MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - BM 73 og El 13 som ikke fungerer.
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Topic ClosedBM 73 og El 13 som ikke fungerer.

 Post Reply Post Reply Page  <123
Author
Mikael Järn View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 23 januar 2010
Status: Offline
Points: 249
Direct Link To This Post Posted: 23 februar 2011 at 23:55
Originally posted by Pluggen Pluggen wrote:

Originally posted by Mikael Järn Mikael Järn wrote:

"Det er synd om människorna",sa August Strindberg. Og som tiden går så forstår jeg ham i grunnen bedre og bedre...
Pubertal... 
Heller pubertal enn infantil og leke med Märklin-leketøy...Big smile
Back to Top
Pluggen View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 april 2010
Status: Offline
Points: 193
Direct Link To This Post Posted: 23 februar 2011 at 23:59
Originally posted by Mikael Järn Mikael Järn wrote:

Originally posted by Pluggen Pluggen wrote:

Originally posted by Mikael Järn Mikael Järn wrote:

"Det er synd om människorna",sa August Strindberg. Og som tiden går så forstår jeg ham i grunnen bedre og bedre...
Pubertal... 
Heller pubertal enn infantil og leke med Märklin-leketøy...Big smile
Bekreftet - pubertal
Back to Top
Mikael Järn View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 23 januar 2010
Status: Offline
Points: 249
Direct Link To This Post Posted: 24 februar 2011 at 00:01
Originally posted by Pluggen Pluggen wrote:

Originally posted by Mikael Järn Mikael Järn wrote:

Originally posted by Pluggen Pluggen wrote:

Originally posted by Mikael Järn Mikael Järn wrote:

"Det er synd om människorna",sa August Strindberg. Og som tiden går så forstår jeg ham i grunnen bedre og bedre...
Pubertal... 
Heller pubertal enn infantil og leke med Märklin-leketøy...Big smile
Bekreftet - pubertal
 
Det siste argumentet ditt er et fantastisk godt AC-argument. Jeg gir meg over i beundring og bøyer meg i støvet. Fra nå av er det KUN AC for meg også.Confused
Back to Top
Pluggen View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 april 2010
Status: Offline
Points: 193
Direct Link To This Post Posted: 24 februar 2011 at 00:04
Originally posted by Mikael Järn Mikael Järn wrote:

Originally posted by Pluggen Pluggen wrote:

Originally posted by Mikael Järn Mikael Järn wrote:

Originally posted by Pluggen Pluggen wrote:

Originally posted by Mikael Järn Mikael Järn wrote:

"Det er synd om människorna",sa August Strindberg. Og som tiden går så forstår jeg ham i grunnen bedre og bedre...
Pubertal... 
Heller pubertal enn infantil og leke med Märklin-leketøy...Big smile
Bekreftet - pubertal
 
Det siste argumentet ditt er et fantastisk godt AC-argument. Jeg gir meg over i beundring og bøyer meg i støvet. Fra nå av er det KUN AC for meg også.Confused
Så bra. Kom deg videre...
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Direct Link To This Post Posted: 24 februar 2011 at 00:06
Nå er det vel på tide at moderator eller Admin tar tak og stopper denne tråden før mer folkeskikk går rett ut vinduet!!!!
Censored
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
Mikael Järn View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 23 januar 2010
Status: Offline
Points: 249
Direct Link To This Post Posted: 24 februar 2011 at 00:09
Originally posted by Pluggen Pluggen wrote:

Originally posted by Mikael Järn Mikael Järn wrote:

Originally posted by Pluggen Pluggen wrote:

Originally posted by Mikael Järn Mikael Järn wrote:

Originally posted by Pluggen Pluggen wrote:

Originally posted by Mikael Järn Mikael Järn wrote:

"Det er synd om människorna",sa August Strindberg. Og som tiden går så forstår jeg ham i grunnen bedre og bedre...
Pubertal... 
Heller pubertal enn infantil og leke med Märklin-leketøy...Big smile
Bekreftet - pubertal
 
