MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Årsprosjekt til meg selv. Kunne-ha-eksistert-model
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Årsprosjekt til meg selv. Kunne-ha-eksistert-model

 Post Reply Post Reply Page  <123>
Author
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 januar 2016 at 04:44
Her er den i Nederandsk utgave. Der er 3D-dekalene for NS. Det er forskjellen på den norske og nederlandske modellen - dekalene. Det hjelper når man ser tegningen i farger, ikke sant?





HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 januar 2016 at 00:47
Her er den norske utgaven. Sølvfarget tak gikk ikke an å få i tegningen fordi hele den røde kåpen er en hel del. Som dere ser kan den bli fin i gammeldesign.


















Edited by HJM.models - 18 januar 2016 at 00:52
HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 januar 2016 at 23:48
Det at jeg lager en plate som er 0.5mm tykk men logo gir rom for en 0.5mm kant rundt platen og det vil se ut som vingehjulet sitter på en luke. En ekstra luke = mer detaljer.
HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 januar 2016 at 11:13
Så to digitale bilder:
En stor forbedrig - takket være Torstein.






Og i plast:




Edited by HJM.models - 15 januar 2016 at 11:20
HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 januar 2016 at 11:02
Originally posted by TorsteinS TorsteinS wrote:

Originally posted by HJM.models HJM.models wrote:

Jeg har forbedret den betraktelig, så for å oppsummere det på Rogalandsk: Eg e noe gyselig goe.[...]
Først må jeg påpeke en stavefeil: "goe" skal være "noe".  Clown

De forbedringene du har gjort er små i forhold til de groveste feilene, bl.a.
  • Øverste del av hjulet skal kuttes av S-en.
  • "Flensen" har noe feil dimensjoner og/eller avstand, slik at den ikke ser ut som en del av hjulet.
  • Området på undersiden av N-en skal være fylt.
Sammenlign med bilder, f.eks. dette:

For øvrig skjønner jeg ikke hvorfor du ikke heller bruker en dekal med stor Di.3-logo for H0. Stor Di.3-logo er omtrent dobbelt så stor som vanlig logo, og 0-skala dobbelt så stort som H0 - problem solved.

Tusen takk for hjelpen til å frambringe et bedre produkt Torstein. Jeg ser ikke alltid forskjell på sarkastisk kritikk og velment hjelp. Det er fordi hjernen min ikke fungerer helt normalt. Nok om det. Nå har jeg gjort de forbedringene du nevnte og takker nok en gang for hjelpen. Det var et meget godt bilde du hadde funnet til meg. Jeg så etter fotoet og redigerte mye samt slettet litt og lagde nye deler. Jeg skal laste opp bilde.
Nå vet jeg at hvis du skriver noe om mine feil så er det for å hjelpe, ikke å bare kritisere en som ikke vet så mye. Du er en kjernekar.





HJM.models
Back to Top
cfsalicath View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 13 mai 2015
Location: Norge
Status: Offline
Points: 175
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote cfsalicath Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 januar 2016 at 08:25
Uansett hva man lager, og uansett hvor 'goe' man er på noe, ser andre ting ved det man har laget som man ikke ser selv. Det er derfor man viser det frem og ber om råd, som du er veldig ivrig til. Jeg er fotograf og må ofte vise frem bildene mine for å få klar beskjed om at noe ikke holder. Det gjør kanskje vondt, men det er den eneste måten å bli bedre.

Tilbakemeldinger som Torstein kommer med er et bra eksempel på konkret og konstruktiv kritikk. Han lister opp forbedringer du kan gjøre på det du har laget, dokumenterer det med et ekstra bilde (som han har brukt tid på å finne frem for deg) for så å foreslå en alternativ løsning.

Alle bør være svært takknemlig for å få slike svar på innleggene sine, og for at andre tar seg tid til å hjelpe.
Med vennlig hilsen

CF Salicath
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 januar 2016 at 21:30
Originally posted by RuneH RuneH wrote:

Min erfaring er at de aller fleste her på forumet gir konstruktiv kritikk i den hensikt å hjelpe den som ber om/får tilbakemeldinger på et eller annet. 

