MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - NMJ - Beklagelse på leveringsforsinkelser
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

NMJ - Beklagelse på leveringsforsinkelser

 Post Reply Post Reply
Author
NMJ AS View Drop Down
Kommersielle aktører
Kommersielle aktører


Joined: 06 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 27
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote NMJ AS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: NMJ - Beklagelse på leveringsforsinkelser
    Posted: 02 mars 2005 at 21:57

Beklagelse på leveringsforsinkelser av NMJ modeller.  

Etter en god del kritikk ønsker vi å uttale oss om de forsinkelsene som har oppstått på flere av våre produkter. Dette er spesielt produkter vi tidlige har annonsert på nett og via mj-forum.

 Bm69:

Dessverre har denne modellen, som flere allerede har påpekt, blitt vesentlig forsinket. Problemet har sin årsak i flere ledd. Selv om det på ingen måte kan brukes som ansvarsfraskrivelse, og er fint lite å trøste seg med, så har produksjonsproblemene ligget utenfor vår kontroll. I etterkant kan det synes som at det nok er flere som har vært litt overivrige når det kom til å fastsette leveringsdato. Vi kan ikke gjøre annet enn å beklage det inntrufne, og legger oss flate for den kritikk som er rettet vedrørende mangel på leveranse til annonsert tid.

Prototypen på modellen har kommet, og denne er i skrivende stund så og si ferdig rettet. Over 100 endringer skal gjøres, og da begynner vi å nærme oss ett ferdig resultat. Vi håper dere som har forskuddsbetalt og kunder forøvrig bærer over med oss med denne forsinkelsen, og håper på fortsatt tillit til at vi gjør alt vi kan for at produktet skal bli så bra som mulig. Vi ønsker ikke å levere et produkt som nærmest kan karakteriseres som halvferdig målt i forhold til de kvalitetsmål som NMJ krever av modellen.

Vi antar at kritikken vil anta meget større dimensjoner dersom vi nå leverer en modell som ikke leverer opp til forventningene og uten å ha tatt hensyn til de over 100 forbedringspunkter som er identifisert på prototypen, enn om vi nå utsetter leveringen noen måneder for å kunne tilfredsstille kvalitetskravene. Oppdatering på vår hjemmeside har heller ikke funnet sted i tide. Dessverre har ikke tiden strukket til. Døgnet skulle hatt 48 timer…! Vi beklager igjen også dette meget sterkt. 

Samtidig ønsker vi å takke alle støtte og gode ord underveis i dette prosjektet, som er vårt største innen norsk Mj noen sinne. Det gleder oss at interessen har vært så stor som den har vært, og er glad for den tillit som er betrodd oss, til tross for det ovennevnte. Takk.  

Når det gjelder leveringstidspunkt på Bm69, er det vanskelig å komme med eksakt tid. Vi har jo allerede bommet grovt, og ønsker ikke i overivrighet å gjøre samme feil en gang til. Det vil være lettere å kunne fastsette levering etter at neste prøve/prototype er levert oss for godkjennelse. Vi skal også prøve å holde publikum og kunder bedre orientert via våre internettsider og andre media.

 

El10:

Denne modellen har også overskredet antatt leveringstidspunkt. (september 2004, dog med alle forbehold). Prosjektet har pr. i dag kommet til prototypestadiet, og prototypen ser kvalitetsmessig riktig så bra ut! Derfor kan vi love en flott modell. Vi tør i skrivende stund ikke bastant komme med leveringstidspunktet, men i løpet av de neste 4-5 månedene vil den være langt på vei inn til ett ferdig resultat. Nærmere og mer konkrete opplysninger om levering vil bli publisert straks dette er forsvarlig.

 

B7:

B7 er ett av de prosjektene som virkelig har gått galt i alle produksjonsledd. B7 begynte som et veldig lovende prosjekt, men etter oppstarten ble det for oss ett konstant mareritt.

Etter en stund med formutvikling og prøvestøper, rammet en av de store høstflommene i Europa produksjonslokalet, og alt av utstyr og maskiner ble ødelagt. Etter så vidt å ha stablet dette på bena igjen ett halvt år etter, kom en ny vårflom og oversvømte og ødela alt nok en gang. Allerede der ble prosessen kraftig forsinket. Det var ikke bare B7-prosjektet som ble rammet av hendelsen. Produksjonstiden skulle fordeles på alle prosjektene produsenten hadde, og det betydde enda mer forsinkelser. Fremgangen har hele veien gått vanvittig sakte, og til slutt kom daværende produsent frem til at han ikke hadde mulighet til å ferdigstille prosjektet etter våre kvalitetskrav. Dermed måtte halvferdige former hentes, og vi måtte begynne helt på nytt fra bunnen av: Ikke bare skulle formene ferdigstilles, her kom også flere faktorer inn. B7-prosjektet skulle ut på nytt anbud, og ikke alle var veldig ivrige på overta halvferdig former for så å videreutvikle dem. Denne anbudsprosessen tok forferdelig lang tid, og ble en meget tidkrevende prosess. Nå ser vi løsninger i stedet for problemer, og prosjektet kan snart påbegynnes igjen. Jeg tør ikke si når de blir ferdige, men at de kommer, er helt sikkert. Vi er selvsagt ydmyke for denne kraftige forsinkelsen. 

 

NMJ beklager sterkt de negative opplevelsene kundene har hatt som følge av de vesentlige forsinkelsene som har oppstått, og som har ført til overskridelse av de satte leveringstider for BM69, El 10 og B7-vognene. Det er fortsatt vårt klare mål at modellene skal bli realiteter, og vi skal gjøre vårt aller beste for å sørge for at de kommer på markedet, og så fort som mulig, i riktig kvalitet. Vi lover å innfri ønskene om ovennevnte modeller, trass i at de annonserte og beregnede leveringstidspunkter ble helt feil.

Vi beklager også at denne informasjonen kommer for så vidt sent, og vi vil gjennomgå våre rutiner og informasjonsmetoder for å forhindre at både nåværende og fremtidige kunder skal oppleve liknende skuffelser og frustrasjon over forventningene til NMJ.

Vi håper dette vil bidra til fortsatt tillit til NMJ.

NMJ - Norsk Modelljernbane AS
Strømsveien 102
N-2010 Strømmen

Tlf: +47 64 84 57 30
Fax: +47 64 84 57 39
E-mail: inof@nmj.no
Internet: www.nmj.no
Back to Top
Espen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Espen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 mars 2005 at 19:59
Hei

Takker for grei informasjon.
Gleder meg fortsatt til Bm69 kommer

MVH Espen
Back to Top
ØyvindS View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 03 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØyvindS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mars 2005 at 08:23

Flott at NMJ viser at de kan gi saklig informasjon uten samtidig å rakke ned på sine kritikere eller å skamrose egne modeller, slik de har gjort i en rekke innlegg på Norsk MJ-forum.

Det er også flott at det nytter å presse en leverandør til å endre adferd, selv om det er litt underlig at beklagelsene fremsettes her på MJF"s forum (hvor de ikke har fått kritikk), og ikke på Norsk MJ-forum (der det blir stillt kritiske spørsmål til NMJ). Se  http://www.norskmjforum.no/forum/topic.asp?TOPIC_ID=4063.

mvh

Øyvind Strøm

 

Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 april 2006 at 04:51

Hei!

Originally posted by NMJ AS NMJ AS wrote:

Bm69:

Prototypen på modellen har kommet, og denne er i skrivende stund så og si ferdig rettet. Over 100 endringer skal gjøres, og da begynner vi å nærme oss ett ferdig resultat. Vi håper dere som har forskuddsbetalt og kunder forøvrig bærer over med oss med denne forsinkelsen, og håper på fortsatt tillit til at vi gjør alt vi kan for at produktet skal bli så bra som mulig. (...)

Vi antar at kritikken vil anta meget større dimensjoner dersom vi nå leverer en modell som ikke leverer opp til forventningene og uten å ha tatt hensyn til de over 100 forbedringspunkter som er identifisert på prototypen, enn om vi nå utsetter leveringen noen måneder for å kunne tilfredsstille kvalitetskravene. (...)

