MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - REFUSJON AV ABONNEMENT-PENGER!
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Topic ClosedREFUSJON AV ABONNEMENT-PENGER!

 Post Reply Post Reply Page  <1 234
Author
Damp View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 06 januar 2014
Status: Offline
Points: 272
Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2014 at 03:17
Originally posted by trulss trulss wrote:

Dårlig med kvittering på Mobilbank viser det seg, men pengene har ihvertfall forlatt min konto og burde være på mannen som aldri er langt fra tastaturet sin konto i løpet av formiddagen. Så får vi se om han er kar nok til å stoppe ordflommen.


Ja,straks pengene i kisten klinger,
Dampen ut av forum-ilden springer.

Og da får nåværende og tidligere frontfigurer et enklere liv med de resterende betalende som nok er adskillig mere komfortable enn undertegnede med ikke å få noe som helst tilbake for sparepengene sine.

Livet kan da gå greiere videre for styre og stell som ikke behøver å være nervøse for at Damp - den gode fiende - skal få flere til å ønske kontingenten tilbakebetalt og ødelegge "prosjektet" eller ødelegge nattesøvnen til andre sterke krefter som vil ha "alle pengene urørt over til Norsk Jernbane Klubb". Slaget om MJF er i full gang. Men uten Damp kan medlemmene etter nye beroligelser lulles til å tralle lystig i vei med:

Jeg venter på deg til du kommer,skjønt tiden vil falle meg lang

Og til han som var villig til å vente fem år til før neste blad så kan jo bare en eneste trall bli noe trettende i lengden. Da anbefaler jeg denne:


Er'u gla' i meg ennå Karl Johan

Edited by Damp - 30 juni 2014 at 06:03
Back to Top
Pluggen View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 april 2010
Status: Offline
Points: 193
Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2014 at 06:29
Originally posted by Damp Damp wrote:

Ja,straks pengene i kisten klinger,
Dampen ut av forum-ilden springer.
 
Suverent!
Back to Top
Espen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2014 at 08:43
Originally posted by trulss trulss wrote:

Så får vi se om han er kar nok til å stoppe ordflommen.


Den der var unødvendig.
Eller settes det større pris på total stillhet slik styret har håndtert forumet i et par år nå  ?
Mvh Espen
Oversjefsnestleder Fladjæren mj klubb avd 3 etage og MJBV Hovedkontor. Marklin Digital.
Back to Top
Bonden View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 05 februar 2011
Location: norge
Status: Offline
Points: 54
Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2014 at 08:54
Uavhengig om man betaler ut bråkete dampere eller ikke,så forblir jeg like klok på styret som før.Man må regne med bråk og uro så lenge situasjonen er som den er,og det blir slettes ikke bedre av å få rykter og ulne svar som det mest klare fra det annet hold.all ære til varamann som prøver å svare på spørsmålene,men til og med han kommer til kort.

Jeg syns ikke det er underlig lenger,men ganske godt prestret av et sittende styre(untatt varamann) å holde seg så taust som det er.Og spesielt sett i lys av kontaktorganet til medlemmene av MJF har ligget klinisk dødt i tre kvart år nå.Det må være lov å påpeke sånne ting uten å bli stemplet som løs kanon eller hylende kverulant,skjønt noen drarn lengre enn andre.
Back to Top
trulss View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 07 juli 2005
Location: Norge
Status: Offline
Points: 500
Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2014 at 08:54
Originally posted by Espen Espen wrote:

Den der var unødvendig.
Eller settes det større pris på total stillhet slik styret har håndtert forumet i et par år nå  ?


Ikke i det hele tatt. Foreningen er på vei mot undergangen dersom det ikke blir slutt på stillheten fra styret og det kommer et blad snart. Men jeg tror det blir lettere å redde foreningen dersom vi slipper støyen fra Henning Rudlang. Han meldte seg inn vel vitende om hvor alvorlig situasjonen er, kun for å lage støy og fortsette trollingen han har forsuret forumet med gjennom flere år nå.
Truls Slevigen
Back to Top
Espen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2014 at 09:01
Originally posted by trulss trulss wrote:

Originally posted by Espen Espen wrote:

Den der var unødvendig.
Eller settes det større pris på total stillhet slik styret har håndtert forumet i et par år nå  ?