Det siste argumentet ditt er et fantastisk godt AC-argument. Jeg gir meg over i beundring og bøyer meg i støvet. Fra nå av er det KUN AC for meg også.Confused
Så bra. Kom deg videre...
Må bare takke deg Pluggen for å ha vist meg vei på en slik vidunderlig måte. Når jeg NÅ ser på Superline-Nohaben min og sammenligner med Märklins modell så ser jeg plutselig at det jo er Märklins modell som er filigran og som fortjener plassen i vitrineskapet. Takk skal du ha. Så nå får jeg ta resten av pillene mine. Ha en god og fortreffelig natt du også.
Back to Top
Pluggen View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 april 2010
Status: Offline
Points: 193
Direct Link To This Post Posted: 24 februar 2011 at 00:10
Originally posted by Mikael Järn Mikael Järn wrote:

Originally posted by Pluggen Pluggen wrote:

Originally posted by Mikael Järn Mikael Järn wrote:

Originally posted by Pluggen Pluggen wrote:

Originally posted by Mikael Järn Mikael Järn wrote:

Originally posted by Pluggen Pluggen wrote:

Originally posted by Mikael Järn Mikael Järn wrote:

"Det er synd om människorna",sa August Strindberg. Og som tiden går så forstår jeg ham i grunnen bedre og bedre...
Pubertal... 
Heller pubertal enn infantil og leke med Märklin-leketøy...Big smile
Bekreftet - pubertal
 
Det siste argumentet ditt er et fantastisk godt AC-argument. Jeg gir meg over i beundring og bøyer meg i støvet. Fra nå av er det KUN AC for meg også.Confused
Så bra. Kom deg videre...
Må bare takke deg Pluggen for å ha vist meg vei på en slik vidunderlig måte. Når jeg NÅ ser på Superline-Nohaben min og sammenligner med Märklins modell så ser jeg plutselig at det jo er Märklins modell som er filigran og som fortjener plassen i vitrineskapet. Takk skal du ha. Så nå får jeg ta resten av pillene mine. Ha en god og fortreffelig natt du også.
Det var vel det du hadde behov for - litt hjelp. God natt
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Direct Link To This Post Posted: 24 februar 2011 at 09:09
 
Originally posted by Mikael Järn Mikael Järn wrote:

Den som kun tar spøk for spøk,
og alvor kun alvorlig,
han og hun har faktisk fattet
begge deler dårlig.

Det er ikke lett å se forskjellen på hva du oppfatter som spøk eller alvor.

Du begynner fint og riktig argumenterende, men så snart noen har en annen oppfatning av MJ-hobbyen enn den du forfekter, så begynner usaklighetene ... Confused

Jeg synes derfor at du bør slutte å skrive her på forumet inntil du tør å stå fram med fullt navn. Dead

Kanskje det er på tide at forum-admin tar tak i muligheten til å skrive under pseudonym her inne.

hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
Mikael Järn View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 23 januar 2010
Status: Offline
Points: 249
Direct Link To This Post Posted: 24 februar 2011 at 09:58
Originally posted by KjellAn KjellAn wrote:

 
Originally posted by Mikael Järn Mikael Järn wrote:

Den som kun tar spøk for spøk,
og alvor kun alvorlig,
han og hun har faktisk fattet
begge deler dårlig.

Det er ikke lett å se forskjellen på hva du oppfatter som spøk eller alvor.

Du begynner fint og riktig argumenterende, men så snart noen har en annen oppfatning av MJ-hobbyen enn den du forfekter, så begynner usaklighetene ... Confused

Jeg synes derfor at du bør slutte å skrive her på forumet inntil du tør å stå fram med fullt navn. Dead

Kanskje det er på tide at forum-admin tar tak i muligheten til å skrive under pseudonym her inne.

 
Da er det godt å kunne registrere den gode,argumenterende formen som mine ærede identifiserbare opponenter besitter. Et lite utdrag av beskrivelser av meg i denne tråden:
 
"Talentløse hersketeknikker". "Svada". "Dårlig selvbilde (kombinert med alt for korte sosiale antenner)".
"Sure oppstøt". "Lureri og svindel". "Spot on! Ganske så talentløst faktisk... ". "Pubertal..."." Bekreftet - pubertal". "Kom deg videre...". "
 
KjellAn vil altså fortelle oss at om man bare er identifiserbar så konverterer debattspråket til velmenende, høflig og resonabelt. Det rinner meg i hu at at "når utgangspunktet er som galest,så blir resultatet som originalest."Wink
 
 
Back to Top
Pluggen View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 april 2010
Status: Offline
Points: 193
Direct Link To This Post Posted: 24 februar 2011 at 10:17
Originally posted by Mikael Järn Mikael Järn wrote:

Originally posted by KjellAn KjellAn wrote:

 
Originally posted by Mikael Järn Mikael Järn wrote:

Den som kun tar spøk for spøk,
og alvor kun alvorlig,
han og hun har faktisk fattet
begge deler dårlig.

Det er ikke lett å se forskjellen på hva du oppfatter som spøk eller alvor.

Du begynner fint og riktig argumenterende, men så snart noen har en annen oppfatning av MJ-hobbyen enn den du forfekter, så begynner usaklighetene ... Confused

Jeg synes derfor at du bør slutte å skrive her på forumet inntil du tør å stå fram med fullt navn. Dead

Kanskje det er på tide at forum-admin tar tak i muligheten til å skrive under pseudonym her inne.

 
Da er det godt å kunne registrere den gode,argumenterende formen som mine ærede identifiserbare opponenter besitter. Et lite utdrag av beskrivelser av meg i denne tråden:
 
"Talentløse hersketeknikker". "Svada". "Dårlig selvbilde (kombinert med alt for korte sosiale antenner)".
"Sure oppstøt". "Lureri og svindel". "Spot on! Ganske så talentløst faktisk... ". "Pubertal..."." Bekreftet - pubertal". "Kom deg videre...". "
 
KjellAn vil altså fortelle oss at om man bare er identifiserbar så konverterer debattspråket til velmenende, høflig og resonabelt. Det rinner meg i hu at at "når utgangspunktet er som galest,så blir resultatet som originalest."Wink
 
 
"Talentløse hersketeknikker". "Svada". "Dårlig selvbilde (kombinert med alt for korte sosiale antenner)". "Sure oppstøt". "Lureri og svindel". "Spot on! Ganske så talentløst faktisk... ". "Pubertal..."." Bekreftet - pubertal". "Kom deg videre...". "
- alt passer som hånd i hanske  for et pubertalt forumtroll.
Back to Top
Per-Inge-2613 View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 14 desember 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 153
Direct Link To This Post Posted: 24 februar 2011 at 10:22
Handlet ikke denne tråden om et lokomotiv og en motorvogn en gang i tiden..?
MvH
Thomas Olsen
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Direct Link To This Post Posted: 24 februar 2011 at 10:23
Jeg foreslår at tråden låses for videre skriving. Diskusjonen har ingen hensikt eller nytteverdi lenger...
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Mikael Järn View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 23 januar 2010
Status: Offline
Points: 249
Direct Link To This Post Posted: 24 februar 2011 at 10:44
Originally posted by Per-Inge-2613 Per-Inge-2613 wrote:

Handlet ikke denne tråden om et lokomotiv og en motorvogn en gang i tiden..?
Jovisst! Problemet er at endel av Märklinistene rett og slett ikke tåler kritikk av Märklin eller treskinnesystemet. Legg merke til at INGEN av DC-folket har det slik. Vi er glade for ALT søkelys på "våre" problemer slik at vi kan utvikle oss videre.
 
Så ser vi altså at det dukker opp stadig ny AC-problematikk. Nå på dekoder-fronten. Problemer DC-folk er forskånet for. Treskinne-produsenten Märklin taper også terreng og står med minst ett ben i konkursens sorte hull.
 
KONKLUSJON:
 
Derfor er det viktig å opplyse unge nybegynnere om at det kanskje ikke er så fornuftig å begynne med dette systemet. Märklin har urealistisk treskinnedrift. Det blir dyrere og dyrere å kjøpe inn materiell,som nå vist ved NMJ's to nye modeller. Konkurs truer den største produsenten. Det er tyngre å finne treskinnedrift på kjøreplanen om man siden vil utvikle seg videre og bli Fremoist. Det er lite utvalg av norske modeller.
 
Summa summarum: Begynn med likestrømsmodeller. Treskinnedrift har fremtiden bak seg. Jeg lekte også med Märklin da jeg var liten. Idag roper jeg hverken etter mamma eller moderator lenger. Ha en fin dag alle sammen!Tongue
Back to Top
TerjeB View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 01 desember 2004
Location: Guinea
Status: Offline
Points: 73
Direct Link To This Post Posted: 24 februar 2011 at 10:47
[/QUOTE]
 
KjellAn vil altså fortelle oss at om man bare er identifiserbar så konverterer debattspråket til velmenende, høflig og resonabelt. Det rinner meg i hu at at "når utgangspunktet er som galest,så blir resultatet som originalest."Wink[/QUOTE]
 
Nå har du jo selv lagt lista for nivået med en rekke selvforherliggende sure oppstøt.
Poenget her er at man høster hva man sår, og at du mest sannsynlig aldri ville ha liret av deg så mye lavpannet ræl under fullt navn. (Piet Heine sitater kompenserer dessverre ikke for dette faktum).
 
For resten av befolkningen som ikke har tog som hobby fremstår vi uansett som guttunger som aldri har blitt helt voksne (og takk for det). Å forsøke og bortforklare denne oppfatningen med at man ikke har midtleder på skinnene, ville mest sannsynlig bekrefte samtlige fordommer om oss. 
 
Min påstand er at hvis Mikael hadde kost seg like mye med toghobby som marklinnistene gjør, ville tråden aldri ha utviklet seg på denne måten.
 
 


Edited by TerjeB - 24 februar 2011 at 10:50
TerjeB
Back to Top
Pluggen View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 april 2010
Status: Offline
Points: 193
Direct Link To This Post Posted: 24 februar 2011 at 11:10
Originally posted by Mikael Järn Mikael Järn wrote:

Originally posted by Per-Inge-2613 Per-Inge-2613 wrote:

Handlet ikke denne tråden om et lokomotiv og en motorvogn en gang i tiden..?
Jovisst! Problemet er at endel av Märklinistene rett og slett ikke tåler kritikk av Märklin eller treskinnesystemet.
 
Summa summarum: Begynn med likestrømsmodeller. Treskinnedrift har fremtiden bak seg.
Og visse troll har store vansker med å svelge at Märklinistene har det aldeles utmerket med treskinnedrift / hobbyen sin og ikke kunne tenke seg noe annet system.  
Back to Top
Mikael Järn View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 23 januar 2010
Status: Offline
Points: 249
Direct Link To This Post Posted: 24 februar 2011 at 11:11
Sitat TerjeB: "Lavpannet ræl"."Selvforherliggende sure oppstøt."
 
Jeg har alltid forstått det slik at det er den som er iferd med å tape som roper om hjelp. Hunder som bjeffer roper egentlig bare på hjelp fra flokken sin. Har aldri sett noen av mine Alfa-hanner hverken bjeffe mot noen eller vente seg hjelp fra de øvrige. De står som påler og lar seg uanfektet snuse på uten å fortrekke en mine. Jeg tror det skyldes en totalt overlegen selvsikkerhet som de andre mangler.De har vel kort og godt en bedre sak...LOL
 
At forhandlere her inne er redd debatten er kanskje ikke så rart. Money talks...
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Direct Link To This Post Posted: 24 februar 2011 at 11:13
Hei!
 
"Personen" Mikael Järn er jo like uvirkelig som den fiktive "Larry Betale", ironisk nok introdusert av ham selv. Men personen bak den fiktive Mikael Järn eksisterer jo, og det er jo synd han ikke våger å stå frem med eget navn.
 
