MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Diverse 2014-nyheter
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Diverse 2014-nyheter

 Post Reply Post Reply Page  <1234>
Author
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 januar 2014 at 09:46
Jeg tror den nye Märklinformen nok er beregnet for andre utgaver enn den norske? Markedet i Norge er nok alt for lite til at de bryr seg om å lage en mer tilpasset modell. - Om de med små detaljforandringer også kan lage et norskliknende utgave, så gjør de det!
De har sikkert tatt høyde for andre detaljforandringer også (som snutedører, lykter og batteri-/drivstofftanker som varierer fra land til land?

- Du kan få akkurat det du ønsker fra Märklin- bare du betaler. Derfor er det ingenting i veien for å bestille 500 stk. rosa eller lyserøde Di3. En norsk forhandler bestillte således et par utgaver i nydesign - og Märklin leverte dette, selvfølgelig.
Nå passer de gamle vinduene med gitter sikkert ikke i den nye støpeformen, så dette er små detaljer som sikkert kommer med tiden? 
Nå vet jo Märklin om at de norske lokene fikk tettet dørene. Når de lager ny støpeform, så har de sikkert tatt høyde for denne detaljen? Dørene var ikke tettet da de laget den første støpeformen. - Det kommer sikkert "ørten" versjoner av Di3 i kommende år?
- Som en "bonus til oss" har vi faktisk fått norske boggisider! (Det tror jeg neppe er tilfeldig - kanskje de også har en Mz under utvikling?)

Tror at Märklin nå støper opp kåper i samme form slik at de kan levere de ulike utgaver som er annonsert i 2014. Det er sikkert rasjonelt? - At forbildet til denne modellen faktisk har eksistert, har gitt Märklin en anledning til også å lage en norsk utgave i tillegg til de utenlandske (som nok er hovedvolumet?). Så er det sikkert underordnet for dem om denne modellen er typisk - eller ikke?

 Vi får glede oss over det at den gamle kåpa endelig er blitt pensjonist!
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 januar 2014 at 16:32
Originally posted by TorsteinS TorsteinS wrote:

Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

DI3.624 i Trollhattan, April 1965. Bedre utgave av bilde finner du i boka, Di3 en loklegende.

Takk for tipset, men finnes det bilder av en Di3 i denne tilstanden fra Norge? Aller helst i et tog...




Di3 gikk en kort stund uten gitter i Norge. Trolig prøvetur føre man overtok lokene(?) Blant annet flere turer i tog på Nordlandsbanen.

DI3.605 i Trondheim

Di3.609, Lønsdal

Di3.615 ved være
A matter of life and death
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 januar 2014 at 18:05
Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Di3 gikk en kort stund uten gitter i Norge. Trolig prøvetur føre man overtok lokene(?) Blant annet flere turer i tog på Nordlandsbanen.
DI3.605 i Trondheim
Di3.609, Lønsdal
Di3.615 ved være

Med "i denne tilstanden" mente jeg både rødbrun med gul stripe, uten gitter og med alle dører, som modellen. Bildene er fra 1958, mens lokene var grønne. Så jeg har ennå ikke sett noe "bevis" på at en Di.3 i samme tilstand som modellen, faktisk trakk tog i Norge. For alt jeg vet kan de ha gått rett fra Trollhättan til verksted i Norge (Marienborg?) for montering av gitter.

På bildet av 609 ser det for øvrig ut til at loket har gitter. Det er ikke alltid så lett å se på bilder med lav oppløsning.

Men disse bildene var nye for meg, så takk likevel!

Noe som også er interessant i MJ-sammenheng, er at lokene på bildene ikke har stiger i snuten. Det ser kun ut til å være en stige til taket ved venstre dør i ende 1. Om man skal "fornorske" en utenlandsk NOHAB-modell, blir jobben mer takknemlig om man velger en tidlig grønn Di.3 som forbilde. I H0 får man riktignok kjøpt stiger og gitre som tilbehør, men det er verre i N-skala (eller TT, for den saks skyld).

