Digital krøll
Printed From: MJF Forum
Category: Modelljernbane i alminnelighet
Forum Name: Digitalstyring, datastyring og automatikksystemer
Forum Description: Alt om digital og automatisk styring av modelljernbane
URL: http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=9499
Printed Date: 19 mai 2025 at 00:49 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Topic: Digital krøll
Posted By: sanhans
Subject: Digital krøll
Date Posted: 10 oktober 2015 at 22:25
Hei, Med et ROCO digitalt startsett med multimaus og sentral 10764 så kjører jeg den medfølgende Di8710 samt Di3615 med lyd decoder med stor fornøyelse. Men når eg så prøver min Hobbytrade Di4 med lyddekoder (ESu loksound V3.5) så er det helt dødt! Det samme gjelder Heljans Di3'er med Lenz silver decoder.
Når eg så fjerner ROCO utstyret og kobler opp Lenz digital LZV100 sentral + LH90 handkontrol, så funker D4 utmerket og Heljan Di3 ene utmerket. MEn min nye Di3615 fra NMJ m lyddekoder vil ikke kjøre. Lyden funker og lyset likeså, men når eg prøver å kjøre så sjer det ingen ting.
Er det noen som har tips? Eg har ikke utstyr til å lese av decoder CV verdier, slik at eg famler litt i blinde.
mvh Svein
------------- sanhans
|
Replies:
Posted By: bkv1
Date Posted: 11 oktober 2015 at 08:27
Med Lenz utstyret kunne man lese ut cv verdier, trodde jeg?
Lyder rart at noen lok kjører med den ene sentralen og ikke med den andre. Har du prøvd å resette dekoderne?
------------- Hilsen Bjørn
N-skala, Peco 55, Digikeijs DR5000, JMRI. Tysk diesel nyere tid
|
Posted By: StenR
Date Posted: 11 oktober 2015 at 09:47
Hei, prøv å sette cv29 til 6 (Evt. 14 om du bruker railcom) på Di4'en. Opplevde noe lignende på min Di4, og det var feil default hastighetstrinn. Fikk vel faktisk løsningstipset her på forumet!
StenR
|
Posted By: sanhans
Date Posted: 15 oktober 2015 at 19:02
Hei, Det ser ut til at ting har sin naturlige forklaring. Da jeg i sin tid kjøpte Lenz utstyret, så kjørte jeg min Di 4, og hadde gitt den sin naturlige adresse 4653. Med multimaus utsyret så satte eg CV 1 på fireren til adresse 4, men denne CV har tydeligvis ikke blitt satt. Når eg så med Multimaus utstyret gav Di4 adresse 4653 så funket det utmerket. Som man kan sjønne av dette, så er jeg ikke så bevandret i digitalverdenen, men det kommer! SveinAH
------------- sanhans
|
|