MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - SSSR damplok i H0
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

SSSR damplok i H0

 Post Reply Post Reply
Author
Basic71 View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 12 juni 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 103
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Basic71 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: SSSR damplok i H0
    Posted: 04 april 2011 at 20:59
Har fått bilder fra hjemmebygging av ett damplok


Bytte av motor til kraftigere.











Det er ikke meg som bygger, men tenkte det kunne være litt interessant å se litt hvordan andre gjør det. Dette er første gang jeg legger ut bilder, så jeg håper det virker.

Rune







Edited by Basic71 - 04 april 2011 at 22:02
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 april 2011 at 21:52
Alle linkene får jeg opp som samme bilde?????
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
Basic71 View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 12 juni 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 103
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Basic71 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 april 2011 at 22:04
Måtte jobbe litt med opplastingen, men nå virker det.

Rune
Back to Top
eibro View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 04 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 264
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eibro Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 april 2011 at 22:06
Er vel ikke lenge til du begynner med dette du også, Rune?
Eirik
Back to Top
Basic71 View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 12 juni 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 103
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Basic71 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 april 2011 at 22:13
Du for ta en tur på klubben i morgen, så tar jeg med de modellene jeg kjøpte. Det be bla 2 stk ЛЕДНИК vogner. Jeg tror vognene er bygget av samme gjengen.

Rune
Back to Top
eibro View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 04 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 264
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eibro Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 april 2011 at 22:14
Ja, vi kommer vi også i morgn, så blir gøy å se det. Smile
Eirik
Back to Top
Basic71 View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 12 juni 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 103
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Basic71 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 april 2011 at 22:25
Her er litt informasjon om modellen.

Model lokomotiv Em


Tatt som grunnlag for Russlands plast kit. Alle deler, bortsett fra førerhuset, lue skorstein boksen, den indre veggen av anbudet, rørene, har foran veggen av ovnen blitt endret eller gjort på nytt.
Av de viktigste endringer: den sylindriske delen av kjelen er forkortet, stakk det nye skallet, og på ovnen rengjøres nagler på siden av saken, gjorde mer akutt vinkel med nedre kant og en ny dobbel rad av nagler langs den nederste kanten; raffinerte sveise sømmer på veggene i tanken i anbudet laget av sveisesøm, lagt tredje døren for Gulf farvann, siden kanalen rammen anbud.
Den originale støpte deler: dekk, en kompressor, elektroparogenerator, sideveggen ramme motor, støtfanger ømme buffer beam motor, takluke boder, treskjold øke høyden på kull groper på anbud rammen av damp distribusjon mekanismen, tømmeventilen av den sylindriske delen av kjelen, kapasiteten for olje Backup dekk mount for min NEM på anbud lokomotiv.
Original loddet deler: dekk rekkverk, dekk trapper, en trapp av kjelen, trapper møre ventiler damp mindre fremgang på dampmaskinen, monter en ny parallell og resolder crosshead på henne messe rekvisitter, motor varme-anbud.
Bachman motor på chassiset er erstattet av en mer kraftfull, er alle små støpte deler forsterket med ståltråd på 0,3 mm. Rekkverk og leidere er sveiset sammen med stål fjærende wire. Disse tiltak i forbindelse med det faktum at modellen er posisjonert som en «suspensjon" heller enn "benk".
I denne forbindelse, (har styrke prioritet) avstanden mellom lokomotivet og møre "enn i den opprinnelige (for montering i kurver), samt en måte å lodde overliggeren på dekk er ikke" butt "og" obgibom ".
Illuminator og markeringslys utstyrt med lysdioder for å inkludere retning av bevegelse, muligheten til å installere en dekoder (et sted i konkurransegrunnlaget nok som for audio dekoder)


I bildene første damplokomotiv 6-18, 1-5 store partiene. Et karakteristisk trekk ved de viktigste partiet - å redusere diameter på rekkverk og leidere fra 0,5 til 0.4mm

Siden jeg er utrolig flink i russisk brukte jeg google for å oversetteConfused.

Rune
Back to Top
rosenblad View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rosenblad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 april 2011 at 16:40
Dette er vel verdens verste oversettelse!Cry Jeg tror jeg foretrekker bildene. De er jo fine da!Smile
---------------------------------

Roco Z21, British OO
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 april 2011 at 18:08
Originally posted by rosenblad rosenblad wrote:

Jeg tror jeg foretrekker bildene. De er jo fine da!Smile
 
Ja, ingenting er som hvitt med røde kryss Big smile
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.