Da beklager jeg misforståelsen. Men uansett - den var ikke lett å lage.
HJM.models
Back to Top
RuneH View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 04 mai 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 285
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote RuneH Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 januar 2016 at 19:35
Min erfaring er at de aller fleste her på forumet gir konstruktiv kritikk i den hensikt å hjelpe den som ber om/får tilbakemeldinger på et eller annet. 
Mvh

Rune H
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 januar 2016 at 19:00
Originally posted by TorsteinS TorsteinS wrote:

Originally posted by HJM.models HJM.models wrote:

Jeg har forbedret den betraktelig, så for å oppsummere det på Rogalandsk: Eg e noe gyselig goe.[...]
Først må jeg påpeke en stavefeil: "goe" skal være "noe".  Clown

De forbedringene du har gjort er små i forhold til de groveste feilene, bl.a.
  • Øverste del av hjulet skal kuttes av S-en.
  • "Flensen" har noe feil dimensjoner og/eller avstand, slik at den ikke ser ut som en del av hjulet.
  • Området på undersiden av N-en skal være fylt.
Sammenlign med bilder, f.eks. dette:

For øvrig skjønner jeg ikke hvorfor du ikke heller bruker en dekal med stor Di.3-logo for H0. Stor Di.3-logo er omtrent dobbelt så stor som vanlig logo, og 0-skala dobbelt så stort som H0 - problem solved.

98% av de som kritiserer har aldri prøvd å lage slike ting selv og vet ikke hvor vanskelig det er, men å kritisere er meget lett for dem.
Personlig tror jeg at de som kritiserer mest er de som aldri har prøvd.
Det er lett for hvem som helt å kritisere et kunstmaleri, men å male et kunstmaleri er det ikke hvem som helst som kan.


Edited by HJM.models - 14 januar 2016 at 19:05
HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 januar 2016 at 00:58
god ide med stor HO-logo.  Og i stavanger så sier man goe i stedet for god. jeg skrev i dialekt.


HJM.models
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 januar 2016 at 00:55
Originally posted by HJM.models HJM.models wrote:

Jeg har forbedret den betraktelig, så for å oppsummere det på Rogalandsk: Eg e noe gyselig goe.[...]
Først må jeg påpeke en stavefeil: "goe" skal være "noe".  Clown

De forbedringene du har gjort er små i forhold til de groveste feilene, bl.a.
  • Øverste del av hjulet skal kuttes av S-en.
  • "Flensen" har noe feil dimensjoner og/eller avstand, slik at den ikke ser ut som en del av hjulet.
  • Området på undersiden av N-en skal være fylt.
Sammenlign med bilder, f.eks. dette:

For øvrig skjønner jeg ikke hvorfor du ikke heller bruker en dekal med stor Di.3-logo for H0. Stor Di.3-logo er omtrent dobbelt så stor som vanlig logo, og 0-skala dobbelt så stort som H0 - problem solved.
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 januar 2016 at 22:17
Det ser kanskje litt for 3d ut, men hvis vi nedskalerer hele platen til 4x15mm så stikker skriften bare 0.5 mm ut av kåpen. Denne platen skal settes inn i en fordypning som jeg skal lage når jeg kommer hjem til Nederland. Da blir det BARE logoen so stikker ut og jeg tenkte å lage fordypningen 1 mm bredere og høyere enn platen for å få et hakk som kan være for en luke som ekstra detalj. Da blir det også mye lettere å montere denne. Jeg mangler nå bare selve bufferne og feste for pantograf samt feste for hengerfeste i hver ende. Det blir ingen plogskjær av den grunn at den skal se veldig gammel ut. Tenk på EL7. 
HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 januar 2016 at 21:41
Jeg har forbedret den betraktelig, så for å oppsummere det på Rogalandsk: Eg e noe gyselig goe. 
(Ikke ment som skryt, bare for morsomt)







HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 januar 2016 at 11:15
Jeg trodd ikke jeg klarte å tegne denne logoen selv - men du verden å flink jeg er. Er dere ikke enig?





HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2016 at 13:21
Her er fra Shapeways. Nå har jeg nok deler til å bygge et kjørbart lokomotiv. Her er et digitalt bilde av boogiekassen:





HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2016 at 13:02
Her er boogiekassen også ferdig. Noen pynteetaljer og feste for Rvarossi/Lima koblinger så er alt ferdig. Denne skal jeg bestille om 4 dager. 
Jeg har, som dere ser, funnet ut av 3D-programmet hvordan jeg får forskjellige farger. (Freeware uten manual)





HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 januar 2016 at 13:01
Jeg skal ta det til etterettning. Angående forretningslivet så visste jeg ikke at det var så mye. Jeg trodde designeren fikk alt og ferdig med det. (minus skatt selvføgelig) Jeg kan ikke slike ting om økonomi jeg. Jeg var veldig syk i skoleårene da jeg lærte om det og hadde over 50 fraværsdager i året. I tillegg fikk jeg skadet hukommelse så det jeg lærte glemte jeg.

Edited by HJM.models - 10 januar 2016 at 13:06
HJM.models
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 januar 2016 at 11:51
Originally posted by HJM.models HJM.models wrote:

Ikke dyrt? Ohh. Jeg lurer på hva han hadde tatt for å tegne hele Di2 slik som jeg gjorde.  Jeg hadde tatt ca 30 euro for å tegne vingehjulet men jeg vet ikke om jeg er flink nok. (Jeg tok 380 euro for å tegne hele Di2 og min fastpris for meget store oppdrag)
Jeg kan tegne for an'dre også, bare send en personlig melding så får vi se... Men prinsippet mitt er at jeg ikke skal flå folk for det er ikke yrket mitt.


Om jeg husker rett fra tidligere innlegg så bor du i Nederland og lever av norsk uføretrygd? Det virker litt som du ikke har særlig begrep om økonomien i virkelighetens (foretnings)liv...

Det er vel ikke tegneren på Shapeways som får det beløpet du må betale for Shapeways tegnetjeneste. Det er vel Shapeways?. Uten at jeg kjenner reglene der de holder til vil jeg tro de først skal betale moms/tax av den summen. Deretter skal de tjene noen kroner til å drifte firmaet og få tilbake for de investeringene de har gjort, og så skal de betale selve tegneren lønn for den jobben han gjør. Til slutt må tegneren betale skatt av sin inntekt. Hvor mye tror du tegneren sitter igjen med i lommeboka da?

Hvor mange timer har du brukt ved tegnebordet med Di2-tegningen din? Ta de 380 euroene du mener er rett betaling for det og del på antall timer du har brukt så blir det neppe mange euro i timen igjen. Kunne du betalt strøm, husleie og mat av de pengene om ikke du fikk uføretrygd ?


Anbefaler at du holder deg til tegningen som du jo er god på fremfor å komme med dumme utsagt om "flåing" fra profesjonelle firmaer som har investert store summer i utstyr og kompetanse.
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 januar 2016 at 00:13
Her er bilde at tog med nederlandsk logo for NS



HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 januar 2016 at 00:02
Burde jeg ta bort sikkerehetgitterne foran vinduene på nederlandske og tyske lokomotiver? Da tenker jeg på å tette hullene for montering? Kanskje gittere er litt for norsk, eller?

Edited by HJM.models - 10 januar 2016 at 00:03
HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 januar 2016 at 22:42
Så langt som jeg har tegnet nå (hoveddelen som mangelr nå er bare boogiekåpen pluss litt dataljer.) Nå koster alt så langt ca 3100 kr. Drivenhet må kjøpes i tillegg. Jeg skal prøve på det gamle norske vingehjulet som utfordring.og designe flere lok i fremtiden. Alt skal bruke Merkur drivenheter og jeg skal prøve på et amerikansk lok neste gang da denne nærmer deg ferdig tegnet. 
Jeg skal satse på O-skala lok og skal lage en tysk utgave av dette loket (DB) også og legge på ebay.de


Edited by HJM.models - 09 januar 2016 at 22:47
HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 januar 2016 at 22:09
Originally posted by cfsalicath cfsalicath wrote:

Du som er dreven i teknisk tegning bør jo kunne klare å tegne opp vingehjulet selv...? 150€ er ikke grådig av en profesjonell designer, det er det jeg ville tatt for et småoppdrag (jeg er fotograf, men samme tankegang), men du må huske de må tjene til salt på maten.

Du finner bedre tegningsgrunnlag ved å søke litt rundt: http://digitaltmuseum.no/011013095765/nsbs-vingehjul
I AutoCAD eller lignende kan du legge et JPEG-bilde som Xref og tegne over. Da burde du kunne legge det riktig inn i modellen...?

Ikke dyrt? Ohh. Jeg lurer på hva han hadde tatt for å tegne hele Di2 slik som jeg gjorde.  Jeg hadde tatt ca 30 euro for å tegne vingehjulet men jeg vet ikke om jeg er flink nok. (Jeg tok 380 euro for å tegne hele Di2 og min fastpris for meget store oppdrag)
Jeg kan tegne for an'dre også, bare send en personlig melding så får vi se... Men prinsippet mitt er at jeg ikke skal flå folk for det er ikke yrket mitt.


Edited by HJM.models - 09 januar 2016 at 22:24
HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 januar 2016 at 06:42
HJM.models
Back to Top
Joelles modeller View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 30 oktober 2015
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 69
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Joelles modeller Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 januar 2016 at 06:15
Nei. Jeg har i stedet innsett at jeg ikke kan bruke så edle metaller. Jeg lager alt i plast for da kommer den på ca samme prisen som feks Di8 med lyd og det har jeg råd til. Den skal ikke bli norsk lenger, for da må jeg leie designer til den gamle vingehjul-logoen. Jeg lager en NS utgave i stedet. (Nederlandske Statsbaner) De har en meget ENKEL logo som jeg klarer å tegne inn. Designeren forlangte 150 euro. 
Så nå er jeg tilbake på prosjektet. Jeg må bare være mindre kresen. Boogiekassen kan min printer printe.
Joëlles Modeller
Back to Top
Joelles modeller View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 30 oktober 2015
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 69
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Joelles modeller Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 januar 2016 at 12:23
Jeg har nå innsett at det blir for dyrt. Se tråden om Di16. Det var opprinnelig den jeg kjøpte drivenheten til. Nå skal jeg fullføre Di16.
Joëlles Modeller
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 januar 2016 at 12:15
Hvorfor ikke bruke en dekal med stort vingehjul for Di.3 i H0? Det skulle gi en passe størrelse for et lite (dvs. normalt) vingehjul i skala 0.
Back to Top
cfsalicath View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 13 mai 2015
Location: Norge
Status: Offline
Points: 175
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote cfsalicath Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 januar 2016 at 10:38
Du som er dreven i teknisk tegning bør jo kunne klare å tegne opp vingehjulet selv...? 150€ er ikke grådig av en profesjonell designer, det er det jeg ville tatt for et småoppdrag (jeg er fotograf, men samme tankegang), men du må huske de må tjene til salt på maten.

Du finner bedre tegningsgrunnlag ved å søke litt rundt: http://digitaltmuseum.no/011013095765/nsbs-vingehjul
I AutoCAD eller lignende kan du legge et JPEG-bilde som Xref og tegne over. Da burde du kunne legge det riktig inn i modellen...?
Med vennlig hilsen

CF Salicath
Back to Top
Joelles modeller View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 30 oktober 2015
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 69
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Joelles modeller Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 januar 2016 at 10:10
Det blir VELDIG VELDIG VELDIG lenge til jeg kjøper den kåpen jeg har tegnet. I motsetning til dere så må jeg leie en designer for å designe det gamle NSB vingehjulet som skal stikke 0.5mm ut så alle 3Ddekaler lett kan males da det ikke finnes dekaler til denne modellen. Å leie designer koster 150 euro. Ohh, så grådig han er. Så denne kåpen kommer på 320 euro for meg og 190 euro for dere. Så til høsten...
Joëlles Modeller
Back to Top
Joelles modeller View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 30 oktober 2015
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 69
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Joelles modeller Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 januar 2016 at 00:33
Jeg har alle delene jeg har tegnet så langt til salgs på Shapeways og nå er det nok til et kjørbart lokomotiv. Men jeg gir klarsignal når alt er klart. Da bygger jeg en modell og viser så dere kan se. (da i rødbrun gammeldesign med gammelt vingehjul i hver ende) 
Joëlles Modeller
Back to Top
Joelles modeller View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 30 oktober 2015
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 69
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Joelles modeller Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 januar 2016 at 19:09
Akkurat som EL8 ikke har boogier så blir det det samme på denne (vel ikke 4-akslet) men uten løpehjul foran og bak. 

Så langt er dette loket et lokomotiv til drøye 600euro. Da har du også chassie og alt annet med motordrev og pantograf etc. Det eneste da er "boogiekassen" som jeg enda ikke har tegnet. Så er alt klart til å kjøpe inn lakk etc samt LED til lys og ledninger, diode mm som ikke koster noe, og kanskje evt en dekoder for digital. men boogiekassen mangler fortsatt. Så kanskje en totalpris på 650 euro med alt. 
Jeg skal selge alle delene jeg tegner som et komplett byggesett med valgfritt chassie hvis du vil ha det i stål eller plast. På stål skyter prisen i været og og det er penger ut i lufta siden drivenheten er tung nok i seg selv.
Byggesett i O har jeg aldri hørt om så...


Chassie avbildet i sort plast:






Edited by Joelles modeller - 06 januar 2016 at 00:19
Joëlles Modeller
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.