MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - NMJ type 69
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

NMJ type 69

 Post Reply Post Reply Page  <1234>
Author
ØysteinF View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 august 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØysteinF Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2011 at 19:21
Jeg tror vel heller ikke at så mange klandrer NMJ for oppståtte problemer underveis, ting som ligger utenfor deres kontroll..  men hvorfor disse lovnadene om levering si og så? Og hva er egentlig status pr i dag? Er det en produsent i bildet nå som er i gang med produsksjon? Er det back to the drawingboard? Er hele greia skrinlagt? Kan vi vente oss disse modellene i nær fremtid?
Det kan man undres... Question
Back to Top
ØysteinF View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 august 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØysteinF Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2011 at 19:34
Som norsk-kjørende 1960-1980 kan jeg ikke skjønne annet enn at det må være et stort vakuum der ute i forhold til motorvogner til en grei (topline) pris? tenker på type 65/67, 68 og 69...  ??
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2011 at 19:52
Originally posted by Kjell H. Kjell H. wrote:

I saken BM69 skal man ikke heller glemme at dette var NMJ´s første større egensatsing på en masseprodusert modell.
B7-vognene var vel annonsert lenge før 69, så type69 kan vel ikke kalles NMJs første større satsing...
 
Quote Når det er snakk om "å reservere" seg modeller, så var nok Agder først ute med sin BM69D/E?
Ehh... nei... Agder annonserte type 69D/E og leverte såvidt jeg husker modellen akkurat som annonsert og lovet.. Det har ikke noe med å "Reservere" en modell å gjøre.
Å "reservere" seg modellen er når man som i NMJs sak med de andre 69-settene lover en modell og så bare utsetter og utsetter leveringstiden som det passer dem selv.
 
Quote Jeg skjønner ikke hva som er spekulativt mht. utsettelser av BM69 når de virker velbegrunnet og etter det jeg kan vurdere, ligger utenfor NMJ´s kontroll?
Din mening er at utsettelsen er velbegrunnet. Min mening er at utsettelsene er gjort bevisst fordi man ikke har andre konkurenter og sloss mot på denne modellen pr. i dag.  Hvis utsettelsen hadde vært velbegrunnet hadde man heller ikke trengt å forskyve leveringsfrister noen måneder om gangen. Da kunne man vært ærlige nok til å fjerne forventet leveringstid helt fra nettsiden, og bare skrive at type69 er et planlagt prosjekt for fremtiden en gang... Og tatt i betraktning alt arbeidet NMJ hadde gjort med type69 og dokumentasjonsunderlag til den modellen på den tiden Heljan skulle produsere den så skal det svært mye til å overbevise meg om at 73 kom først fordi det var så mye feil i dokumentasjonen til 69.
 
Men jeg tror nok NMJ bør komme med en 69-modell snart nå... Jeg har jo tilbragt over 3 år i hovedverkstedet for type69 i Drammen nå, og der tusler det jo mange folk rundt omkring der ser jeg... Både med og uten kameraer... Så jeg blir ikke overrasket om en annen produsent plutselig skulle sjokk-annonsere et 69-sett om ikke NMJ kommer med en endelig dato for sin modell snart... Men jeg tror ikke en eventuell konkurrent vil annonsere noe som helst innen modellen på det nærmeste er ferdig produsert i kinaWink.
Med en messingmodell på samvittigheten vil jeg vel og tro Agder har detaljerte tegnigner nok til at en plastmodell av et D-sett heller ikke er noen umulighetWink
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Øyvind Erik View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 mai 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 248
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Øyvind Erik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2011 at 20:27
Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

Originally posted by Øyvind Erik Øyvind Erik wrote:

Teorien om at en produsent "blokkerer" for en annen synes ikke å stemme hva angår El11: der er det da vitterlig to produsenter som begge kommer med modellen.
 
 
 
Det er da ikke til å unngå at noen produsenter vil komme med samme modell samtidig. Men det er ikke sikkert at den ene (eller andre) ville fortsatt med prosjektet, hvis de visste om dette på et tidlig tidspunkt.
 
 
 
Nja, Skala Design kunngjorde sin El 11 i april 2010 og kunngjøringen om HobbyTrades kom i november, altså over et halvt år senere for en modell som først skal komme i salg ultimo 2011.
 
Det er nok sikkert forhåndsbestillingene av El 13 som gjør HobbyTrade optimistisk mhp også på El 11
Øyvind Erik

Planlegger H0 - AC, men med en liten DC-bane i tillegg. NSB diesel/damp. Driftsår 1960 og 2000.
Back to Top
webmaster View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen


Joined: 05 desember 2010
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote webmaster Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2011 at 21:42
For nesten å spore helt av her, så satser vel Hobbytrade på gjenbruk av deler fra El 13. Lurer egentlig fælt på hvilke deler som kan gjenbrukes... Det er vel ikke så mye annet enn lykter og buffere som er identiske.. På type 69d er det riktignok mellomvogna som er lik, men ikke så mye annet der heller. Deler av vognsidene har visse likheter som blir et godt utgangspunkt til å jobbe videre med en vognkasse, men boggiene, taket og fronten må nok tegnes fra scratch.
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2011 at 00:44
Kan det være slik at de tilpasser innmaten for bruk både på El11 og EL13 slik som det var meningen med ME og DI4 i tilegg til øverige detaljer.
A matter of life and death
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2011 at 08:09
Hei!
 
Denne tråden her, minner meg om denne tråden her, og alle de andre som er linket til i denne.
 
Originally posted by Kjell H. Kjell H. wrote:

Når jeg allikevel opprettholder forskuddet, er det i forvissning om at det er en bedre anbringelse av pengene enn å sette dem i banken. Der får jeg 3% rente (på høyrentekonto) og må betale 50% av dette i skatt. Da må jeg eventuelt vente på modellen i noen 10-år før det hadde vært lønnsomt å kansellere forskuddet!
Det skulle heller ikke forbause meg om NMJ kommer med et ekstra gunstig tilbud til de (relativt få?) tålmodige kunder som fortsatt har forskuddsbetalt? Det hadde i så fall vært "typisk NMJ".
 
Ved å ikke forhåndsbetale i 2004 (når modellen ble prospektert) har jeg hatt bedre avkastning på modellens totalbeløp på kr. 2495,- ved å spare disse i banken, enn om jeg hadde forhåndsbetalt for å få ett prisavslag på kr. 500,-.
 
Originally posted by Kjell H. Kjell H. wrote:

For meg er forskuddsbetaling og bestilling av BM69 til en fast forhåndsavtalt pris forhåpentligvis en bedre anbringelse av dette relativt lille beløp man her har forhåndsbetalt enn å kjøpe modellen til den pris som forlanges når den en gang er ferdig?
 
Nå vet jo ikke jeg når denne modellen kan forventes og hva den eventuellt vil koste da, men i skrivende stund forlanges ingen høyere pris for modellen enn da den ble prospektert den 3. mars 2004; kr. 2495,-.
 
Originally posted by Kjell H. Kjell H. wrote:

Jeg har stor forståelse for at NMJ er noe oppgitt (og kanskje demotivert) etter såpass mye motgang i dette prosjekt - og at BM69 ikke lenger har topp prioritet hos dem? - Det tror jeg de fleste av oss også hadde blitt?
 
Dette er jo ett tveegget sverd. Hadde modellen kommet som prospektert i 2004 hadde jeg utvilsomt kommet til å kjøpt den. Nå har det gått så lang tid at mine (modell-) preferanser har rukket å forandre seg undervegs, og det er ikke lenger gitt at en eventuell BM69 fra NMJ har "topp prioritet" for meg som kunde lenger.....
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2011 at 09:50

Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

Jeg synes det blir litt vel spekulativt med slike månedlige utsettelser på leveringsdatoen gjennom så mange år. Det kunne nemlig vært artig om 69A-settene kom, mens forbildet fortsatt var i drift. Og akkurat det begynner å haste, A-settene lever neppe i 7 år til.
Jeg tror uansett at det er et marked for modeller som ikke er i daglig drift lenger. Bare se på alle damplok-modellene som blir levert. Og når man ser på Fremo-miljøet er jo interessen stor for tidligere tidsepoker.

Kanskje kan man si at det finnes 2 hovedgruppper av MJ-ere:

  1. MJ-ere som alltid kjøper og kjører det nyeste moderne materiellet. Her er nok den yngre generasjonen godt representert.
  2. MJ-ere som holder seg til historiske epoker. Her finnes de gamle gutta som husker hvordan jernbanen var i gamle dager.

De som kjører historiske epoker slipper jo å alltid måtte kjøpe det siste nye designet etterhvert som tiden går.

Ut fra dette håper jeg at NMJ greier å levere den annonserte BM 69 en gang - om ikke alt for lenge. Disse motorvognsettene passer godt inn i min valgte epoke som er fra 1965-1985, og da vil jeg også ha den i det opprinnelige leveransedesignet.

Så kan andre holde seg til "tomatsuppa" ... Wink

hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2011 at 22:19
Hvorfor ikke gjøre som belgierne og la skjegget gro til modellen kommer Approve istedet for å prate om noe som dere allerede har pratet om WinkLOL
 
Magne
har sett denne debatten før
Back to Top
helleland View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 31 mai 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 485
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote helleland Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 februar 2011 at 19:04
Noen som vet eller hørt rykter om noe når evt. BM69 dukker opp hos NMJ på Strømmen? Passer meg ganske så fint i Juni forresten! Se eg feriepenger? LOL

Stein
Mvh

Stein Helleland

~ DIESEL ONLY, PLEASE ~
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 februar 2011 at 19:51
Originally posted by KjellAn KjellAn wrote:

Så kan andre holde seg til "tomatsuppa" ... Wink

Den kunne eg tenke meg.... Være litt utenom normalen.....Shocked
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
traiNman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 07 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote traiNman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 februar 2011 at 20:01
Originally posted by helleland helleland wrote:

Noen som vet eller hørt rykter om noe når evt. BM69 dukker opp hos NMJ på Strømmen? Passer meg ganske så fint i Juni forresten! Se eg feriepenger? LOL

Stein
 
Vel, 3 mars er det 7 år siden NMJ med brask om bram annonserte at BM 69 skulle introduseres (og allerede da påsto NMJ at prosjektet hadde vært hemmeligholdt i en lang periode!).
 
Rykter har det vært mange av i årene som har gått, så kan du jo selv vurdere hvor mye du vil høre på dem.
 
Petter Wink
Back to Top
helleland View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 31 mai 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 485
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote helleland Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 februar 2011 at 15:31
Originally posted by traiNman traiNman wrote:

Originally posted by helleland helleland wrote:

Noen som vet eller hørt rykter om noe når evt. BM69 dukker opp hos NMJ på Strømmen? Passer meg ganske så fint i Juni forresten! Se eg feriepenger? LOL

Stein
 
Vel, 3 mars er det 7 år siden NMJ med brask om bram annonserte at BM 69 skulle introduseres (og allerede da påsto NMJ at prosjektet hadde vært hemmeligholdt i en lang periode!).
 
Rykter har det vært mange av i årene som har gått, så kan du jo selv vurdere hvor mye du vil høre på dem.
 
Petter Wink

Skjønner! LOL
Men da bestiller jeg en BM69 jeg da, for nå er jo det en mulighet! Thumbs Up

Stein Wink


Mvh

Stein Helleland

~ DIESEL ONLY, PLEASE ~
Back to Top
helleland View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 31 mai 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 485
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote helleland Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 februar 2011 at 16:40
Originally posted by helleland helleland wrote:

Originally posted by traiNman traiNman wrote:

Originally posted by helleland helleland wrote:

Noen som vet eller hørt rykter om noe når evt. BM69 dukker opp hos NMJ på Strømmen? Passer meg ganske så fint i Juni forresten! Se eg feriepenger? LOL

Stein
 
Vel, 3 mars er det 7 år siden NMJ med brask om bram annonserte at BM 69 skulle introduseres (og allerede da påsto NMJ at prosjektet hadde vært hemmeligholdt i en lang periode!).
 
Rykter har det vært mange av i årene som har gått, så kan du jo selv vurdere hvor mye du vil høre på dem.
 
