Fra togkjelleren |
Post Reply | Page <1 1415161718> |
Author | ||||
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 811 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
||||
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Hei
Takk for tipset, men jeg har nok den + noen andre
En av disse jeg har hentet dette kartet fra bla.
|
||||
jevistad
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Er det den besøkendes El.14 eller har du investert?
|
||||
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
||||
jevistad
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Det første.
|
||||
Sven Ole
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 241 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
De bildene varmer en frøsen kæll.
|
||||
SOHo
|
||||
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Bladde gjennom tråden på nytt, og det slår meg at jeg ikke kan finne noen beskrivelse av hvordan du lager de utrolig fine tørrmurene (til brokar o.l). Har du noen tips om hvordan du lager tørrmurer?
|
||||
jevistad
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Forfarget gips tømmes oppi en form laget av styrenplater, denne bør gjerne være et par millimeter større enn den ferdige muren.
Når gipsen har størknet fjerner jeg forma og lar gipsen tørke helt før jeg begynner å bearbeide gipsklumpen.(et par dager)
Hvis ikke har gipsen lett for å flasse i større biter der den bearbeides.
Så er det bare å risse inn fugene med en tynnest mulig gjenstand, og deretter formes hver enkelt stein.
Tilslutt friskes fugene rundt steinen opp.
Det jo det som er utfordringen med slik risseteknikk, å få steinene til å se ut som individuelle steiner.
Verktøyet som brukes Edited by jevistad - 23 desember 2010 at 11:07 |
||||
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Imponerende! Det virker som om du risser og former steinen på stedet og ikke på arbeidsbenken. Jeg ville tenke at man får noe bedre arbeidsvilkår hvis man kan ha brokaret løst og plasserer det i den til enhver tid mest gunstig vinkel i forhold til hva man skal gjøre på den, og med armslag. Men dette har du sikkert både tanker og erfaringer på?
|
||||
Svein S
|
||||
grinda
Fremo og MjF medlem Joined: 24 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 54 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Dette er meget flott Jon Einar.
Har prøvd dette sjøl og vet at dette er et stort og utfordrende arbeid. Men du er en tolmodige mannen så dette går nok bra, eller er dette det en kan kalle å avreagere på julestresset?
Takk for at du deler dette med oss andre. Du skaper inspirasjon og glede, rett og slett.
Uansett ha en GOD JUL alle MJ-frelste venner. Edited by grinda - 23 desember 2010 at 11:59 |
||||
Hilsen
Erik K |
||||
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Takk for tips! Bruker du samme type gips som til skjæringer og berg? Edited by Håvard H - 23 desember 2010 at 14:36 |
||||
jevistad
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Ja akkurat dette er faktisk veldig avstressende, i motsetning til å få moduler mest mulig ferdig til treff
Takk for det Erik og God Jul til deg og alle andre forumister her inne
Ønsker
|
||||
jevistad
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Oppdatert, oppdateringen ligger øverst på første side
|
||||
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Og like mye rot rundt bua som i virkeligheten
Supert . . . . |
||||
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
||||
b e pedersen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Kosens rekkefølge er ikke alltid vesentlig ... Vi som mysær på bildene, kosær oss i alle fall! |
||||
Bjørn Egil
|
||||
aha
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
....jilt Jon Einar
Arne
|
||||
Espen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 255 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Burde vel funne frem gravemaskinen for å fjerne det gamle rukkelet
|
||||
Mvh Espen
Oversjefsnestleder Fladjæren mj klubb avd 3 etage og MJBV Hovedkontor. Marklin Digital. |
||||
morten.h
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
ser man på... |
||||
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
||||
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Alldeles nydelig!
Noen spes teknikk du brukte for å få fram den råteeffekten nedover på bordene?
Svein
|
||||
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside |
||||
jevistad
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Bygningen er en resinmodell fra ScanTrain som er malt med en rød Humbrolfarge (husker ikke hvilken)som skal ligne på jernoksydrød som ofte ble brukt på uthus før i tiden.
Deretter er det tørrbørstet med Humbrol 162 Surface grey her og der for å etterlikne avslitt/flasset maling.
Tilslutt er det vasket med sterkt uttynnet Tamiya "Nato Black", og det er vel dette som lager råteeffekten.
|
||||
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Spennende å lære om de ulike teknikkene du bruker, tusen takk! (Beklager tregt svar) Svein |
||||
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside |
||||
Dan Rasmussen
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 1123 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Aldeles mageløst - intet mindre
Dan Edited by Dan Rasmussen - 12 januar 2011 at 18:47 |
||||
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk |
||||
Fabian
Viderekommen Joined: 17 juni 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 52 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Hei Jevistad, anlegget ditt er jo bare imponerende. Utrolig at det går an å få til noe så virkelighetstro. Hvor stor er banen din egentlig, når en ser på bildene så ser det ut som om det er flere titalls meter i alle retninger.
|
||||
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Dr. JEVistads anlegg er virkelig noe av det kvalitetsmessig flotteste i landet for tiden. Det er bare for andre å la seg utfordre og gjøre det enda bedre, men det blir ikke lett. Jeg håper jeg ikke røper for mye når jeg sier at anlegget har plass i kjelleren på en vanlig dobbel(?)garasje, så anleggsrommet er vel på en henimot 30 kvadratmeter "bare". |
||||
Svein S
|
||||
Fabian
Viderekommen Joined: 17 juni 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 52 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Rundt 30 kvadratmeter er vel noe av de fleste av bare kan drømme om. Jeg driver med et anlegg som blir på omtrent 15 kvadratmeter i et kjellerrom, men der er godt å ha et skikkelig forbilde som banen til Jevistad å se opp til.
|
||||
jevistad
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Oppdatert, oppdateringen ligger øverst på første side
|
||||
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Skjermbrettet på toppen ser ut til å fungere ypperlig! Det blir ikke litt slik at man ser lysene når man fotograferer langsmed anleggskanten?
|
||||
Snikkaren
Medlem i MJF Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Ikkje vanskelig å skrøyda av dette.... Heilt rått!!!
Ka me nærbilde av WLAB2'ene? |
||||
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
||||
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Har noen bilder av Wlab-2 om det er av interesse, dog ikke Jon Einar sine.
|
||||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
||||
Post Reply | Page <1 1415161718> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |