Lokstall Lillehammer stasjon |
Post Reply | Page <1 345 |
Author | |
steinel
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2016 Location: Norge Status: Offline Points: 823 |
Post Options
Thanks(0)
|
Sånn, da var de 22 vinduene til lokstallen ferdige. Gleder meg til å montere
|
|
steinel
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2016 Location: Norge Status: Offline Points: 823 |
Post Options
Thanks(1)
|
Nå mangler bare snøfangere, røykavtrekk og hengler og slåer på portene. Blir ikke mye om å gjøre at planen om å bli ferdig til jul holder. Kanskje jeg må ta jula til hjelp.
Sist jeg lagde en bygning fra scratch var på folkeskolen. En kirke i papp på pappsløyden. Det må være akkurat 50 år siden. Den kirka har en fast plass her hjemme i jula. Spørs om ikke den må byttes ut med en stall i år |
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(1)
|
Ja, stall passer jo godt i jula.
Hvis dette skal forstås som et svennestykke, legger du lista høyt. Resultatet er jo framifrå!
|
|
Svein S
|
|
H. Lindholm
Veteran Joined: 17 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1096 |
Post Options
Thanks(1)
|
|
|
steinel
Post Options
Thanks(1)
|
Snøfangere.
Fikk litt angst nå. Jeg er ikke bra til å lime, det blir alltid masse søl. Er redd for å ødelegge taket med lim. Det er totalt 84 braketter som skal festes til taket. Hm.. Vet ikke om det finnes noen annen løsning enn superlim. Forslag? |
|
Snikkaren
Medlem i MJF Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Post Options
Thanks(0)
|
På bilde ser det nå bra ut, Stein.
Vi har vel brukt opp alle superlativene, så det får bli:
|
|
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
|
steinel
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for det Enig i at det ser bra ut på bildet, men de ligger bare løst . Skal bygge ferdig alle elementene, 6 på hver side av stallen. Hvert element består av en grind og 7 vinkler. Når de er sprayet må jeg nok prøve meg med noen små dråper superlim under vinklene. Kanskje feste en list først slik at de blir lette så slippe på plass. De er så skrekkelig små og lette og den gamle mannen er litt skjelven på hånda Men jeg skal nok få det til på et vis.
|
|
steinel
Post Options
Thanks(0)
|
Røykavtrekk
|
|
steinel
Post Options
Thanks(1)
|
Jobber med porter og hengsler med EM-semifinale i bakgrunnen. Dette er morsomt, både arbeidet og damehåndballen
|
|
steinel
Post Options
Thanks(0)
|
En port er ferdig. Det godt alt klin og rufs ikke synes med det blotte øye. Høyre port er ikke helt nedpå hengslene ser jeg.
|
|
steinel
Post Options
Thanks(1)
|
Begge portene kom på plass. Nå står snøfangerne igjen. Yess, jeg blir ferdig før jul som planlagt.
|
|
Snikkaren
Medlem i MJF Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Post Options
Thanks(1)
|
Gratulere med en nydelig model.
Dette er ett mesterverk. Og ei velfortjent God Jul.
|
|
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
|
mjens1
Viderekommen Joined: 24 april 2013 Location: Norge Status: Offline Points: 71 |
Post Options
Thanks(1)
|
Fantastisk arbeid! Gleder meg til å se denne "live".
|
|
steinel
Post Options
Thanks(0)
|
Takk gutter.
Vi får treffes igjen snart, mjens, og kjøre litt tog. Nå har jeg litt mer materiell også så jeg kan sette opp en bane. |
|
steinel
Post Options
Thanks(2)
|
FERDIG!!!
Takk for all hjelp og støtte gjennom 7 måneder og God Jul til alle på forumet. |
|
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(1)
|
Grattis! HVa blir neste prosjekt? Edited by Håvard H - 21 desember 2016 at 21:17 |
|
steinel
Post Options
Thanks(0)
|
Nå skal jeg bygge ferdig skd215 og 2 messingteakvogner. Etterpå har jeg tenkt å lage en modul til stasjonen med svingskive og lokstall.
Edited by steinel - 21 desember 2016 at 21:25 |
|
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
|
Håper du deler også disse prosjektene med oss! |
|
steinel
Post Options
Thanks(0)
|
Jepp. Skd'en har allerede en egen tråd. Kommer nok mer.
|
|
jhv
Veteran Joined: 19 januar 2006 Status: Offline Points: 209 |
Post Options
Thanks(1)
|
Gratulerer ! Har bare ett ord : Fantastisk.
Skulle det komme røyk opp av et av avtrekkene, så er det forhåpentligvis bare H0-nissen som varmer grøten God Jul til alle - |
|
Claes Lislerud
Redaksjon MJ-bladet Joined: 08 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 786 |
Post Options
Thanks(1)
|
Meget bra jobb utført! Vi gleder oss til videre prosjekt!
|
|
Modellhilsen
Claes |
|
Johannn
Medlem i MJF Joined: 09 april 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 156 |
Post Options
Thanks(1)
|
Gratulerer.Har følgt med på trådene til dette prosjektet og svingskiva di, og er imponert over detaljane!
Så nå ser eg fram til å følgje neste prosjekt God Jul
|
|
Norsk H0 2005-, Digitrax Xephyr Xtra, Z21, foreløpig lagra i skap pga oppussing, samt settrackbane sporadisk oppsatt for at junior skal få køyre tog.
|
|
steinel
Post Options
Thanks(1)
|
I går monterte jeg lys og et lite kamera i lokstallen. Live visning av lok som ruller inn i stallen kan bli kult. Kameraet er altfor dårlig til denne 55' TVen, men det blir kanskje greit på en 10' som er planen å bruke.
Som lys har jeg brukt 2 stk store varmhvite LEDer. En på hver side av kameraet. De gir jevnt og fint lys. Det er mulig å kjøre 200mA, men her er det bare 20mA i hver. De er ca 3,2x2,5mm, lette å lodde på ledninger eller motstander direkte som jeg gjorde. Kameraet er 12x12mm, 160 grader tror jeg. PAL.
|
|
akselstog
Veteran Joined: 12 august 2017 Location: Norge Status: Offline Points: 109 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wow! Et flott stykke arbeid
|
|
steinel
Post Options
Thanks(0)
|
Der var modulen klar for et møte på søndag.
Lokalavdelingen Mjøsbyene av Norsk Jernbaneklubb skal ha julemøte og jeg har fått lov til å vise fram denne modulen. Det blir veldig spennende å høre hva 1:1 folket synes.
|
|
Frostnatt
Viderekommen Joined: 12 oktober 2017 Location: norge Status: Offline Points: 93 |
Post Options
Thanks(1)
|
Dette er noe av det villeste jeg har sett. Vakkert detaljarbeid. Virkelig en inspirasjon
|
|
SHG
|
|
Post Reply | Page <1 345 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |