MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - REFUSJON AV ABONNEMENT-PENGER!
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Topic ClosedREFUSJON AV ABONNEMENT-PENGER!

 Post Reply Post Reply Page  <1234>
Author
Damp View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 06 januar 2014
Status: Offline
Points: 272
Direct Link To This Post Posted: 28 juni 2014 at 19:00
Originally posted by midnight midnight wrote:

Originally posted by Damp Damp wrote:

Hørte at både du og Augestad var på ferie i juli. Bra at du ikke er, for nå er det viktig at styret er så fulltallig som mulig. Ditt forslag om å forene krefter og la f. eks. andre bli med på styremøtet høres også veldig lurt ut. Men er dette også et soloutspill, eller har du styret i ryggen for dette?

Hvem er det egentlig som er kilden din??? Jeg har ikke ferie før i slutten av juli så dette er jo bare tull!

Angående styremøte og andre deltagere så er det kun tanker jeg har selv, men jeg vil selvsagt foreslå det for resten av styret.


Det ble i tillegg til Augestad nevnt "Morten". Kanskje det var sjefen sjøl?
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Direct Link To This Post Posted: 28 juni 2014 at 19:11
Jeg tror ikke et samarbeid med et kommersielt blad er en god løsning. Det vil gi en helt feil foreningsvinkling, og faktisk fjerne denne delen fra MJF. Og MJ-bladet er jo foreningens desidert viktigste aktivitet.

Da tror jeg mye mer på et teknisk samarbeid med NJK. 

Det må fortsatt være to separate blader, men med felles distribusjon og samme trykkeri.
Spørsmålet er selvsagt fordelingen av blader, men hvis medlemsregistrene håndteres av trykkeriet eller samkjøres, kan medlemmer i begge foreninger få begge blader i samme pakke, og resten bare det ene eller det andre. Det bør være en del å spare på trykkekostander og distribusjon på denne måten i alle fall. 

I en annen modell kan man tenke seg at MJF og NJK samkjøres enda mer. MJF kan bli MJ-delen av NJK, slik flere har foreslått. Alt redaksjonelt arbeid samkjøres, men med underredaktører for hver del. Det lages to blader, også kan man velge om man vil ha begge blader eller bare det ene, og betale deretter.





Edited by Henning L - 29 juni 2014 at 15:07
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Direct Link To This Post Posted: 28 juni 2014 at 19:25
Jeg syns det formaliarytteriet som beskrives lenger oppe virker helt meningsløst, forøvrig. Hvis det er som beskrevet er det jo helt håpløse tilstander i en riksdekkende forening med løpende forpliktelser. 

Skal man ganske enkelt bare gå inn og overkjøre lederen, da, for å redde foreningen? Kan styret vedta at leder permiteres fordi han ikke gjør jobben si? Uten at det medfører andre kriser? 
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Direct Link To This Post Posted: 28 juni 2014 at 19:34
Originally posted by eika eika wrote:

 
Da blir det et spørsmål om bidragsyterene i så stor grad vil bidra med gratis stoff til et blad som så en enkeltperson skal tjene mer på, eller om bidragsyterene da heller sender artiklene til På Sporet som tross alt er et dugnadsbasert blad til inntekt for en forening av frivillige.
 


Slik har jeg tenkt for min del i hvert fall, da jeg så dette forslaget.
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Direct Link To This Post Posted: 28 juni 2014 at 20:16
Originally posted by Henning L Henning L wrote:



Skal man ganske enkelt bare gå inn og overkjøre lederen, da, for å redde foreningen? Kan styret vedta at leder permiteres fordi han ikke gjør jobben si? Uten at det medfører andre kriser?


Ja, slik ståa er bør de menige styremedlemmene kreve en ekstraordinær GF.

Det er innlysende at foreningen desperat trenger en ny formann og en ny redaktør.
Back to Top
Damp View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 06 januar 2014
Status: Offline
Points: 272
Direct Link To This Post Posted: 28 juni 2014 at 20:22
Originally posted by Håvard H Håvard H wrote:

Originally posted by Henning L Henning L wrote:



Skal man ganske enkelt bare gå inn og overkjøre lederen, da, for å redde foreningen? Kan styret vedta at leder permiteres fordi han ikke gjør jobben si? Uten at det medfører andre kriser?


Ja, slik ståa er bør de menige styremedlemmene kreve en ekstraordinær GF.

Det er innlysende at foreningen desperat trenger en ny formann og en ny redaktør.


Nestleder virker like usynlig som styreleder. Dette her går jo ikke an! Virker ikke som medlemmene befinner seg i samme forening som "styret".
Back to Top
Damp View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 06 januar 2014
Status: Offline
Points: 272
Direct Link To This Post Posted: 29 juni 2014 at 12:13
Naboforumet følger opp:

Naboforumet
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Direct Link To This Post Posted: 29 juni 2014 at 22:11
Naboforumet følger opp med personhets, med bakgrunn i en syv år gammel nyhetssak. Nett trollene blander fakta og spekulasjon uten filter. Er det rart at det er vanskelig å finne ubetalte frivillige til å ta fatt i styre og stell.
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
trulss View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 07 juli 2005
Location: Norge
Status: Offline
Points: 500
Direct Link To This Post Posted: 29 juni 2014 at 22:33
Originally posted by Morten Jacobsen Morten Jacobsen wrote:

Naboforumet følger opp med personhets, med bakgrunn i en syv år gammel nyhetssak. Nett trollene blander fakta og spekulasjon uten filter. Er det rart at det er vanskelig å finne ubetalte frivillige til å ta fatt i styre og stell.


Det er jo Byggern = Damp = Henning Rudlang som står for overtrampene der også. At han som selv har hatt sine egne ting å slite med trekker fram gamle historier om andre er bare tragisk for både han selv, de han omtaler og foreningen - men han bryr seg nok ikke om stort annet enn seg selv (og seg selv og seg selv osv). Han meldte seg jo inn for bare tre måneder siden, åpenbart kun for å kunne hevde en viss berettigelse for sine stadige provokasjoner.
Truls Slevigen
Back to Top
Damp View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 06 januar 2014
Status: Offline
Points: 272
Direct Link To This Post Posted: 29 juni 2014 at 22:39
Originally posted by Morten Jacobsen Morten Jacobsen wrote:

Naboforumet følger opp med personhets, med bakgrunn i en syv år gammel nyhetssak. Nett trollene blander fakta og spekulasjon uten filter. Er det rart at det er vanskelig å finne ubetalte frivillige til å ta fatt i styre og stell.


Dette er med respekt å melde det reneste sludder hr. Jacobsen. Det er bare 2,5 år siden styreleder etter eget ønske stod frem på selveste NRK og omtalte sitt liv som ødelagt selv om han fikk erstatning fra Halden kommune der han ble sparket. Det er Stegard selv som har gått ut med dette, og INGEN på noen forum har trakassert ham for dette. Tvert imot prøver man å se denne voldsomme saken i hans liv med forståelse, siden han nå engang har gått ut med det.

Men det har selvfølgelig en viss interesse at vår styreleder mener livet er helt ødelagt, har mistet helsen, er blitt 80 prosent ufør etter kommunens påstander om store samarbeidsproblemer med ham. Dette er faktisk så kort tid siden at vi må forstå at han tross alt kan lide under senskader. Det ville være høyst forståelig etter slike eksesser i temmelig nær fortid.

Skulle dette ha noe som helst med den totale tausheten vi nå erfarer fra ham, så burde vel nestleder eller et annet styremedlem ha gått ut og kommunisert hva i all verden det er som skjer i denne foreningen som fortsatt tar imot 400 kroner året av sakesløse folk som tror de i det minste får fire annonserte blad igjen for pengene. Men ikke et knyst! Det er mulig hr. Jacobsen mener det er greit å håve inn hundretusener av kroner fra MJ-ere - voksne og barn - penger som synes å forsvinne inn i et svart hull uten engang å svare medlemmene på hva i all verden det er som skjer.

Det gjør ikke jeg. Send meg bare kontingenten min tilbake så er jeg ute av dette sirkuset prompte.

Back to Top
Damp View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 06 januar 2014
Status: Offline
Points: 272
Direct Link To This Post Posted: 29 juni 2014 at 22:43
Originally posted by trulss trulss wrote:

Originally posted by Morten Jacobsen Morten Jacobsen wrote:

Naboforumet følger opp med personhets, med bakgrunn i en syv år gammel nyhetssak. Nett trollene blander fakta og spekulasjon uten filter. Er det rart at det er vanskelig å finne ubetalte frivillige til å ta fatt i styre og stell.


Det er jo Byggern = Damp = Henning Rudlang som står for overtrampene der også. At han som selv har hatt sine egne ting å slite med trekker fram gamle historier om andre er bare tragisk for både han selv, de han omtaler og foreningen - men han bryr seg nok ikke om stort annet enn seg selv (og seg selv og seg selv osv). Han meldte seg jo inn for bare tre måneder siden, åpenbart kun for å kunne hevde en viss berettigelse for sine stadige provokasjoner.


Jeg kunne svart hr. Slevigen og sagt at det er han som angriper meg, men det tror jeg rett og slett ikke at han evner å ta inn over seg. Hans drittslenging arkiverer jeg bare i mine dokumenter under søppelpost.
Back to Top
trulss View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 07 juli 2005
Location: Norge
Status: Offline
Points: 500
Direct Link To This Post Posted: 29 juni 2014 at 22:44
Originally posted by Damp Damp wrote:

Send meg bare kontingenten min tilbake så er jeg ute av dette sirkuset prompte.


Så bra - jeg betaler gladelig 400 kroner for å slippe å lese mer galskap fra deg - bare send meg kontonummeret ditt så overfører jeg pengene.
Truls Slevigen
Back to Top
Damp View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 06 januar 2014
Status: Offline
Points: 272
Direct Link To This Post Posted: 29 juni 2014 at 22:50
Originally posted by trulss trulss wrote:

Originally posted by Damp Damp wrote:

Send meg bare kontingenten min tilbake så er jeg ute av dette sirkuset prompte.


Så bra - jeg betaler gladelig 400 kroner for å slippe å lese mer galskap fra deg - bare send meg kontonummeret ditt så overfører jeg pengene.



Tar deg på ordet. PM er sendt. Lykke til videre i "foreningsforumet".

Edited by Damp - 30 juni 2014 at 04:47
Back to Top
trulss View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 07 juli 2005
Location: Norge
Status: Offline
Points: 500
Direct Link To This Post Posted: 29 juni 2014 at 22:52
Det tok bare fem minutter før jeg fikk kontonummeret på PM fra Henning Rudlang, legger ut kvittering fra nettbank her når pengene er overført. Etter det regner jeg med det blir stille fra han ang MJF og MJ-bladet.
Truls Slevigen
Back to Top
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Direct Link To This Post Posted: 29 juni 2014 at 22:55
I denne diskusjonen er det kommet frem mye rart, og en foruroligende stor andel er ikke annet enn klaging og krav.
Vi må huske at en forening er nettopp det navnet sier - en forening. Det er ikke en forretningsvirksomhet som leverer det som andre bestiller og betaler for, men derimot et fellesprosjekt (derav navnet forening) som blir til det medlemmene ved felles innsats gjør den til. Hvis medlemmene bare sitter og krever det ene og det andre uten selv å bidra, så er det ingen forening.

Derfor: Ikke spør hva foreningen kan gjøre for deg - spør hva du kan gjøre for foreningen.
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Direct Link To This Post Posted: 29 juni 2014 at 22:56
Jeg vêr ikke hvem du er (Damp), som skjuler deg bak utallige brukernavn og som hevder at du har vært både (seriøs) journalist og redaktør. For meg fremstår du som en som har et stort behov til å fremheve deg selv på andres bekostning. Om det stilner fra din side desom du får kontingenten tilbake, håper jeg at kassereren gjør nettopp det.

Så til saken. Hovedutfordringen er at redaktøren etter et par gode utgaver har latt være å levere. MJ bladet er for mange, fortsatt den viktigste årsaken til at de er medlemmer. Derfor må prioriteringen være å hjelpe styret å få på plass en ny redaktør, med tilstrekkelig støtte fra noen skrivekyndige. Styrets videre skjebne er etter min mening underordnet denne prioriteringen og med ny redaktør får de arbeidsro. Å ja, herr Damp, jeg mener at de burde ha informert langt bedre.

Vi er mange her på forumet som kjenner noen i styret og som via telefon eller Mail kan gi råd, veilledning og støtte. Selv tar jeg kontakt med noen jeg kjenner, men uten at jeg kommer til å rapportere på et forum med så mange løse kanoner på dekk.

Jeg har tatt min tørn som styremedlem og leder (fem år) og sammen med dyktige styremedlemmer fikk vi snudd ei skute med større utfordringer enn MJF har i dag (et havarerte messingmodellprosjekt, store underslag og en økonomi for nedadgående). Med bopel i Bergen og en utfordrende jobbsituasjon har jeg ikke mulighet for verv, men jeg gir gjerne støtte til de som ønsker å etablere en redaksjon eller stille til valg ved neste GF.

Edited by Morten Jacobsen - 29 juni 2014 at 23:05
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Direct Link To This Post Posted: 29 juni 2014 at 23:48
Jeg håper du og andre rapporterer likevel, Morten. Det er jo hovedsaklig mangelen på informasjon som utløser mye av dette bråket. Den beste måten å håndtere løse kanoner er å informere dem (oss?) om hva som skjer. Det nytter jo ikke å sitte i det stille og snakke sammen og få ting til å skje i det skjulte, når folk har ventet på både blad og info i såpass lang tid. Jeg oppfordrer til full åpenhet.

For å gjenta noe jeg skrev for flere sider siden:

Quote 1. Styret må møtes snarest, og om lederen ikke vil endre på noe mhp kommunikasjon og ledelse og synlighet, ta i bruk lovene og få innkalt til ekstraordinær GF, der disse alvorlige forholdene diskuteres og korrigeres.
2. Styret må uansett ut med noe til medlemmene snarest, om det nå kun er 16 sider MJ-blad, med konstruktiv problematisering av MJFs virke og framtid.
3. Styret må også legge seg flate og uten omsvøp beklage at ting har gått galt. Det er deres ansvar.
4. Redaktøren må avlastes, ev. fratre. Her har Eika noe på gang?

Hvis det trengs hjelp til å sette opp et krisedebattnummer av bladet, er vi flere med masse typografisk erfaring som kan bidra her.
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Direct Link To This Post Posted: 29 juni 2014 at 23:56
Jeg er veldig enig med deg, Henning. Jeg har beklageligvis ikke fått med meg alle konstruktive innspill i debatten når jeg har skumlest den i ny og ne.
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2014 at 00:06
Debatten skjemmes dessverre av mye unødvendig snakk. I grunnen er det ikke nødvendig å diskutere saken som sådan lenger, nå er det handling som må til.

Det vi kanskje burde diskutere er hvordan foreningen kan bli bedre. Jeg har vel egentlig skrevet nok om hva jeg syns, forsåvidt. Både i denne tråden og i noen til. Samt det lange innlegget forut for styreseminaret i januar. (Lenke i et tidligere innlegg i denne tråden.)
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2014 at 00:14
@H. Lindholm:
Quote Derfor: Ikke spør hva foreningen kan gjøre for deg - spør hva du kan gjøre for foreningen.


Vel og bra, og folk burde definitivt spørre seg selv om de har noe å bidra med - men det er ikke urimelig å forvente å få noe igjen for å være medlem, vel? I det minste bør man kunne forvente en synlig ledelse, og et minstemål av informasjon. Gitt at de fleste er medlemmer for å få bladet, og ikke for å drive med foreningsvirksomhet, blir det kravet om engasjement uansett dessverre bare et løst slag i luften overfor det store bladabonnementflertallet. Men kanskje noen fler bryr seg, om vi klarer å føre en bedre debatt om hva som skal til, og hvordan dagens problemer kan løses.

Edited by Henning L - 30 juni 2014 at 00:32
Back to Top
Damp View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 06 januar 2014
Status: Offline
Points: 272
Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2014 at 00:43
Originally posted by Henning L Henning L wrote:

@H. Lindholm:
Quote Derfor: Ikke spør hva foreningen kan gjøre for deg - spør hva du kan gjøre for foreningen.


Vel og bra, og folk burde definitivt spørre seg selv om de har noe å bidra med - men det er ikke urimelig å forvente å få noe igjen for å være medlem, vel? I det minste bør man kunne forvente en synlig ledelse, og et minstemål av informasjon. Gitt at de fleste er medlemmer for å få bladet, og ikke for å drive med foreningsvirksomhet, blir det kravet om engasjement uansett dessverre bare et løst slag i luften overfor det store bladabonnementflertallet. Men kanskje noen fler bryr seg, om vi klarer å føre en bedre debatt om hva som skal til, og hvordan dagens problemer kan løses.


Nå er det vel en bråte mjf'ere som har annonsert at de vil hjelpe, men det er jo ikke mulig så lenge foreningen ikke klarer å kanalisere hjelpen - dersom de i det hele tatt svarer vedkommende.
Back to Top
Pluggen View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 april 2010
Status: Offline
Points: 193
Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2014 at 01:18
Originally posted by trulss trulss wrote:

Det tok bare fem minutter før jeg fikk kontonummeret på PM fra Henning Rudlang, legger ut kvittering fra nettbank her når pengene er overført. Etter det regner jeg med det blir stille fra han ang MJF og MJ-bladet.
 
