MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Di2 i O og G skala
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Di2 i O og G skala

 Post Reply Post Reply Page  <1 234
Author
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 oktober 2015 at 10:10
Det er en ting ved min personlighet. Jeg liker å gi gaver og gjøre noe for andre. Så, har dere lyst på en Di2? Ved å lage Di2 også i G-skala og spare et halvt år til et lok som ikke er min skala og som jeg ikke trenger men som mange har så føler jeg at jeg gjør noe for andre og gir en flott gave til utvalget. Dere liker jo å kjøre norsk. Hadde det bare vært meg selv så hadde jeg bare spart opp til Lenz i skala O.
Så har dere lyst til at jeg gjør et forsøk i G-skala så dere han få også? Jeg er nemlig veldig glad i å gi.

Edited by Helgejohan3 - 18 oktober 2015 at 10:11
Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 oktober 2015 at 13:56
Originally posted by Helgejohan3 Helgejohan3 wrote:

Det er en ting ved min personlighet. Jeg liker å gi gaver og gjøre noe for andre. Så, har dere lyst på en Di2? Ved å lage Di2 også i G-skala og spare et halvt år til et lok som ikke er min skala og som jeg ikke trenger men som mange har så føler jeg at jeg gjør noe for andre og gir en flott gave til utvalget. Dere liker jo å kjøre norsk. Hadde det bare vært meg selv så hadde jeg bare spart opp til Lenz i skala O.
Så har dere lyst til at jeg gjør et forsøk i G-skala så dere han få også? Jeg er nemlig veldig glad i å gi.



Ja,takk! Jeg tar gjerne imot en DI2 i G-skala. Du er utrolig snill som gir bort modeller på denne måten! ☺
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 oktober 2015 at 13:59
Det er bra med god humor. Hahaha

Men jeg kan jo spørre. Er dette en vare som dere har lyst på hvis den blir bra? (Vel og merke ikke gratis slik som J-I Hansen trodde)
Pris og salg vil jeg egentlig ikke snakke om nå men er det marked for denne modellen?

Edited by Helgejohan3 - 18 oktober 2015 at 14:01
Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 oktober 2015 at 14:41
Originally posted by Helgejohan3 Helgejohan3 wrote:



Men jeg kan jo spørre. Er dette en vare som dere har lyst på hvis den blir bra? (Vel og merke ikke gratis slik som J-I Hansen trodde)
Pris og salg vil jeg egentlig ikke snakke om nå men er det marked for denne modellen?



Det er du som snakker om at du er så glad i gi bort ting. Å SELGE er ikke det samme som å GI bort!
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 oktober 2015 at 14:47
Hallo - tenke etter: loket jeg må bruke koster 290€ analogt. Skal jeg gi bort det i gave til alle fremmede som vil ha? Jeg er ikke interessert i så snakke salg men siden jeg blir tvunget til det så må det nå. Er dere villig til å BETALE for et slikt lok, da hvis det ser bra ut?
Om det er marked? For hvorfor skal jeg lage opp mange av de hvis det ikke er marked.

Edited by Helgejohan3 - 18 oktober 2015 at 14:51
Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 oktober 2015 at 15:47
Originally posted by Helgejohan3 Helgejohan3 wrote:

Hallo - tenke etter: loket jeg må bruke koster 290€ analogt. Skal jeg gi bort det i gave til alle fremmede som vil ha? Jeg er ikke interessert i så snakke salg men siden jeg blir tvunget til det så må det nå. Er dere villig til å BETALE for et slikt lok, da hvis det ser bra ut?
Om det er marked? For hvorfor skal jeg lage opp mange av de hvis det ikke er marked.



