Hjemstadbanen |
Post Reply | Page <1 345 |
Author | ||
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg har kjøpt mine på Clas Ohlson:
|
||
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside |
||
Morten Jacobsen
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 1113 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hjertelig takk for tilbakemeldingen. Skulle dog gjerne ha hunnplugger som kunne festes på ledningen som hannene.
|
||
Morten Jacobsen (MJ)
H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO |
||
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Enig med deg der, men slike har heller ikke jeg klart å finne, så da ble det den fastmonterte varianten på meg. Har faktisk aldri sett slike i denne størrelsen når jeg tenker meg om, er kun de små Märklinpluggene jeg kan komme på i farta.
|
||
Min hjemmeside |
||
programmeringssporet
Veteran Joined: 12 desember 2013 Status: Offline Points: 405 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
http://no.rs-online.com/web/p/4-mm-test-plugs-sockets/1758974/?origin=PSF_437254|alt
http://no.rs-online.com/web/p/4-mm-test-plugs-sockets/1758980/?origin=PSF_437254|cav Black in-line socket,4mm
Edited by programmeringssporet - 26 august 2015 at 14:17 |
||
Svein_H
Post Options
Thanks(0)
|
|
Der var det noen ja, takk for tipset!
|
||
Min hjemmeside |
||
Svein_H
Post Options
Thanks(0)
|
|
Da har jeg endelig turt å sette i gang med mitt første messingbyggesett - S&S G3 type 1:
Et spørsmål: Dørstopperne skal bores opp med 0.5mm bor står det i byggeveiledningen. Jeg har selvfølgelig ikke 0.5, går det bra med 0.4 eller 0.6? Det skal bare tres i og loddes fast en liten trådstubb gjennom hullene, men jeg vet ikke hvor nøye man bør være med hullboring i slike små dimensjoner.
|
||
Min hjemmeside |
||
Kristoffer6951
FREMO-forummedlem Joined: 12 februar 2015 Location: Norge Status: Offline Points: 44 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Nå har du sikkert allerede montert dørstopperne, men 0,6mm burde gå bra for å montere 0,5mm tråd gjennom.
|
||
Jolsen
Medlem i MJF Joined: 19 januar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 103 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg har brukt 0,6 - fungerte fint det.
|
||
Svein_H
Post Options
Thanks(0)
|
|
Takk for svar, det var det jeg trodde men greit å få det bekreftet.
|
||
Min hjemmeside |
||
Svein_H
Post Options
Thanks(0)
|
|
Da har jeg omsider, etter hva som virket som en evighet for å få fortinnet en ny loddespiss, fått loddet sammen veggene. Resultatet kunne sikkert vært bedre, men som førstegangs messingbygger er jeg mer enn nok fornøyd! Minimalt med loddesøl på utsiden, og frysetapen jeg brukte for å holde sammen delene taklet også temperaturen uten å smelte og lage masse griseri:
Jeg har kanskje vært litt vel spandabel med loddetinnet på innsiden, bør jeg redusere mengden tinn på loddespissen neste gang..?
|
||
Min hjemmeside |
||
Svein_H
Post Options
Thanks(0)
|
|
Har oppdatert hjemmesidene med en egen undermeny for Hjemstadbanen, må prøve å få til jevne oppdateringer og ikke minst litt progresjon heretter... Godt nytt år til alle som er innom!
Edited by Svein_H - 26 desember 2018 at 10:43 |
||
Min hjemmeside |
||
Svein_H
Post Options
Thanks(0)
|
|
Etter drøyt 3 år er det på tide å si farvel til de midlertidige seksjonene, og de siste par dagene har gått med til demontering av kabling og skinnegang, samt rydding og nedpakking av alt annet ræl som har blitt liggende oppå anlegget.
Siden seksjonene helt fra starten av var ment som en midlertidig løsning er ingenting limt, kun skrudd sammen, og en elektrisk skrutrekker med T10- og T20-bits samt en tapetkniv for å kutte korkunderlaget der det krysser plateskjøter er alt som skal til. Etter hvert som seksjonene demonteres blir alt av festemateriell sortert og lagt i plastbakker for fremtidig gjenbruk, og alle finerplatene er også like fine (bortsett fra skruehullene) og kan brukes om igjen. Det eneste som må kastes er korkunderlaget som ble festet med fugemasse, og som sitter litt for godt til å kunne fjernes på rimelig kort tid uten å bli ødelagt: |
||
Min hjemmeside |
||
_marius
Veteran Joined: 20 oktober 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 265 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ehh...hva skjer nå? Fedig med H0? Radiostyrt bil eller fokus på hagejernbane istedet?
|
||
Marius
|
||
Svein_H
Post Options
Thanks(0)
|
|
Neida, har ingen planer om å kutte ut H0 med det første. Disse seksjonene har vært kjekke til sitt bruk de, men nå har de oppfylt sin rolle og jeg må rydde plass til noe nytt.
|
||
Min hjemmeside |
||
Svein_H
Post Options
Thanks(0)
|
|
Tok en tur til Kløfta i går for å få litt inspirasjon, åpen dag hos KMJK og et spennende bruktmarked. Hadde en hyggelig prat og fikk en personlig omvisning i et arbeidsrom som vanligvis er lukket for andre enn medlemmene, og plukket også med meg litt stæsj fra bruktsalget:
Jeg hadde også lagt til side en "Politi"-boble, men den klarte visst noen andre å snike seg til mens jeg dro til nærmeste minibank for å hente kontanter. Jaja, sh*t happens, det kommer sikkert flere muligheter senere.
Edited by Svein_H - 30 september 2018 at 15:36 |
||
Min hjemmeside |
||
Svein_H
Post Options
Thanks(0)
|
|
https://vimeo.com/307984228
Edited by Svein_H - 24 desember 2018 at 09:05 |
||
Min hjemmeside |
||
Pelle
Nettgruppen Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Lenken er feil! Forøvrig God Jul til deg også :-) |
||
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
|
||
Svein_H
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det er visst gjort flere endringer etter at den lenken der ble lagt ut, den er rettet opp nå. Takk for påminnelsen!
|
||
Min hjemmeside |
||
Post Reply | Page <1 345 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |