MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Digital krøll
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Digital krøll

 Post Reply Post Reply
Author
sanhans View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 10 november 2004
Location: Palau
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote sanhans Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Digital krøll
    Posted: 10 oktober 2015 at 22:25
Hei,
Med et ROCO digitalt startsett med multimaus og sentral 10764 så kjører jeg den medfølgende Di8710 samt Di3615 med lyd decoder med stor fornøyelse.
Men når eg så prøver min Hobbytrade Di4 med lyddekoder (ESu loksound V3.5) så er det helt dødt! Det samme gjelder Heljans Di3'er med Lenz silver decoder.

Når eg så fjerner ROCO utstyret og kobler opp Lenz digital LZV100 sentral + LH90 handkontrol, så funker D4 utmerket og Heljan Di3 ene utmerket. MEn min nye Di3615 fra NMJ m lyddekoder vil ikke kjøre. Lyden funker og lyset likeså, men når eg prøver å kjøre så sjer det ingen ting.

Er det noen som har tips? Eg har ikke utstyr til å lese av decoder CV verdier, slik at eg famler litt i blinde.

mvh
Svein
sanhans
Back to Top
bkv1 View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 19 desember 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 247
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bkv1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 oktober 2015 at 08:27
Med Lenz utstyret kunne man lese ut cv verdier, trodde jeg?

Lyder rart at noen lok kjører med den ene sentralen og ikke med den andre. Har du prøvd å resette dekoderne?



Edited by bkv1 - 11 oktober 2015 at 08:28
Hilsen Bjørn

N-skala, Peco 55, Digikeijs DR5000, JMRI. Tysk diesel nyere tid
Back to Top
StenR View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 19 oktober 2014
Location: Norge
Status: Offline
Points: 341
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote StenR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 oktober 2015 at 09:47
Hei, prøv å sette cv29 til 6 (Evt. 14 om du bruker railcom) på Di4'en. Opplevde noe lignende på min Di4, og det var feil default hastighetstrinn. Fikk vel faktisk løsningstipset her på forumet!

StenR
Back to Top
sanhans View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 10 november 2004
Location: Palau
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote sanhans Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 oktober 2015 at 19:02
Hei,
Det ser ut til at ting har sin naturlige forklaring. Da jeg i sin tid kjøpte Lenz utstyret, så kjørte jeg min Di 4, og hadde gitt den sin naturlige adresse 4653. Med multimaus utsyret så satte eg CV 1 på fireren til adresse 4, men denne CV har tydeligvis ikke blitt satt.
Når eg så med Multimaus utstyret gav Di4 adresse 4653 så funket det utmerket.
Som man kan sjønne av dette, så er jeg ikke så bevandret i digitalverdenen, men det kommer!
SveinAH
sanhans
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.