Print Page | Close Window

FREMO-treff i Arendal 2008

Printed From: MJF Forum
Category: FREMO-snakken
Forum Name: FREMO-snakken
Forum Description: Diskutere det meste innen FREMO
URL: http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=2853
Printed Date: 07 juli 2024 at 13:15
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Topic: FREMO-treff i Arendal 2008
Posted By: halvors
Subject: FREMO-treff i Arendal 2008
Date Posted: 11 september 2007 at 12:42

Arendal Modelljernbaneklubb inviterer nok en gang til FREMO-treff i Arendal. Datoene er satt til 28 - 30 mars 2008, og stedet er det samme som før, Barbu Menighetshus. På grunn av påsken blir treffet et par uker senere enn vanlig.

Vi satser på at så mange som mulig av dere som er interessert i modelljernbane og trafikkspill vil ta turen til Arendal, og at vi igjen kan tilbringe en trivelig helg sammen rundt og mellom FREMOdulene.

Vi kommer tilbake med flere opplysninger etterhvert. Påmeldingfrister for moduler og deltakere vil bli en gang tidlig i 2008.

Hilsen Halvor, på vegne av AMJK




Replies:
Posted By: terje-o
Date Posted: 11 september 2007 at 14:10
Glimrende!!
 
Blir det også i 2008 prioritet for nye modular Big%20smile ?
 
Med Helsing
for MJBV
 
Terje O 
 
 


Posted By: Ørjan
Date Posted: 11 september 2007 at 14:18
Håper eg virkelig...
Har masse å gjøre da ja...
 


-------------
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??


Posted By: halvors
Date Posted: 06 januar 2008 at 13:30

Invitasjon til FREMO-treff i Arendal 28 - 30 mars 2008

For åttende gang har Arendal Modelljernbaneklubb (AMJK) gleden av å innby til FREMO-treff i Arendal. Stedet er igjen Barbu Menighetshus hvor vi har vært tidligere om årene. Her har vi en sal på rundt 200 m2 til rådighet, samt tilhørende kjøkken og peisestue.

Tema og epoke

Tema for anlegget blir som vanlig en hovedbane (Sørlandsbanen?) med flere sidebaner. Arendal – Treungen-banen med kryssingen av Sørlandsbanen på Nelaug vil sannsynligvis være en del av dette, men vi ser gjerne noen nye moduler som kan skape nye utfordringer på anlegget. Så får vi se hvilke moduler vi har til rådighet når treffet nærmer seg.

Vi kommer til å fokusere på epoken 1955 – 1975, og ønsker at rullende materiell som brukes fortrinnsvis skal reflektere denne tidsperioden.

Tidsramme for treffet

Treffet starter med opprigging av anlegget fredag formiddag. Vi håper at alle som skal delta med moduler har mulighet til å komme så tidlig som mulig denne fredagen, slik at vi kan ha anlegget kjøreklart i løpet av kvelden.

Lørdag morgen starter vi klokken 09:00 med første kjøresesjon, og så får vi se hvor mange ”modelldager” vi klarer å gjennomføre fram til søndag klokken 14:00.

For deg som ikke har mulighet for å delta hele helga er det selvsagt mulighet for å bli med bare en av dagene (gjelder ikke moduler og materiell). Uansett vil vi gjerne at du melder deg på som angitt nedenfor.

Påmelding

Påmelding skjer direkte til Halvor Sannæs, AMJK på email mailto:halvor.sannaes@losmail.no - Moduler og materiell

Ved påmelding av nye moduler må en målskisse vedlegges. Moduler som har vært brukt i Arendal ved tidligere anledninger er sannsynligvis allerede registrert. Se for øvrig artikkelen på http://www.fremo-norge.org/ - Materiell som skal brukes må ha trådkobbel. Det er viktig at funksjonen til trådkobbelet er sjekket før treffet, slik at vi kan unngå problemer. Faste vognstammer kan ha andre typer kobbel internt, men må ha trådkobbel på begge endene.

Alle lok må ha DCC-kompatibel dekoder.

Vi er spesielt interessert i å få med flere strekningsmoduler, både rette og kurver, og vil foretrekke moduler som har et rimelig ferdig utseende.

Mat og overnatting

Som vanlig vil vi sørge for tørrmat og drikke under treffet. For å dekke utgifter vil vi kreve inn et beløp fra hver av deltakerne, kr. 200 for FREMO-medlemmer og kr. 300 for ikke-medlemmer. Deltakere uten moduler og materiell som ikke er med på hele treffet vil betale kr. 100 for lørdagen og kr. 50 for søndagen. I tillegg vil vi ha en felles bespisning på lørdagskvelden for de som ønsker. Denne må betales i tillegg.

Vi satser også denne gangen på å få overnattet endel av deltakerne privat, hjemme hos AMJK’s medlemmer. Ellers vil det være mulig å overnatte i lokalene vi bruker. Gi beskjed ved påmeldingen om du trenger overnatting.

For øvrig finnes flere hoteller i Arendal, se http://www.arendal.com/ - Vi håper at så mange som mulig har mulighet til å ta turen denne helga i mars. Vi satser på at vi nok en gang kan ha en trivelig helg med mye moro rundt modelljernbane, og gleder oss til å se dere her i Arendal!

Hilsen AMJK v/ Halvor Sannæs

 



Posted By: ses
Date Posted: 06 januar 2008 at 20:23
Originally posted by halvors halvors wrote:

...

Se for øvrig artikkelen på http://www.fremo-norge.org/ -



Posted By: Dag Cato
Date Posted: 06 januar 2008 at 20:59
Fordi det første du ser er den gamle hjemmesiden til FREMO-Norge, så blir du overført til den nye.
Undertegnede har ennå ikke somlet seg til å etterlyse en eller annen kode som visstnok kreves for å flytte domenet.
(Skulle vært gjort i fjor . . . .)

-------------
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?