Back to Top
elpro View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 01 juni 2009
Status: Offline
Points: 37
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote elpro Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 januar 2014 at 18:37
Originally posted by pkonc pkonc wrote:

.......... og fremdeles med 4 dører, noe rødbrune Di3 hadde i noen få år midt på 60 tallet og som Marklin lokene har hatt i 40 ? år. Hadde man nå endelig laget en kåpe med 2 dører kunne man jo laget nærmest u-endelig varianter og de ville attpåtil vært korrekte. Så lenge Marklin forsetter uanfektet slik så er de sett med mine øyne et leketøys merke for spesiellt intreserte som driter fullstendig i verden og som er akkurat så arrogante at de knappt hører på seg selv. 
Marklin fanatikerne vil jo selvsagt være uenige, de er jo fornøyde selvom Marklin leverte en Sbb krokodille i orange med kulltender og NSB merking.LOL
 
Dette var da en spesiell språkbruk.
 
Jeg er glad for at Märklin også i 2014 kommer med en norsk modell, men avventer å kommentere utførelsen før den er tilgjengelig i butikken. Utfra bildet som trolig er en prototyp er jeg optimistisk i forhold til hvordan det endelige produktet vil se ut. jeg tror fler her lærte i forbindelse med visningen av EL10, at en ikke kan dømme en serieproduksjon utfra en tidlig protype.
 
Et spørsmål til slutt: Blir jeg automatisk en som "driter fullstendig i verden" og "arrogant" av å kjøpe dette loket, eller er jeg det allerede fordi jeg vurderer å kjøpe det?
 
mvh
ElPro
 
 
 
 


Edited by elpro - 15 januar 2014 at 18:40
Back to Top
pkonc View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 juni 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 208
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pkonc Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 januar 2014 at 19:32
Litt selvinsikt hadde jo vært gledelig å spore :-) Det var nok tonen i språket ditt,.LOL
 
 
 


Edited by pkonc - 16 januar 2014 at 14:42
Back to Top
elpro View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 01 juni 2009
Status: Offline
Points: 37
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote elpro Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 januar 2014 at 19:58
Originally posted by pkonc pkonc wrote:

 Ser nå at det med vrange kverrulant øyne kan misforståes hvis man forsøker hardt nok om hva jeg skrev, så frem med the-skjeen.......... det er lederne av Marklin som opptrer arrogant ovenfor sine egne trofaste kunder og nærmest håner de med produksjon av modeller som er utgått på dato før de blir levert. Hvor intresannt er det med en modell som er nesten kliss lik Di3b varianten de selv produserte på 60/70 tallet (katalog nr 3068 om jeg ikke husker helt feil) i leveringsutførelse og som gikk med dette utseende uten gitter i kanskje 1-2 uker inntil loket var innom Marienborg første gang. 624 ble levert i 1965 med 4 dører og allerede i 1967 var den inne til tetting av førerromsdører, altså gikk dette loket med 4 dører i maks 1,5 - 2år og hele tiden MED gittere. 
 
Litt selvinsikt hadde jo vært gledelig å spore :-) Det var nok tonen i språket ditt, samtidig med kommasettingen som medførte at jeg oppfattet deg slik. Det var ikke et særlig behov for "kverrulant (sic) øyne".
 
Beklagelig å se at tonen er den samme, jeg vet ikke om jeg føler meg noe bedre som vrang og en som trenger "the (sic)-skjeen"
 
Vi tar diskusjonen om loket når det er på plass i butikkhyllene. Da vet vi om det har 2, 4 eller 8 dører :-)
 
mvh
ElPro
Back to Top
spiderkjetil View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 10 februar 2009
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote spiderkjetil Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 januar 2014 at 19:58
Er jo en definisjon på hvem som er kverrulant her da.
Velger heller å nyte det at Marklin nå kommer med en ny Di3-støp som virkelig ser flott ut. Om den har gått 1 eller 50 uker med/uten gitter anser jeg som uviktig!
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 januar 2014 at 20:31
Originally posted by TorsteinS TorsteinS wrote:

Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Di3 gikk en kort stund uten gitter i Norge. Trolig prøvetur føre man overtok lokene(?) Blant annet flere turer i tog på Nordlandsbanen.
DI3.605 i Trondheim
Di3.609, Lønsdal
Di3.615 ved være

Med "i denne tilstanden" mente jeg både rødbrun med gul stripe, uten gitter og med alle dører, som modellen. Bildene er fra 1958, mens lokene var grønne. Så jeg har ennå ikke sett noe "bevis" på at en Di.3 i samme tilstand som modellen, faktisk trakk tog i Norge. For alt jeg vet kan de ha gått rett fra Trollhättan til verksted i Norge (Marienborg?) for montering av gitter.

På bildet av 609 ser det for øvrig ut til at loket har gitter. Det er ikke alltid så lett å se på bilder med lav oppløsning.

Men disse bildene var nye for meg, så takk likevel!

Noe som også er interessant i MJ-sammenheng, er at lokene på bildene ikke har stiger i snuten. Det ser kun ut til å være en stige til taket ved venstre dør i ende 1. Om man skal "fornorske" en utenlandsk NOHAB-modell, blir jobben mer takknemlig om man velger en tidlig grønn Di.3 som forbilde. I H0 får man riktignok kjøpt stiger og gitre som tilbehør, men det er verre i N-skala (eller TT, for den saks skyld).



Kan det tenkes at lokene måtte gå x-antall km føre de ble overtatt av NSB, så fikk gitter etter dette. Hvis de gjorde som de helgrønne DI3. For det lite bilder av lok nr 624-633 i leveranse utførelse. Man må nok høre med den eldre garden tru jeg, eventuelt på NJK-forumet. Men det spørs om det er prototype bilde, eller om det er endelig modell marklin har avbildet?. Rocos førte DI3 har mange likheter med Marklin utgave. Men her fikk man kjøpt superlinegitter hos NMJ, til å sette på selv

Edited by Wickerman - 15 januar 2014 at 20:33
A matter of life and death
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 januar 2014 at 20:39
..slettes...

Edited by Wickerman - 15 januar 2014 at 20:40
A matter of life and death
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 januar 2014 at 20:39
Quote
                                             

     
     
- Du kan få akkurat det du ønsker fra Märklin- bare du betaler. Derfor er det ingenting i veien for å bestille 500 stk. rosa eller lyserøde Di3. En norsk forhandler bestillte således et par utgaver i nydesign - og Märklin leverte dette, selvfølgelig.
Nå passer de gamle vinduene med gitter sikkert ikke i den nye støpeformen, så dette er små detaljer som sikkert kommer med tiden? 
Nå vet jo Märklin om at de norske lokene fikk tettet dørene. Når de lager ny støpeform, så har de sikkert tatt høyde for denne detaljen? Dørene var ikke tettet da de laget den første støpeformen. - Det kommer sikkert "ørten" versjoner av Di3 i kommende år?
- Som en "bonus til oss" har vi faktisk fått norske boggisider! (Det tror jeg neppe er tilfeldig - kanskje de også har en Mz under utvikling?)

Tror at Märklin nå støper opp kåper i samme form slik at de kan levere de ulike utgaver som er annonsert i 2014. Det er sikkert rasjonelt? - At forbildet til denne modellen faktisk har eksistert, har gitt Märklin en anledning til også å lage en norsk utgave i tillegg til de utenlandske (som nok er hovedvolumet?). Så er det sikkert underordnet for dem om denne modellen er typisk - eller ikke?

 Vi får glede oss over det at den gamle kåpa endelig er blitt pensjonist!


Minste volumet for at Marklin lager en modell basert på eksiterende modell er 500eks. Noe både Amundsen Hobby har gjort, og Mjhobby Stockholm (Rc lok) Man får da eneretten til å selge den versjonen. Spørs om Di3 modellene som kom i fjor(startsettet + 602 helgrønn) vill selge nå som det kommer en versjon som er noe bedre

Edited by Wickerman - 15 januar 2014 at 20:41
A matter of life and death
Back to Top
pkonc View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 juni 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 208
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pkonc Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 januar 2014 at 21:32
.Ser nå at det med vrange kverrulant øyne kan misforståes hvis man forsøker hardt nok om hva jeg skrev, så frem med the-skjeen.......... det er lederne av Marklin som opptrer arrogant ovenfor sine egne trofaste kunder og nærmest håner de med produksjon av modeller som er utgått på dato før de blir levert. Hvor intresannt er det med en modell som er nesten kliss lik Di3b varianten de selv produserte på 60/70 tallet (katalog nr 3068 om jeg ikke husker helt feil) i leveringsutførelse og som gikk med dette utseende uten gitter i kanskje 1-2 uker inntil loket var innom Marienborg første gang. 624 ble levert i 1965 med 4 dører og allerede i 1967 var den inne til tetting av førerromsdører, altså gikk dette loket med 4 dører i maks 1,5 - 2år og hele tiden MED gittere.  LOL