Nå er det riktignok ikke noe krav til at man skal oppgi komplett og riktig navn, fremfor ett mer anonymt 'nick' når man registrerer seg her på forumet. Jeg vil nok samtidig våge å påstå at at dersom man skal fremsette en masse bombastiske påstander og fasitter innen en hobby, så totalt blottet for respekt for andres  måter å utøve den på, burde man nok signere med eget navn for å ikke utvilsomt fremstå som ett forumtroll.
 
Hadde personen bak Mikael Järn vært halvparten så maskulin som han åpenbart ønsker å fremstå, hadde han hatt "baller nok" til å signere innleggene med eget navn. Det er han tydligvis alt for feig til, og jeg velger derfor bare å anse ham som ett forumtroll.
 
Den eneste som hjelper mot forumtroll er å overse dem, hvilket jeg har tenkt å gjøre med profilen Mikael Järn. Jeg deltar ikke lenger i hans polemikk, og anbefaler dere andre til å gjøre det samme.
 
Roger Halvorsen (!)


Edited by Roger - 24 februar 2011 at 11:16
Back to Top
Pluggen View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 april 2010
Status: Offline
Points: 193
Direct Link To This Post Posted: 24 februar 2011 at 11:13
Originally posted by Mikael Järn Mikael Järn wrote:

Sitat TerjeB: "Lavpannet ræl"."Selvforherliggende sure oppstøt."
 
Jeg har alltid forstått det slik at det er den som er iferd med å tape som roper om hjelp. Hunder som bjeffer roper egentlig bare på hjelp fra flokken sin. Har aldri sett noen av mine Alfa-hanner hverken bjeffe mot noen eller vente seg hjelp fra de øvrige. De står som påler og lar seg uanfektet snuse på uten å fortrekke en mine. Jeg tror det skyldes en totalt overlegen selvsikkerhet som de andre mangler.De har vel kort og godt en bedre sak...LOL
 
At forhandlere her inne er redd debatten er kanskje ikke så rart. Money talks...
 
Igjen - veikt og pubertalt. 
Back to Top
Mikael Järn View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 23 januar 2010
Status: Offline
Points: 249
Direct Link To This Post Posted: 24 februar 2011 at 11:25

Pluggen-sitater:

Igår kl. 23:54 "Pubertal".
Igår kl. 23:59 "Bekreftet - pubertal".
Idag kl. 10:17: "Pubertalt forumtroll".
Idag kl. 11:13: "Igjen - veikt og pubertalt".
 
Hvordan øke ditt ordforråd på BARE 17 dager? Les her:
 
Lykke til!


Edited by Mikael Järn - 24 februar 2011 at 11:27
Back to Top
Pluggen View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 april 2010
Status: Offline
Points: 193
Direct Link To This Post Posted: 24 februar 2011 at 11:35
Originally posted by Mikael Järn Mikael Järn wrote:

Pluggen-sitater:

Igår kl. 23:54 "Pubertal".
Igår kl. 23:59 "Bekreftet - pubertal".
Idag kl. 10:17: "Pubertalt forumtroll".
Idag kl. 11:13: "Igjen - veikt og pubertalt".
 
Hvordan øke ditt ordforråd på BARE 17 dager? Les her:
 
Lykke til!
Hvorfor det? Alt stemmer jo....
Back to Top
Mikael Järn View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 23 januar 2010
Status: Offline
Points: 249
Direct Link To This Post Posted: 24 februar 2011 at 11:44
Originally posted by Pluggen Pluggen wrote:

Hvorfor det? Alt stemmer jo....
 
Det tror jeg sikkert du synes. Eller som far sa: "Er'e slutt på femtilappen så er'e slutt på femtilappen.." Hvor han pekte mens han sa det skal ikke her nevnes.
 
