Frans´s hagejernbane |
Post Reply | Page <1 234 |
Author | |
Frans
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 157 |
Post Options
Thanks(0)
|
En ny arbeidsbrakke ferdig.
|
|
Hilsen, Frans
|
|
Frans
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 157 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nå er vanntårnet kommet på plass.
|
|
Hilsen, Frans
|
|
steinel
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2016 Location: Norge Status: Offline Points: 823 |
Post Options
Thanks(0)
|
Herlig
|
|
Frans
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg begynt å bygge et nytt lok, en Amy, som er en Roundhouse Lady Anne med kulfyrt kjele fra Riverdale. Hentet byggeset fra Roundhouse og kjele far Riverdale i Holland 10 Mai. Da besøkte jeg Joep Jansen hjemme og jeg fikk en hjertelig velkomst og en fin demo om hvordan man kjørere et kullfyrt lok.
Byggesett fra Roundhouse var som ventet (etter å ha bygd en Billy tidligere) men det er noe mer arbeid enn Billy på grund av at det er en 3 akslet lok. Etter at chassis og drivverk var ferdig kjørte jeg lokket 2,5 timer hver vei ved hjelp av trykkluft. Nå går det hele veldig bra og så nå kommer kjelen. Slik ser det ut nå: Edited by Frans - 14 juli 2017 at 21:57 |
|
Hilsen, Frans
|
|
Frans
Post Options
Thanks(0)
|
Da var kjelen på plass. Nå er det bare mottager og servoer.
|
|
Hilsen, Frans
|
|
Frans
Post Options
Thanks(0)
|
Nå er det på tiden å vise ferdigstilling av Amy. Først 2 bilder som viser plassering av Servoene.
Servo på venstre side nærmest kjele styrer rettning mens servoen til høyre er dampmengde. Servoen til venstre foran styrer demperen og fløyta. Her ser du hvordan fløyta og demperen styres av en servo (som ligger bak den til høyre). Opp er åppning av demperen og ned er fløta. Det virker veldig bra. Her er Amy sett fra side. Sett bakfra. som viser at det er god plass til 2 figurer.
Edited by Frans - 28 desember 2017 at 12:03 |
|
Hilsen, Frans
|
|
Morten M
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 274 |
Post Options
Thanks(0)
|
Praktfullt!
|
|
Morten K. Agerup Myhr
2016 Frogner Gøy med Z/H0e/H0/SM32 16mm/1:1 og alt annet som ruller/hveser/flyr/smeller og/eller brummer på vann, bakke, under bakke, i luften - sålenge det fòrer traktorgenet. |
|
steinel
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2016 Location: Norge Status: Offline Points: 823 |
Post Options
Thanks(0)
|
OI!! Så strøkent. Må være skikkelig moro med en slik flott hagejernbane.
|
|
Post Reply | Page <1 234 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |