MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Roundhouse Engineering 2013
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Roundhouse Engineering 2013

 Post Reply Post Reply
Author
Overkonduktøren View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 168
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Overkonduktøren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Roundhouse Engineering 2013
    Posted: 27 april 2013 at 11:24
Så var årets nyheter fra Roundhouse Eng. sluppet. En damp levert til Rhodesia i 1942, og en elektrisk freelance diesel skiftetraktor.
Modelljernbanebloggen:http://runekleven.blogspot.no/
Back to Top
TinyD View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 april 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 174
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TinyD Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 april 2013 at 21:41

Tenkte det kunne være stas med bilder av modellene, begge bildene er linket til relevant info Smile

KarenLittle John



Edited by TinyD - 10 mai 2013 at 09:54
Trond



Hagejernbane entusiast!



Hjemmeside: http://blogg.dalsveen.net
Back to Top
Overkonduktøren View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 168
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Overkonduktøren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 april 2013 at 13:26
Karens exhaust enhancer hadde gått meg hus forbi inntil du skrev det. Tøft (!)
Modelljernbanebloggen:http://runekleven.blogspot.no/
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 april 2013 at 13:59
Alle LS-lok som har "fast" styring og reverseringsblokk har bruk for en slik enhancer (eller chuffer).
Dette kommer av at dampstøtene blir noe dempet gjennom reverseringsblokken. Det er fint at RH fabrikkmonterer en slik!
 
- Ellers  er rund sylinderblokk og innvendige sleider noe jeg aldri har sett hos RH før!
Dette er spennende! - Slike sylindre åpner veien for en norsk Type IV (Trygve). Etter Accucraft sin "IoM - Peveril" ble sluttsolgt allerede lenge før levering, kan det nok friste med flere lok i denne klassen - også fra RH? Da er veien ikke lang til en norsk utgave!
Da håper jeg på en utgave med mer moderne hytte enn Peveril - og Ramsbottom sikkerhetsventiler.
Back to Top
St.Michael View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 26 januar 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote St.Michael Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 mai 2013 at 07:48
Jeg liker denSmile
I mattsort kunne den gå som et industrilok fra mange svenske smalsporige baner. Hva slags pumpe er det som sitter som sitter foran på venstre side?
Back to Top
Overkonduktøren View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 168
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Overkonduktøren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 mai 2013 at 12:27
Vet ikke hva slags pumpe det er, men antar vacum. Det er bilder av forbildet her: http://www.whr.co.uk/stock/steam/karen
Modelljernbanebloggen:http://runekleven.blogspot.no/
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,031 seconds.