Når det gjelder leveringstidspunkt på Bm69, er det vanskelig å komme med eksakt tid. Vi har jo allerede bommet grovt, og ønsker ikke i overivrighet å gjøre samme feil en gang til. Det vil være lettere å kunne fastsette levering etter at neste prøve/prototype er levert oss for godkjennelse. Vi skal også prøve å holde publikum og kunder bedre orientert via våre internettsider og andre media.

Vi beklager også at denne informasjonen kommer for så vidt sent, og vi vil gjennomgå våre rutiner og informasjonsmetoder for å forhindre at både nåværende og fremtidige kunder skal oppleve liknende skuffelser og frustrasjon over forventningene til NMJ.

Vi håper dette vil bidra til fortsatt tillit til NMJ.

Det er nå over 13 måneder siden ar NMJ AS beklaget at leveringen av den allerede da forsinkede BM69 utsettes "noen måneder å kunne tilfredsstille kvalitetskravene."

Jeg vet ikke hva den lovede interne gjennomgangen av informasjonsrutinene til NMJ AS adstedkom, men som kunde og potensiell kjøper av ett slikt motorvognsett begynner jeg å savne informasjon om modellen utover at leveransedatoen gjentatte ganger stadig utsettes (i følge NMJ AS" eget nettsted).

Når mottokk NMJ AS den modellen, som lenger opp omtales som neste prøve/prototype? - Var alle de 100+ feilene da rettet opp, og når ble denne modellen sendt tilbake for eventuell produksjon? Er den sist oppgitte leveransedato 10. juli endelig?

NMJ AS håper på fortsatt tillitt, og da tror jeg man bør informere kundene av produktet om grunnen(e) til at leveransedatoen stadig utsettes.

 

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 april 2006 at 09:00

Dette var bra

Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 april 2006 at 10:47
Originally posted by ØyvindS ØyvindS wrote:


Det er også flott at det nytter å presse en leverandør til å endre adferd, selv om det er litt underlig at beklagelsene fremsettes her på MJF"s forum (hvor de ikke har fått kritikk), og ikke på Norsk MJ-forum (der det blir stillt kritiske spørsmål til NMJ). Se  http://www.norskmjforum.no/forum/topic.asp?TOPIC_ID=4063.



Jeg registrere at det er masse flinke folk på norskmjforum som kan å lenke opp artikler, så det er sikkert ikke så vanskelig å legge inn en lenke fra norskmjforum til denne tråden.....
Forøvrig grei redegjørelse fra NMJ (selv om jeg nok aldri får råd til å kjøpe noe derfra :)
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 april 2006 at 11:09
Originally posted by einjen einjen wrote:


Forøvrig grei redegjørelse fra NMJ (selv om jeg nok aldri får råd til å kjøpe
noe derfra :)



Men har de tenkt å gi de som har forhåndbetalt noen form for
kompensasjon?

Folk må gjerne låne ut penger rentefritt for min del, men jeg synes det er
ganske spesiellt å mene at det holder med en redegjørelse når man ikke
greier å betale tillbake det man har lånt til avtalt tid.

Kanskje jeg skal prøve meg med den neste gang et avdrag på et lån
forfaller...
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 april 2006 at 22:56

Hei!

Originally posted by einjen einjen wrote:

Forøvrig grei redegjørelse fra NMJ (selv om jeg nok aldri får råd til å kjøpe noe derfra :)

Joda Einar, redegjørelsen var grei nok den, men dersom du sjekker datoen vil du se at den er over 13 måneder gammel! I mellomtiden har NMJs BM69-modell fra Heljan gjentatte ganger blitt utsatt, uten at det har blitt fulgt opp med informasjon til (potensielle) kunder om hva grunnene til de stadige forsinkelsene er, og hva status faktisk er.

Det er mange løfter å finne i NMJs innlegg, og dersom man skal få den troverdigheten man ber om, tror jeg snart man må begynne å innfri noen (som f. eks. informasjon).

 

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 april 2006 at 23:42
Originally posted by Roger Roger wrote:

Hei!

Originally posted by einjen einjen wrote:

Forøvrig grei redegjørelse fra NMJ (selv om jeg nok aldri får råd til å kjøpe noe derfra :)

Joda Einar, redegjørelsen var grei nok den, men dersom du sjekker datoen vil du se at den er over 13 måneder gammel!


ja. grei redegjørelse for 13 måneder siden. :) Ble lurt av ny posting i tråden.
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 april 2006 at 00:19
Ooops. Jeg også. Jeg trodde også dette var et nytt inlegg!
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 april 2006 at 01:23
NMJ skriver på sine nettsider at B3 og B7 vognene er i rute, og forventes å bli levert etter planen.

PÅ 69 settene har de fått ny prøve, men de er ikke fornøyd med vinduer og patografen. Disse skal forbedres, men vill skape utligere forsinkelser for modellen.

Leveringstidene blir oppdatert over påske.
www.nmj.no
A matter of life and death
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juli 2006 at 10:37

Hei!

Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

PÅ 69 settene har de fått ny prøve, men de er ikke fornøyd med vinduer og patografen. Disse skal forbedres, men vill skape utligere forsinkelser for modellen.

Leveringstidene blir oppdatert over påske.
www.nmj.no

Jeg registrerer at "leveringstidene" (atter en gang) har blitt oppdatert i dag også, slik at NMJ forventer levering av disse modellene tirsdag 31. oktober d.å.

Vil NMJ på noen måte kompensere de som har forhåndsbetalt for denne modellen, og eventuellt hvordan?

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 oktober 2006 at 23:06

Hei!

Originally posted by Roger Roger wrote:

Jeg registrerer at "leveringstidene" (atter en gang) har blitt oppdatert i dag også, slik at NMJ forventer levering av disse modellene tirsdag 31. oktober d.å.

I det stille har disse modellene atter en gang fått ny leveransedato. Per tiden er denne satt til 30. mars 2007.......

To be continued.....

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
frankm View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 04 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 82
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote frankm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 oktober 2006 at 12:30
jepp...
Når man er inne på forsinkelser: så det ligger bilder av prøvene på B7 på NMJs webside. Ser riktig bra ut, men vi får se om 15.des og utover holder. Gleder meg uansett til å hekte de bak el18"en
Back to Top
Terje Storjord View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Terje Storjord Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 oktober 2006 at 15:27
Som vi husker kom med NMJ "nyheten" BM69 planer kort tid etter Agder Modellteknikk fortalte om sin BM69. Er vel åpenbart for alle og enhver nå at NMJ har bløffet hele veien og kom med "nyheten" kun for å ødelegge salget for Agder. 
Mvh Terje S
H0 S/N/US Ep.III DCC MBV-Små Tog
Bilder/video Ofotbanen: www.arctictrains.com
Back to Top
kness View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 719
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kness Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 oktober 2006 at 15:52
Originally posted by Roger Roger wrote:

I det stille har disse modellene atter en gang fått ny leveransedato. Per tiden er denne satt til 30. mars 2007.......

To be continued.....

Jeg for min del er spent på hva som kommer først. Regnskap og referater fra styret i MJF - eller BM69 og B7? Mon tro hva oddsen ville stått i om man kunne spille på dette....

Hilsen  Kjetil

Back to Top
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 14 juli 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 250
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 oktober 2006 at 16:30

Originally posted by Terje Storjord Terje Storjord wrote:

Som vi husker kom med NMJ "nyheten" BM69 planer kort tid etter Agder Modellteknikk fortalte om sin BM69. Er vel åpenbart for alle og enhver nå at NMJ har bløffet hele veien og kom med "nyheten" kun for å ødelegge salget for Agder. 

Errrr... det er vel en ganske tåpelig påstand og kaste ut i det blå. Vet ikke om du har vært innom NMJ i det siste, men jeg så ihvertfall en prototype av BM69 hos NMJ i fjor sommer, en ganske lækker en. Så tomme ord er det ikke. Agder MT selger jo sine BM69 for en del flere tusen en NMJ har planer om å selge sine modeller for. Vet ikke hvem som bygger for Agder MT, men NMJ skal jo produsere ganske mange modeller, og er jo da avhengige av andre aktører. Da kan mye gå galt. Slik er det i alle bransjer og hvis en aktør driter seg ut, går det utover flere parter.

Men Terje, hold slike påstander for deg selv med mindre du har bevis på at et du sier stemmer.

Jeg or min del gleder meg sm en hund til BM69en min kommer! :)

Geir C - "I"m on a roll people!"
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 oktober 2006 at 20:15

Ja hvordan ligger det ann med Bm 69 foresten ?

For min del kan jeg like godt vente på NMJ"s versjon, tar like langt tid å spare til Agder sin Ungdomsøkonomi er noe forbanna skitt, få utgifter men ikke mange inntekter heller........

Hilsen Andreas.   
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 april 2008 at 10:44
Hei!
 
Denne tråden har ligget stille i halvannet år nå, uten at NMJs lovede BM69-sett har kommet på markedet i mellomtiden. Det har heller ikke vært posted noen informasjon fra NMJ her på drøyt 3 år, om at dette prosjektet er ytterligere forsinket. - Dette til tross for at NMJ har lovet vil "gjennomgå sine rutiner og informasjonsmetoder for å forhindre at både nåværende og fremtidige kunder skal oppleve liknende skuffelser og frustrasjon over forventningene til NMJ".
 
Jeg registrerer at NMJ på sin hjemmeside annonserer at dette BM69-settet er ytterligere forsinket, og ikke kan forventes før tirsdag 16. desember 2008. Jeg lurer på om NMJ, sine løfter til tross, ikke anser dette forum med 804 registrerte medlemmer som en god informasjonskanal for å nå store deler av det norske mj-markedet? Brukerundersøkelsen viste jo at dette forumet har langt flere lesere, enn de som faktisk er registrerte brukere her.
 
NMJ håper i det innledende innlegget sitt her om fortsatt tillitt. For å ivareta det, tror jeg faktisk NMJ må bli ennå flinkere til å informere om dette BM69-prosjektet og eventuelle forsinkelser. Spesiellt siden det ble lansert for over 4 år siden med "brask og bram", samtidig med at ett annet firma presenterte sin modell av BM69.
 
Jeg lurer på om de som eventuellt forhåndsbetalte disse modellene har fått pengene sine igjen, eller om de kompenseres med ennå større prisavslag på de endelige modellene? Jeg har faktisk hatt bedre avkastning på en eventuell kjøpesum til disse modellene, ved å ha pengene på egen sparekonto, enn det prisavslaget NMJ lovte ved forhåndsbetaling. Kommer det ytterligere forsinkelser nå, er det vel så man begynner å tangere prisen til Agder sin modell av BM69, i forhold til den økonomiske avkastningen av beløpet som skulle forhåndsbetales.
 
Så hvordan ligger det egentlig an med BM69, NMJ?
Kommer den faktisk i desember denne gangen, eller er det tryggest å kjøpe den modellen som allerede faktisk finnes på markedet dersom man ønsker seg en BM69 i modell?
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 april 2008 at 11:09
Originally posted by Roger Roger wrote:

Hei!
 
Jeg lurer på om de som eventuellt forhåndsbetalte disse modellene har fått pengene sine igjen, ...?
 
Jeg har hørt om en person som fikk igjen pengene uten diskusjon, så da skulle ikke det være noe problem.
 
Back to Top
GeirG View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 22 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirG Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 april 2008 at 11:11
Originally posted by Roger Roger wrote:

Hei!
 
....eller er det tryggest å kjøpe den modellen som allerede faktisk finnes på markedet dersom man ønsker seg en BM69 i modell?
 
Jeg vil påstå at dersom man har råd til det, er det verdt å kjøpe Agder sin modell uavhengig av om man skal kjøpe NMJ sin eller ikke.
NMJ har annonsert A-sett, Agder har D og E.
 
Sistnevntes er kanskje ikke helt perfekt detaljmessig, noe mange kanskje mener den burde være med tanke på pris. Men det ER et 69-sett, og personlig synes jeg det ser ganske så greit ut.
 
Jeg har en Agder-modell, men ser ikke bort fra å likevel kjøpe et sett fra NMJ når den tid (kanskje) kommer.
 
GG
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.