MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Sannsynlig med Di2 temmelig snart...
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Sannsynlig med Di2 temmelig snart...

 Post Reply Post Reply
Author
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Sannsynlig med Di2 temmelig snart...
    Posted: 26 januar 2013 at 19:53
Siden jeg i dag kjøpe meg en Roco V60 for ombygging til Di2 regner jeg det som sannsynlig at det kommer en ferdigmodell av sistnevnte på Nurenberg-messa. Jeg tror det er en eller annen variant av Murphy's lov som kommer til å gjøre seg gjeldende....


Edited by Håvard H - 26 januar 2013 at 19:55
Back to Top
MJ View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 03 september 2011
Status: Offline
Points: 237
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MJ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2013 at 20:06
Originally posted by Håvard H Håvard H wrote:

Siden jeg i dag kjøpe meg en Roco V60 for ombygging til Di2 regner jeg det som sannsynlig at det kommer en ferdigmodell av sistnevnte på Nurenberg-messa. Jeg tror det er en eller annen variant av Murphy's lov som kommer til å gjøre seg gjeldende....
 
Som jeg skulle ha sagt det selv. Men heldigvis klarte jeg selv å unngå å kjøpe lokkåpen til Lokstallets El 12 pluss en DM 3 og masse dyre tilleggsdeler. For ikke før jeg hadde tenkt nærmere på det så var det som om det drysset El 12'ere ned fra himmelen.LOL
 
Skaffet meg for ikke så altfor lenge siden en Superline El 11, så da kan vi nok regne med at det dukker opp en rimelig variant av den også...


Edited by MJ - 26 januar 2013 at 20:07
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2013 at 20:06
Tror at også El. 14 kommer. Jeg satt og funderte på om jeg skulle kvitte meg med mine Lima-lok. Får ikke kjørt de likevel... men så bestemte jeg meg for å la de stå litt til. Det betyr at de halverer i verdi nå snart. Tongue
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2013 at 22:20
kommer di2 så er jeg i ekstase. må ha minst en grønn og 2 røde, kansje en nydesign og :) det er det tøffeste diesel loket som har rulla på norske spor om du spør meg!
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
MJ View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 03 september 2011
Status: Offline
Points: 237
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MJ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2013 at 22:22
Apropos forventninger så måtte jeg i kveld se til en trist gjeng som står alene nederst i en av vitrinene mine. Nybygget som de er måtte Mas 1950-vognene trøstes litt fordi de ikke har noen til å dra seg avgårde. Men nå har jeg lovet dem at de snart skal få skikkelig drahjelp i form av det rette lokomotivet...
Vognene stammer fra Lokstall1 hos söta bror mens malmen er fra tunet. Enkle og greie å smelle sammen i plast og både hjul og dekaler fåes fra samme leverandør. 
 


Edited by MJ - 26 januar 2013 at 22:32
Back to Top
Øyvind Erik View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 mai 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 248
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Øyvind Erik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2013 at 22:29
Originally posted by MJ MJ wrote:

 
Skaffet meg for ikke så altfor lenge siden en Superline El 11, så da kan vi nok regne med at det dukker opp en rimelig variant av den også...
Vel: Hobbytrade kommer jo forhåpentligvis med sin modell nå når El13 har kommet
Øyvind Erik

Planlegger H0 - AC, men med en liten DC-bane i tillegg. NSB diesel/damp. Driftsår 1960 og 2000.
Back to Top
MJ View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 03 september 2011
Status: Offline
Points: 237
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MJ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2013 at 22:38
Originally posted by Øyvind Erik Øyvind Erik wrote:

Originally posted by MJ MJ wrote:

 
Skaffet meg for ikke så altfor lenge siden en Superline El 11, så da kan vi nok regne med at det dukker opp en rimelig variant av den også...
Vel: Hobbytrade kommer jo forhåpentligvis med sin modell nå når El13 har kommet
 
Håper virkelig at de ikke gir opp etter El 13-konkurransen med NMJ. Vet ikke hvordan salget av Hobby Trades 13-maskin går nå, men det er viktig at salget  gir dem klingende mynt i kassen til produksjon av elveren.
 
Blir overrasket om Finn & co kommer med en elver nå, men det får vi vite om rundt fire dager.
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2013 at 23:02
Så det er der den ene malmvogna jeg har kommer i fra, kom over en ved en tilfeldighet og den var så billig at jeg måtte bare ha den snåle vogna.
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
MJ View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 03 september 2011
Status: Offline
Points: 237
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MJ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2013 at 23:22
Originally posted by Stian Stian wrote:

Så det er der den ene malmvogna jeg har kommer i fra, kom over en ved en tilfeldighet og den var så billig at jeg måtte bare ha den snåle vogna.
 