Posted By: terje-o
Date Posted: 09 januar 2008 at 15:41
Årsmøteinnkalling Fremo Norge
 
 
Litt viktig tilleggsinfo.  Det vil som vanlig i forbindelse med treffet i Arendal bli arrangert årsmøte i Fremo Norge, mest sannsynlig lørdag kveld.
 
Årsmøtet er åpent for registrerte meldemmer som har betalt kontingent i Fremo.
 
Disse årsmøtene har tidligere ikke vært så voldsomt formelle, men både medlemsantall og aktivitetsnivå tilsier nå at vi litt om gangen blir litt som andre organisasjoner, både på godt og vondt Wink Styret arbeider derfor med en enkel saksliste, og denne vil bli lagt ut på Fremo Privat forumet en stund før møtet. Det taes til og med sikte på å lage årsmøtereferat Shocked 
 
Dersom det fortsatt er betalende medlemmer som ikke har adgang på Fremo Privat forumet, vennligst kontakt Dag Cato, så ordner han det.
 
Med hilsen
for styret i Fremo Norge
Terje O  
 
 


Posted By: Asgeir
Date Posted: 10 januar 2008 at 00:50
Originally posted by terje-o terje-o wrote:

Dersom det fortsatt er betalende medlemmer som ikke har adgang på Fremo Privat forumet, vennligst kontakt Dag Cato, så ordner han det.
 
Hvor er det forumet? Jeg er betalende FREMOist, men aldri fått adgang til Fremo Privat Forum, så vidt jeg vet. Antar at noe av problemet er at jeg ikke er MJF-medlem??


-------------
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet


Posted By: terje-o
Date Posted: 10 januar 2008 at 09:12
Hei Asgeir,

Fremo forumet ligger "på siden" av dette forumet i strukturen til MJF forumet, men er kun synlig for registerte,  påloggede medlemmer.

Dette forumet var oppe og kjørte for noen få år siden, så "forsvant" det, såvidt jeg vet i forbindelse med skifte av nettleverandør el.l. (?).

Det ble engang ila fjoråret gjenopprettet, men det har ikke vært noen aktivitet av betydning, og mange har mangla tilgang siden de ikke har blitt gjenregisteret som Fremo medlemmer i systemet.

Men som sagt: Send en linje eller to til DC, så ordner det seg  Wink 

Med Hilsen
Terje O


Posted By: eika
Date Posted: 10 januar 2008 at 15:39
Originally posted by terje-o terje-o wrote:

Hei Asgeir,

Fremo forumet ligger "på siden" av dette forumet i strukturen til MJF forumet, men er kun synlig for registerte,  påloggede medlemmer.

Det er mulig DC har jobbet i natt, for allerede i dag tidlig observerte jeg at Asgeir sto oppført som fremo-forum medlem og dermed skal kunne "se fremo-intern om han går inn på oversikten ovar alle rommene her på forumet.
 
 
Eirik


-------------
Når går toget fra Skråvika?


Posted By: RuneB
Date Posted: 10 januar 2008 at 18:54
Kanskje DC kan registrere meg også da ;-) Tror jeg må ha falt ut ved en aller annen flytting av forumet...
 
Rune B


Posted By: Lars-Erik K
Date Posted: 10 januar 2008 at 19:16

Jeg er også blitt Fremo-medlem i år. Venter bare på registrering. Har levert registreringskjema så alt skulle være greit.



Posted By: PoP
Date Posted: 10 januar 2008 at 23:13
Det ser ud for at eg åg har dotte ud av listå.
Kan du få meg på plass igjen DC?
 
P Der
 


Posted By: Dag Cato
Date Posted: 11 januar 2008 at 00:26
Så, da skulle dere være fikset


-------------
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?


Posted By: Oar"n
Date Posted: 11 januar 2008 at 00:57

 

Og meg også....
Mener at jeg har vært inne før, i fjor....
 


-------------
Hilsen

Roar Børte


Posted By: Dag Cato
Date Posted: 11 januar 2008 at 01:07
Også du min venn

-------------
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?


Posted By: Ørjan
Date Posted: 11 januar 2008 at 16:42
Detter folk ut og inn? hehe
 
Ørjan


-------------
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??


Posted By: eika
Date Posted: 11 januar 2008 at 17:32
Alle som står i maillisten over fremomedlemmer skal ha fått en mail av meg for noen måneder siden hvor de ble gjort oppmerksom på dette forholdet og bedt om å melde fra. De som ga lyd fra seg fikk den gang endret statusen sin slik at det interne forumet ble åpent for dem, men noen har tydeligvis oversett meldingen, og atter andre er kanskje ikke lagt inn på mailinglista til Fremo-Norge?
 
Problemet oppsto såvidt jeg husker i forbindelse med en oppgradering av forumet for et års tid siden eller noe slikt. Det å skille mellom fremo medlemmer, mjf medlemmer og de som er fremo og mjf medlemmer er en jobb som må gjøres manuellt hvert år ut fra medlemslister, og derfor kan det dessverre hende at det glipper av og til. Det beste er om folk er medlem alle steder og fortsetter med detWink
 
Eirik


-------------
Når går toget fra Skråvika?


Posted By: terje-o
Date Posted: 11 januar 2008 at 17:59
Jøje meg, se på det kaoset jeg har satt i gang  Big%20smile

Kjekt at så mange finner det så interessant med årsmøteinnkalling, slikt engasjement er det ikke mange andre organisasjoner jeg er med i som kan mobilisere ...

Bare for å holde spenningen vedlike, så kan jeg nå informere om at utkast til dagsorden etc er oversendt til resten av styret, som består av Halvor, DC og Steinar S.

MVH
for styret
Terje O


Posted By: eibro
Date Posted: 16 januar 2008 at 20:03
Kan noen sende meg et kart hvor jeg skal gå fra Arendal stasjon til Messa.


-------------
Eirik


Posted By: Oar"n
Date Posted: 16 januar 2008 at 22:40
Prøv denne:
http://www.gulesider.no/kart/?marklon=8.77737941268725&marklat=58.471038212170356&ps=0&companies=&q=Sted%3AArendal+barbu+menighetshus&id=s_8.77737941268725%2C58.471038212170356&n=58.4766618237602&s=58.460988135314&e=8.79346577105363&w=8.75124580237027&panX=16&panY=-13&tool=pan&scrollX=0&scrollY=0&zoomFactor=undefined - http://www.gulesider.no/kart/?marklon=8.77737941268725&marklat=58.471038212170356&ps=0&companies=&q=Sted%3A%22Arendal%22+barbu+menighetshus&id=s_8.77737941268725%2C58.471038212170356&n=58.4766618237602&s=58.460988135314&e=8.79346577105363&w=8.75124580237027&panX=16&panY=-13&tool=pan&scrollX=0&scrollY=0&zoomFactor=undefined

Med bil er det greiest å kjøre  Gamle Songevei - Ingeborgdalen - Nygårdsveien


-------------
Hilsen

Roar Børte


Posted By: halvors
Date Posted: 25 januar 2008 at 21:31
På tide å minne om påmeldingsfrist for moduler og materiell på søndag 27 januar... Wink
 
Jeg venter fortsatt på å høre fra flere av dereTongue
 
Hilsen Halvor


Posted By: Ørjan
Date Posted: 03 februar 2008 at 21:48
Er det mange som har meldt seg på?

-------------
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??


Posted By: halvors
Date Posted: 04 februar 2008 at 00:00
Hei Ørjan og dere andre,
 
Modulpåmeldingene har vært rimelig bra. Holder akkurat nå på å teste ut en del konfigurasjoner av anlegg for å få til noe spennende. Approve
 
Fristen for påmelding av deltakere ligger et stykke frem i tid, men allerede er det begynt å komme rimelig mange påmeldte.
 
Vi ser frem til å treffe dere alle her i Arendal i slutten av mars! Thumbs%20Up
 
Hilsen Halvor


Posted By: terje-o
Date Posted: 04 februar 2008 at 20:41
Årsmøte i Fremo Norge
 
Hei igjen alle sammen.
 
Som tidligere opplyst i denne tråden vil det bli arrangert årsmøte i Fremo Norge på treffet i Arendal. Årsmøtet er åpent for registrerte medlemmer som har betalt kontingent i Fremo.
 
Saksliste er nå lagt ut på det private Fremoforumet. 
 
Dersom det fortsatt er betalende medlemmer som ikke har adgang på Fremo Privat forumet, vennligst kontakt Dag Cato, så ordner han det.
 
 
Med hilsen
for styret i Fremo Norge
Terje O  
 


Posted By: Oar"n
Date Posted: 06 februar 2008 at 15:37
Blir det krav om RP25-hjul på Arendalstreffet, Halvor?
Du har vel nå oversikt over stasjoner/sidespor hvor dette er nødvendig.


-------------
Hilsen

Roar Børte


Posted By: Ørjan
Date Posted: 06 februar 2008 at 20:36
Roar...
ER DU GAL??
Hva er din email? Trenger noe hjelp til fraktkort...


-------------
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??


Posted By: Roger Andre
Date Posted: 06 februar 2008 at 22:05

Fermo treff har jeg aldri vært på før, men kommer gjerne en tur...

Men er det noen over natting i nær området ( gang avstand ) tenker og ta toget fra Gjøvik på fredag og dra opp igjen fra Arendal lørdag...
 
Når starte treffet for IKKE FERMO MEDLEMER ? Litt tids info, bare ca...? 
 
Så på tog bileter nå... det koster 199,- det er jammen bi bi billig...LOL
 


-------------
Mvh Roger Andre

Valdresbanen"s materiell alle epoker


Posted By: halvors
Date Posted: 06 februar 2008 at 22:27
Originally posted by Oarn Oarn wrote:

Blir det krav om RP25-hjul på Arendalstreffet, Halvor?
Du har vel nå oversikt over stasjoner/sidespor hvor dette er nødvendig.
 
Det blir tillatt med NEM-hjul, men RP25 foretrekkes...Wink
 
Hilsen Halvor


Posted By: Oar"n
Date Posted: 06 februar 2008 at 23:59
Originally posted by Ørjan Ørjan wrote:

Roar...
ER DU GAL??

Misforstå meg vel:  Jeg er ikke av dem som synes at Nirvana er RP25...Wink
Men siden vi nå har hatt treff med et slikt krav så synes jeg at det er greit å vite, og i god tid så man kan mekke på sine (mange) vogner. 

Trivelig stasjonsprosjekt, Ørjan!   Det er vel dag og natt for å få den kjørbar til siste helga i mars, tenker jeg.LOL

Har sendt deg en mail.


-------------
Hilsen

Roar Børte


Posted By: GeirG
Date Posted: 07 februar 2008 at 14:41
Originally posted by Roger Andre Roger Andre wrote:

Når starte treffet for IKKE FERMO MEDLEMER ? Litt tids info, bare ca...? 
 
Tidene er de samme. Fra klokka 9 lørdag og søndag.
Det er vel bare årsmøtet som er for medlemmene only.


Posted By: vetle1
Date Posted: 14 februar 2008 at 15:58
Originally posted by eibro eibro wrote:

Kan noen sende meg et kart hvor jeg skal gå fra Arendal stasjon til Messa.
 
Det som stod her var vist helt feil.


-------------
Norsk, H0, likestrøm,1960, 1970, 1990-2006
Dovrebanen, Hovedbanen, Arendalsbanen, Sørlandsbanen

mvh Vetle
Forumet smalspor avd. Arendal


Posted By: Mr Bridger
Date Posted: 14 februar 2008 at 16:45
Ehhh??? Det er jo helt feil Vetle! Barbu menighetshus ligger overhodet ikke ved Rema 1000!!!



-------------
Tore Hjellset, Tønsberg

http://grimstadline.blogspot.com" rel="nofollow - Grimstadbanen     



Posted By: -TUR-
Date Posted: 12 mars 2008 at 22:56
Har idag fått mailen fra Halvor med PDF-fil med oppsett, regler, ruter og fraktfilosofi. Dette er vel det mest omfattende som er produsert i forkant av noe Norsk treff som jeg har sett. Virkelig helprofft!
 
Gleder meg enda mer til treffet nå! Blir nok rimelig folksomt i lokalet kan det se ut til Cool


-------------
-TUR-

Tore Urvik


Posted By: halvors
Date Posted: 12 mars 2008 at 23:41
Informasjonen om anlegg og trafikk på treffet i Arendal er lagt ut på FREMO-Norge sidene, her: http://www.rotsekk.net/postnuke/index.php?name=News&file=article&sid=37 - http://www.rotsekk.net/postnuke/index.php?name=News&file=article&sid=37
 
Last ned .pdf filen og se på den lokalt.
 
Hilsen Halvor


Posted By: Lars Gjertsen
Date Posted: 13 mars 2008 at 00:14
Så lenge dette anlegget består, bør det brukes. Smile Jeg gleder meg!


Posted By: Grønd
Date Posted: 13 mars 2008 at 11:15
Kjempefint!!Smile
Så har vi skap Fremoister noe å se på til vi tørr komme ut av skapet...Big%20smile


Posted By: TomL
Date Posted: 13 mars 2008 at 14:57
Hei,
 
Skulle så gjerne vært der jeg også,  og hilst på flere av dere her på forumet. Kan skrive under på at her blir ALLE tatt GODT imot. Det er en fornøyelse å delta.
 
Men, ikke alltid det passer..sånn er det bare. God Fornøyelse til dere som skal ta turen og delta Smile
 
MJ-Hilsen Tom Lynga


-------------
Det enkle er ofte det beste...


Posted By: -TUR-
Date Posted: 16 mars 2008 at 03:13
Jeg har en interessent som bor i Skiensområdet som kunne tenke seg å komme til Arendal på lørdagen. Men det passer veldig dårlig med connections med tog den dagen. Er det noen som skal kjøre bil nedover fra Østlandet som har plass til en ekstra nedover?  Kanskje noen som skal på dagstur og dermed skal hjemover også samme dag?
 
Hører gjerne fra dere - fristen for å melde folk på går ut søndag :-)


-------------
-TUR-

Tore Urvik


Posted By: -TUR-
Date Posted: 16 mars 2008 at 21:02
Her var det ikke store responsen...  Geek

-------------
-TUR-

Tore Urvik


Posted By: morten.h
Date Posted: 19 mars 2008 at 22:12
Originally posted by -TUR- -TUR- wrote:

Jeg har en interessent som bor i Skiensområdet som kunne tenke seg å komme til Arendal på lørdagen. Men det passer veldig dårlig med connections med tog den dagen. Er det noen som skal kjøre bil nedover fra Østlandet som har plass til en ekstra nedover?  Kanskje noen som skal på dagstur og dermed skal hjemover også samme dag?
 
Hører gjerne fra dere - fristen for å melde folk på går ut søndag :-)
   
Hvis du ikke er for stor og feit,er det plass i Lotusen minWink...send meg en PM i så fall....


-------------
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen


Posted By: ses
Date Posted: 24 mars 2008 at 22:06
Får vi som er påmeldt vite noe mer om overnatting før vi kommer ned? 

-------------
Svein S


Posted By: Mr Bridger
Date Posted: 25 mars 2008 at 10:10
Mener du er innlosjert hjemme hos Hans Hendriksen, så du følger bare med ham hjemover på fredagen.

-------------
Tore Hjellset, Tønsberg

http://grimstadline.blogspot.com" rel="nofollow - Grimstadbanen     



Posted By: ses
Date Posted: 25 mars 2008 at 11:00
Takk for nyttig informasjon for egen del.

-------------
Svein S


Posted By: SveinR
Date Posted: 25 mars 2008 at 12:44
Nå er det ikke lenge igjen, og må innrømme at jeg gleder meg. Blir kjekt å treffe folk som har de samme problemene og sykdommene som jeg.Smile
 


-------------
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt



Posted By: Steinar Snøtun
Date Posted: 25 mars 2008 at 12:54
Hardt belastede og alvorlige tilfeller pleier jo å bli behandlet på lukket avdeling, så vi blir nok i godt selskap der. Vi får bare være forsiktige og oppføre oss pent ovenfor de med de hvite frakkene.

-------------
Steinar


Posted By: terje-o
Date Posted: 25 mars 2008 at 12:59
Arne og meg pakker en transporter torsdag kveld, antar avgang ca lønsj fredag fra Sandnes/Ålgård. ETA Arendal 1630 (?).

Lukket avdeling kan muligens tolkes å være på Hotell Maritim litt godt utpå kvelden(e) Big%20smile ?

MVH
Terje O   


Posted By: asai
Date Posted: 25 mars 2008 at 14:41
Ettersom jeg aldri før har vært på et FREMO treff, er jeg "redd" at det trengs en hel del behandling i denne "lukkede" avdelingen lørdag kveld. Tongue

En liten ting til: Er dette menighetshuset utstyrt med hjertestarter? Hvis ikke håper jeg det er noen som kan HLR.... LOL

Edit: Skrievefeil


-------------
http://asai.dyndns.org/ - Mine nettsider


Posted By: J-I Hansen
Date Posted: 25 mars 2008 at 14:52
Originally posted by terje-o terje-o wrote:


Lukket avdeling kan muligens tolkes å være på Hotell Maritim litt godt utpå kvelden(e) Big%20smile ?

MVH
Terje O   
 
Litt team-building på fredagen, med Dr. O som coach, kan være hyggelig. Gjertsen, Karlsen, Gundersen, Rekstad og undertegnede ankommer med toget (selvsagt Smile) ca 21:30. Bare en liten tur innom vårt eget hotell først, så kan vi ta kontakt. 


Posted By: J-I Hansen
Date Posted: 25 mars 2008 at 14:56
Originally posted by SveinR SveinR wrote:

Nå er det ikke lenge igjen, og må innrømme at jeg gleder meg. Blir kjekt å treffe folk som har de samme problemene og sykdommene som jeg.Smile
 
 
I motsetning til de fleste andre situasjoner, er det her fullstendig greit å være den som smitter ...   Og vaksiner hjelper lite eller ingenting!
 
Smile


Posted By: SveinR
Date Posted: 25 mars 2008 at 15:04
[/QUOTE]
 
I motsetning til de fleste andre situasjoner, er det her fullstendig greit å være den som smitter ...   Og vaksiner hjelper lite eller ingenting!
 
Smile
[/QUOTE]
 
Og merkelig nok så blir du bare mer syk, jo mer penger du har mellom hendeneWink


-------------
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt



Posted By: eibro
Date Posted: 26 mars 2008 at 10:46
Jeg skal kansje komme å se på. Måtte jeg ha meldt meg på for det?


-------------
Eirik


Posted By: Mr Bridger
Date Posted: 26 mars 2008 at 11:13
Ja, man må melde seg på. Men jeg lurer litt på om vi har begynt å nå metningspunktet for antall deltakere i det lille lokalet vi har. Send en mail til halvors(alfakrøll)c2i.net, så kan du jo høre.

-------------
Tore Hjellset, Tønsberg

http://grimstadline.blogspot.com" rel="nofollow - Grimstadbanen     



Posted By: eika
Date Posted: 26 mars 2008 at 13:49
Originally posted by asai asai wrote:

En liten ting til: Er dette menighetshuset utstyrt med hjertestarter? Hvis ikke håper jeg det er noen som kan HLR.... LOL
Det finnes rikelig med jernbanepersonale med den kunnskapen til stede. Og skulle deres kunnskaper svikte så har vi jo også folk med forbindelse til de høyere makter med oss, så jeg tror vi skal redde de flesteWink
 
Eirik


-------------
Når går toget fra Skråvika?


Posted By: J-I Hansen
Date Posted: 26 mars 2008 at 14:28
Originally posted by Mr Bridger Mr Bridger wrote:

Men jeg lurer litt på om vi har begynt å nå metningspunktet for antall deltakere i det lille lokalet vi har. 
 
Javel, hvor mange er vi oppe i?
 
Vi begynner tydeligvis å få "luksusproblemer" på treffene, med hensyn til deltakere. På den positive siden, lover det godt til Kristiansand-treffet.Smile


Posted By: Mr Bridger
Date Posted: 26 mars 2008 at 16:41
Tror det var 63 stk. ved sist telling

-------------
Tore Hjellset, Tønsberg

http://grimstadline.blogspot.com" rel="nofollow - Grimstadbanen     



Posted By: Oar"n
Date Posted: 26 mars 2008 at 19:33
Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

Vi begynner tydeligvis å få "luksusproblemer" på treffene, med hensyn til deltakere. På den positive siden, lover det godt til Kristiansand-treffet.Smile


Det er bare å sette seg opp på liste til Kristiansand. Jeg noterer gjerne.  Wink
På Holte skole er det plass.


-------------
Hilsen

Roar Børte


Posted By: eika
Date Posted: 26 mars 2008 at 20:56
63 deltagere og såpass tett utnyttelse av lokalet til anlegg høres ut til å bli  trangt om plassen... Får man forslå at arbeidsoppgaver deles ut i døren nede, at man fyller opp fra innerst og utover i lokalet, og at folk blir på sine tildelte plasser hele dagen. Til nød kan det gjøres unntak for ett toalettbesøk midt på dagen, men da bør interesserte/forventet trengende sette seg på (vente)liste fra morgenen av.
 
Eirik


-------------
Når går toget fra Skråvika?


Posted By: Oar"n
Date Posted: 26 mars 2008 at 21:09
Husk at det er masse plass under modulene.LOL

-------------
Hilsen

Roar Børte


Posted By: kjodleiken
Date Posted: 26 mars 2008 at 21:15
Egentlig ikke. Der er det mye teknologi som ikke må trampes på :P

-------------
Med MJ-hilsen
Kjetil Sørlund
Modelljernbaneverket Stavanger Distrikt


Posted By: morten.h
Date Posted: 27 mars 2008 at 00:07
Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

Originally posted by terje-o terje-o wrote:


Lukket avdeling kan muligens tolkes å være på Hotell Maritim litt godt utpå kvelden(e) Big%20smile ?

MVH
Terje O   
 
Litt team-building på fredagen, med Dr. O som coach, kan være hyggelig. Gjertsen, Karlsen, Gundersen, Rekstad og undertegnede ankommer med toget (selvsagt Smile) ca 21:30. Bare en liten tur innom vårt eget hotell først, så kan vi ta kontakt. 
 
Lotus sesongen forsvant lidla fort....det er en tulling til som kommer med det toget, som har booket in på Maritim...Wink


-------------
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen


Posted By: halvors
Date Posted: 27 mars 2008 at 08:49
Til alle dere som er i ferd med å forberede tur til Arendal i helga:
Kjør forsiktig!Embarrassed Det er vinterveier her nede, selv om hovedveiene forhåpentligvis vil være bare og greit kjørbare. Det vil nok fortsatt være mulgiheter for glatte veier når mildværet kommer.
 
Dere skal alle være hjertelig velkommen. Det blir rimelig fullt, så litt fleksibilitet er påkrevd fra alleWink. Men nå er forberedelsene over, og vi kan begynne på oppbyggingen av anlegget og gjennomføringen av treffet. Vi her i Arendal gleder oss til å se dere, snakke med dere og kjøre tog sammen med dereBig%20smile.
 
Hilsen Halvor


Posted By: J-I Hansen
Date Posted: 27 mars 2008 at 08:55
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

 
Lotus sesongen forsvant lidla fort....det er en tulling til som kommer med det toget, som har booket in på Maritim...Wink
 
Det er bra. Da har du en fin togtur foran deg, reise med 4 forkjellige mvg-typer.Smile Ulempen er oppholdet på Nordagutu.
 
Vi tok den i fjor. Og hadde samtlige av oss hatt bedre tid, ville vi reiste via Vestfold og Bratsbergbanen i år også.
 
Vi skal bo på Tyholmen hotell, kun av den enkle grunn at vi har vært fornøyde der. Men vi kommer nok innom Maritim Smile


Posted By: -TUR-
Date Posted: 27 mars 2008 at 18:08
Originally posted by halvors halvors wrote:

Til alle dere som er i ferd med å forberede tur til Arendal i helga:
Kjør forsiktig!Embarrassed Det er vinterveier her nede, selv om hovedveiene forhåpentligvis vil være bare og greit kjørbare. Det vil nok fortsatt være mulgiheter for glatte veier når mildværet kommer.
 
Jeg hadde tenkt å starte bobilsesongen til helgen. Men etter en tur rundt sørlandet i uken (med 4-hjulstrekker med pigg) hvor vi stort sett fant dansker, nederlandske lastebiler og norske bobiler "feilparkert" i bakkene besluttet vi å heller kjøre personbil og de fleste av oss er innlosjert på hotel for helgen Wink


-------------
-TUR-

Tore Urvik


Posted By: Bjørn R Larsen
Date Posted: 28 mars 2008 at 09:50
Så var alt pakket og klart for å reise til årets Arendal-treff. Litt færre moduler i hengeren enn vanlig, siden Bjørnlia stasjon blir hjemme i år.



Snøvær på reisen til Arendal begynner å bli en vane

-------------
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com" rel="nofollow - http://bjornrl.wordpress.com


Posted By: halvors
Date Posted: 29 mars 2008 at 00:42
Da er vi klare for full innsats i morgen, anlegget er på plass og forventningene på toppBig%20smile.
Hilsen Halvor


Posted By: Morten Jacobsen
Date Posted: 30 mars 2008 at 22:07
Om dere synes at det har vært litt stille her på forumet, skyldes det nok at mange av de ivrige forumdeltagerne har vært opptatt med tjeneste på jernbanen Neslandsvatn - Skuggevik med sidebaner.
-
 
Noen få bilder av fine motiver.
 
 
Fra min egen førstegangsreisende kurvemodul fra Skaarerbanen og andektig lyttende deltagere før en ny runde på banen.
 
 
Christer Ritterbergs Skd 206 med lyd, automatisk strømopptak for bedre drift og fjernstyrt avkobling!
 
 
 
 
Noen kjørte rundt i blanke messingen.
 
 
Takk til Halvor og Arendalsgjenegen for et godt planlagt og et vellykket gjennomført arrangement.  Rammen rundt arrangementet ga også god anledning til sosialt samvær, til å bli kjent med nye ansikter (og ansikter man har sett i blad og på nett) og ikke minst til å lære mer om hobbyen fra miljøets mange mestermodellbyggere.
 


-------------
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO


Posted By: SveinR
Date Posted: 30 mars 2008 at 22:14
Rart at MortenH klarer å holdebalanse på det toget uten støtteskinneWink. må være Märklin pennen han har på seg som holder han "oppe" ...
 
Ellers må jeg også få takke for et supert treff..


-------------
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt



Posted By: Bjørn R Larsen
Date Posted: 30 mars 2008 at 22:14
Da er det lagt ut 14 bilder fra treffet http://home.online.no/~bjornrl/arendal2008.htm - på min hjemmeside .

En hjertelig takk rettes til alle som stod bak det flotte arrangementet, takk også til alle deltagerne som hver for seg bidro til at dette ble nok et hyggelig treff.

-------------
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com" rel="nofollow - http://bjornrl.wordpress.com


Posted By: Per Einar Orebe
Date Posted: 30 mars 2008 at 22:22
takk til alle som arrangerte, og ikke MINST deltok!  tror jeg kunne komme til å still en gang til!  Gav absolutt mersmak.


Posted By: traiNman
Date Posted: 30 mars 2008 at 22:36
Unnskyld, men hva er "automatisk strømopptak"?
 
Petter


Posted By: Roger
Date Posted: 30 mars 2008 at 23:03
Hei!
 
Originally posted by Morten Jacobsen Morten Jacobsen wrote:

 
Fra min egen førstegangsreisende kurvemodul fra Skaarerbanen og andektig lyttende deltagere før en ny runde på banen.
 
Kanskje ikke akkurat som "Folkemuseét" Morten, men er dette bevart bebyggelse fra forlengst fraflyttede Østvik?
 
Takker alle for fine bilder!
 


-------------
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”


Posted By: morten.h
Date Posted: 31 mars 2008 at 00:29
Originally posted by SveinR SveinR wrote:

Rart at MortenH klarer å holdebalanse på det toget uten støtteskinneWink. må være Märklin pennen han har på seg som holder han "oppe" ...
 
Ellers må jeg også få takke for et supert treff..
 
kryssvekselen rett i forkant av El 10 kunne trengt "årntli" skinnegangWink
 
Takker for hyggelig treff,dårlig inne klima,vond rygg og såre ben.......dukker nok opp flere gangerWink


-------------
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen


Posted By: Andreas
Date Posted: 31 mars 2008 at 09:58
Originally posted by Morten Jacobsen Morten Jacobsen wrote:

-
 
 
 
 
 
Hehe så litt skeptisk ut der ja, MortenWink 


-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: morten.h
Date Posted: 31 mars 2008 at 13:12
Jeg var nok dypt konsentrert i skiftelok kjøringen på Neslandsvatn stasjon...og i tillegg hadde jeg Gjertsen (fremo macht frei) som TXP og da skal man ikke gjøre mye feilWink

-------------
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen


Posted By: eika
Date Posted: 31 mars 2008 at 14:48
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

...og i tillegg hadde jeg Gjertsen (fremo macht frei) som TXP og da skal man ikke gjøre mye feilWink
 
Ai...ai...ai...Confused Kommisar Gjertsen som stationsführer ja... Det forklarer hvorfor du virket litt blek en stund etterpåWink
 
Eirik


-------------
Når går toget fra Skråvika?


Posted By: Dan Rasmussen
Date Posted: 31 mars 2008 at 17:23
Hei AlleSmile
 
En stor tak skal også lyde fra mig.
 
Et virkeligt flot gennemført arrangement som virkelig giver lyst til mere. 
 
Min oplevelse blev kun lidt skæmmet af at vores lovede indkvartering fejlede. Den blev til gengæld, i rigt mål opvejet af en fantastisk oplevelse på Hotel Maritim hvor forholdende er eksemplariske - også baren. En god bar giver en god togsnak.
 
Hyggeligt at gense jer alle - jeg vender tilbage og vil næste gang blande mig med alle jer meget aktive.
 
Igen tak til jer alle for godt humør og hyggeligt samvær.
 
Med modelbanehilsen
 
Dan


-------------
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk



Posted By: Dan Rasmussen
Date Posted: 31 mars 2008 at 17:30
Originally posted by Morten Jacobsen Morten Jacobsen wrote:

-
 
Hei MortenSmile
 
Multi concentratione Wink
 
Mange hilsner
 
Dan
 
 
 
 


-------------
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk



Posted By: ses
Date Posted: 31 mars 2008 at 21:14
Scener jeg fant rosverdige på Fremotreffet og som jeg rakk å fest til brikken før jeg ble ufrivillig satt ut av drift på lørdag.


















Modelløren betrakter sitt eget verk (det statiske) og mon ikke det er modelløren av lokomotivet som tar bilde av det? Personene nærmest er i hvert fall Steinar & Steinar, med Peder glisende i bakgrunnen.


-------------
Svein S


Posted By: J-I Hansen
Date Posted: 01 april 2008 at 14:55
Originally posted by ses ses wrote:



Modelløren betrakter sitt eget verk (det statiske)
 
Årets flotteste modul, blant nykommerne. En meget flott og forseggjort modul. Clap
 
Et kurs i brobygging etterlyses hervedSmile
 


Posted By: Per Einar Orebe
Date Posted: 01 april 2008 at 14:58
Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

[QUOTE=ses]
 
....
 
 
Tok ikke du blide av den broa, med delvis lånte fjær?Wink


Posted By: J-I Hansen
Date Posted: 01 april 2008 at 15:03
Originally posted by Per Einar Orebe Per Einar Orebe wrote:

 
Tok ikke du blide av den broa, med delvis lånte fjær?Wink
 
Jo, gjett. Masse bilder.Smile 
 
Lånte fjær? Det litt overdimensjonerte (i forhold til kameraet mitt) stativet til Geir?


Posted By: eika
Date Posted: 01 april 2008 at 15:29
Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

Lånte fjær? Det litt overdimensjonerte (i forhold til kameraet mitt) stativet til Geir?
Ikke rart stativet virker overdimmensjonert med ditt kamera. Si fra om du noensinne finner et stativ som ikke får ditt kamera i kreditkortformat til å virke underdimensjonertLOL
 
Eirik


-------------
Når går toget fra Skråvika?


Posted By: J-I Hansen
Date Posted: 01 april 2008 at 16:34
Originally posted by eika eika wrote:

Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

Lånte fjær? Det litt overdimensjonerte (i forhold til kameraet mitt) stativet til Geir?
Ikke rart stativet virker overdimmensjonert med ditt kamera. Si fra om du noensinne finner et stativ som ikke får ditt kamera i kreditkortformat til å virke underdimensjonertLOL
 
Eirik
 
I forhold til mine fotokunster, så er kameraet mitt mer enn nok.Smile
 
Tenkte jeg skulle kjøpe et stativ til det idag. Så får jeg heller kjøpe bedre kamera når evnene er blitt tilstrekkelige.Smile


Posted By: Oar"n
Date Posted: 01 april 2008 at 16:47
Takk fra meg også for nok et kjempehyggelig treff!

Originally posted by Andreas Andreas wrote:

 

Og takk til John Deere- forhandleren,  alias Steinar Krogstad,  som lot nyinnkøpte traktorer kjøre fram og tilbake på anlegget hele helgen uten å bli losset av.  Sjelden har vel noen traktorer kjørt så mye ferje.....


-------------
Hilsen

Roar Børte


Posted By: Ørjan
Date Posted: 01 april 2008 at 17:38
En stoooor takk til deg og Roar for fraktkort til Ålgård stasjon. Den viste seg å være en meget funksjonabel stasjon å håndtere. Skal bli artig i fremtiden å få den mer "up to date" i utførelse. Takker og alle sammen for en hyggelig helg.

-------------
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??


Posted By: aha
Date Posted: 01 april 2008 at 18:11
Originally posted by Ørjan Ørjan wrote:

Skal bli artig i fremtiden å få den mer "up to date" i utførelse.
 
Skal du fjerne alle sporene og ferdigstille byggningene da?
 
Arne


Posted By: asai
Date Posted: 01 april 2008 at 18:35
Originally posted by aha aha wrote:

Originally posted by Ørjan Ørjan wrote:

Skal bli artig i fremtiden å få den mer "up to date" i utførelse.
 
Skal du fjerne alle sporene og ferdigstille byggningene da?
 
Arne


Tenkte akkurat på det samme...
Skrev nettopp et laaaangt innlegg som ikke ble postet... Dead
Enten sjedde det noe med min PC eller med mjf....

