MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Di2 i O og G skala
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Di2 i O og G skala

 Post Reply Post Reply Page  <1234>
Author
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 oktober 2015 at 13:59
Originally posted by Helgejohan3 Helgejohan3 wrote:

Takk for tipset. Da skal jeg heller lage den i TRE skalaer.


Egentlig ikke noe vits å lage i skala 1:22,5 ettersom det ikke finnes understell som blir riktig i denne skalaen. Dessuten vil det virke veldig stort i forhold til alle andre lok og vogner som LGB og PIKO har i G-skala, da disse er rundt 1:27.

Det lureste du kan gjøre er nok å kjøpe inn et Piko-lok og måle deg frem til hvilken skala som vil passe best på dette.
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 oktober 2015 at 14:31
Jo, det gjør jeg. Spørsmålet kommer opp fordi V60 er 11 cm bred og bredden på tegningene mine er bare mellom buffere, ikke hele kåpen.
Uansett blir det Piko i skala 1:32 førsk for å få det helt riktig. 
Jeg vil gjerne høre synspunker før jeg lagrer dette. Tenk overhodet ikke at alle detaljer er tatt med. Men utifra det lille jeg har tegnet, så spør jeg: Er dette godt nok hvis jeg bare legger til alle detaljer?
Se dette bildet. Den er tegnet utifra profftegning.


Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 oktober 2015 at 14:39
Jeg kan bare ikke lagre denne filen før jeg vet om dette foreløpig er bra. Tenker på ribber på siden og andre detaljer.
Så for at jeg ikke skal lagre noe som ikke kan gjøres om uten mislykket tegning så setter jeg veldig pris på et svar
Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 oktober 2015 at 14:42
Kan du ikke bare lagre den med et nytt navn?
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 oktober 2015 at 14:45
Nei desverre. Programmet lagrer automatisk ny lagring uten å spørre hva jeg skal kalle den. Derfor MÅ jeg ha et svar på om dette er bra nok så langt.
Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 oktober 2015 at 14:55
Hvilket program bruker du da?
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 oktober 2015 at 15:12
Originally posted by Helgejohan3 Helgejohan3 wrote:

Uansett blir det Piko i skala 1:32 førsk for å få det helt riktig.

Hvis du skal lage i 1:32 må du ha understell fra Märklin...

MÄRKLIN 1 = 1:32

PIKO G = 1:27 (omtrent)
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 oktober 2015 at 15:15
Og hvis jeg skal lage i G-skala? Da skal jeg vel lage i skala 1:27, da? Er det slik å forstå
Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 oktober 2015 at 15:45
Nei. Det finnes ikke noe klar definisjon av G-skala. Det er alt fra 1:29 til 1:20,3. Forskjellige produsenter bruker forskjellige skalaer. G-skala betyr i grunn ikke annet en at det går på 45mm skinner. Det er bare å slå opp på Wikipedia.
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 oktober 2015 at 16:19
Originally posted by Helgejohan3 Helgejohan3 wrote:

Nei desverre. Programmet lagrer automatisk ny lagring uten å spørre hva jeg skal kalle den. [...]
Om programmet virkelig er så krøkkete at det ikke har noen "save as"-funksjon, så burde det vel gå an å ta en kopi av filen i utforskeren, gi den et passende nytt navn og åpne denne?
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 oktober 2015 at 16:39
Originally posted by Helgejohan3 Helgejohan3 wrote:

Og hvis jeg skal lage i G-skala? Da skal jeg vel lage i skala 1:27, da? Er det slik å forstå


I hvertfall hvis du skal bygge på PIKO sitt understell. Men som Laurenz sier så er 1:27 ikke noe fasit, så du må rett og slett skaffe deg PIKO-loket og måle deg frem til hvilken skala som vil passe best.
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 oktober 2015 at 16:56
Det er det som er planen. Jeg sparer til et Piko nå. Jeg må jo vite alt om fester og skruehull og plassering av slikt uansett, så jeg må senere også ha i Marklin 1 og Lenz i O.

Jeg skal lage analoge utgaver i Piko. Men høyttaler og røykgenerator vil være montert, også i Marklin og Lenz.

Edited by Helgejohan3 - 13 oktober 2015 at 16:57
Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 oktober 2015 at 17:42
Er litt forundret over en sak.
Jeg har lang fartstid på Autocad, og tenker aldri på skala eller målestokk når jeg tegner. Det tegnes alltid i 1:1 (som i byggfaget tilsier at 1 tegne-enhet = 1 mm, mens de som tegner fx microschips vil selvfølgelig ha en langt mindre enhet Wink ) Skala, eller målestokk, velges ved utskrift.

Men siden jeg ikke ar vært borte i 3D printere: kan det ikke gjøres på samme måte med de?
Bjørn Egil
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 oktober 2015 at 20:03
Det er klart at jeg kan gjøre slikt i software og dele alt til slutt på ønsket skala. Men å tegne det slik i mitt program er mye mer arbeid. Jeg tar originale mål fra Thunetegningene jeg fikk fra Jernbanemuseum og sitter med kalkulator. Det er greiere for meg.
Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 oktober 2015 at 20:12
Her er en prøveprint i hvitt av fronten.




Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
RuneH View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 04 mai 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 285
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote RuneH Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 oktober 2015 at 21:27
Det er ikke mulig å se kvaliteten på printingen, men det blir uansett spennende å følge med på prosjektet.

NMJ fikk i sin produsert et byggesett av MaK-utgaven (pga. Fleischmann-understellet som ble benyttet er kåpen for stor til å være i 1:87). Dersom du klarer å produsere en H0-kåpe som oppfyller de nødvendige krav til skalariktighet, pene og korrekte detaljer og passende pris, vil jeg anta at mange fremdeles kan leve med at det må benyttes et V60 understell.
Mvh

Rune H
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 oktober 2015 at 22:42
Mulig, men da blir den ikke billig, hvis kvaliteten tilsier det. For å da få det fullkomment i HO så er det mulig at jeg må ty til Shapeways. Angående kvaliteten på det du så printet ut så ville du ikke tro dine egne øyne.
Over til noe annet.
Jeg er ferdig med å tegne snuta ned til minste detalj og skal printe i to dager (11,53 timer printing) og lime sammen med Z-poksy. Jeg overrasker meg selv vanvittig på arbeidstimene men jeg har fulgt typetegning 100% til minste detalj av førsteutgaven. De små hullene i kåpen er laget for å sette på messingpinner i og bøye til for å få stenger som skal være utenpå. Plastikk er litt for sjørt til å lage de. De må lakkeres med airbrush før de settes på. Se om to dager om ikke jeg har bilder av en ferdig printet snute. Her er tegningen:


Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 oktober 2015 at 22:50
Originally posted by RuneH RuneH wrote:

Det er ikke mulig å se kvaliteten på printingen, men det blir uansett spennende å følge med på prosjektet.

NMJ fikk i sin produsert et byggesett av MaK-utgaven (pga. Fleischmann-understellet som ble benyttet er kåpen for stor til å være i 1:87). Dersom du klarer å produsere en H0-kåpe som oppfyller de nødvendige krav til skalariktighet, pene og korrekte detaljer og passende pris, vil jeg anta at mange fremdeles kan leve med at det må benyttes et V60 understell.

Da jeg kjøpte Di2 Topline så hadde den Roco chassie.

En ting til. Jeg skal printe i farget plastikk, dvs gul, rød og sort. Det elilinerer behov for lakkering, unntatt hvis man er så kresen at man omlakkerer fordi fargene ikke er 100% NSB. 100% riktig farge kan jeg ikke love. Vanndekaler har Electrade sagt seg villig til å spesiallage for meg.
Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 oktober 2015 at 23:35

Originally posted by RuneH RuneH wrote:

NMJ fikk i sin produsert et byggesett av MaK-utgaven (pga. Fleischmann-understellet som ble benyttet er kåpen for stor til å være i 1:87). [...]