Ikke i det hele tatt. Foreningen er på vei mot undergangen dersom det ikke blir slutt på stillheten fra styret og det kommer et blad snart. Men jeg tror det blir lettere å redde foreningen dersom vi slipper støyen fra Henning Rudlang. Han meldte seg inn vel vitende om hvor alvorlig situasjonen er, kun for å lage støy og fortsette trollingen han har forsuret forumet med gjennom flere år nå.


Sitter med en liten følelse av at den "støyen" Henning produserer er av mye større viktighet en total stillhet. Dersom ingen responderer går ikke verden fremover.
Er ganske sikker på at styret ikke hadde vært mer synlig om Henning hadde etterkommet dine og noen få andres ønsker.

Men men, nyt heller livet en slik vakker sommerdag Smile


Edited by Espen - 30 juni 2014 at 10:33
Mvh Espen
Oversjefsnestleder Fladjæren mj klubb avd 3 etage og MJBV Hovedkontor. Marklin Digital.
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2014 at 09:30
Originally posted by H. Lindholm H. Lindholm wrote:


Derfor: Ikke spør hva foreningen kan gjøre for deg - spør hva du kan gjøre for foreningen.


Spurte både formann og redaktør.
Formannen svarte for en måned siden at han skulle komme tilbake til saken, ingen reaksjon fra redaktøren...

Det har nå gått temmelig nøyaktig 3 måneder siden GF, og det er ikke blitt avholdt noe styremøte siden den gang.

Derfor mener jeg det er grunn til å spørre seg om ikke vedtektenes §6 G kan komme til anvending, og at man ikke trenger ytterligere grunn for ekstraordinær GF til høsten:

"Dersom styret i mer enn tre måneder ikke kan stille beslutningsdyktig, skal det avholdes Ekstraordinær Generalforsamling med suppleringsvalg til styret."

Det er sikkert mange som mener at jeg driver med krisemaksimering, men jeg kan rett og slett ikke tolke situasjonen på annen måte enn at foreningen ikke har en fungerende formann, og heller ikke et fungerende styre.

Det er mye fokus på formannen i denne saken. Men er det slik at det er bare formannen som kan innkalle til styremøte? Jeg finner ingenting i vedtektene som hindrer menige styremedlemmer i å innkalle til styremøte.

Back to Top
Damp View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 06 januar 2014
Status: Offline
Points: 272
Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2014 at 10:09
Originally posted by trulss trulss wrote:

Men jeg tror det blir lettere å redde foreningen dersom vi slipper støyen fra Henning Rudlang. Han meldte seg inn vel vitende om hvor alvorlig situasjonen er, kun for å lage støy og fortsette trollingen han har forsuret forumet med gjennom flere år nå.


Hadde Truls Slevigen kanalisert sitt hat mot meg over til å prestere en egen tråd om modelljernbane på dette forumet kunne han sammen med meg ha jobbet FOR medlemmene i stedet for MOT dem som nå.

Dobbeltmoral betyr ikke dobbelt så god moral hr. Slevigen. Dine sure oppstøt er ikke mere høyverdige enn andres.

PS! Pengene lar vente på seg.

PPS! Jeg kan ikke noe for at Skipsmodeller får ferdig sine stasjonsmodeller og ikke du, selv om jeg samarbeider med Sørenes. Gleder meg tvert i mot til å se din Sokna stasjon på markedet. Så bruk heller tiden din på det så skal du se at humøret stiger.







Edited by Damp - 30 juni 2014 at 10:27
Back to Top
bewe View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 29 april 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1
Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2014 at 10:25

Jeg har fulgt innleggene her med interesse, og er som mange andre bekymret for MJF sin fremtid. Har ikke skrevet noe selv, men nå føler jeg at jeg må.

Vi burde vel egentlig sette pris på at noen roper litt høyt og setter i gang en debatt. Det har vært mye konstruktivt her, men nå synes jeg det dreier over i nettmobbing. Og det er rett og slett trist.

 Jeg var med på stiftelsen av MJF i 1982, men har dessverre ikke engasjert meg i noen særlig grad. Jeg tror mange er villige nå til å ta «et skritt frem», og jeg er en av dem, så fremt det er et styre å henvende seg til. Det er jo nettopp det som er problemet nå.