Måtte pengene smelle kjapt inn på hans konto...
 
Men at det blir slutt på galskapen..?  Hmmmm - vi får nå se, men tviler sterkt. Neste nick er "køl"? 
 
Back to Top
Damp View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 06 januar 2014
Status: Offline
Points: 272
Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2014 at 01:34
Originally posted by Pluggen Pluggen wrote:

Originally posted by trulss trulss wrote:

Det tok bare fem minutter før jeg fikk kontonummeret på PM fra Henning Rudlang, legger ut kvittering fra nettbank her når pengene er overført. Etter det regner jeg med det blir stille fra han ang MJF og MJ-bladet.


Måtte pengene smelle kjapt inn på hans konto...

 

Men at det blir slutt på galskapen..?  Hmmmm - vi får nå se, men tviler sterkt. Neste nick er "køl"? 

 


Til den totalt anonyme Pluggen:

Har ikke sett noen nettbank-kvittering presentert her ennå. Trolig like stor bløff som at medlemmene anmodes til ikke å klage, men til å delta som frivillig i MJF's aktiviteter. Hvilke aktiviteter???

Edited by Damp - 30 juni 2014 at 01:36
Back to Top
Pluggen View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 april 2010
Status: Offline
Points: 193
Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2014 at 01:40
 
[/QUOTE]

Til den totalt anonyme Pluggen:

Har ikke sett noen nettbank-kvittering presentert her ennå. Trolig like stor bløff som at medlemmene anmodes til ikke å klage, men til å delta som frivillig i MJF's aktiviteter. Hvilke aktiviteter??? [/QUOTE]
 
Nåh - transaksjonen blir vel utført om ikke lenge. Så man lever i håpet...
 
'Køl'?  


Edited by Pluggen - 30 juni 2014 at 01:41
Back to Top
Damp View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 06 januar 2014
Status: Offline
Points: 272
Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2014 at 01:43
Originally posted by Pluggen Pluggen wrote:

 


Til den totalt anonyme Pluggen:

Har ikke sett noen nettbank-kvittering presentert her ennå. Trolig like stor bløff som at medlemmene anmodes til ikke å klage, men til å delta som frivillig i MJF's aktiviteter. Hvilke aktiviteter??? [/QUOTE]

Nåh - transaksjonen blir vel utført om ikke lenge. Så man lever i håpet...][/QUOTE]

Ja tro og håp kan jo som kjent flytte fjell, så da går det sikkert an å flytte penger også.
Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2014 at 01:43
Her tror jeg damp kan tjene noen raske penger.
Jeg bidrar gjerne med noen kroner i potten i bytte mot at han aldri mer logger inn på noen nettforum
Back to Top
Damp View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 06 januar 2014
Status: Offline
Points: 272
Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2014 at 01:46
Originally posted by EirikS EirikS wrote:

Her tror jeg damp kan tjene noen raske penger.
Jeg bidrar gjerne med noen kroner i potten i bytte mot at han aldri mer logger inn på noen nettforum


Nei benytt heller pengene til å melde deg inn i MJF du, så får du både stemmerett og bidrar til det flotte og konstruktive fellesskapet. Og så får du flotte blad i 2015 også. Bla,bla...

Edited by Damp - 30 juni 2014 at 01:48
Back to Top
Pluggen View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 april 2010
Status: Offline
Points: 193
Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2014 at 01:48
Originally posted by Damp Damp wrote:

Ja tro og håp kan jo som kjent flytte fjell, så da går det sikkert an å flytte penger også.
 
Jepp, og må det skje raskt...  
 
 
Back to Top
Damp View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 06 januar 2014
Status: Offline
Points: 272
Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2014 at 01:50
Originally posted by Pluggen Pluggen wrote:

Originally posted by Damp Damp wrote:

Ja tro og håp kan jo som kjent flytte fjell, så da går det sikkert an å flytte penger også.

 

Jepp, og må det skje raskt...  

 

 


Amen!
Back to Top
trulss View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 07 juli 2005
Location: Norge
Status: Offline
Points: 500
Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2014 at 02:20
Dårlig med kvittering på Mobilbank viser det seg, men pengene har ihvertfall forlatt min konto og burde være på mannen som aldri er langt fra tastaturet sin konto i løpet av formiddagen. Så får vi se om han er kar nok til å stoppe ordflommen.
Truls Slevigen
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,092 seconds.