NMJ har produsert byggesett av alle de tre hovedvariantene av Di.2, og ferdigmodell av i hvert fall den siste (BMV), muligens også de andre:

  • Byggesettet av MaK-utgaven, som kom allerede på 80-tallet, var overdimensjonert for å passe til Fleischmanns understell. Men antall eiker stemte i det minste...
  • Så tror jeg de hadde et byggesett i hvitmetall av 804/805 (Thune/MaK), tilpasset Rocos understell.
  • Til sist kom de med modellen av den nyere og mer tallrike Thune/BMV-utgaven, også for Rocos understell.

Se også: http://mjwiki.no/wiki/NSB_Di_2

Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 oktober 2015 at 00:03
Originally posted by Helgejohan3 Helgejohan3 wrote:

Mulig, men da blir den ikke billig, hvis kvaliteten tilsier det. For å da få det fullkomment i HO så er det mulig at jeg må ty til Shapeways. Angående kvaliteten på det du så printet ut så ville du ikke tro dine egne øyne.
Over til noe annet.
Jeg er ferdig med å tegne snuta ned til minste detalj og skal printe i to dager (11,53 timer printing) og lime sammen med Z-poksy. Jeg overrasker meg selv vanvittig på arbeidstimene men jeg har fulgt typetegning 100% til minste detalj av førsteutgaven. De små hullene i kåpen er laget for å sette på messingpinner i og bøye til for å få stenger som skal være utenpå. Plastikk er litt for sjørt til å lage de. De må lakkeres med airbrush før de settes på. Se om to dager om ikke jeg har bilder av en ferdig printet snute. Her er tegningen:



Det ser fint ut altså, men ned til minste detalj er det jo ikke. Det mangler noen luker og panseret skal være to-delt. Har du ikke sett på bilder kanskje? 
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 oktober 2015 at 00:41
Jeg har fulgt alle tegningene 100%. Der er det ikke antydning til noe av det du sier, men jeg skal se på fotoer.
Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 oktober 2015 at 00:47
Det ser fint ut altså, men ned til minste detalj er det jo ikke. Det mangler noen luker og panseret skal være to-delt. Har du ikke sett på bilder kanskje? 
[/QUOTE]
DVS, jeg har med en luke på siden men den skal i følge tegningen bare være på den ene siden. I dette tilfellet så blir det på den siden du ikke ser på fotoet. Jeg har gått tegningen 100% i sømmene. Her har det ikke vært noe slurv. Men panseret er todelt det er riktig men det kommer ikke frem på den utgaven jeg tegner, bare på andreopplag. Derimot ser man mye gjennom panseret på tegningen jeg følger og det er derfor ikke tatt med. Jeg har tegningen av andreopplag og der kan jeg se at panseret er todelt. Hvis førsteutgave også har todelt panser så ordner jeg det. Her skal det være 100%.
Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 oktober 2015 at 01:18

Det ser fint ut altså, men ned til minste detalj er det jo ikke. Det mangler noen luker og panseret skal være to-delt. Har du ikke sett på bilder kanskje? 
[/QUOTE]
Nå har jeg gjort panseret todelt selv om det bare kommer fram på tegningen av 2 utgaven. Men jeg stoler på deg. Men flere luker enn det jeg har tegnet er det ikke antydning til på tegningene. INGEN av tegningene jeg har.
Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 oktober 2015 at 08:59
Det er ikke alltid alt er med på alle tegninger, du er nødt for å bilder som referanse. 



Edited by Laurenz - 14 oktober 2015 at 09:06
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 oktober 2015 at 09:54
Ja, det fant jeg også ut i går. Jeg fulgte tegningene til detalj men jeg så mye mer på fotoer og gjorde endringer deretter. Feks er grillen trykken inn litt nå. Det var ikke på tegningen men jeg så på jernbane.net at det måtte gjøres. Takk for all hjelp dere gir meg.
Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 oktober 2015 at 09:55
Ja, det fant jeg også ut i går. Jeg fulgte tegningene til detalj men jeg så mye mer på fotoer og gjorde endringer deretter. Feks er grillen trykken inn litt nå. Det var ikke på tegningen men jeg så på Fotoer på Internett at det måtte gjøres. Takk for all hjelp dere gir meg.
Jeg har kanskje gått litt hardt ut og innsett at jeg bør være litt mer ydmyk men vil gjerne ha kritikk båre på det jeg gjør fei og ros.

Edited by Helgejohan3 - 14 oktober 2015 at 10:52
Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 oktober 2015 at 09:57
Originally posted by Laurenz Laurenz wrote:

Det er ikke alltid alt er med på alle tegninger, du er nødt for å bilder som referanse. 



Det henvises til et bilde av en MAK maskin, men tegningene som så vidt jeg vet kan kjøpes fra JbM er av siste serie med Thune maskiner - det blir vel å blande kortene?

Forsøket på opptegning av Di 2 viser også trekk at det er en Thune maskin med BMV motor som er målet - denne har ikke delt motordeksel (= panser som det er skrevet tidligere) og en avrundet topp på både motordekselet og de 2 endepartiene - synes opptegningen viser dette som rette linjer som blir litt feil.
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 oktober 2015 at 10:28
Originally posted by Laurenz Laurenz wrote:

Det er ikke alltid alt er med på alle tegninger, du er nødt for å bilder som referanse. 


Her skal du få se at du har rett, kamerat. Dette var info jeg trengte. Og jeg setter pris på all hjelp som kan bidra til forbedringer. Det du skrev fikk meg til å sjekke fotoer, for jeg trodde at det holdt med tegningen. Beklager dette. 
Se her. her er grillen innfelt litt inn i nesa og jeg har laget en stang som skal gå over på midten, akkurat som på fotoene. Sammenlign denne fronten med tegningen over.







Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 oktober 2015 at 10:44
Når vi først er inne på korrigering av motordekselet kan det vel også nevnes at både antall luftespalter og utformingen av disse er feil. På tegningen din er de formet som åpne og rektangulære hull/forsenkninger, mens på bildet det er linket til rett over her ser du at utstansingen av spaltene lager en helt annen form med en buet "leppe" i overkant.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 oktober 2015 at 10:56
Jeg skjønner. Jeg skal se hva jeg kan gjøre. Dette skal bli perfekt uansett hvor mye tid det tar. Slike detaljer kommer som leppene kommer nemlig ikke fram på tegningen så det visste jeg ikke. Jeg vil bare nevne en ting. Min printer kostet bare 830€ og har mye lavere oppløsning enn det shapeways har. Jeg tror ikke at det er mulig å lage luftespaltene tynnere for å få riktig antall. Jeg tror bare jeg feier på 2 stk for lite. Men jeg skal gjøre mitt beste, men selv NMJ har noen feil på modellene sine og slikt håper jeg på å få forståelse for at så små detaljer blir å regne som så små feil at det kan godtas. Men disse leppene som er buet over skal jeg nok klare med min printer.
Jeg vil bare legge til at jeg både vil ha ris og ros for da blir resultatet bedre. Jeg skal studere fotoer.
Kanskje jeg bør bli lett mer ydmyk også og ikke stå på mitt, men akkurat 100% riktig antall luftespalter kan jeg ikke endre med min printer. Husk en ting. Jeg sparer kanskje 500€ på å printe dette selv i stedet for Shapeways. Shapeways kan legge til to luftespaler til men det blir veldig dyre luftespaler hvis det koster 500€ mer enn egenproduksjon. Jeg håper på forståelse. Med dette mener jeg på ingen måte å stå på mett og være stolt, så ikke misforstå.

Edited by Helgejohan3 - 14 oktober 2015 at 11:11
Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.