MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Tilbakemeldinger fra brukere vedr. spam ønskes
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Tilbakemeldinger fra brukere vedr. spam ønskes

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
admin View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen


Joined: 30 oktober 2004
Status: Offline
Points: 69
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote admin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Tilbakemeldinger fra brukere vedr. spam ønskes
    Posted: 16 oktober 2013 at 19:52
De fleste regelmessige forumbrukere har sikkert observert at det i den senere tid har vært en del uønskede spam-innlegg

Både jeg, DC og Kai fjerner slike og sperrer brukere så fort vi kommer over dem, men vi har naturligvis forståelse for at det kan oppfattes slitsomt og støyende for brukerene med slik spam.


Det jeg i den forbindelse lurer på er om vi skal aktivere forumfunksjonen vor første innlegg av en ny bruker må godkjennes manuellt av en moderator før det blir synlig. Men før vi evt gjør det vil jeg gjerne ha noen tilbakemeldinger fra brukerene siden på hva de tenker om dette da en slik "godkjenning" vil heve terskelen noe for nye brukere til å komme i gang med postinger.

Så, hva mener dere? Er spamen så påtrengende at vi skal innføre en slik godkjenning og risikere at brukere dermed unnlater å registrere seg/bidra fordi de føler at listen blir lagt for høyt, eller kan/vil dere leve med at litt spam kan være synlig en tid til vi rekker fjerne den?

Mvh

Eirik
-forumadmin
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 oktober 2013 at 20:16
Jeg kan leve med litt synlig spam, fordi jeg vet at den blir fjernet.
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 oktober 2013 at 20:53
Spam er greit når det ikke er så mye, kan hvertfall se slik ut?
Men installer captcha-tillegget til forumet, så tipper jeg problemet forsvinner.
Back to Top
mattis94gutt View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 22 januar 2013
Location: Akershus
Status: Offline
Points: 102
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mattis94gutt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 oktober 2013 at 01:12
Enig med Eirik. Chaptcha-tilleg er en smart måte og forhindre spam på.

Edited by mattis94gutt - 18 oktober 2013 at 01:51
Proud to be a nerd.
Back to Top
signalstopp View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 24 april 2012
Location: Noreg
Status: Offline
Points: 20
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote signalstopp Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 oktober 2013 at 14:58
Captcha er egentlig nokså tungvindt. Hva med å spørre brukeren om noe alle vet?

"Hva er forkortelsen til Norges statsbaner?"

"Hvor mye er 4+1?"

"Hva heter kongen?"


Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 oktober 2013 at 17:38
Det finnes en plugin for captcha til forumet. Tror ikke det finnes en plugin for spørsmål og da sier det seg vel selv?
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 oktober 2013 at 23:10
Et fjerde spørsmål kunne kanskje vært på sin plass: "Hva heter du?"
Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 oktober 2013 at 09:18
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

Et fjerde spørsmål kunne kanskje vært på sin plass: "Hva heter du?"

Clap

.....og hvor mange ganger skal samme person få lov å registrere ny(e) bruker(e) etter forgodtbefinnende.
Back to Top
Tog View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 11 mars 2013
Status: Offline
Points: 270
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tog Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 oktober 2013 at 10:31
Originally posted by Lars Gjertsen Lars Gjertsen wrote:

.....og hvor mange ganger skal samme person få lov å registrere ny(e) bruker(e) etter forgodtbefinnende.
 
Det må mye mere kontroll til. MJF burde nedsette en komite som evaluerer behovet for et eget forum-politi. Etter at forumpolitiet har avslørt de anonyme overtrederne burde det i tillegg opprettes en egen påtalegruppe som gjennom dømmende utvalg kan bidra til de-anonymisering og re-sosialisering av  de som skriver innlegg som ikke er "politisk" korrekte. Gapestokken bør gjeninnføres. Selv ønsker jeg ikke at andre meninger enn flertallets skal bli stående på "trykk". Eller demokrati på norsk - som det heter...
Back to Top
Bhal View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Status: Offline
Points: 189
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bhal Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 oktober 2013 at 10:54
Originally posted by Tog Tog wrote:

Originally posted by Lars Gjertsen Lars Gjertsen wrote:

.....og hvor mange ganger skal samme person få lov å registrere ny(e) bruker(e) etter forgodtbefinnende.
 
Det må mye mere kontroll til. MJF burde nedsette en komite som evaluerer behovet for et eget forum-politi. Etter at forumpolitiet har avslørt de anonyme overtrederne burde det i tillegg opprettes en egen påtalegruppe som gjennom dømmende utvalg kan bidra til de-anonymisering og re-sosialisering av  de som skriver innlegg som ikke er "politisk" korrekte. Gapestokken bør gjeninnføres. Selv ønsker jeg ikke at andre meninger enn flertallets skal bli stående på "trykk". Eller demokrati på norsk - som det heter...
 
Den sterkeste søknaden om sjefsstillingen i Forumpolitiet jeg har sett pr. dato
Bjørn Hall
mvh
Bjørn
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 oktober 2013 at 17:27
Det skal nok la seg gjøre å legge inn et ekstra spørsmål i koden. Jeg skal kikke litt på hvordan kildekoden er bygget opp.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
rosenblad View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rosenblad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 oktober 2013 at 11:17
Og mens dette diskuteres kom det inn enda en i H0 2-skinne!
---------------------------------

Roco Z21, British OO
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 oktober 2013 at 13:26

Enda et innlegg uten mening i dag:

Xgbvujdmbkroipwww.soyartistalocal.comFishandandoth

DeadConfusedAngry

Jeg synes man like gjerne kan innføre en aktiv "siling og godkjenning" av nye brukere før de før de får tilgang til forumet. Andre forum har til og med krav om at brukerne må kunne identifiseres med fullt navn og en aktiv epost-adresse for å få tilgang til forumet.

Så lenge MJF fortsetter med "å stikke hodet i sanden" for trollene på nettet, så vil det fortsette å dukke opp slike useriøse innlegg og spam.

Jeg har selv opplevd at forumtroll ødelegger min weblogg. Og at enkelte brukere gjentatte ganger har store problemer med å akseptere at det finnes flere sider av MJ-hobbyen - som f.eks at noen av oss gjerne kjører på Märklin-spor med midtkontakter.

hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 oktober 2013 at 11:00
Problemet bare fortsetter. Innfør manuell registrering straks, og finn heller på en mer automatisert metode etterhvert hvis de manuelle blir for tungvindt eller begrensende. Fjern alle kontoer som skriver spammeldinger. 
Svein S
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 oktober 2013 at 11:54
Jeg ser moderator har vært inne og ryddet opp litt her, og det er bra. Disse SPAM-brukerne kommer og går i bølger, og nå for tiden er det tydeligvis sesongen for litt høyere aktivitet igjen.

Jeg er helt enig i at disse meldingene (når de dukker opp) er et irritasjonsmoment, men da er også spørsmålet hvor mye man skal gidde å irritere seg, eller om man klarer å bare ignorere de. Graden av irritasjon varierer også mye fra person til person, men det er klart, når man får gjentatte klager fra flere brukere tyder det på et problem som bør tas tak i.

Det er allerede nevnt et par enkle virkemidler for å få bukt med disse problemene (captcha, manuell godkjenning av nye brukere i starten), og jeg vet ikke om jeg kjøper argumentet om at dette vil legge lista "for høyt" for nye brukere. Mange forum har i dag en eller annen form for spam-regulering uten at det virker til å legge en demper på aktiviteten, tvert imot vil jeg heller tro at et ryddig forum uten useriøse brukerkontoer og masse søppelinnlegg virker mer innbydende selv om man ikke får frie tøyler helt fra dag 1.Smile
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 oktober 2013 at 12:27
Etter 20 år med WWW og veldig mange år med påkrevd registrering på så å si alle fora så kan jeg ikke se at diverse spam-tiltak skulle legge lista for høyt for rekruttering av nye deltakere. Ønsker man å delta så lar man seg ikke stoppe av slik småtteri. Helt enig med Svein_A på det punktet. Personlig så lar jeg meg ikke irritere meg noe særlig av spam. Jeg vet veldig godt hvor vanskelig det er å stoppe det og stoler på at moderator fjerner det fortløpende. :-)
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 november 2013 at 12:27
I dag er det startet ikke mindre enn 4 nye tråder med spam. Kanskje på tide å gjøre noe med registreringen av nye brukere her, slik anbefalt av flere her.
Svein S
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 november 2013 at 19:32

Jeg kan ikke skjønne at MJF kan la dette fortsette. Dead

Det er tydelig at strengere krav til registring av nye brukere kan utløse krav om strengere regler overfor anonyme brukere. Men siden ledelsen i MJF på denne måten holder en beskyttende hånd over anonyme brukere som til tider forpester forumet, så må man dessverre fortsette å leve med uvesenet.

hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
admin View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen


Joined: 30 oktober 2004
Status: Offline
Points: 69
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote admin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 november 2013 at 10:15
Originally posted by KjellAn KjellAn wrote:

Jeg kan ikke skjønne at MJF kan la dette fortsette. Dead

Det er tydelig at strengere krav til registring av nye brukere kan utløse krav om strengere regler overfor anonyme brukere. Men siden ledelsen i MJF på denne måten holder en beskyttende hånd over anonyme brukere som til tider forpester forumet, så må man dessverre fortsette å leve med uvesenet.



Hei !

Om jeg har gjort ting på rett måte nå så skal det nå være slik at medlemmer som registrerer seg første gang og kommer i gruppen "nykommere" må få sine poster godkjent av forumets moderatorer før de vises. SÅ får vi se om det fører til en bedre hverdag for brukerene herSmile

Når det gjelder diskusjonene om anonyme brukere på forumet så har det ikke noe med denne saken å gjøre, men siden det kommer opp vil jeg gjerne få understreke at både jeg og med-moderatorer forsøker så godt vi kan å ikke drive forskjellsbehandling av brukere på grunnlag av om de er annonyme eller ikke slik du antyder Kjell.

Utfordringen vår er imidlertid at anonyme brukere ved enkelte tilfeller skriver innlegg som er innenfor hva forumreglene angir, men som er på en slik plass i ordlyd og innhold at andre ikke-anonyme brukere lar seg provosere til det nivå at de selv tråkker over grensen for hva som er lov etter forumreglene. Da ender man i en situasjon hvor det faktisk er de ikke-anonyme som har brutt reglene og må "sensureres" eller advares om brudd på reglene mens de anonyme som har startet "krangelen", men balansert innenfor reglene kanskje har oppnådd akkurat det de ville ?

Mvh

Eirik
-admin
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 november 2013 at 10:32
Originally posted by admin admin wrote:



Om jeg har gjort ting på rett måte nå så skal det nå være slik at medlemmer som registrerer seg første gang og kommer i gruppen "nykommere" må få sine poster godkjent av forumets moderatorer før de vises. SÅ får vi se om det fører til en bedre hverdag for brukerene herSmile

...
Mvh

Eirik
-admin

Utmerket! Nå slipper vi forhåpentligvis rene tulleinnlegg. 

Svein S
Back to Top
Tog View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 11 mars 2013
Status: Offline
Points: 270
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tog Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 november 2013 at 18:18
Veldig bra at rene spammere forhåpentligvis kan stanses på denne måten. Har ikke en gang tort å åpne slike innlegg av frykt for å få virus eller annen elendighet overført til maskinen. Ekstra-arbeidet for mod'sene gjør livet lettere for oss andre. Takk til moderatorene!
Back to Top
rebelego View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 juli 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 228
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rebelego Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 november 2013 at 16:05
Tja, jeg får nå "pending approval" når jeg poster, og synes vel det er litt dumt.
Back to Top
hsa77 View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 15 desember 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hsa77 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 november 2013 at 19:30
Bra at det iverksettes tiltak mot spam, men denne måten å gjøre det på virker svært eksluderende - jeg er etter å ha postet ca 100 innlegg fortsatt "nykommer" og må nå gjennom "sensuren" med alle mine innlegg - jeg føler meg nå litt eksludert! Unhappy

