Fra togkjelleren |
Post Reply ![]() |
Page <1 910111213 18> |
Author | ||
carlf ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg må berømme kvaliteten på bildene dine, og det er fort gjort å tenke at denne soppen kjører en DSLR til 10"000+ med linse for det samme og samt lyssetting tilsvarende det polske statsbudsjett. Det viser bare at man kan få gode resultater med et enkelt kamera og litt tankearbeid og øvelse. Tipper også at du er velsignet med riktig god anleggsbelysning!
|
||
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
||
![]() |
||
ses ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
|
"Tipper også at du er velsignet med riktig god anleggsbelysning!"
Jeg har hatt den utsøkte glede å se dette flotte anlegget, og min erindring at han hadde en ganske normalt god anleggsbelysning. Det slo meg ikke at det var noe spesielt ekstra belyst. Trikset her er nok stativ og minste blenderåpning. |
||
Svein S
|
||
![]() |
||
jevistad ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
|
![]() |
||
Espen ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 255 |
|
Flotte scene, dæ ska du ha,
men eg ser du står å henge oppitte bilen din mæ huå i håndå, å det ser ut så du he goe trening ? ![]() MVH Espen |
||
Mvh Espen
Oversjefsnestleder Fladjæren mj klubb avd 3 etage og MJBV Hovedkontor. Marklin Digital. |
||
![]() |
||
Snikkaren ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
|
Herlige scener, som vanlig.
![]() |
||
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
||
![]() |
||
HLøvås ![]() Nykommer ![]() Joined: 26 april 2009 Status: Offline Points: 0 |
|
Det mangler kun logoen til NJK på bakvinduet på transporteren så kunne det vert firma bilen din
![]() |
||
![]() |
||
J-I Hansen ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
|
Dette var rått. Her mangler ingenting!
![]() ![]() ![]() Er det Dr`n selv som lener seg mot bilen lengst til venstre? ![]() Edited by J-I Hansen - 11 juni 2009 at 21:04 |
||
![]() |
||
eibro ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 04 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 264 |
|
Kjempeflott dette. ![]() ![]() |
||
Eirik
|
||
![]() |
||
aha ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
|
Sjikkeligt jilt JE!!! bøyla på tage å greie
![]() Ikkje JE såm står å henge der Espen, e røhåra han der. E nåkk JE såm har toge bilde tenke eg.
Arne
|
||
![]() |
||
Pelle ![]() Nettgruppen ![]() ![]() Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
|
Eneste som måtte mangle her er vel motor i Robel"en...?
|
||
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
|
||
![]() |
||
Ørjan ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
|
Nydelige bilder og situasjoner du legger opp til JE!
|
||
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
||
![]() |
||
eika ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1632 |
|
ER du sikker på det??
SB-modellbau leverer jo faulhabermotor til Kibris robel...
![]() Eirik
|
||
Når går toget fra Skråvika?
|
||
![]() |
||
aom2 ![]() Viderekommen ![]() Joined: 22 mars 2009 Status: Offline Points: 48 |
|
Hvor har du kjopt bilene og mennene?
|
||
![]() |
||
jevistad ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
|
![]() Edited by jevistad - 12 juni 2009 at 14:17 |
||
![]() |
||
|
Men AWM kommer med en T4 som er "off-white" som til nød kan brukes.
Figurene er fra Preiser som jeg har malt i JBV-farger selv.
|
||
![]() |
||
|
![]() |
||
![]() |
||
Mr Bridger ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
|
Varebilen kan nå også kjøpes i den lille Togbutikken i sør ![]() http://togbutikken.no/webshop/shop1/product.asp?intProdID=823 |
||
![]() |
||
Pelle ![]() Nettgruppen ![]() ![]() Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
|
Helt ufattelig. Dette bildet tror jeg at jeg kan kikke på 1000 ganger og allikevel oppdage nye ting! Svært realistisk (og skarpt) reg.skilt. Hvilke "gresstusser" er det du benytter her? Det er mange på markedet; ferdige og løse gresstrå.. Edited by Pelle - 12 juni 2009 at 21:14 |
||
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
|
||
![]() |
||
Mr Bridger ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
|
Jeg har en sterk mistanke om det er brukt gresstuster fra MiniNatur her. Varenummer 717-23 og 717-24 samt 727-23 og 24.
|
||
![]() |
||
|
Det er gresstuster fra Mininatur, korte og lange, sensommer og høst.
Fåes hos togbutikken bl.a. Veldig greie å bruke da de er klebrige på undersiden og de er dessuten ganske drøye i bruk.
|
||
![]() |
||
|
Jeg har nå opprettet et fotoalbum på Fotopic hvor jeg har lagt ut bilder i større oppløsning fra anlegget , pluss en del som ikke har vært vist før.
Satser på å oppdatere med jevne mellomrom.
Klikk på Stambanelogoen under.
|
||
![]() |
||
KjellAn ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1012 |
|
Hei
Det var mange nydelige bilder, Jon Einar. ![]() Anlegget ditt og ikke minst de naturtro detaljene inspirerer til å bygge selv. |
||
hilsen KjellAn
Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers |
||
![]() |
||
Ørjan ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
|
Så flott an noen er så flinke og ikke minst deler det med alle oss andre! Nydelige bilder JE. Brukte lang tid på å se igjennom de...
|
||
Mvh
||
![]() |
||
Snikkaren ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
|
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
||
![]() |
||
Hans Kr. ![]() Viderekommen ![]() ![]() Joined: 14 februar 2009 Location: Spain Status: Offline Points: 47 |
|
Utrolig bra.
|
||
Hans Kr.
Märklin HO C, delevis digitalt. |
||
![]() |
||
Heine Pedersen ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 507 |
|
Veldig bra. Dette er i klasse med de aller fineste anlegg jeg har sett.
![]() Mvh Heine |
||
![]() |
||
TomL ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 505 |
|
Hei,
Dette var noe av det flotteste jeg har sett! Det er nå VIRKELIG klasse over mange, norske anlegg.
![]() MJ-Hilsen Tom Lynga
|
||
Det enkle er ofte det beste...
|
||
![]() |
||
ses ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
|
Blant de eksisterende anleggene jeg har sett live eller avbildet, så tror jeg JEVistads anlegg i Ganddal, sammen med Grimstad stasjon til Mr. Bridger, er de som ligger lengst framme i Norge når man ser på anlegg som har tilnærmet fullført finish. Fremo-gutta på Bryn stasjon har også noen moduler som rager høyt.
Tillegg kl 1735: Og så må jeg ikke glemme noen av Fremo-modulene som modellerer skjæringer og fyllinger på Ålgårdbanen. Jeg vet ikke hvem som har laget de, men her er et bilde jeg tok på et Fremo-treff: ![]() Edited by ses - 15 juni 2009 at 17:41 |
||
Svein S
|
||
![]() |
||
Granholt ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 01 mars 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 27 |
|
Dette er rett og slett NYDELIG, Virkelig bra jobba
![]() |
||
Mvh
Hans Erik Granholt |
||
![]() |
||
|
De modulene er vel tilhørende Terje Ollestad, men mener at det er Dr. Jevistad som står bak de??
Dr. Jevistad står vel bak det meste her på Jæren. Har hatt en finger borti mine moduler og. Ikke minst med tips!
|
||
Mvh
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 910111213 18> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |