MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Doogledee bygger Lady Anne
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Doogledee bygger Lady Anne

 Post Reply Post Reply Page  <1234>
Author
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 oktober 2012 at 09:20
Den der ble bare nydelig, gratulerer med vel utført håndverk!Thumbs Up

Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
krsven View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 13 juli 2010
Location: N
Status: Offline
Points: 286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote krsven Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 september 2012 at 08:46
Jess, bonusvogn ligger klar til avhenting. Loket vil trenge et fint lite tog bak seg - Lady Anne liker en del tyngde bak seg! 
krsven
Back to Top
Doogledee View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 04 juni 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Doogledee Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2012 at 22:13
Moro... Ny vogn til denne er snart klar den :) kommer litt bilder fra byggingen snart :) men for all del om du skal gi den bort så kommer jeg å henter ;)
mvh,

Leif
Back to Top
krsven View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 13 juli 2010
Location: N
Status: Offline
Points: 286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote krsven Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2012 at 11:56
Så morro da! Flott lok og tilsvarende innsats ser ut til å resultere i at den relativt eksklusive forsamlingen som har bygget eget eget livesteamlok har fått nok ett medlem. Vogn til å henge etter kan hentes i Vestfossen (å jo da - du får bygge den sjæl).
 
Claude
krsven
Back to Top
TinyD View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 april 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 174
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TinyD Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2012 at 10:28

Den blir lekker i rød :) Gleder meg til å se den på skinner!

Kommer til å gjøre seg bra med ekte kull også!

Trond



Hagejernbane entusiast!



Hjemmeside: http://blogg.dalsveen.net
Back to Top
Doogledee View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 04 juni 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Doogledee Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 september 2012 at 19:12
Tusen takk for tipset om kull, tar gjerne imot jeg :) byggesettet har vært kjempemoro det, men jeg hadde ikke greid å få lokket til å gå uten hjelp fra flere i miljøet, spesielt mannen med hatten har vært til stor hjelp underveis ;) jeg er ikke ferdig med lokket enda, det er flere ting som skal på etc, men nå kan det kjøre for egen maskin på skinner og det er en milepæl føler jeg.
Fargen var jeg litt usikker på når jeg begynte å lakke, men den ble veldig fin til slutt. Hyggelig at den blir lagt merke til :)

Edited by Doogledee - 26 september 2012 at 19:15
mvh,

Leif
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 september 2012 at 18:37
Hei Leif
Lady Anne blir jo riktig flott. Hvis vi treffes den 20. okt, så har jeg litt ekte kull som du kan legge på toppen av kullbingene. Jeg har gjort det samme på min RH Billy.
Ellers jeg imponert over hvordan du har fått til å bygge et ekte livesteam-lok.
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 september 2012 at 18:04
Flott lite lok! men ser at du skriver male kull lasten, kan jeg anbefale deg å kjøpe en pose med kull hos feks NMJ, for å lime det oppå etter at du har malt "kullet"? for det vil nok se  utrolig pent ut!
Og likte veldig godt den farge kombinasjonen din! Thumbs Up
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Doogledee View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 04 juni 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Doogledee Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 september 2012 at 12:29
Innimellom alt det andre jeg driver med for tida så har det endelig blitt framgang på Lady Anne.
En tur tilbake til mannen med hatten for å få løst opp noen problemer som dukket opp under innkjøring og nå går lokket som en klokke :)
Neste punkt på agendaen da har vært innmontering av RC utstyr. Jeg har valgt utstyr fra Spektrum da vi selger det i butikken jeg jobber i og jeg har har meget god erfaring med det i lang tid.
Først så står montering av reverser servo for tur. Servoen står på lokket venstre side under sidetanken og er koblet til mekanikken med en liten arm som følger med settet. Mottakeren sitter på motsatt side av lokket under den andre sidetanken sammen med bryteren. Manualen nevner Hitec HS-81 eller tilsvarende størrelse servoer, men etter litt testing så ser jeg at disse er altfor små i forhold til hullene i chassiet som de skal skrus til. Valget falt da på en standard størrelse spektrum servo istedet. Passer helt perfekt inn i festene. Det gjør også bryteren som ble montert samtidig:







Bildene viser også gangen på linken. Denne måtte justeres med menyene i radioen for å få den jevn og fin.

servoen til damp regulatoren monteres under lokket i en holder som følger med. Servoen sine skrue fester må pusses litt på for å få plass mellom chassis platene. Dette står i manualen.
Når servoen er montert i chassiet gjenstår det bare å sette opp servohorn og bytte regulatoren på kjelen da den som følger med kjelen er for manuell drift og det følger en ny regulator med RC kittet.







Her også har jeg brukt litt tid i radio programeringen for å få servoen til å gå riktig vei og med riktig gange.

Og til slutt så gjennstår det kun å montere overbygget:



Og maling av kull lasten som skal i bunkerene. Det kommer i løpet av et par dager :)




Edited by Doogledee - 26 september 2012 at 19:18
mvh,

Leif
Back to Top
Doogledee View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 04 juni 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Doogledee Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 september 2012 at 19:19
Det har vært litt lite oppdateringer fra min side på en liten stund, men det har vært framgang :)
 
Lakkeringen er ferdig og pynten er motert på overbygget:
 
 
Taket er lakkert og montert sammen med vinduer og annet småplukk:
 
 
Så nå er det snart klart for sammensetting av hele stasen. Det gjennstår litt innkjøring og montering av RC utstyr, men lokket blir nok å se snart på en jernbane ett eller annet sted ;)
 
Jeg har også begynt så smått på ett vognsett til dette lokket, byggesett det også, fra Brandbright, men det kommer i en annen tråd om en liten stund.
 
 
mvh,

Leif
Back to Top
TinyD View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 april 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 174
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TinyD Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 august 2012 at 11:39

Nå begynner det virkelig å ta form ser jeg :)

Trond



Hagejernbane entusiast!



Hjemmeside: http://blogg.dalsveen.net
Back to Top
Doogledee View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 04 juni 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Doogledee Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 august 2012 at 13:33
Hei,
har brukt 145 tinn til detaljene som kull bunkere som skal festes til overbygget nettop for å unngå at lodingene som er på overbygget skal varmes til smeltetempratur. Til loddingene som er en del av kontrusksjonen så her jeg brukt 179 loddepasta.
Det er det som ble annbefalt av finescale i england når jeg bestilte tinn og fluss middel.
Skal ta en runde med brenneren ikveld å få flyte ut tinn og gå over brette kantene ikveld :) takk for tipset.

Leif
mvh,

Leif
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 august 2012 at 10:33
Det kommer seg, Leif!
 
- Tror du kan bruke mer flussmiddel og brenner for å få loddingene til å flyte enda bedre ut?
Jeg bruker også å fylle de hjørnene som blir etter knekkspor i messingplaten med tinn. Det gjør konstruksjonen enda mer stabil. Her bruker jeg bare gassbrenner, mye flussmiddel og litt tinn som jeg lar flyte i sporet fra en ende. Da kan du kontrollere mengden tinn slik at den blir akkurat passe.
 
Ser at du har brukt Carr 145.
Dette er etter det jeg kjenner et ganske mykt tinn med veldig lav smeltetemperatur som ellers brukes til å feste små detaljer på en allerede loddet konstruksjon. Tror derfor det mangler noe i styrke i forhold til annet loddetinn?
Vet derfor ikke hvor egnet det er til denne oppgaven? - Hadde nok selv brukt et tinn med smeltepunkt på 230 - 240 C til dette (40-60-tinn)?
Back to Top
Doogledee View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 04 juni 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Doogledee Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 august 2012 at 23:35
Da er det på tide med en oppdatering her. selv om jeg ikke har skrevet så mye i det siste går det framover. Mesteparten av loddingen av overbygget er ferdig, vasket fritt for fett og klart til lakkering. bildene taler vel for seg selv. Bare å spørre om det er noe dere lurer på om denne prosessen som ikke er svart på.
Alt lodding er gjort med Carrs loddepasta og yellow flux, eller carrs detailing solder og yellow flux. Der jeg har brukt loddepastaen er det gass brenner som gjelder, der jeg har brukt detaling solder, har jeg brukt en 100W biltema bolt som varmekilde.
Bilder:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det var det hele for nå, men mer kommer :)
 
 
mvh,

Leif
Back to Top
Doogledee View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 04 juni 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Doogledee Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 juli 2012 at 09:43
Har ikke helt fått ting på stell med PC akkurat nå, men imellomtiden kan dere kose dere med denne videoen som TindyD har laget av første fyring av lokket etter timing, på kjøkkenet hos han med hatten :)

mvh,

Leif
Back to Top
Doogledee View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 04 juni 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Doogledee Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juli 2012 at 12:29
kan jo meddele at nå har lokket vært hos han med hatten i helgen og timing er ferdig. Lokket er kjørt på damp noen tanker og det begynner å gå smoothere nå men det er langt igjen til innkjørt enda. Bilder kommer om ett par dager når jeg får alt på plass hjemme.
Utrolig kult å se lokket gå på damp for første gang selv om det gikk litt rykkete og ujevnt :)


mvh,

Leif
Back to Top
Doogledee View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 04 juni 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Doogledee Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juli 2012 at 11:06
jepp har tenkt å gjøre det, men dattera hadde bursdag igår og greier, så jeg har ikke klart å få ringt deg enda :)
mvh,

Leif
Back to Top
jsalve View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 21 juli 2010
Location: norge
Status: Offline
Points: 59
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jsalve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juli 2012 at 09:29

Hei! Ja dette ser lovende ut Smile .... Til uken kjører vi knalltilbud på timing av lokomotivstyringer...kr 119,90.- pr omdreining! Bare tullaLOL! Ta kontakt med meg så avtaler vi tid.

Back to Top
Doogledee View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 04 juni 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Doogledee Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 juli 2012 at 10:03
Da har det blitt mer framgang her i gården.
Footplate har blitt lakkert og bakt etter samme oppskrift som tidligere (230 grader, over og undervarme, i en time) og er montert på lokket.
Gass flasken er montert. Bildene viser gassflasken på plass og tilbøying av gass røret:
 
 
røret routes fra gass nippelen på brenneren:
 
 
og opp til gass ventilen:
 
 
stor forsiktighet og god tid ble benyttet for å passe på at rør ikke ble bøyd for brått og at alt passet bra sammen.
 
Når dette var på plass var det bare å benytte en lignende prosess for å koble superheater røret til damp ventilen via lubrikatoren:
 
og vips så er så vidt jeg vet chassiet klart for timing og testing, med damp.... woohooo :)
å bøye på plass rørene er ganske tidkrevende og litt fiklete, så jeg ble nesten litt skuffet når alt smatt på plass og jeg ikke fikk applaus fra noen steder :)
 
Jeg måtte jo selvfølgelig teste litt på benken hjemme, så gass ble fyllt i gass beholderen (bare litt) og ventilen forsiktig åpnet med en lighter over pipa..... og alt tente på første forsøk :) Brenneren ble slukket etter 5 sekunder eller så, ville bare forsikre meg om at den fungerte :)
I morges testet jeg brenneren igjen på samme måte og den tente like fint da. Så det er ikke noen nevnverdige gass lekasjer heller :)
Så da er det bare for meg å ta kontakt med mannen med lua for å avtale timing... oppdateringer kommer.


Edited by Doogledee - 03 juli 2012 at 10:04
mvh,

Leif
Back to Top
Doogledee View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 04 juni 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Doogledee Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 juli 2012 at 09:44
Jepp delene kom fram, som beskrevet :) Tusen takk til Livingsteam for rask og effektiv service :)
mvh,

Leif
Back to Top
krsven View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 13 juli 2010
Location: N
Status: Offline
Points: 286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote krsven Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 juli 2012 at 19:45
Og delene har kommet frem? Vi er klare for en titt bare vi får gjort unna ferien!!
krsven
Back to Top
Doogledee View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 04 juni 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Doogledee Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 juli 2012 at 15:55
jepp Jeg også.... skal bli knall tøft å se dette lokket kjøre, blir litt extra spesielt når man har bygd det selv føler jeg :)
mvh,

Leif
Back to Top
TinyD View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 april 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 174
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TinyD Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 juli 2012 at 13:21
Gleder meg til å se den tøffe rundt på Kirkerudbanen sammen med Billy og Atlantic'en jeg Wink
Trond



Hagejernbane entusiast!



Hjemmeside: http://blogg.dalsveen.net
Back to Top
Doogledee View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 04 juni 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Doogledee Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 juli 2012 at 12:32
heh heh ja vi får se hvordan det går med lakken. All annen lakk utenom røyskapet er med motor lakk. Tanken min var at røyskapet blir en del varmere enn kjelen da gass brenner eksosen kommer igjennom der.
Båndene ble filt i hjørnene da jeg skar meg litt på de under montering, så det bør være ok :)
 
Gleder meg til å kommet videre ikveld...


Edited by Doogledee - 03 juli 2012 at 10:08
mvh,

Leif
Back to Top
jsalve View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 21 juli 2010
Location: norge
Status: Offline
Points: 59
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jsalve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 juli 2012 at 12:21
Hei Leif, dette ser veldig flott ut. Fargen du har valgt kler denne loktypen veldig godt. Tipsene fra Kjell er viktige å ta med seg. Jeg har gjort tabben med kjelbåndene selv....fikk riper i lakken på kjelkledningen da jeg skulle style opp min Lady Ann. Gi lyd fra deg når loket er klart så skal det bli orden på timingen Smile
 
Hilsen mannen med den teite lua.
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 juli 2012 at 11:59
Ser det går fremover, Leif!
Resultatet ser riktig lovende ut!
 
Vet ikke om den HT-lakken fra Biltema er den mest holdbare? - Brukte den selv på et av de første lokene jeg bygget. Synes den ikke hadde spesielt god vedheft - selv ved innbrenning. Dette var på dekkplater av nysølv.
Har gått over til motorlakk da både kjele og røykskap holder en temperatur på < 150 C.
Selve kjelen vil nok aldri passere 120 C så lenge det er vann igjen.
Har lagt en tynn fiberpakning mellom kjele og kledning på Roundhouse-lok for å redusere varmetap og overflatetemperatur ytterligere. Dette bruker å være standard på andre LS-fabrikat.
 
Ellers bør du være forsiktig når du trer på kjeleringer. De er etset og ikke reinpusset etterpå. Anbefaler å file etsekantene runde først.
 
Back to Top
Doogledee View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 04 juni 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Doogledee Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 juli 2012 at 10:20
Ja det begynte plutselig å ligne på ett lokk nå :) hva synes du om fargen?
mvh,

Leif
Back to Top
TinyD View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 april 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 174
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TinyD Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 juli 2012 at 09:45
Se her ja, nå begynner det å ta form Smile
Trond



Hagejernbane entusiast!



Hjemmeside: http://blogg.dalsveen.net
Back to Top
Doogledee View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 04 juni 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Doogledee Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 juli 2012 at 08:50
Flere steder i Haynes manualen snakkes det om "footplate" som bør monteres nå. Denne finnes i Body kitt esken og må bøyes til litt. For bøyingen av messing delene så er det viktig å passe på at som regel så skal det etsete sporet i messing platen på innsiden av bøyen. Det er og viktig å ta seg god tid og bøye litt og litt, spesielt på lange kanter.
Jeg har brukt en skrustikke for å få lengs mulig kant å bøye mot:
 
 
Denne plata skal nok lakkeres med matt svart Hot Lakk og bakes i ovnen den og, men mer om det senere.
 
Det var det hele for nå, men fortsetter bygging videre denne uka.


Edited by Doogledee - 02 juli 2012 at 10:20
mvh,

Leif
Back to Top
Doogledee View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 04 juni 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Doogledee Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 juli 2012 at 08:45
Neste punkt i boka (haynes manualen, da roundhouse sin monteringsannvisning ikke har noen bilder i det hele tatt av mye av denne prosessen) er å montere kjele, men denne skal lakkeres først.
Slik ser den ut vasket med aceton og klar for primer:
 
 
Etter ett par veldig lette strøk med primer:
 
 
Jeg tok med litt god tid med primeren da det er kjempeviktig at denne er jevn og glatt før lakkering.
Farge valg har vi  diskutert tidligere, men siden jeg ikke fant sitrongul motor lakk, men det var ikke no problem med en fin blank rødfarge ble det rødt gitt.
Det tok fem eller seks veldig tynne strøk med lakk med ca 20 minutter mellom strøkene, men til slutt ble jeg fornøyd med resultatet:
 
 
Her er kjele montert inn i dekselet igjen. Dekselet festes med to skruer og muttere på undersiden som spenner det fast i kjelen.
Dette skal så monteres på chassiet:
 
 
Bakerst på kjelen sitter det en bit som skrues fast i chassiet og messning båndet som man kan se i bildet holder bakkanten av kjelen fast i chassiet. Her ble det en del justering for å få alt pent på plass slik at det ikke ble en glippe forrerst mot smokeboksen, og at påfyllings ventil og sikkerhets ventil peker rett opp fra chassiet og ikke i vinkel:
 
 
Før brenneren monteres i åpningen på kjelen og superheater røret settes på plass:
 
 


Edited by Doogledee - 02 juli 2012 at 11:46
mvh,

Leif
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,094 seconds.