Edited by hsa77 - 16 november 2013 at 19:31
Håkon

N-skala, 32mm hagejernbane, Roco Multizentrale Pro
Back to Top
rebelego View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 juli 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 228
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rebelego Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 november 2013 at 14:14
Nærmer seg nå to døgn uten at postingene mine er blitt godkjent og publisert. Det blir uholdbart. Ser ut til at det er ganske mange som har status som Nykommer selv om de har vært på forumet et par år. Enten må Nykommer-gruppa deles opp, eller så må man finne en annen løsning for å begrense tullepostinger.
Back to Top
hsa77 View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 15 desember 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hsa77 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 november 2013 at 20:01
Helt enig med rebelego her, det tok også to døgn for at min forrige post skulle godkjennes - dette er i praksis en eksludering av oss "Nykommere". Det er helt umulig å delta i en debatt på en fornuftig måte med så lang responstid. Angry

Har forståelse for at moderatorene har dette som hobby og ikke kan forventes å sitte på forumet døgnet rundt - derfor MÅ man finne en annen måte å unngå spam på! Hadde det vært mulig å bli oppgradert fra "Nykommer" etter 10 godkjente innlegg - da vil vel de fleste spammere ha blitt silt ut?




Edited by hsa77 - 18 november 2013 at 21:03
Håkon

N-skala, 32mm hagejernbane, Roco Multizentrale Pro
Back to Top
St.Michael View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 26 januar 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote St.Michael Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 november 2013 at 16:58
"Pending approval"???
Hei. Hvorfor blir ikke mitt seneste innlegg i bloggen "Aktiviteten på ØVJ" publisert?
St.Michael
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 november 2013 at 08:15
Jeg observerer at de siste innleggene på MJF-s forside ikke stemmer overens med det som faktisk vises i forumet, sikter her til tråden om Bjørnlia. Er dette også en konsekvens av den manuelle godkjenningen av innlegg, eller ligger det noe annet bak..?
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
rebelego View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 juli 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 228
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rebelego Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 november 2013 at 15:15
Originally posted by Svein_A Svein_A wrote:

Jeg observerer at de siste innleggene på MJF-s forside ikke stemmer overens med det som faktisk vises i forumet, sikter her til tråden om Bjørnlia. Er dette også en konsekvens av den manuelle godkjenningen av innlegg, eller ligger det noe annet bak..?

Litt usikker på hva du mener med "ikke stemmer overens". Lista inneholder vel bare et visst antall (åtte?) postinger, så hvis det postes flere enn åtte nye innlegg før et innlegg blir godkjent, så vil antagelig innlegget være ute av lista før det blir synlig. Tilsvarende for lista over de ti siste aktive trådene, regner jeg med at om det postes i ti andre tråder før et innlegg blir godkjent, så vil den tråden være ute av lista før innlegget blir synlig. 

En annen ting er at det kan gå tid før man ser om det faktisk allerede er svart på et spørsmål.


Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 november 2013 at 15:59
Originally posted by rebelego rebelego wrote:

Originally posted by Svein_A Svein_A wrote:

Jeg observerer at de siste innleggene på MJF-s forside ikke stemmer overens med det som faktisk vises i forumet, sikter her til tråden om Bjørnlia. Er dette også en konsekvens av den manuelle godkjenningen av innlegg, eller ligger det noe annet bak..?

Litt usikker på hva du mener med "ikke stemmer overens". Lista inneholder vel bare et visst antall (åtte?) postinger, så hvis det postes flere enn åtte nye innlegg før et innlegg blir godkjent, så vil antagelig innlegget være ute av lista før det blir synlig. Tilsvarende for lista over de ti siste aktive trådene, regner jeg med at om det postes i ti andre tråder før et innlegg blir godkjent, så vil den tråden være ute av lista før innlegget blir synlig. 

En annen ting er at det kan gå tid før man ser om det faktisk allerede er svart på et spørsmål.




Det jeg siktet til var at det sto 2 innlegg på MJF-forsiden som ikke lå i tråden, derfor tenkte jeg kanskje innleggene var synlige der før de evt ble manuelt godkjent. Forøvrig vises de 2 innleggene i tråden nå, pluss svaret fra Bjørn Runar, så noe har nok oppdatert seg etter at jeg postet innlegget over her.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 november 2013 at 17:14
Jeg la merke til forrige dagen at flere innlegg enn hva jeg mente å ha sett, var merket som vist og dermed ikke vist til meg som siste innlegg i tråder.
Skrev det på kontoen for brukerfeil ettersom jeg har hatt en hektisk uke.
Men så var det altså ikke bare meg selv ser det ut til :)
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,094 seconds.