Til hjelp for dem som får seg en El 12 og som mangler malmvogner så er linken til Lokstall1 her:
 
 
Hyggelig innehaver som sender deg det du trenger. De har mye annet snask også for den som småbygger litt selv. Og det er jo halve moroa...
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2013 at 01:14
Originally posted by MJ MJ wrote:

Originally posted by Øyvind Erik Øyvind Erik wrote:

Originally posted by MJ MJ wrote:

 
Skaffet meg for ikke så altfor lenge siden en Superline El 11, så da kan vi nok regne med at det dukker opp en rimelig variant av den også...
Vel: Hobbytrade kommer jo forhåpentligvis med sin modell nå når El13 har kommet
 
Håper virkelig at de ikke gir opp etter El 13-konkurransen med NMJ. Vet ikke hvordan salget av Hobby Trades 13-maskin går nå, men det er viktig at salget  gir dem klingende mynt i kassen til produksjon av elveren.
 
Blir overrasket om Finn & co kommer med en elver nå, men det får vi vite om rundt fire dager.
Etter det jeg har hørt har Hobbytrade solgt bra på forhåndsbestillinger. Om det stemmer får andre svare på.
A matter of life and death
Back to Top
Ola Ahlström View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 13 juli 2012
Status: Offline
Points: 170
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Ola Ahlström Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2013 at 19:41
Originally posted by MJ MJ wrote:

Originally posted by Stian Stian wrote:

Så det er der den ene malmvogna jeg har kommer i fra, kom over en ved en tilfeldighet og den var så billig at jeg måtte bare ha den snåle vogna.
 
Til hjelp for dem som får seg en El 12 og som mangler malmvogner så er linken til Lokstall1 her:
 
 
Hyggelig innehaver som sender deg det du trenger. De har mye annet snask også for den som småbygger litt selv. Og det er jo halve moroa...
 
Fyller på med lite mj-malmvagnshistoria då ämnet varit uppe i tråden. Det finns minst fem olika malmvagnar i modell, ursprungligen från UGJ/Bengt Dahlberg framtagna på sent 80-tal, tidigt 90-tal.
 
Den första som togs fram i byggsats var en M2/Mas av 1908-års modell
 
 
Nedan en av mina målade, lastade och märkt vagn
 
 
Nästa modell var en Mas modell 1950
 
 
Denna vagntyp resulterade i att ett stort antal äldre Mas-vagnar omkorgades till så kallade Mas m/50 Notviken. Notera de äldre lagergafflarna.
 
 
Nedan en bld på en av mina målade, lastad men ännu inte märkt. Dessa vagnar såldes enbart genom Stockholms Modelljärnvägs försorg
 
 
Så kommer en Mas m/08 med krage..
 
 
och så slutligen en Mas m/08 med hög krage men nu talar vi inte längre om malmlast utan annan form av bulklast som cement.
 
 
Jag har byggt, målat och märkt 44 malmvagnar av typern m/08, m/50 och m/50N med ett hundratal kvar att bygga. En lättbyggd modell vars egentliga svaga punkt är att de kräver spetslagrade hjul med exakt rätt längd på axeln. Vidare är det önskvärt med lite extra detaljering, jag har gjutit en bromscylinder, monterat koppelimitation och tillverkat egna vakumbromsslangar.
 
Förutom dessa vagnar finns en Mas m/08 från Perl och en ursprungsmalmvagn m/1888 från Rimbo Grande, i bägge fallen handlar det då om kvalificerade och kompletta mässingsbyggsatser. Jag har även byggt ett antal av dessa men handlar det om "massverkan" rekomenderas, inte minst av kostnadskäl, plastbyggsatsen.
 
/Ola
 
 
 
 
 
 
 
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 januar 2014 at 21:02
Hei!

Originally posted by Håvard H Håvard H wrote:

Siden jeg i dag kjøpe meg en Roco V60 for ombygging til Di2 regner jeg det som sannsynlig at det kommer en ferdigmodell av sistnevnte på Nurenberg-messa. Jeg tror det er en eller annen variant av Murphy's lov som kommer til å gjøre seg gjeldende....


Har du tegnet den nye forsikring mot Murphys lov??
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.