Edited by pkonc - 16 januar 2014 at 14:40
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 januar 2014 at 23:21
Originally posted by pkonc pkonc wrote:


Så lenge Marklin forsetter uanfektet slik så er de sett med mine øyne et leketøys merke for spesiellt intreserte som driter fullstendig i verden og som er akkurat så arrogante at de knappt hører på seg selv. Marklin fanatikerne vil jo selvsagt være uenige, de er jo fornøyde selvom Marklin leverte en Sbb krokodille i orange med kulltender og NSB merking.


Øy! Moderator! Moderer! Som eier av en Märklin Di3 føler jeg meg dypt krenket!
Back to Top
Tog View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 11 mars 2013
Status: Offline
Points: 273
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tog Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 januar 2014 at 23:55
Nå er ikke akkurat jeg noen Märklin-entusiast, og det er sant at Märklin har tatt noen shortcuts opp i gjennom. Men jeg kaster likevel ikke opp når jeg kikker på min eneste Märklin Di3 på hyllen. Jeg vet den er for kort osv., men han som detaljerte denne gamle lokkåpen i sin tid klarte jamen like fullt å få det beste ut av den.
Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 januar 2014 at 00:50
Jeg er glad for at folk velger å bruke siteringsmulighetene, så kan vi som leser i etterkant også få med oss merkelighetene som enkelte ikke lenger tør å stå for.
Back to Top
pkonc View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 juni 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 208
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pkonc Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 januar 2014 at 14:42
Originally posted by EirikS EirikS wrote:

Jeg er glad for at folk velger å bruke siteringsmulighetene, så kan vi som leser i etterkant også få med oss merkelighetene som enkelte ikke lenger tør å stå for.
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 januar 2014 at 17:22
Originally posted by Tog Tog wrote:

Nå er ikke akkurat jeg noen Märklin-entusiast, og det er sant at Märklin har tatt noen shortcuts opp i gjennom. Men jeg kaster likevel ikke opp når jeg kikker på min eneste Märklin Di3 på hyllen. Jeg vet den er for kort osv., men han som detaljerte denne gamle lokkåpen i sin tid klarte jamen like fullt å få det beste ut av den.


Helt enig. Det det der var en steintøff modell. Den modellen der ser langt bedre ut enn en Roco eller Heljan rett ut av eska.

Respekt.

Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 januar 2014 at 01:05
Ja den di3'n var virkelig flott. men rett ut av esken synes jeg roco sin grønne di3 er flottest! savner veldig min 643 som var mitt første norske lok...
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 januar 2014 at 12:02
Jeg synes det er flott at Märklin lager røde sluttlys på denne modellen av Di3 (- selv om forbildet i beste fall hadde røde skiver å sette på markeringslysene). Så gjenstår det å se om disse er separat styrt - eller er permanent på. - Ser for meg en del ombygging :-)
- En sveitsisk eller kontinental modell hadde nok aldri blitt utstyrt med feil lyssetting uten ellers å ha blitt "slaktet" av kritikken?:-)

- Ellers kommer MTAS T44-5 både i Märklin og Trix. Dette er vel det samme loket som hadde en kort periode rundt 1995 som Di7 i Norge? Har loket i MTAS-versjon vært benyttet i Narvik? MTAS er jo et norsk selskap i motsetning til MTAB, så dette loket er faktisk en norsk nyhet!
- Håper som tidligere sagt at man har "begravet" SDS-motoren for godt og at det kommer en bedre motor i denne modellen.
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 januar 2014 at 12:18
Originally posted by Stian Stian wrote:

Ja den di3'n var virkelig flott. men rett ut av esken synes jeg roco sin grønne di3 er flottest! savner veldig min 643 som var mitt første norske lok...


Det er klart at med en Roco-modell ville resultatet blitt enda bedre, men det er litt tankevekkende at det går an å få til et så bra resultat med et forholdsvis enkelt utgangspunkt.

Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 januar 2014 at 13:33
Hei!
 
Her følger ytterligere noen av 2014-nyhetene:

 

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
elpro View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 01 juni 2009
Status: Offline
Points: 37
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote elpro Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 januar 2014 at 01:20
Originally posted by Kjell H. Kjell H. wrote:

Jeg synes det er flott at Märklin lager røde sluttlys på denne modellen av Di3 (- selv om forbildet i beste fall hadde røde skiver å sette på markeringslysene). Så gjenstår det å se om disse er separat styrt - eller er permanent på. - Ser for meg en del ombygging :-)
 
Hei,
 
Normalt, når Märklin leverer en modell med uavhengig styring av lys slik som denne, vil det være mulig å velge å slå av lys i en ende, uanhengig om lyset er rødt eller hvitt. Dog er det nok ikke mulig å kjøre med hvitt bak uten at du også har hvitt lys foran. Sannsynligvis blir det da slik fra Märklin:
 
1. F=Hvitt og B=Rødt
2. F=Hvitt
3. B=Rødt
4. F=Hvitt og B=Hvitt
5. Alle lys av
 
ElPro
 
 


Edited by elpro - 19 januar 2014 at 01:21
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 januar 2014 at 11:02
Originally posted by elpro elpro wrote:

.... Sannsynligvis blir det da slik fra Märklin:
 
1. F=Hvitt og B=Rødt
2. F=Hvitt
3. B=Rødt
4. F=Hvitt og B=Hvitt
5. Alle lys av
 
ElPro
 
 



Märklin sier selv om de nye lokdekoderene mSD/mLD:
"•Als Lokdecoder mit 4, oder als Funktionsdecoder mit 8 verstärkten Ausgängen einsetzbar."
Dette oppfatter jeg som at de "bare" har 4 utganger med drivere - dersom dekoderen også skal drive en motor?
I CV-listen er det oppgitt ytterligere 2 utganger med logikknivå og 6 utganger med drivere.
De vil da trenge for individuell lyssetting:
2 utganger for markeringslys i hver ende.
2 Utganger for separat topplys i hver ende (dersom det blir slik?)
2 Utganger for førerromsbelysning (som er oppgitt at modellen skal ha).
2 Utganger for røde sluttlys.

Dette går akkurat opp dersom man går etter CV-listen - men stemmer ikke ut fra produktbeskrivelsen.
- Er denne produktbeskrivelse rett og modellen har førerromslys som oppgitt, så er det bare 2 utganger til alt øvrig lys? Da blir alle 3 frontlys + røde sluttlys koblet sammen?
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 januar 2014 at 09:38
Hei!
 
Hornby-International sine 2014-nyheter:

 

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 januar 2014 at 19:23
Hei!
 
Ytterligere noen av 2014-nyhetene:

Jeg lurer på hvor ulik Lemkes VT137 er  'vår egen' Bmdo10..... -Noen som vet?

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 januar 2014 at 20:00
Originally posted by Roger Roger wrote:

Jeg lurer på hvor ulik Lemkes VT137 er  'vår egen' Bmdo10..... -Noen som vet?



De er snarlike (som svenskene sier) og bygget over samme lest, men ikke identiske med de som kom til Norge. De er mer kantete i frontene, har ulikt antall sitteplasser i de forskjellige avdelingene og dermed litt annen vindusplassering/utforming.
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 januar 2014 at 21:33
Hei!
 
Her er ytterligere ett par nyheter for kvelden:

 

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2014 at 13:17
Brawas nyheter http://mc.adpaper.de/mc/epaper?guid=143b45b84e2f7a69
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2014 at 14:48
Hei!
 
Originally posted by MY1201 MY1201 wrote:

Brawas nyheter 
 
Morsomt at det kommer en Cmdo9 og G10, begge i NSB utførelse, i H0.
Med den nye Br57, kan vi vel kanskje håpe på en oppgradert 'Gammeltysker' til neste år??
 
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2014 at 16:42
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2014 at 17:19
Hei!
 
Her følger ytterligere noen av årets nyheter:

 

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.