Selv sitter jeg med inntrykket at Damp er en veldig engasjert person, som i sine gode evner til å dele sine tanker og meninger skriftlig kanskje kan virke overivrig.  Ja vel, men er det ikke engasjerte mennesker vi trenger? Dersom noen går over streken blir det vel også moderert.

Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2014 at 11:00
Originally posted by bewe bewe wrote:


Det har vært mye konstruktivt her, men nå synes jeg
det dreier over i nettmobbing. Og det er rett og slett trist.


Jeg er enig i at det har vært en del friske fraspark og harde ord i denne tråden.

Men kan du presisere hva du mener kvalifiserer som nettmobbing i denne tråden?
Back to Top
Pluggen View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 april 2010
Status: Offline
Points: 193
Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2014 at 11:11
Originally posted by Damp Damp wrote:

PPS! Jeg kan ikke noe for at Skipsmodeller får ferdig sine stasjonsmodeller og ikke du...
 
Dette er et typisk innlegg (spark) fra denne Dampen - konstruktivt? Når det ikke går helt hans vei er det bare å få slengt ut noen pubertale stikk...
 
Måtte penga jumpe inn på hans konto ASAP - da blir det vel stille..(?)
 
 
Back to Top
Damp View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 06 januar 2014
Status: Offline
Points: 272
Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2014 at 11:16
Originally posted by Pluggen Pluggen wrote:

Originally posted by Damp Damp wrote:

PPS! Jeg kan ikke noe for at Skipsmodeller får ferdig sine stasjonsmodeller og ikke du...



 

Dette er et typisk innlegg (spark) fra denne Dampen - konstruktivt? Når det ikke går helt hans vei er det bare å få slengt ut noen pubertale stikk...

 

Måtte penga jumpe inn på hans konto ASAP - da blir det vel stille..(?)

 

 


Noen kastet seg over meg da jeg forklarte hvorfor jeg valgte anonymt nick. I tyveritråden har alle sett hvorfor det kan lønne seg. Pluggen derimot kaster seg inn i persondebatter totalt anonym uten at hr. Slevigen og andre er så nøye på kritikken lenger.

For meg et interessant antropologisk studium - for andre et sviende nederlag. Skal man møte seg selv i døra, bør en være ekstra påpasselig dersom det dreier seg om en fjærbelastet svingdør.

Edited by Damp - 30 juni 2014 at 11:21
Back to Top
Espen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2014 at 11:20
Originally posted by Pluggen Pluggen wrote:



 - da blir det vel stille..(?)
 


Og det tror du virkelig at foreningen har nytte av ?????
Forstå det den som kan ......

Personlig synes jeg at de som produserer aller mest støy er de få som på død og liv skal "ta" Henning.

Mvh Espen
Oversjefsnestleder Fladjæren mj klubb avd 3 etage og MJBV Hovedkontor. Marklin Digital.
Back to Top
Pluggen View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 april 2010
Status: Offline
Points: 193
Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2014 at 11:22
Originally posted by Damp Damp wrote:

Noen kastet seg over meg da jeg forklarte hvorfor jeg valgte anonymt nick. I tyveritråden har alle sett hvorfor det kan lønne seg. Pluggen derimot kaster seg inn i persondebatter totalt anonym uten at hr. Slevigen og andre er så nøye på kritikken lenger.

For meg et interessant antropologisk studium - for andre et sviende nederlag. Skal man møte seg selv i døra, bør en være ekstra påpasselig dersom det dreier seg om en fjærbelastet svingdør.
 
Har ikke penga dukket opp? Stadig full damp?  
Back to Top
Damp View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 06 januar 2014
Status: Offline
Points: 272
Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2014 at 11:27
Originally posted by Pluggen Pluggen wrote:

Originally posted by Damp Damp wrote:

Noen kastet seg over meg da jeg forklarte hvorfor jeg valgte anonymt nick. I tyveritråden har alle sett hvorfor det kan lønne seg. Pluggen derimot kaster seg inn i persondebatter totalt anonym uten at hr. Slevigen og andre er så nøye på kritikken lenger.

For meg et interessant antropologisk studium - for andre et sviende nederlag. Skal man møte seg selv i døra, bør en være ekstra påpasselig dersom det dreier seg om en fjærbelastet svingdør.

 

Har ikke penga dukket opp? Stadig full damp?  


Kjære Pluggen. Det hevdes med suffisanse fra forskerhold at dyrene ikke oppebærer humor. Mitt spørsmål til deg her under "Andre tema" er derfor: Krever humor en viss intelligens?
Back to Top
Pluggen View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 april 2010
Status: Offline
Points: 193
Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2014 at 11:29
Originally posted by Damp Damp wrote:

Kjære Pluggen. Det hevdes med suffisanse fra forskerhold at dyrene ikke oppebærer humor. Mitt spørsmål til deg her under "Andre tema" er derfor: Krever humor en viss intelligens?
 
Fortsatt ingen penger?
Back to Top
Bonden View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 05 februar 2011
Location: norge
Status: Offline
Points: 54
Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2014 at 11:33
Begynner å få forståelse for styret når det tydeligvis er en barnehageforening,og ikke modelljernbane som skal styres.

Kansje på tide å komme tilbake til hva tråden egentlig dreier seg om??
Back to Top
Damp View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 06 januar 2014
Status: Offline
Points: 272
Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2014 at 11:34
Originally posted by Pluggen Pluggen wrote:

Originally posted by Damp Damp wrote:

Kjære Pluggen. Det hevdes med suffisanse fra forskerhold at dyrene ikke oppebærer humor. Mitt spørsmål til deg her under "Andre tema" er derfor: Krever humor en viss intelligens?

 

Fortsatt ingen penger?


Mens vi er inne på zoologi. I apeflokken hører vi gjerne enstavelsesuttrykk og interjeksjoner som i et ekkokammer. Forskning har nå vist at det slett ikke bare er rene utblåsninger, men også faktisk kan inneholde en viss mening for flokkmedlemmene. Men fortvil ikke. Vi har i vår kulturkrets nemlig et ordspråk som sier: Også dåren aktes for vis - når han tier. Hva mener du Pluggen?
Back to Top
Pluggen View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 april 2010
Status: Offline
Points: 193
Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2014 at 11:36
Originally posted by Damp Damp wrote:

Mens vi er inne på zoologi. I apeflokken hører vi gjerne enstavelsesuttrykk og interjeksjoner som i et ekkokammer. Forskning har nå vist at det slett ikke bare er rene utblåsninger, men også faktisk kan inneholde en viss mening for flokkmedlemmene. Men fortvil ikke. Vi har i vår kulturkrets nemlig et ordspråk som sier: Også dåren aktes for vis - når han tier. Hva mener du Pluggen?
 
Fortsatt ingen penger..? 
Back to Top
Damp View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 06 januar 2014
Status: Offline
Points: 272
Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2014 at 11:37
Originally posted by Pluggen Pluggen wrote:

Originally posted by Damp Damp wrote:

Mens vi er inne på zoologi. I apeflokken hører vi gjerne enstavelsesuttrykk og interjeksjoner som i et ekkokammer. Forskning har nå vist at det slett ikke bare er rene utblåsninger, men også faktisk kan inneholde en viss mening for flokkmedlemmene. Men fortvil ikke. Vi har i vår kulturkrets nemlig et ordspråk som sier: Også dåren aktes for vis - når han tier. Hva mener du Pluggen?



 

Fortsatt ingen penger..? 


Fortsatt anonym og feig?
Back to Top
Pluggen View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 april 2010
Status: Offline
Points: 193
Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2014 at 11:40
Originally posted by Damp Damp wrote:

Fortsatt anonym og feig?
 
Åja...
 
Ingen penger? 
Back to Top
Espen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2014 at 11:42
Slutt opp med tullet, er mer en nok nå .......
Mvh Espen
Oversjefsnestleder Fladjæren mj klubb avd 3 etage og MJBV Hovedkontor. Marklin Digital.
Back to Top
Damp View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 06 januar 2014
Status: Offline
Points: 272
Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2014 at 11:49
Et lite sidesprang:

