FREMO-treff i Arendal 2008 |
Post Reply | Page <1 234 |
Author | ||
aha
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Blir mye de samme motivene som blir fotografert på Fremo-treff så her noen fra meg Arendal 2008
Mvh.
Arne
|
||
Snikkaren
Medlem i MJF Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Mon tro om Jon Einar har laget dører i begge ender på Lok.stallen sin, Arne? Ref. til ditt bilde nr 11.... ve
|
||
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
||
aha
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Nei det er bare dører i ene enden. Stallen måtte trekkes så langt mot svingskiva for at sporene skulle treffe dørene. Kansje Arendalsgjengen må rive noen skinner og endre vinkelen noe eller kutte på lengdene
Arne
|
||
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Du er en mesterfotograf Arne! Jeg gleder meg alltid til du legger ut dine bilder, og du skuffer ikke denne gangen heller :) Vi kommer til å endre litt på vinkelen på selve stallen for at den skal passe til skiva vi benytter. Det er ikke så lett å endre på dennes funksjon nemlig.
|
||
RuneB
FREMO-forummedlem Joined: 05 desember 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 33 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Er det J-I Hansen som står i singlet på terrassen og speider etter tog på bilde nr 13 Arne?
|
||
aha
Post Options
Thanks(0)
|
|
Takk for det Tore, om det er mesterlig det tviler jeg på. Det eneste kameraet mitt duger til er motiver som ikke er lengre enn 50 cm fra linsa så jeg søker mye innover i landskapet
"Web hosten" min har begrenset mengden med tilgjengelig beits derfor mangler hjemmesiden min mange bilder fra tidligere treff jeg har vært på. Skal finne meg en ny "host" slik at bildene snart blir tilgjengelige igjen. Hjemmeside
Trur pigede du har rett Rune . Mulig han er i stand til å gå inn i en slags form for "Preiser" fase eller hva sier du J-I?
Arne Edited by aha - 02 april 2008 at 19:34 |
||
kjodleiken
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 13 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Oppfordringen går til gutta i MJBV Region Øst. Få tatt bilde av J-I Hansen i en tilsvarende positur for sammenligning. Dette bar store likheter
Edited by kjodleiken - 02 april 2008 at 23:11 |
||
Med MJ-hilsen
Kjetil Sørlund Modelljernbaneverket Stavanger Distrikt |
||
J-I Hansen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Tenk at jeg skulle bli gjenkjent på en modul!
Også i singlet da
Dette blir for mye for meg, men jeg har ikke muligheter til å spare til en anstendig hårsveis heller
Gode råd mottas med takk.
|
||
kjodleiken
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 13 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ta det med ro J-I. Du har jo samme sveisen på modulen som i virkeligheten. Ultrakort, bare se på bildet (sånn hvis du ikkje fant det
|
||
Med MJ-hilsen
Kjetil Sørlund Modelljernbaneverket Stavanger Distrikt |
||
J-I Hansen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg fant det. Måtte jo se etter
|
||
Kait
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 202 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei,
Mange fine bilder å se fra treffet.
Bildene jeg tok, stort sett moduler inklusive litt matriell som jeg hadde sans for, kan dere se her:
Dere kan få dem opp i 1024 bredde med et ekstra klikk.
Kai
|
||
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Kjempefine bilder, Kai. Og kvaliteten på norsk moduler ser ut til å gå rett i taket. |
||
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det kan jeg ved selvsyn på to Fremo-treff de siste halvåret bekrefte. Særlig synes Rogalandsmiljøet å ligge langt framme, uten forkleinelse for noen utenfor dette området. Vi har litt å strekke oss etter (og gå forbi ) i kjeller"n på Nidarvoll skole, Håvard. Men det er den slags utfordringer som bringer hobbyen framover. |
||
Svein S
|
||
Dan Rasmussen
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 1123 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei Alle
Helt enig i disse betragtninger. Det var slet og ret imponerende.
Jeg fik mange ideer og masser af inspiration, men jeg er samtidig meget ydmyg over for opgaven med at starte på min Svenkerud ide
Det er lidt skræmmende at skulle leve op til denne standarden.
Mange hilsner
Dan
|
||
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk |
||
Per Einar Orebe
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 333 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Her følger et skjønsomt utvalg bilder jeg tok i arendal. (Endelig kommet gjennom dem) Bildene er ukommenterte så langt.
|
||
Morten Jacobsen
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 1113 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Dette er en test om PCen min og forumet snakker sammen igjen etter problemer i helgen. |
||
Morten Jacobsen (MJ)
H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO |
||
terje-o
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 260 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Årsmøte i Fremo Norge, referat og årsmelding for 2007
Hei igjen alle sammen.
Det ble som kjent arrangert Årsmøte under treffet i Arendal, og det er nå lagt ut: Dersom det fortsatt skulle være betalende medlemmer som ikke har adgang på
Fremo Privat forumet, vennligst kontakt Dag Cato, så ordner han det.
- Årsmøtereferat og - Årsmelding I tråden på det private forumet som omhandler dette. Med hilsen
for styret i Fremo Norge
Terje O
|
||
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Er det noen som har bilder av min Cmdeo som gikk på Grimstadbanen på treffet i Arendal?
|
||
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
||
Per Einar Orebe
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 333 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Kan Kan dette være noe? Har større format om nødvendig.
|
||
Post Reply | Page <1 234 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |