MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Diverse 2013-nyheter
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Diverse 2013-nyheter

 Post Reply Post Reply Page  123 5>
Author
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Diverse 2013-nyheter
    Posted: 21 desember 2012 at 01:10
Hei!
 
Jeg lager en ny tråd her hvor dere kan poste 2013-nyhetene fortløpende etterhvert som de dukker opp. Foreløpige 2013-nyheter er:

 

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 januar 2013 at 14:52
Hei!
 
Her følger noen nyheter fra Piko. Morsomt med CargoLink-lokomotiv i H0:
 

 

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 januar 2013 at 14:56
Hei!
 
Plastbyggesett-prudusenten Revell har også noen nyheter i år, enten om man bruker produktene som tilbehør i diverse (mj-) skalaer, eller som statiske modeller (plastlokomotiv i 1:87).
 
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 januar 2013 at 07:27
Hei!
 
Her følger ytterligere noen Hornby-nyheter; Denne gang fra 'International'-sortimentet:
 

 

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 januar 2013 at 11:52
ESU kommer til høsten med en CargoNet utgave av CD66!
Den blir sikkert interessant for oss her hjemme!
Håper bare på at de har med de typisk norske detaljer!
 
31053 Diesel loco, H0, C66 Cargo Net 66404, grey, EP VI, Sound+Smoke, AC/DC Q3/13
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 januar 2013 at 12:06
Her er noen nyheter på traktorfronten som kanskje kan interessere?
En MF-traktor var vel ganske vanlig her hjemme?
Ellers en aldeles nydelig liten Borgward-bus. - Slike gikk det mange av her hjemme - men gikk det noen Borgward, mon tro?
 
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 januar 2013 at 19:52
Hei!
 
Jeg registrerer at Dm3 og El.12 fra Roco har fått egen tråd i dette forum. Det artige er jo at disse lokomotovene i år kommer i H0 i AC og DC fra Märklin og Trix respektive, med dertilhørende malmvogner. De blir sikkert rimelig masive i metallutførelse. Her kan man se de øvrige Märklin og Trox nyhetene:
 

 

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Øyvind Erik View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 mai 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 248
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Øyvind Erik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 januar 2013 at 20:15
Øyvind Erik

Planlegger H0 - AC, men med en liten DC-bane i tillegg. NSB diesel/damp. Driftsår 1960 og 2000.
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 januar 2013 at 20:26
Hei!
 
De er jo allerede postet andre steder i dette forumet, men jeg linker dem hit slik at vi kan bygge en komplett tråd med 2013-nyheter:
 

 

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 januar 2013 at 02:39

Originally posted by Øyvind Erik Øyvind Erik wrote:

Märklin kommer med El10, denne gang i rødbrun: [...]

Det er gledelig at Märklin har fått med seg at rekkverkene ved stigtrinnene i endene skal være av en annen utforming på den rødbrune utgaven enn det var på den grønne. De gule varselstripene på disse rekkverkene og stigtrinnene ser ut til å mangle - det er kankje vrient å få til? Strengt tatt burde stigtrinnene også vært endret noe - de ble i likhet med rekkverkene byttet/modifisert på slutten eller midten av 60-tallet.

Noe som budre være overkommelig å fikse, er å fjerne det ene høyspent-symbolet. Det skal bare være ett på den siden som vises i bildet av modellen. På motsatt side skal det være to. Om det skulle være for sent for Märklin-utgaven, kan de kanskje ordne det til Trix-utgaven?

I beskrivelsen står det "Betriebszustand Ende 1960er/Anfang 1970er Jahre". Om jeg tolker billedteksten i linken under rett, var det neppe noen El 10 som var malt rødbrune før i 1970? (Jeg ser bort fra at de kan ha hatt en rødbrun farge før de ble grønne - da var ikke rekkverkene endret.) Link:

http://forsk.njk.no/mdb/visbilde.php?id=17058


Back to Top
jonas_sth View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 27 desember 2010
Location: Sverige
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jonas_sth Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 januar 2013 at 10:09
Undrar om det inte blir ett grönt Nohab Di3 och nya B1 vagnar som export modell

Står framför El12 på samma spår....

Bild 1

Bild 2

Edited by jonas_sth - 15 januar 2013 at 10:11
modelltag Forum Facebook
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 januar 2013 at 10:54
Hei!
 
Originally posted by jonas_sth jonas_sth wrote:

Undrar om det inte blir ett grönt Nohab Di3 och nya B1 vagnar som export modell
 
Ja, og ikke bare B1. På bilde 1, ser det jammen ut som om det er en (for lengst utgått) F1 som står nærmest den grønne Di3'en.
 
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 januar 2013 at 11:10
Av en eller annen årsak kommer ikke de 2 utgavene av El10 i Trix-utførelse for 2-skinnedrift.
- Er årsaken til det at forrige utgave av Trix-varianten var temmelig tungsolgt på Kontinentet, slik at restpartiet ble solgt til dumpingpris?
 
- Ellers må Märklin gjerne komme med en ny Di3 - dersom de lager en ny og mer tidsmessig støpeform!
Trolig venter de med dette til seinere? 3 lok samme år for Norge, er trolig mer enn markedet tar unna?
Back to Top
MJ View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 03 september 2011
Status: Offline
Points: 237
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MJ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 januar 2013 at 17:48
Nürnberg-messen er ikke langt unna, og jeg tipper at Finn Moe & co denne gangen har følgende nyheter for nostalgikere:
 
Topline:      El 14 (Evnt. El 11 av salgstaktiske hensyn)
 
Superline:  Damper Type 21 (Evnt. Type 30 der produksjonsgrunnlaget jo foreligger)
                  Grusvogn type Ø2
                  Kjølevogn type H3
 
14-maskinen går vel fortsatt og det gir økt salg i seg selv. Gamle Lima har en grei lok-kåpe for selvbygger-detaljering, men trenger avløsning nå. Motorer fra SG Modellbau er dessuten dyre, og tiden er moden for en Topline-variant av 14-maskinen fra Superline, som også hadde en del barnesykdommer. Elver'n er annonsert fra HobbyTrade, og derfor kan det jo hende at NMJ vil komme i forkjøpet atter en gang. Håper imidlertid ikke at dette vil gå ut over kvaliteten, slik de første 13-maskinene bar bud om.
 
 
Med en 21-maskin ved siden av de eksisterende modellene av 15, 18,  26, 30,  31, 32 og 49 fra NMJ og 24 fra Brimalm har du dekket det viktigste av norsk mellomkrigs- og etterkrigs damphistorie når du dessuten supplerer med 61 og 63. Mission complete!
 
Vi mangler helt klart en liten damp-skiftemaskin, men må nok foreløpig greie oss med Tigerlien fra Liliput som til nød kan illudere 25/43-maskinene. Har forstått det dithen at det koster like mye å utvikle en liten maskin som en stor, men at folk kanskje psykologisk ikke helt tar inn over seg dette og er villige til å betale like mye for en liten som en stor damper. Dessuten står det vel også litt på trekk-kraften i H0.
 
Den nye Superline-serien med godsvogner tror jeg ble en kjempesuksess. Et par høvdinger for så filigrane og flotte vogner skremmer ikke. Derfor tror jeg kjølevogner fra midt i perioden for slike - H3 - gjerne med varianter med påskriften Frische Fische aus Norwegen - vil treffe midt i blinken. Med og uten hus for bremseren. Grusvogner av typen Ø2 eller nyere er også et lenge savnet materiell. Greit å kjøre pukk og grus med flatvogner med lave lemmer, men med Ø2 får vi jo the real thing.
 
Andre har kanskje flere tips? Og jeg har selvsagt ikke tatt med nyere skinnehermetikk eller Finns nye vekstmarked - Sverige.
 
PS! I sin tid snakket Finn Moe om en plast El 5'er, men dette har han vel puttet i arkivet?


Edited by MJ - 15 januar 2013 at 18:46
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 januar 2013 at 16:35
Fleischmann kommer med et par norske vogner i N-skala!
- Ellers en link til 2013-nyhetene:
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 januar 2013 at 17:19

 I tråden "ENDELIG - EL 12!" var richardvoorhaven så vennlig å poste en link til Rocos nyhetskatalog i PDF-utgave:

http://www.roco.cc/index.php?id=846

Greit for de av oss som hater den Flash-baserte jævelskapen til bl.a. lokshop.de.

Høydepunkter for de som er ute etter norske og svenske modeller:

S. 52: NSB El 12. (Jfr. diskusjon i annen tråd.)

S. 54-56: SJ DM og Rc6, LKAB IORE.

S. 58-59: Denne sveitsiske snøplogen er påfallende lik NSBs/Jernvaneverkets DiR3. Av forskjellene jeg kan se, er ventilasjonsgitterne på det jeg antar er motorrommet, og stigene til taket, jfr. bildene i NJKs materielldatabase. Her kan det godt ha skjedd noen ombygginger i årenes løp. Dette burde vel være en god kandidat for fornorsking?

S. 86: NSBs teakvogner er tilbake! Riktignok ser det (foreløpig?) ut til at sittevognene kun kommer med tønnetak og sovevognen kun med takoppbygning.

S. 90: Svenske passasjervogner.

S. 116: Norsk kjølevogn + 2-akslet tankvogn. Den første var vel en av de tyske vognene som ble overtatt etter krigen? Er det noen som vet noe om forbildet til tankvognen?

S. 117: NSBs bunntømmingsvogner (sett med 2) er tilbake. Har vognene fått nye nummer? Utenlandske piggybackvogner med norske containere/trailere.

S. 124-126: Svenske godsvogner, inkl. to sett med malmvogner.

Vedrørende spesialutgaven av Dm (s. 54) så skjønner jeg ikke helt vitsen - betaler man fire ganger så mye for å få en skinnestubb, en sokkel og en koffert på kjøpet?

Edit: Vedrørende "skinnestubben", så er visst dette en form for tredemølle eller rullende fortau, av Roco kalt smartRail, slik at loket kan kjøre uten å flytte på seg. Billig var det ikke, uansett! Om man kombinerte dette konseptet med en LCD-skjerm som viste et bevegelig landskap, kunne det blitt interessant for et "anlegg" på svært liten plass.



Edited by TorsteinS - 17 januar 2013 at 18:08
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 januar 2013 at 17:48
oisann! blir dyrt dette her! mangler bare å se hva nmj kommer med nå!
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 januar 2013 at 17:58
Originally posted by Kjell H. Kjell H. wrote:

Fleischmann kommer med et par norske vogner i N-skala! 
- Ellers en link til 2013-nyhetene:
Dette er er to piggybackvogner der trailerne er norske (hhv. Bring og Nor-Cargo, s. 76) - men hva med selve vognene? Uansett en positiv nyhet - norske modeller fra "Kjøttmannen" har det vært svært få av. Det er også et par svenske piggybackvogner på den neste siden.

De kommer også med BR52 med badekartender og røykskjermer i N-skala, se s. 46 + 48. Er det håp om en norsk utgave etterhvert? Den tyske utgaven ser til og med til å være uten skapet rett foran førerhuset, i underkant av kjelen, så denne burde være et bedre utgangspunkt for type 63 enn enkelte andre modeller av BR52.


Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 januar 2013 at 18:18
Originally posted by TorsteinS TorsteinS wrote:

 I tråden "ENDELIG - EL 12!" var richardvoorhaven så vennlig å poste en link til Rocos nyhetskatalog i PDF-utgave:

http://www.roco.cc/index.php?id=846


S. 124-126: Svenske godsvogner, inkl. to sett med malmvogner.


Ikke bare malmvogner - på s. 26 er det bilde av en Sdggmrs(s) - av en type som ser ut til å kunne konverteres til den mest typiske norske godsvogn av moderne type, den som CargoNet benytter. Det er i så fall en stor og god nyhet! 

Back to Top
Svein View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 januar 2013 at 18:35
Bare for og kommenteer Torstein S.
 
 
Hvis du ser på siden med teakvogner så er det 2 varenummere på kupevognen,
dt vil si at jeg regner med at de kommer med en av hver taktype.
 
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 januar 2013 at 18:51
Originally posted by Svein Svein wrote:

Hvis du ser på siden med teakvogner så er det 2 varenummere på kupevognen,
dt vil si at jeg regner med at de kommer med en av hver taktype.
Joda, det var en grunn til at jeg brukte flertall om sittevognene og entall om sovevognen. Men for den andre sittevognen står det kun (oversatt) "vogn med endret driftsnummer", og ikke noe om at taket er annerledes. Jeg håper likevel at du har rett, eller at Roco kommer med flere varianter enn i nyhetskatalogen.

Jeg håper også at de legger ved takventilene løse denne gangen, siden plasseringen ikke stemmer. 
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 januar 2013 at 19:35
Originally posted by TorsteinS TorsteinS wrote:

S. 58-59: Denne sveitsiske snøplogen er påfallende lik NSBs/Jernvaneverkets DiR3. Av forskjellene jeg kan se, er ventilasjonsgitterne på det jeg antar er motorrommet, og stigene til taket, jfr. bildene i NJKs materielldatabase. Her kan det godt ha skjedd noen ombygginger i årenes løp. Dette burde vel være en god kandidat for fornorsking?

