MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Prestelva hagejernbane
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Prestelva hagejernbane

 Post Reply Post Reply Page  <1 23456>
Author
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 mai 2014 at 14:48
Jeg har også hatt Lecakuler i tankene, men egenvekten på de er enda litt større enn skumglass (180kg/m3). Uansett vil nok EPS/XPS være det desidert letteste alternativet, har sendt mail til Sundolitt og bedt om deres anbefalinger, og om de evt har noe rester eller produksjonsavfall jeg kan overta. Tenkte å bare ha fiberduk over, og bark på toppen der det ikke skal være planter. Langs yttersidene vil det være panel som holder alt på plass, så litt bevegelse innenfor der er nok ikke noe problem. Det er kun der jeg evt skal ha litt stein på toppen at jeg må sørge for bedre og mer stabilt underlag.

Å fjerne masse for så å bygge opp igjen er nok ikke et alternativ. Da må jeg også fjerne rammeverket, og da kan jeg like gjerne begynne helt fra scratch igjen på bakkenivå. Tanken med å ha anlegget litt opp fra bakkenivå var å slippe å bøye seg helt ned, og det var hele tiden meningen å fylle opp i senter av anlegget. Har fortsatt 15-20 tonn med stein og subbus liggende som jeg kjøpte inn nettopp til dette formålet, men det var før vi havnet i denne situasjonen her.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Sven Ole View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 241
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Sven Ole Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 mai 2014 at 12:05
Løsleca i sekk er også et alternativ, men da må du legge noe masser over for at ikke hele oppfyllingen skal " flyte vekk".Jeg skriver flyte vekk i anførsel. Men mye nedbør kan påvirke oppfyllingen.

Det er vel for deg som for oss andre at økonomi spiller en hvis rolle. ellers kunne det vært mulig å fjerne en del av dagens grunn, og erstattet også denne med et lettere materiell. Men det vil koste noen kroner til gravemaskin og transport.

Jeg vet andre og også meg var litt bekymret når jeg hørte om "glassfylling". Men glass er stort sett laget av sand, og er tilnærmet et naturprodukt. Det er i fall gjenvinnbart.
SOHo
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 mai 2014 at 10:28
Problemet med vanlig fyllmasse er nettopp vekten. Skråningen går helt ned til elva, så det er ikke mulig å fylle på noe mer der nede for å stabilisere. Da må det i så fall bygges en støttemur ned mot elva, og det er et prosjekt av en størrelsesorden og en kostnadsramme som vi ikke har mulighet til nå.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
_marius View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 20 oktober 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 265
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote _marius Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 mai 2014 at 10:02
Hva med å legge på fyllmasse i bunn og bygge oppover? Da får du en plan hage samtidig som fyllmassen forhindrer skråningen å skli. Jeg har nettopp gravd ut egen tomt og betalte en del for å dumpe stein og jord. Derfor skulle jeg tro det er mulig å få fyllmasse gratis.
Marius
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 mai 2014 at 07:04
Laurenz:
Har ikke hatt geologen på besøk her ennå, skal ringe ham og avtale møte men vil sjekke med forsikringsselskapet om det er mulig å få dekket noe av kostnadene til undersøkelsen først. Vi har imidlertid fått høre at det også har gått ras hos naboen tidligere, for mange år siden. Den gangen ble det drevet ned stolper i bakken nedenfor huset for å stabilisere grunnen, så det kan tyde på at det er mer ustabilt der borte enn hos oss siden begge husene ble bygget samtidig (1955).

Sven Ole:
Takk for advarselen og tipset! Vi var litt usikre på om vanlig isopor ville funke, nettopp av den årsaken du nevner, så da får vi finne noe annet. Skal sjekke opp det du kaller skumglass, ellers så kan kanskje XPS/markplater være et alternativ..? Kostnadene har jo også litt å si, det er jo endel som trengs til oppfyllingen.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Sven Ole View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 241
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Sven Ole Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 mai 2014 at 01:22
Skal du ha isopor må du ikke bruke den hvite. Den vil etterhvert trekke vann og blir blytung. Men det finnes et produkt som kalles for skumglass og brukes en del i veifyllinger og under bygg.. Det er lett, og trekker ikke vann. jeg var borte i det for en tre års tid siden, og fant at det var et greit produkt den gangen.
SOHo
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mai 2014 at 23:39
Enig at det høres ut som en lur plan. Da gjør du i  hvert fall ikke grunnforholdene verre. Hva sa geologen? 
Back to Top
Thobbe View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 122
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Thobbe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mai 2014 at 18:15
Det høres jo forferdelig smart ut!
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mai 2014 at 17:00
Naboen var innom i ettermiddag. Han hadde ikke sett anlegget bli kjørt, så Vigdis fyrte opp Billyen mens vi ble stående og diskutere situasjonen. Da kom han med en ide som jeg overhodet ikke hadde tenkt på, og som kanskje vil kunne redde hele anlegget; hva med å fylle opp med isopor i stedet for jordmasser? Isopor veier jo omtrent ingenting, og der det skal plantes kan man skjære hull og plante i potter, alt sammen kan dekkes med et lag bark som heller ikke veier stort. Hva tror dere..?
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 mai 2014 at 09:33
Originally posted by Svein_A Svein_A wrote:

