MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - EL 14 fra NMJ...?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

EL 14 fra NMJ...?

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 februar 2011 at 23:00
Type 92 kommer jo snart fra Scandinavian miniatures da... skd 224 er jo allerede kommet fra skala design, og prisen var også svært hyggelig.

Edited by Pelle - 03 februar 2011 at 23:05
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 februar 2011 at 00:18
Originally posted by Mr. Karlsen Mr. Karlsen wrote:

Hvor finner du 225, Lars?
Mente Skd 224, lurte seg inn en 5 tall i stedetOuch Men levers bare i DCWinkBig smile
A matter of life and death
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 februar 2011 at 00:20
Originally posted by Pelle Pelle wrote:

Type 92 kommer jo snart fra Scandinavian miniatures da... skd 224 er jo allerede kommet fra skala design, og prisen var også svært hyggelig.
Men her snakker man om byggesett og ikke ferdigmodeller. Det er 2 helt forskjellige verden. Jeg fortrekker ferdigmodeller, selv om jeg har bygget noe få.
A matter of life and death
Back to Top
Märklinist View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 05 februar 2011
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Märklinist Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 februar 2011 at 22:54
Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Originally posted by Henning L Henning L wrote:

Hva i all verden skal vi med flere EL13-utgaver samtidig? Makan. Hva med noen damplok til en forandring i samme prisklasse? Superline er flotte saker, men man får 3 lok  i god utførelse for prisen av én sånn. Jeg er sikker på at det må finnes et marked for de vanligste damplokene? Det samme gjelder for eldre lokaltogmateriell, selv er jeg rimelig klar for et knippe BM86/91 ...


Det hadde gjort seg med Bm86/91 og type 92. Disse går jo ellers i Scandinavia så det burde være marked for dette(og ikke byggesett)
 
Jeg kjører hovedsaklig diesel for for meg var det ikke så mange store nyheter borsett fra SKD 225, prisen var ikke så ille heller. Leves kun i DC og ikke i AC til glede for de som kjører Marklin sa NMJWink


Hva er dette for idiot uttalelse? Bare dette fortjener premie idiot tittelen. Så du mener denne Modellen er så dårlig at den er ikke verdt og kjøpe og gjøre om til AC så jeg kan ha glede av den? 

Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 februar 2011 at 00:30
Originally posted by Märklinist Märklinist wrote:

Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Originally posted by Henning L Henning L wrote:

Hva i all verden skal vi med flere EL13-utgaver samtidig? Makan. Hva med noen damplok til en forandring i samme prisklasse? Superline er flotte saker, men man får 3 lok  i god utførelse for prisen av én sånn. Jeg er sikker på at det må finnes et marked for de vanligste damplokene? Det samme gjelder for eldre lokaltogmateriell, selv er jeg rimelig klar for et knippe BM86/91 ...


Det hadde gjort seg med Bm86/91 og type 92. Disse går jo ellers i Scandinavia så det burde være marked for dette(og ikke byggesett)
 
Jeg kjører hovedsaklig diesel for for meg var det ikke så mange store nyheter borsett fra SKD 225, prisen var ikke så ille heller. Leves kun i DC og ikke i AC til glede for de som kjører Marklin sa NMJWink


Hva er dette for idiot uttalelse? Bare dette fortjener premie idiot tittelen. Så du mener denne Modellen er så dårlig at den er ikke verdt og kjøpe og gjøre om til AC så jeg kan ha glede av den? 

Grunnen til at NMJ ikke lager AC modell er at det ikke er plass til slepesko på modellen. Men jeg kjøer ikke AC så jeg bryer meg ikke så mye om det. Blir som da Marklin laget Di3.628 i kun AC. blir det samme. Men skal man kjøre norsk er det greit med DC. Kjører man europeisk kan man godt holde seg til AC. Desutten er ikke AC rett med tanke på slepeskoen. Men uansett en diskusjon man aldri vill ha blitt enig om. men virker som AC folket synes DC modellene er bedre så samt de finnes i en AC versjon.
A matter of life and death
Back to Top
helleland View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 31 mai 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 485
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote helleland Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 februar 2011 at 09:39
Dere gir dere ikke nei... LOL Fort for at en EL14 tråd blir på denne måten?! Eg kom i skade for å nevne EL13, men blei så revet med av alle andre EL`er Wink Ei fjør blei te 10 høns...
Men, konklusjonen må vel være at NMJ har en jobb å gjøre?!!, og ja de følger nok med!
Takker for at eg får være en del av denne "galskapen" Wink

Ha en riktig god og innholdsrik MJ søndag!

Stein

Mvh

Stein Helleland

~ DIESEL ONLY, PLEASE ~
Back to Top
E L K View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 01 januar 2007
Location: NORGE
Status: Offline
Points: 50
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote E L K Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 februar 2011 at 22:43

Vi kan vel ikke gi oss med å vebte på EL 14

Den kommer før neste påske 2012
det vet jeg
men ikke fra NMJ                           EN NY PRODUSENT?Smile
Back to Top
traiNman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 07 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote traiNman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 februar 2011 at 11:23
Originally posted by E L K E L K wrote:

Vi kan vel ikke gi oss med å vebte på EL 14

Den kommer før neste påske 2012
det vet jeg
men ikke fra NMJ                           EN NY PRODUSENT?Smile
 
 
Jaha!
Og da er det nok ikke lenge før NMJ sier at de også vil komme med El 14!
 
(som vi kanskje får se om 6-8 år)
 
Petter Wink
Back to Top
Øyvind Erik View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 mai 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 248
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Øyvind Erik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 februar 2011 at 12:18
Originally posted by traiNman traiNman wrote:

Originally posted by E L K E L K wrote:

Vi kan vel ikke gi oss med å vebte på EL 14

Den kommer før neste påske 2012
det vet jeg
men ikke fra NMJ                           EN NY PRODUSENT?Smile
 
 
Jaha!
Og da er det nok ikke lenge før NMJ sier at de også vil komme med El 14!
 
(som vi kanskje får se om 6-8 år)
 
Petter Wink
Tja, Hobbytrade kunngjorde sin El 13 før NMJ. Men allikevel kom NMJ først med ferdig modell! "Konkurransen" nå blir vel om SkalaDesign eller Hobbytrade kommer først med El11!
 
Ad El 14 så eier vel Hornby Limas gamle former. Kan det være at Rivarossi er på banen med et nyopplag?
Øyvind Erik

Planlegger H0 - AC, men med en liten DC-bane i tillegg. NSB diesel/damp. Driftsår 1960 og 2000.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.