Åiåiåi, slikt har jeg ventet lenge på. Jeg har som deg tatt en raskt titt og den ser utrolig likt ut. På modellen ser det også ut til å være en slags plattform oppå plogen som ikke NSB/JBV har på sin. 

Jeg tror disse tingene kan fikses forholdsvis enkelt og da er det for min del bra nok til fremstå som norsk.

Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 januar 2013 at 19:47

Originally posted by Laurenz Laurenz wrote:

Jeg tror disse tingene kan fikses forholdsvis enkelt [...]

Kanskje Skala Design eller Scandinavian Miniatures etterhvert kommer med dekaler og detaljer for ombygging?

... om nå ikke Roco kommer med en norsk utgave til neste år, da.



Edited by TorsteinS - 17 januar 2013 at 20:25
Back to Top
hakhe View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 30 desember 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 86
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hakhe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 januar 2013 at 21:06
Originally posted by Lars Gjertsen Lars Gjertsen wrote:

Ikke bare malmvogner - på s. 26 er det bilde av en Sdggmrs(s) - av en type som ser ut til å kunne konverteres til den mest typiske norske godsvogn av moderne type, den som CargoNet benytter. Det er i så fall en stor og god nyhet! 


Dette liker man. Er en vogn som har vært savnet, var flere utgaver for forskjellige selskap. Man kan håpe på en CN variant etterhvert kanskje?
Alt går ann, det bare tar litt lenger tid og koster litt mere penger.
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 januar 2013 at 02:25
Originally posted by hakhe hakhe wrote:

Originally posted by Lars Gjertsen Lars Gjertsen wrote:

Ikke bare malmvogner - på s. 26 er det bilde av en Sdggmrs(s) - av en type som ser ut til å kunne konverteres til den mest typiske norske godsvogn av moderne type, den som CargoNet benytter. Det er i så fall en stor og god nyhet! 


Dette liker man. Er en vogn som har vært savnet, var flere utgaver for forskjellige selskap. Man kan håpe på en CN variant etterhvert kanskje?


Nært, men ikke helt. På side 117 vises en Sdggmrs utleid fra AAE til Cargonet. Personlig håper jeg på en tilsvarende vogn utleid fra AAE til Cargolink Tongue
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 januar 2013 at 02:26
Originally posted by TorsteinS TorsteinS wrote:

Vedrørende spesialutgaven av Dm (s. 54) så skjønner jeg ikke helt vitsen - betaler man fire ganger så mye for å få en skinnestubb, en sokkel og en koffert på kjøpet?

Edit: Vedrørende "skinnestubben", så er visst dette en form for tredemølle eller rullende fortau, av Roco kalt smartRail, slik at loket kan kjøre uten å flytte på seg. Billig var det ikke, uansett! Om man kombinerte dette konseptet med en LCD-skjerm som viste et bevegelig landskap, kunne det blitt interessant for et "anlegg" på svært liten plass.



Det er inkludert en innebygd Z21 digitalsentral i sokkelen . . . .
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 januar 2013 at 22:13
Hei!
 
Her er Bemo sine 2013-nyheter.
 
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 januar 2013 at 23:01
Hei!
 
Her er ytterligere noen 2013-nyheter:
 

 

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 januar 2013 at 05:37
Hei!
 
Her er ytterligere noen av 2013-nyhetene:
 

 

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 januar 2013 at 11:15
Originally posted by Dag Cato Dag Cato wrote:

Originally posted by hakhe hakhe wrote:

Originally posted by Lars Gjertsen Lars Gjertsen wrote:

Ikke bare malmvogner - på s. 26 er det bilde av en Sdggmrs(s) - av en type som ser ut til å kunne konverteres til den mest typiske norske godsvogn av moderne type, den som CargoNet benytter. Det er i så fall en stor og god nyhet! 


Dette liker man. Er en vogn som har vært savnet, var flere utgaver for forskjellige selskap. Man kan håpe på en CN variant etterhvert kanskje?


Nært, men ikke helt. På side 117 vises en Sdggmrs utleid fra AAE til Cargonet. Personlig håper jeg på en tilsvarende vogn utleid fra AAE til Cargolink Tongue
Og Heris kommer med tømmervognene til hector Rail, tru om det er de samme som ble brukt av Ofotbanen/Peterson/Cargolink?.
A matter of life and death
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 5>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.