Konklusjonen består fjellstøtt:
 
Märklin har et lite troverdig og forbildetro treskinnesystem sammen med en diger slepesko. Märklin er alt for dyrt slik de fleste AC-modeller er. Nå kan man ikke engang kjøpe AC-modeller fra NMJ som går analogt uten dekoder før man i tillegg til den dyre prisen må ut med ytterligere penger for ekstra dekoder. Märklin står på konkursens rand. Avansert Fremo-deltagelse forutsetter i all hovedsak likestrømsmateriell. Du får et svært begrenset tilbud på norske modeller ved å gå for Märklin-systemet. Märklins tidligere Delta-dekodere passer ikke inn i dag.
 
Dersom du synes dette er negative sider ved din hobby så styr unna treskinne-systemet. Om du derimot vil ha lite norske muligheter. Urealistiske skinner. Dyrt materiell. Og du samtidig liker å leve spennende med tanke på at produsenten din forsvinner fra markedet. Ja da skal du velge Märklins treskinnesystem.
 
Det er viktig at nye unge MJ-entusiaster forstår rekkevidden av dette FØR de kaster seg ut i en hobby som vil kreve mye tid og penger av dem. Da er det trist at alt de gjør nå, plutselig får en brå ende om de vil gå videre med to-skinne-systemets enorme muligheter for avansement.
 
Men bevares - all slags leketøy kan gi glede. Det hele beror bare på hvilket stadium du er kommet til. Og noen vil altså ikke videre. Det er helt greit.Smile
 
 
 
 


Edited by Mikael Järn - 24 februar 2011 at 11:58
Back to Top
Pluggen View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 april 2010
Status: Offline
Points: 193
Direct Link To This Post Posted: 24 februar 2011 at 11:55
Originally posted by Mikael Järn Mikael Järn wrote:

Originally posted by Pluggen Pluggen wrote:

Hvorfor det? Alt stemmer jo....
 
Det tror jeg sikkert du synes. Eller som far sa: "Er'e slutt på femtilappen så er'e slutt på femtilappen.." Hvor han pekte mens han sa det skal ikke her nevnes.
 
Konklusjonen består fjellstøtt:
 
Märklin har et lite troverdig og forbildetro treskinnesystem sammen med en diger slepesko. Märklin er alt for dyrt slik de fleste AC-modeller er. Nå kan man ikke engang kjøpe AC-modeller fra NMJ som går analogt uten dekoder før man i tillegg til den dyre prisen må ut med ytterligere penger for ekstra dekoder. Märklin står på konkursens rand. Avansert Fremo-deltagelse forutsetter likestrømsmateriell. Du får et svært begrenset tilbud på norske modeller ved å gå for Märklin-systemet. Märklins tidligere Delta-dekodere passer ikke inn i dag.
 
Dersom du synes dette er negative sider ved din hobby så styr unna treskinne-systemet. Om du derimot vil ha lite norske muligheter. Urealistiske skinner. Dyrt materiell. Og du samtidig liker å leve spennende med tanke på at produsenten din forsvinner fra markedet. Ja da skal du velge Märklins treskinnesystem.
  
Konklusjon - de som gleder seg over Märklinsystemet skal fortsette med det. Uansett hva pubertale forumtroll mener.
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Direct Link To This Post Posted: 24 februar 2011 at 12:04
Dett var dett.
Her burde man vært inne og sjekket tidligere. Det kan jeg bare beklage. Jobb og familie krever sitt.
Tråden låses nå. Videre diskusjon er nytteløst.
Jeg har også lyst til, men lar være å dele ut et knippe gule kort.
Her har vi nemlig et typisk eksempel på følelser som kommer ut av kontroll. Slike utbrudd som vi har hatt her ville høyst sannsynlig aldri kommet under en diskusjon over et kafebord. Selv om han over bordet er aldri så ukjent. Ansikt til ansikt har man visse sperrer som man ikke har når man skriver på et forum.
Hvem har så skyld for at situasjonen kom ut av kontroll?
Min mening er at dere må alle dele skylden. Dels har vår anonyme venn gjort seg skyldig i unødvendig provokasjon og trolleri. Dels burde dere andre vært voksne nok til å ikke la dere provosere.

Sånn er det. Skylddeling.

MVH
Dag Cato
Ass.Moderator
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,094 seconds.