Prøver igjen litt senere.


-------------
http://asai.dyndns.org/ - Mine nettsider


Posted By: rosenblad
Date Posted: 01 april 2008 at 22:25
Hei!
 
Her var det utrolig mange flotte bilder av norsk landskap! Takk for det!
 
MVH, Tom


-------------
---------------------------------

Roco Z21, British OO


Posted By: asai
Date Posted: 01 april 2008 at 23:00

Enig i at Ålgård fungerte veldig bra. Jeg kom dit med et godstog samtidig som sirkustoget stod på stasjonen og ventet på Di3"en som skulle snus. Kjøreoppdraget mitt endte her, men før jeg overlot loket, en Di2, til neste mann foretok jeg litt skifting av noen vogner.
I tillegg ble det skiftet litt med en cmdeo før denne var klar til avgang. LOL



-------------
http://asai.dyndns.org/ - Mine nettsider


Posted By: aha
Date Posted: 02 april 2008 at 16:13
Blir mye de samme motivene som blir fotografert på Fremo-treff så her noen fra meg http://home.lyse.net/aha/Arendal%202008.htm - Arendal 2008
 
Mvh.
Arne


Posted By: Snikkaren
Date Posted: 02 april 2008 at 16:28

Mon tro om Jon Einar har laget dører i begge ender på Lok.stallen sin, Arne?LOLLOL Ref. til ditt bilde nr 11....

 
LOLve


-------------
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz


Posted By: aha
Date Posted: 02 april 2008 at 16:55
Originally posted by Snikkaren Snikkaren wrote:

Mon tro om Jon Einar har laget dører i begge ender på Lok.stallen sin, Arne?LOLLOL Ref. til ditt bilde nr 11....

 
LOLve
 
Nei det er bare dører i ene enden. Stallen måtte trekkes så langt mot svingskiva for at sporene skulle treffe dørene. Kansje Arendalsgjengen må rive noen skinner og endre vinkelen noe eller kutte på lengdeneQuestionOuch
 
Arne


Posted By: Mr Bridger
Date Posted: 02 april 2008 at 17:28
Du er en mesterfotograf Arne! Jeg gleder meg alltid til du legger ut dine bilder, og du skuffer ikke denne gangen heller :) Vi kommer til å endre litt på vinkelen på selve stallen for at den skal passe til skiva vi benytter. Det er ikke så lett å endre på dennes funksjon nemlig.

-------------
Tore Hjellset, Tønsberg

http://grimstadline.blogspot.com" rel="nofollow - Grimstadbanen     



Posted By: RuneB
Date Posted: 02 april 2008 at 17:50
Er det J-I Hansen som står i singlet på terrassen og speider etter tog på bilde nr 13 Arne?


Posted By: aha
Date Posted: 02 april 2008 at 19:31
Originally posted by Mr Bridger Mr Bridger wrote:

Du er en mesterfotograf Arne! Jeg gleder meg alltid til du legger ut dine bilder, og du skuffer ikke denne gangen heller :) Vi kommer til å endre litt på vinkelen på selve stallen for at den skal passe til skiva vi benytter. Det er ikke så lett å endre på dennes funksjon nemlig.
 
Takk for det ToreEmbarrassed, om det er mesterlig det tviler jeg på. Det eneste kameraet mitt duger til er motiver som ikke er lengre enn 50 cm fra linsa så jeg søker mye innover i landskapetWink
 
"Web hosten" min har begrenset mengden med tilgjengelig beits derfor mangler hjemmesiden min mange bilder fra tidligere treff jeg har vært på. Skal finne meg en ny "host" slik at bildene snart blir tilgjengelige igjen. http://home.lyse.net/aha/ - Hjemmeside
 
 
Originally posted by RuneB RuneB wrote:

Er det J-I Hansen som står i singlet på terrassen og speider etter tog på bilde nr 13 Arne?
 
Trur pigede du har rett Rune Wink. Mulig han er i stand til å gå inn i en slags form for "Preiser" fase eller hva sier du J-I? Geek
 
Arne


Posted By: kjodleiken
Date Posted: 02 april 2008 at 23:10
Oppfordringen går til gutta i MJBV Region Øst. Få tatt bilde av J-I Hansen i en tilsvarende positur for sammenligning. Dette bar store likheter

-------------
Med MJ-hilsen
Kjetil Sørlund
Modelljernbaneverket Stavanger Distrikt


Posted By: J-I Hansen
Date Posted: 02 april 2008 at 23:16
Originally posted by kjodleiken kjodleiken wrote:

Oppfordringen går til gutta i MJBV Region Øst. Få tatt bilde av J-I Hansen i en tilsvarende positur for sammenligning. Dette bar store likheter
 
 
Tenk at jeg skulle bli gjenkjent på en modul!Tongue
Også i singlet daClap
 
 
Dette blir for mye for meg, men jeg har ikke muligheter til å spare til en anstendig hårsveis hellerCry
 
Gode råd mottas med takk.
 
 


Posted By: kjodleiken
Date Posted: 02 april 2008 at 23:29
Ta det med ro J-I. Du har jo samme sveisen på modulen som i virkeligheten. Ultrakort, bare se http://home.lyse.net/aha/photogallery/Fremo%20Arendal%202008/DSCN8020.JPG - på bildet (sånn hvis du ikkje fant det

-------------
Med MJ-hilsen
Kjetil Sørlund
Modelljernbaneverket Stavanger Distrikt


Posted By: J-I Hansen
Date Posted: 02 april 2008 at 23:42
Originally posted by kjodleiken kjodleiken wrote:

Ta det med ro J-I. Du har jo samme sveisen på modulen som i virkeligheten. Ultrakort, bare se http://home.lyse.net/aha/photogallery/Fremo%20Arendal%202008/DSCN8020.JPG - på bildet (sånn hvis du ikkje fant det
 
Jeg fant det. Måtte jo se etterSmile



Print Page | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net