Det er da overhodet ingen som tvinger deg til noe som helst! Og det er du som snakket om å GI bort! Men i dette kaoset av innlegg og tråder fra din hånd, så skjønner jeg at du ikke har oversikt!
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 oktober 2015 at 16:20
Hvis nmj kommer med en ny modell så kan man si at man de gir noe til de med MJ som hobby ved at det blir større utvalg. Det betyr ikke at alle modellene er gratis. Jeg mener det samme om meg selv. Jeg kjøpte engang i tiden da jeg hadde HO en Di2 fra NMJ der det eneste som ikke var fra Roco var kåpen og esken. Dere husker sikkert den Topline utgaven med metallkåpe. Det var en Roco Di5 med Di2 metallkåpe som de kalte Di2,og da kostet over 3000kr mer enn Di5. Nå mener jeg ikke å snakke pris her, så glem det men verdien økte grunnet ny og bra modell som man bare fikk fra dem. Men det var ikke gave til alle som ville ha.
Jeg mener det på samme måte.
Så for å gjenta spørsmålet mitt for tredje gang: Er Di2 et lok dere vil ha i G-skala?

Edited by Helgejohan3 - 18 oktober 2015 at 16:20
Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
VA View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 231
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote VA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 oktober 2015 at 18:48
Noen vil sikkert ha en Di2 i skala G. Det er jo resultatet og pris som avgjør det hele. Hvor mange som driver med skala G i Norge har jeg imidlertid ikke kjennskap til.
Blir resultatet bra, så vil nok en del være interessert.

Selv holder jeg meg til HO.

MVH

VA
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 oktober 2015 at 19:57
Jeg har tatt en beslutning. Jeg tror at jeg gaper over for mye og også diskutert men kona så etter nøye vurderinger så stopper dette prosjektet. Nå skal jeg derimot lage liv i tråden om selvlaget O skalavogn. Jeg skal lage vogner etter fantasi til meg selv og andre ting til banen. På hus som jeg bygger i balsa og designer selv så bruker jeg også litt plastikkdeler som jeg lager. Nå skal jeg lage ny vogn med samme tegninger - i brunt. Herved avslutter jeg planen om Di2.
Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
Kleindorf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 20 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 122
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kleindorf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 oktober 2015 at 11:16
Og at du nå gir opp prosjektet, det synes jeg er trist! Min hovedinteresse er norsk jernbane i H0 og Di. 2 er av flere grunner et favorittlok. Men for tiden bygger jeg mest  i 0 skala og moduler, riktignok amerikansk. Hadde du kommet med en bra lokkåpe av Di.2 i O skala ville jeg gjort ett unntak her og kjøpt den av deg, rett og slett fordi det som nevnt er et lok jeg virkelig liker.
0 skala er plasskrevende så for noen er alternativet et lite skifteanlegg med ett eller få lok og noen vogner. En Di.2 er jo da et bra valg for å komme i gang.
Your mind is like a parachute - it doesn"t work before it is open : Frank Zappa (norsk HO, Fremo, US O skala)
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 oktober 2015 at 22:33
O skala skal jeg lage den i, men det blir lenge til. Men ikke i skala G
Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 oktober 2015 at 23:13
I kveld kjøpte jeg en V60. Men ikke i G skala. Di2 kåpen skal printes av Shapeways. Jeg gir meg ikke så lett likevel. Nå sitter jeg og tegner enda mer detaljer. Nå lager jeg den som i Marklin HO utgave. Nå nå passer ikke lenger Di2 tråden på storskaladelen av forumet. Jeg fortsetter mer under 3-skinne delen. Jeg får loket om noen dager. 
Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 oktober 2015 at 01:10
Originally posted by Helgejohan3 Helgejohan3 wrote:

[...] Nå lager jeg den som i Marklin HO utgave. Nå nå passer ikke lenger Di2 tråden på storskaladelen av forumet. Jeg fortsetter mer under 3-skinne delen. [...]
Jeg minner om at forumet har et rom kalt "Selvbyggeren", som nettopp er for "presentasjon av selvbyggerprosjekter og byggeteknikker", og som ikke er begrenset til en bestemt skala eller 2-skinne/3-skinne. I og for seg kunne også denne tråden vært postet der.
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 oktober 2015 at 07:44
Ja, da takker jeg for tipset.
Temaet for tråden fortsetter i en ny tråd på selvbyggeren.

Edited by Helgejohan3 - 20 oktober 2015 at 07:45
Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 234

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.