Doogledee bygger Lady Anne |
Post Reply | Page <1 234 |
Author | |
Doogledee
Veteran Joined: 04 juni 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 134 |
Post Options
Thanks(0)
|
Da har Lady Anniken fått fløyte fra DJB og litt pynt på lakkeringen, etter inspirasjon fra en Silver Lady mannen med hatten har pyntet.
Etter at overbygget er fjernet fra lokket ble det målt og merket for borring. Fløyta trenger tre hull i fronten og ett i bakveggen for å få alt på plass. Dette er delene som skal monteres: og de neste bildene viser omtrent hvordan det ble :) her ser man også skruen som holder fløyteventilen til bakveggen også. Innsiden av huset er lakkert i en hvit farge for å freshe opp litt, og utsiden av lokket har blitt pyntet med litt sorte striper i kantene :) Det som gjennstår nå er å montere inn en servo for fløyta og sette på en liten slangestuss for å koble fløyteventilen til fløyta, og få surra meg til å bestille og montere navneskilt, og sette på kull lasten..... men så er det i mål :) Edited by Doogledee - 20 februar 2013 at 15:11 |
|
mvh,
Leif |
|
Overkonduktøren
Veteran Joined: 24 desember 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 168 |
Post Options
Thanks(0)
|
Her trengs det snarlig oppdatering med lydfil! Regner med at servomontering går greit?
|
|
Modelljernbanebloggen:http://runekleven.blogspot.no/
|
|
TinyD
Veteran Joined: 21 april 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 174 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dette ser bra ut Leif! Jeg har kullet du fikk av Kjell liggende hjemme, så kanskje du må ta med Lady Anniken på besøk snart? Syns du skal legge ut et bilde som viser hvordan fløytemonteringen ble sett på skrå forfra |
|
Doogledee
Post Options
Thanks(0)
|
OK da.... her er det bilde også: Video etc får komme senere idag tror jeg... må bli ferdig med no småtilng på lokket først :) |
|
mvh,
Leif |
|
TinyD
Post Options
Thanks(0)
|
Lekkert!
Kjenner jeg både gleder meg til nye lok og til en ny sesong med kjøring! |
|
Doogledee
Post Options
Thanks(0)
|
Da er servo montert og alt programert. Og med litt tuning på fløyta så ble det ikke så ille gitt.
Jeg endte opp med å bruke en Hitec HS-65 HB servo som jeg festet på bakveggen i huset med dobbeltsidig tape. Funka fint det :) Video med lyd: Edited by Doogledee - 23 februar 2013 at 19:53 |
|
mvh,
Leif |
|
Overkonduktøren
Post Options
Thanks(0)
|
Tøft med lyd og damp som kommer ut der den skal! På Taliesin er det stor fløyte som ligger under, og da kommer jo dampen ut under når det fløytes.
Edited by Overkonduktøren - 21 februar 2013 at 12:27 |
|
|
|
Doogledee
Post Options
Thanks(0)
|
stemmer det, samme som på min darjeeling b, der kommer også dampen ut under lokket....m men men kan ikke få alt man vil ha :)
|
|
mvh,
Leif |
|
krsven
Veteran Joined: 13 juli 2010 Location: N Status: Offline Points: 286 |
Post Options
Thanks(0)
|
Imponert!!! Tydelig at mange ligger i startgropa foran sesongen.....
|
|
krsven
|
|
Doogledee
Post Options
Thanks(0)
|
Jepp, begynner å glede meg nå, la også merke til at katie er blitt tilgjengelig som byggesett fra roundhouse :) det er interesant det.....
|
|
mvh,
Leif |
|
Doogledee
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg er en heldig kar som har gode venner.... Til bursdagen min fikk jeg nemlig lokksjøfør fra Busy bodies til både billy og lady Anne.... og her er mannen på plass :
Det måtte litt justering av røra inne i huset for å få mannen på plass, men nå er han der :) Tuuuusen takk Tiny, helt genialt tøft med lokksjåfør :) |
|
mvh,
Leif |
|
KjellAn
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1011 |
Post Options
Thanks(0)
|
Lokfører ...
|
|
hilsen KjellAn
Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers |
|
Overkonduktøren
Post Options
Thanks(0)
|
Håper tilsettingsvilkåra er gode, dagene korte, helga lang og at lokomotivførerne får det bra!
|
|
|
|
TinyD
Post Options
Thanks(0)
|
Det var vel en bursdagsgave, vel verdt å vente på Leif?
Gleder meg til vi får satt lokomotivene våre på sporet igjen!
|
|
Post Reply | Page <1 234 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |