkelig kul. Fikk gleden av å se loket i 1:1 tidligere i vår, som virkelig ga inspirasjon til smussingen både av lok og vogner.


-------------
http://asai.dyndns.org/ - Mine nettsider


Posted By: asai
Date Posted: 26 oktober 2008 at 21:35
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

ser man på.....en asai blogg,det var på tide Wink Synes vognene og loket ser bra ut,det blir noe helt annet når plastic fantastic look"en forsvinner....
Tenkte jo det var på tide da... Smile
 
Når det gjelder plastic fantastic er de Roco grusvognene skikkelig ekle orginalt, men blir utrolig bra med litt smuss! Clap
Samme gjelder bilvognene til Jon Einar. Så dem hos ham i går. Ufyselige, men også utrolig myyyye bedre nå. Smile


-------------
http://asai.dyndns.org/ - Mine nettsider


Posted By: grinda
Date Posted: 26 oktober 2008 at 22:36
Ja dette var bra asai.. bra blogg...
 
Dette skaper litt press på andre som meg som enda ikke har turt å prøve. Har veldig lyst til å hive meg inn i smussebølgen, men håper andre kan vise hvordan de har gått fram, for det er vel ikke nok bare å spraye på med uttynna maling, er det? (litt uviten og dom her skjønner du)
 
Erik


Posted By: aha
Date Posted: 26 oktober 2008 at 22:52

........endelig kom det noen bilder fra deg TerjeWink

Ser utrolig bra ut!
Skulle gjerne sett enda nærmere på disse modellene så det er bare å ta turen bortom nå i uken.
 
Arne


Posted By: asai
Date Posted: 02 november 2008 at 19:46
Oppdatert

-------------
http://asai.dyndns.org/ - Mine nettsider


Posted By: Snikkaren
Date Posted: 02 november 2008 at 20:17
Syntes det blei bra jeg....
 
Her er ett jeg tok... MZ ble litt uklar desverre....
 
 
 
 


-------------
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz


Posted By: steinbp
Date Posted: 19 november 2008 at 10:41
Fint smusset tak på MZ, men jeg så et bilde her om dagen på toppen av loket, og da mener jeg at de 3 runde ventilatorene var svarte, og jeg overveiet om å endre mitt eget eksemplar av MZ, men jeg har ikke gjort det enda:-)

-------------
Stein Johannessen

NJK Kråkstad


Posted By: asai
Date Posted: 19 november 2008 at 12:11
Originally posted by steinbp steinbp wrote:

Fint smusset tak på MZ, men jeg så et bilde her om dagen på toppen av loket, og da mener jeg at de 3 runde ventilatorene var svarte, og jeg overveiet om å endre mitt eget eksemplar av MZ, men jeg har ikke gjort det enda:-)
 
Vurderte å smusse litt mer rundt her, men turde ikke. Det er det med å gi seg mens leken er god...  Wink
Foreløpig er jeg veldig godt fornøyd med resulatet, men mulig at jeg gjør noe med det når jeg har fått litt mer trening...


-------------
http://asai.dyndns.org/ - Mine nettsider


Posted By: asai
Date Posted: 03 desember 2008 at 16:51
Oppdatert

-------------
http://asai.dyndns.org/ - Mine nettsider


Posted By: -TUR-
Date Posted: 03 desember 2008 at 19:30
Godt å se at man begynner tidlig med de unge! Lykke til med videre bygging Thumbs%20Up


-------------
-TUR-

Tore Urvik


Posted By: asai
Date Posted: 03 desember 2008 at 20:12
Selvfølgelig!
Rettet nå... Embarrassed


-------------
http://asai.dyndns.org/ - Mine nettsider


Posted By: aha
Date Posted: 04 desember 2008 at 07:41

Der fikk du vist at du virkelig er en habil landskapsbygger Terje! Med den tilsynelatende stolte eieren på laget gleder jeg meg til å se hva dere får til fremover. Hvis du hekler disse preisernissene bittelitt mindre neste gang kan dette dioramaet inngå på et H0 anlegg.Clap

Arne


Posted By: asai
Date Posted: 04 desember 2008 at 07:59
Vurderte en stund om jeg skulle lage FREMO grensesnitt på anlegget. Så kunne jeg tatt det med til Arendal treffet. Hadde falt i smak der. Eller? LOL
 
Neida... Etter jul skal vi lage skikkelig landskap. Dette "landskapet" som nå er brukt, er det min datter på 5 1/2 som har stått for.
Et skikkelig familieprosjekt altså. Smile


-------------
http://asai.dyndns.org/ - Mine nettsider


Posted By: traiNman
Date Posted: 04 desember 2008 at 16:58
 
Slike tog laget vi hver gang sønnen vår hadde fødselsdagsselskap.
 
Petter


Posted By: asai
Date Posted: 04 desember 2008 at 17:06
Stilig!
 
Slik som dette laget jeg til min datters 5 års dag:


-------------
http://asai.dyndns.org/ - Mine nettsider


Posted By: MY1201
Date Posted: 05 desember 2008 at 04:26
Originally posted by traiNman traiNman wrote:

 
Slike tog laget vi hver gang sønnen vår hadde fødselsdagsselskap.
 
Petter
 
Fine flagg Wink


-------------
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.


Posted By: Dan Rasmussen
Date Posted: 05 desember 2008 at 12:53
Hei Smile
 
Fint bemærket - Magne Clap - den havde jeg overset.
 
God weekend til alle
 
Dan


-------------
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk



Posted By: traiNman
Date Posted: 05 desember 2008 at 13:26
Det er fordi min kone er dansk (Randers) og min sønn derved halvt dansk. Han bor forresten i København for tiden.
Norske flagg var tydeligvis ikke tilgjengelig da dette toget ble laget.
 
Men nå er vi visst helt på jordet hva angår Terjes blogg Dead
 
Petter


Posted By: Dan Rasmussen
Date Posted: 05 desember 2008 at 13:48
Hei Petter
 
Ja undskyld til TerjeEmbarrassed, men god weekend til jer alle alligevel Smile
 
Mange hilsner
Dan


-------------
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk



Posted By: asai
Date Posted: 05 desember 2008 at 17:14
Går helt fint. Rikitg god helg til alle sammen.
Blir vel litt smaking på juleøl i helgen.  Big%20smile


-------------
http://asai.dyndns.org/ - Mine nettsider


Posted By: asai
Date Posted: 25 desember 2008 at 12:31
Oppdatert

-------------
http://asai.dyndns.org/ - Mine nettsider


Posted By: asai
Date Posted: 16 januar 2009 at 14:43
Oppdatert

-------------
http://asai.dyndns.org/ - Mine nettsider


Posted By: jevistad
Date Posted: 16 januar 2009 at 16:25
Ja nå er det ingen veg tilbake, nå har du bloggpressetWink
Hulldekkelastene fra Duha kunne vel ikke kommet mer beleilig.Thumbs%20Up


-------------
Hilsen Jon Einar


https://www.facebook.com/IndreStambane" rel="nofollow - https://www.facebook.com/IndreStambane


Posted By: bergsagel
Date Posted: 16 januar 2009 at 16:43
Da kommer muligens denne saken godt med, selv om det er Block Berge?
 
 
http://www.alvalia-modelljernbane.no/ds_product_info.php?cPath=276_277&products_id=1272 - http://www.alvalia-modelljernbane.no/ds_product_info.php?cPath=276_277&products_id=1272


Posted By: asai
Date Posted: 16 januar 2009 at 16:50
Originally posted by bergsagel bergsagel wrote:

Da kommer muligens denne saken godt med, selv om det er Block Berge?
 
 
http://www.alvalia-modelljernbane.no/ds_product_info.php?cPath=276_277&products_id=1272 - http://www.alvalia-modelljernbane.no/ds_product_info.php?cPath=276_277&products_id=1272
Det stemmer. Jeg sendte en mail i dag tidlig til en jeg kjenner i Block Berge. (Han er forresten nevø av Nils Sinnes som i sin tid startet Norsk Spennbetong)
Han var imponert. Han likte spesielt godt detaljen med at beskyttelseshettene i endene var røde. Helt som forbildet.Clap
 
Hvis vi skal henge oss opp i noe, så ble vel ikke hulldekkene sendt fra Foss-Eikeland på flak?
Så et tips er vel rene hulldekkelaster uten flak til Kbps vogner...
 
Men til Sggmrs vognen min, er denne helt perfekt!! Big%20smile


-------------
http://asai.dyndns.org/ - Mine nettsider


Posted By: Snikkaren
Date Posted: 16 januar 2009 at 16:55
Blir spennende å følge med på denne bygginga Terje.
 
Tenkte også på de overnevnte hulldekkene.
Kommer vel til å gå som varmt hvetebrød de tenker jeg...Wink
 
 


-------------
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz


Posted By: bergsagel
Date Posted: 16 januar 2009 at 16:56
Ser ikke bbort fra at det dukker opp noen uten flakLOL


Posted By: J-I Hansen
Date Posted: 16 januar 2009 at 17:50
Originally posted by asai asai wrote:

 
 
Hvis vi skal henge oss opp i noe, så ble vel ikke hulldekkene sendt fra Foss-Eikeland på flak?
Så et tips er vel rene hulldekkelaster uten flak til Kbps vogner...
 
Men til Sggmrs vognen min, er denne helt perfekt!! Big%20smile
 
Jamen, nå ville jo ikke dette sidesporet noensinne blitt nedlagt i HO. Og da ville det blitt sendt på containervogner ogsåSmile
 
Uansett er dette en skikkelig sjefsvognlast!ClapClapClap
 


Posted By: J-I Hansen
Date Posted: 16 januar 2009 at 20:00
Originally posted by asai asai wrote:

[QUOTE=bergsagel]
 
Så et tips er vel rene hulldekkelaster uten flak til Kbps vogner...
 
 
Hvor mye veier egentlig en slik last? Kbps`ene har en lasteevne på rundt 25 tonn, så noe særlig mer enn det bør de i så fall ikke veie. M.a.o. så trenger vi aller helst Rps`er.  Smile


Posted By: asai
Date Posted: 16 januar 2009 at 20:05
Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

 
Hvor mye veier egentlig en slik last? Kbps`ene har en lasteevne på rundt 25 tonn, så noe særlig mer enn det bør de i så fall ikke veie. M.a.o. så trenger vi aller helst Rps`er.  Smile


Det skal jeg finne ut av...  Wink

Når det gjelder den forrige posten din om nedleggelse av sporet er jeg selvfølgelig helt enig! Big%20smile
Dette betyr at denne modulen kan brukes like bra i de fleste epoker. Forskjellen er bare last på flak eller ikke flak... LOL


-------------
http://asai.dyndns.org/ - Mine nettsider


Posted By: SveinR
Date Posted: 16 januar 2009 at 20:17
Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

 
 M.a.o. så trenger vi aller helst Rps`er.  Smile
Ja det hadde vært noeBig%20smile


-------------
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt



Posted By: jevistad
Date Posted: 16 januar 2009 at 20:20
Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

Originally posted by asai asai wrote:

[QUOTE=bergsagel]
 
Så et tips er vel rene hulldekkelaster uten flak til Kbps vogner...
 
 
Hvor mye veier egentlig en slik last? Kbps`ene har en lasteevne på rundt 25 tonn, så noe særlig mer enn det bør de i så fall ikke veie. M.a.o. så trenger vi aller helst Rps`er.  Smile
 
Hvor mye kan lastes på en Lgns? Dette bildet gir muligens en pekepinn?
Dette er riktignok en tynnere og kortere type hulldekker, men desto flere.
Men Rps"er, ja takk


-------------
Hilsen Jon Einar


https://www.facebook.com/IndreStambane" rel="nofollow - https://www.facebook.com/IndreStambane


Posted By: jevistad
Date Posted: 16 januar 2009 at 20:30
Bilder av Kbps på Foss-Eikeland:
 
http://www.aalgaardbanens-venner.com/?q=node/23 - Link


-------------
Hilsen Jon Einar


https://www.facebook.com/IndreStambane" rel="nofollow - https://www.facebook.com/IndreStambane


Posted By: asai
Date Posted: 16 januar 2009 at 20:34
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

Bilder av Kbps på Foss-Eikeland:
 
http://www.aalgaardbanens-venner.com/?q=node/23 - Link


Jeg visste jeg hadde sett dette før!! Mange takk Jon Einar. Clap
Så Alvalia: Her må det skaffes kortere hulldekker uten flak... LOL


-------------
http://asai.dyndns.org/ - Mine nettsider


Posted By: AlvaliaMj
Date Posted: 16 januar 2009 at 21:37
Som oppbrukt forskalingssnikker tar jeg ansvar og bringer saken videre!Thumbs%20Up Alt for betongindustrien. Kan ikke love når, men skal se hva jeg får til.


Posted By: J-I Hansen
Date Posted: 16 januar 2009 at 21:41
Originally posted by asai asai wrote:

[QUOTE=J-I Hansen]

Forskjellen er bare last på flak eller ikke flak... LOL
 
Aller helst begge deler.  Wink 


Posted By: J-I Hansen
Date Posted: 16 januar 2009 at 21:46
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

 
Hvor mye kan lastes på en Lgns? Dette bildet gir muligens en pekepinn?
 
Dette er riktignok en tynnere og kortere type hulldekker, men desto flere.
 
 
Merk at en Lgns er forsterket til 22,5 tonn aksellast, slik at denne kan laste 30 tonn. Bokstaven "n" forteller det.


Posted By: J-I Hansen
Date Posted: 16 januar 2009 at 21:50
Originally posted by AlvaliaMj AlvaliaMj wrote:

Som oppbrukt forskalingssnikker tar jeg ansvar og bringer saken videre!Thumbs%20Up Alt for betongindustrien. Kan ikke love når, men skal se hva jeg får til.
 
Du har i hvert fall gjort en solid start, vil nå jeg si. ClapClapClap 


Posted By: Snikkaren
Date Posted: 16 januar 2009 at 23:23
Originally posted by AlvaliaMj AlvaliaMj wrote:

Som oppbrukt forskalingssnikker tar jeg ansvar og bringer saken videre!Thumbs%20Up Alt for betongindustrien. Kan ikke love når, men skal se hva jeg får til.
 
Hva med forskjellige tykkelser på hulldekke-elementene, Spenncon har tverrsnitthøyder fra 200mm - 520mm, ifølge http://www.spenncon.no/informasjon.asp?meny=6,196,305 - produktkatalogen.  Itillegg har de søyler, bjelker m.m.Big%20smileBig%20smile  http://www.blockberge.no/modules/module_123/proxy.asp?D=2&C=20&I=36&hid=58&sid=80 - Block Berge har 210mm til 500mm hulldekke.
 
 
Tror det er noen bilder i http://www.berglitruckstop.no/viewtopic.php?t=2467&start=0 - denne tråden på Bergli forumet som kan være interessante ifm hulldekker/spennbetong...Wink
 


-------------
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz


Posted By: AlvaliaMj
Date Posted: 17 januar 2009 at 10:32
Da trenger jeg ønsket mål på hulldekkene og antall...
 
4 stk på 115mm(10m) på bunn med 2 stk på 57,5mm (5m) på toppen?
 
Når det er på plass setter jeg i gang pressa...Wink


Posted By: AlvaliaMj
Date Posted: 17 januar 2009 at 17:29
Da blir det slik:
6 stk på 115mm(10m) på bunn med 2 stk på 57,5mm (5m)


Posted By: Oar"n
Date Posted: 18 januar 2009 at 18:52
Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

 
Merk at en Lgns er forsterket til 22,5 tonn aksellast, slik at denne kan laste 30 tonn. Bokstaven "n" forteller det.


Det hadde jo vært flott å laste opp Lgjs-vognen fra UGJ


med slik last.  Men mitt eksemplar har elendige kjøreegenskaper, dessverre. Selv om jeg har vektet den ned ganske mye.  Cry
Det er en flott vogn.

Men nå har jo "Rasmussen-gruppen" nettopp lansert Rps i sitt 2009-program.   Kanskje den kommer såpass raskt at noen rekker å ha den klar til Kristiansandstreffet i november?





-------------
Hilsen

Roar Børte


Posted By: b e pedersen
Date Posted: 19 januar 2009 at 08:45
For kontorbygg etc. vil det være tykkelsene 200 og 265 som er mest brukt.
Disse tåler spennvidder på henholdsvis 9 og 12,5 m, vekt 270/362 kg/m2
Standard bredde er 1,2 m, men leveranser vil kunne inneholde tilpasningsbredder (en utfordring å lage et kapp langsetter en kanal Wink

Tykkere elementer for større laster/lenger spenn er eksempelvis (tykkelse/spennvidde/vekt)
320/15/390
400/18,8/485

Som vist i tidligere innlegg i tråden, kan tykkelsen variere noe fra de forskjellige leverandørene.

Tillegg: Eksempelvis vil den ovenfor viste lasten veie 22.680 kg med 200-elementer og 30.408 kg med 265-elementer.


-------------
Bjørn Egil


Posted By: asai
Date Posted: 23 januar 2009 at 07:25
Oppdatert

-------------
http://asai.dyndns.org/ - Mine nettsider


Posted By: asai
Date Posted: 23 januar 2009 at 09:46
Sjekket litt hulldekke opplysninger fra min kontakt i Block Berge:
 
Alle hulldekker har 1200mm bredde.
 
Tykkelser og vekt:
HD210 / 300 kg/m2
HD265 / 360 kg/m2
HD290 / 420 kg/m2
HD320 / 400 kg/m2
HD400 / 450 kg/m2
HD420 / 520 kg/m2
HD500 / 620 kg/m2
 
Begrensningen for transport på jernbane er 12 meter.
Flaket er 2,4X12 meter.
 
De vanligste hulldekkene å sende på jernbanen er HD210, 265 og 320.


-------------
http://asai.dyndns.org/ - Mine nettsider


Posted By: Ørjan
Date Posted: 23 januar 2009 at 14:29
Modulene er vel ferdig til Arendal i slutten av Mars?? hehe

-------------
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??


Posted By: asai
Date Posted: 20 februar 2009 at 11:09
Oppdatert

-------------
http://asai.dyndns.org/ - Mine nettsider



Print Page | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net