Jeg anbefaler alle en tur med Krøderbanen i sommer. Men denne årstiden har lett for å bli borte i en fei. Men Krødsherad huser både Krøderbanen og andre fremtoninger. Blant annet Eventyrmuseet Villa Fredheim. Der finner man et utall eventyr presentert. Da jeg var der sist ble det fremført "Musa som brølte". Et kostelig stykke som har vunnet sin seiersgang over hele planeten. Jeg kan ikke garantere at eventyret står på programmet i sommer. Da får vi i så fall ta til takke med MJF-forumet og en reise med Ulka med skumringstoget. Før skumringen letter...
Back to Top
Pluggen View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 april 2010
Status: Offline
Points: 193
Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2014 at 11:54
Originally posted by Damp Damp wrote:

Et lite sidesprang:

Jeg anbefaler alle en tur med Krøderbanen i sommer. Men denne årstiden har lett for å bli borte i en fei. Men Krødsherad huser både Krøderbanen og andre fremtoninger. Blant annet Eventyrmuseet Villa Fredheim. Der finner man et utall eventyr presentert. Da jeg var der sist ble det fremført "Musa som brølte". Et kostelig stykke som har vunnet sin seiersgang over hele planeten. Jeg kan ikke garantere at eventyret står på programmet i sommer. Da får vi i så fall ta til takke med MJF-forumet og en reise med Ulka med skumringstoget. Før skumringen letter...
 
 
Uffda - men ganske underholdende med dampende mus som piper. Ingen penger..?
Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2014 at 11:56
Det kan muligens være på sin plass å starte en ny tråd. Denne tråden er for lengst blitt en pinlig farse grunnet person som stadig vekk ønsker å føre diskusjoner med seg selv. 
Pluggen og Damp er en og samme figur, hvis oppmerksomhetstrang fortsatt tilkjennegir seg, til tross for tilbudet om å la seg kjøpe ut.

Oppmerksomhetskrevende adferd kombinert med ønske om anonymitet er en lei kombinasjon.

Samme Figur har tidligere latt sitt alter ego Pluggen føre debatter med sine andre alter ego mini, MJ, Mikael Järn, etc. 

Samme fenomen må vi regne med vil fortsette, all den tid det ikke er noe styre som kan gripe tak i uvesenet, like mye som jeg kan regne med å bli flamet av et av figurens mange nick heretter.
Back to Top
Damp View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 06 januar 2014
Status: Offline
Points: 272
Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2014 at 11:59
Originally posted by Lars Gjertsen Lars Gjertsen wrote:

Det kan muligens være på sin plass å starte en ny tråd. Denne tråden er for lengst blitt en pinlig farse grunnet person som stadig vekk ønsker å føre diskusjoner med seg selv. 
Pluggen og Damp er en og samme figur, hvis oppmerksomhetstrang fortsatt tilkjennegir seg, til tross for tilbudet om å la seg kjøpe ut.

Oppmerksomhetskrevende adferd kombinert med ønske om anonymitet er en lei kombinasjon.

Samme Figur har tidligere latt sitt alter ego Pluggen føre debatter med sine andre alter ego mini, MJ, Mikael Järn, etc. 

Samme fenomen må vi regne med vil fortsette, all den tid det ikke er noe styre som kan gripe tak i uvesenet, like mye som jeg kan regne med å bli flamet av et av figurens mange nick heretter.


Når utgangspunktet er som galest blir resultatet som originalest, heter det. Jeg er IKKE Pluggen! Det må du vel kunne lese ut av konteksten? Eller forresten - nei....
Back to Top
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2014 at 12:26
Denne diskusjonen har for lengst passert det punktet hvor den burde vært stoppet. Den ser ikke ut til å føre noe stede hen, og om den allikevel skulle gjøre det er det uansett ikke noe bra sted.

Det er helt uinteressant om noen diskuterer med seg selv eller ikke når usaklighetene, personangrepene og alle andre nedbrytende effekter til de grader har tatt overhånd. Tråder som denne bidrar utelukkende til å svekke MJF enda mer - hvis det er mulig.....
Back to Top
midnight View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1145
Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2014 at 13:00
Da stopper vi her folkens!
Kom gjerne med kreative innspill til hvordan MJF skal komme seg videre og kritiser for all del oss i styret, men slike meningsløse innlegg som det har vært her bringer oss ikke videre!
Morten W

H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+
O USA - Lehigh Valley ca 1975
Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org
Besøk www.onorway.com
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 234

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,094 seconds.