. Jaja, sh*t happens...Ouch
Det kan du si, men jeg (og sikkert alle med meg) krysser fingrene for at du 'greier deg med' advarselen og at eiendommen forholder seg stabil ...
Bjørn Egil
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mai 2014 at 20:50
Har snakket med geologene nå, og uten at de har vært og sett her hos oss ble vi direkte frarådet å fylle på noe som helst av ekstra masse på toppen så lenge det var samme grunnforhold her som hos naboen. Skal få de hit på befaring om ikke alt for lenge, men det virker som vi må revurdere hele anlegget, evt rive rammeverket og fjerne den massen som allerede er på plass, og heller bygge anlegget den andre veien bort fra skråningen. Jaja, sh*t happens...Ouch
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
hsa77 View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 15 desember 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hsa77 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mai 2014 at 18:40
Skummelt!Shocked

Veldig lurt å få geologer til å vurdere området før du gjør noe mer.
Håkon

N-skala, 32mm hagejernbane, Roco Multizentrale Pro
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mai 2014 at 17:53
Nå er vi litt i villrede her. I går gikk det et jordras ved naboen snaut 100m unna, og huset der ble evakuert. Toppdekket ligger igjen, men massen under har rast nedi elva og sperret den, og skråningen hos oss er mye brattere enn der raset gikk, med samme leirejorda over alt her.

Vi har ikke merket noen endringer i bakken her hos oss, men det er jo klart man blir litt skeptisk til å lesse 15-20 tonn med jordmasser oppi anlegget når det står helt ut mot kanten på skråningen ned mot elva. Det skal komme geologer og se på området i kveld, så kanskje vi får vite litt mer da...
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Thobbe View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 122
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Thobbe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2014 at 18:14
Videovidevideo!
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2014 at 15:55
Fyrte opp Leek-en på torsdag og tok sesongen første runder på banen, men den gikk ikke helt som den skulle. Den fremre løpeakselen var fortsatt litt skeiv så den sporet av, og det så ut som det var litt lekkasjer, så vi tok den med til Jevnakermessa i går og fikk karene i Livingsteam til å sjekke den opp en gang til. Rettet opp løpeakselen og skiftet drensskruen som hadde brukket, og litt testkjøring frem og tilbake på standen deres etterpå virket veldig lovende.

Fyrte den opp på nytt hjemme i dag, og nå gikk den mye bedre! Fikk også kjøpt inn en manglende sporveksel, flere lasker og ekstra gass på messa, samt bestilt en Criccieth Castle i Victorian Maroon, så da blir det forhåpentlig litt liv og mer fremgang i denne tråden utover våren og sommeren.Smile
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
_marius View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 20 oktober 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 265
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote _marius Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 august 2013 at 20:06
Bra jobba og smart med markisen! En varmelampe under der så blir det en trivelig konduktøravdeling utover høsten. Det er interessant å følge prosjektene deres.
Marius
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 august 2013 at 17:03
Da var omsider terrassen klar:





En ny terrasse krever jo nytt møblement, og et sted å slappe av innimellom all togkjøringen, så vi var en tur til Hageland i dag:



Utsikten fra terrassen er heller ikke å forakte, men det blir enda bedre når vi får plantet litt:



Her ses bedre hvordan traseen blir innfelt i terrassen. På utsiden vil det bli en liten platting i samme høyde som terrassegulvet, som leder til en trapp ned på utsiden av anlegget der det er som høyest:



Og til slutt et bilde av terrassen med markisen inne. Jeg var litt skeptisk til å bruke så mye penger på en pergolamarkise, men når jeg nå ser resultatet er jeg veldig fornøyd med valget! Smile:



Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 august 2013 at 17:37
Så kom vi ikke helt i mål før ferieslutt da, men det begynner å ligne noe:



Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 juli 2013 at 18:25
Tid for en liten oppdatering igjen.

I dag startet vi jobben med å grave ut og planere for fundamentet til den nye terrassen. Leirejorda er fordømt hard og tung å grave i, vi hadde egentlig bestilt leie av en minigraver, men siden den nå er forsinket på andre dagen fant vi ut at vi bare måtte sette igang manuelt.

Det gamle takutstikket er fjernet, vi valgte heller å gå for en pergolamarkise som tåler endel mer enn en vanlig markise, og som samtidig kan trekkes tilbake når man føler for det. Veggen har også fått nytt panel og nye vannbrett, takrenna er på plass og den gamle plattingen er borte. Stolpen i forgrunnen markerer hvor banen skal gå videre ut fra rammeverket som såvidt synes helt til høyre, og angir samtidig slutten av terrassen som skal ligge helt inntil banen akkurat her:



Massen som fjernes der terrassen kommer må jo gjøres av et sted, og trinn to av banen er nå staket ut og markert langs østsiden av huset:





Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 mars 2013 at 06:42
Takk for linken, fin video det der! Billig idiotforsikring også, må nok vurdere noe sånt på enkelte områder av banenSmile

Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Overkonduktøren View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 168
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Overkonduktøren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 mars 2013 at 16:14
Takk! Merkelig, -tester linken og legger ut. Virker ikke. Vel vel...
Modelljernbanebloggen:http://runekleven.blogspot.no/
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 mars 2013 at 14:50

Denne linken virker litt bedre ...

hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
Overkonduktøren View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 168
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Overkonduktøren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 mars 2013 at 12:13
Fant en film som viser rekkverk/utforkjøringshinder. Noe å tenke på for flere som har elevert bane: http://youtu.be/iYsZkeBTxjk
Modelljernbanebloggen:http://runekleven.blogspot.no/
Back to Top
Overkonduktøren View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 168
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Overkonduktøren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mars 2013 at 18:33
Nåja, -det blir nok full riving, retting og oppbygging tror jeg. At loket står på bakhjula har nok noe med ledeakselen å gjøre. Ser ikke helt håpløst ut, selv om det er ille nok.
Modelljernbanebloggen:http://runekleven.blogspot.no/
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mars 2013 at 18:07
Det var da enda godt å høre, da er det kanskje ikke så ille som jeg først fryktet..?

Neida, vi har absolutt ikke noe krav om at loket "må" være som nytt, det viktigste er at det kjører godt og er 100% funksjonelt igjen. Det er jo ment å skulle brukes, og litt skavanker og kosmetisk småplukk må man jo bare regne med hvis man ikke har tenkt å bare la det stå til pynt!Smile

Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Overkonduktøren View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 168
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Overkonduktøren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mars 2013 at 17:48
Ser i hvert fall ikke ut som ramma har knekt. Det er footplate som har delt seg i en skjøt. Litt arbeide hos en kyndig person og lakk, og jeg tror dette blir veldig bra igjen.
Modelljernbanebloggen:http://runekleven.blogspot.no/
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mars 2013 at 17:42
Leit å høre!!!
Jernbaneulykker med tap av materiell og mere til, skjer av og til...
Skal ta en titt når anledning byr seg. - Regner med at Direktøren videresender bildene når han får dem?Det meste kan rettes opp - og noen deler er på lager.
 
Roundhouse har erfaringsmessig ikke til en hver tid alle deler på lager. - De bruker å lage opp til den batch lok de skal produsere, så derfor kan det ta litt tid før alle deler kommer, dersom du skal ha et 100% resultat ("nytt lok"). Deler som akslinger, styring, sylindre og kjele er oftest standard og tilgjengelig.
Jeg prøvde for en stund siden å få tak i en kullbinge til Lady Anne fra RH som reservedel. Det endte opp med at jeg fikk tak i en brukt fra England. Den nye måtte jeg fortsatt ventet på. - Slik er det ofte med håndarbeid.
 
Derfor er det 2 muligheter:
- Enten vente til at nye deler er tilgjengelig - eller "tåle" at skadde deler blir rettet ut slik at loket blir 100% kjørbart og da vurdere om man vil spandere ekstra penger på nye deler. De fleste er såpass fornøyd med det siste at de går for dette som permanent løsning.
Nå står vel kjøresesongen for døren - og da er det jo trist å vente på deler?
 
PS!
Der fikk jeg se bildene!
Det er ingen grunn til fortvilelse!
Fotplaten synes å være knekt. - Er ikke sikker på at rammevangene er skjeive? - Da er dette noe "kosmetiske skader" å rette opp. - Tror også at styringen bør gåes over etter en slik smell?


Edited by Kjell H. - 04 mars 2013 at 17:48
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mars 2013 at 17:40
Hehe, skeivt er rette ordet ja..!LOL

Her er forøvrig bildene jeg tok i går kveld, slik går det når tyngdekraften får fritt spillerom:









På det siste bildet syns tydelig hvor skakk ramma har blitt. Loket vipper på bakre drivaksel med fremre aksel i løse lufta, og kjelen er totalt ute av stilling i forhold til sidetanken. I tillegg har frontlanternen blitt litt lealaus, og både bakre løpeboggi og drenspluggen til dampoljen har fått en trøkk og er deformert.

Men men, jeg får stole på ekspertisen når de sier det skal gå bra, kanskje det ikke er så ille som jeg tror...

Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Overkonduktøren View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 168
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Overkonduktøren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mars 2013 at 16:25
Er ikke småtteri som dras inn av kriseteam fra "the works" når ting går skeivt! Snakker om service!

Jeg har også problem med mail til "direktøren".
Modelljernbanebloggen:http://runekleven.blogspot.no/
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mars 2013 at 09:12
Originally posted by krsven krsven wrote:

Å jo da, det er mange som har kræsjet, men ikke så grundig som du......
 
Vel, om man først skal gjøre noe så gjør det skikkelig pleier jeg å si...LOL Godt å høre at det er håp i hengende snøre, og at kompetente folk er kalt inn. Kriseberedskapen til Livingsteam er det hvertfall ikke noe å si på!Smile
 
Prøvde forresten å maile deg bildene i går kveld, men mailen kom i retur...
 
Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 23456>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,109 seconds.