Petter Wink

Skjønner! LOL
Men da bestiller jeg en BM69 jeg da, for nå er jo det en mulighet! Thumbs Up

Stein Wink



Siste nye jeg har fått vite: I slutten av dette året Wink
Mvh

Stein Helleland

~ DIESEL ONLY, PLEASE ~
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 februar 2011 at 08:18
Originally posted by MY1201 MY1201 wrote:

Hvorfor ikke gjøre som belgierne og la skjegget gro til modellen kommer Approve istedet for å prate om noe som dere allerede har pratet om WinkLOL
 
Magne
har sett denne debatten før
 
Thumbs Up
 
På baggrund af at flere kinesiske producenter af MJ materiel til Europa, afbrød alt samarbejde og aftaler sidste år, må der forventes et et stort pres på de europæiske dito. De store firmaer i Europa har stadig travlt med bare at få deres annoncerede (2010) nyheder på gaden. Det vil give yderligere forsinkelser og højere priser, specielt på nyproduktioner
 
Derfor tror jeg, ligesom du Magne, at man gør klogt i at lade skægget gro. Ha - tålmodighed og brug kræfterne på andre opgaverWink
 
Dan
 
 
 
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
Mini View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 04 april 2010
Status: Offline
Points: 99
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mini Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 februar 2011 at 09:45
SITAT DAN: "Derfor tror jeg, ligesom du Magne, at man gør klogt i at lade skægget gro."
 
Gjør som muslimene. For de venter vel også på BM 69? Eller var det en annen..?
Back to Top
erakt View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 13 mars 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 108
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote erakt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juli 2011 at 10:06
Nå har NMJ bildet av en 69 på forsiden, riktignok bare en ulakkert plastkåpe. Kan virke som mer innformasjon kommer, for øyeblikket ikke mulig å klikke på det.
T A Eråk
"Det er bedre å være nesten forsinket enn nesten i rute"
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juli 2011 at 10:03
Alt ligger vel til rette nå for at type 69 nå kommer. Nmj har funnet en produsent som kan levere, fargekodene er på plass, de har erfaring med motorvogner med drivverk og koblinger og krav til kvalitet og korrekthet er senket uten at kjøperne uteblir. Type 73 har blitt et flott sett, og el 13 er godt mottatt selv om den har mange svakheter sammenlignet med topline el 17 og superlinemodeller.

Selv tror jeg vi alle er så modne for dette motorvognsettet at ikke alt behøver å være 100%. Det skal bli spennende å se alle varianter på anlegg og modultreff fremover!
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
ØysteinF View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 august 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØysteinF Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juli 2011 at 11:09
Vi gleder oss Smile
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juli 2011 at 11:43
Blir nok ett gammeldesign sett her ettervert. flott at de endelig kan bli produsert. er vel snart 7år siden de ble lansert?Tongue
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
ØysteinF View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 august 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØysteinF Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juli 2011 at 15:03
Selv skulle jeg gjerne hatt 2-3 sett i gammel/original design..  men ettersom jeg forstår er det kun ett sett som kommer i denne `versjonen.. kanskje kjøpe 3 av de og om-litrere?
Back to Top
pkonc View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 juni 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 208
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pkonc Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 juli 2011 at 23:56
Mener og huske og ha hørt at i fra man sitter med den første prøvestøpen i hånda til man har en ferdig modell så går det ca et halvt år hvis allt går planmessig, så kanskje det nærmer seg ved juletider for BM69 ????, man kan jo håpe Big smile.............. og vedr flere nummer varianter i gammeldesign så bare man maser nok på Mr Moe så kjem det nok.
Men nå først kan vi jo glede oss over BM73 tomatsuppe og EL13 i ny design som vel begge er rett rundt hjørnet også kommer det vel flere superline dampere snart, er nok og bruke penga på LOL
 
Back to Top
Basic71 View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 12 juni 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 103
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Basic71 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 august 2011 at 17:52
Nå er det bilder av 2 prøvestøp på NMJ sine sider.

Rune
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 august 2011 at 09:16
Det er tydeligvis progresjon i dette. Nå ligger det allerede bilder av ny prøvestøp! Denne gang med både ploger, buffere, belger, speil, vindusviskere, håndtak, boggier og komplett understell!

Slepestykket på pantografen er imidlertid fortsatt like feil som på el 13...
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
ØysteinF View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 august 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØysteinF Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 august 2011 at 11:36
Litt maling nå... og vips Clap
Back to Top
Per-Inge-2613 View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 14 desember 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 153
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per-Inge-2613 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 august 2011 at 12:12
Ja, nå begynner det nok å nærme seg noe! :-) Gleder meg litt, jeg :-)
MvH
Thomas Olsen
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 august 2011 at 12:26
Jeg tror ikke NMJ har noen hast lenger med å få ut denne modellen - såpass forsinket som den er blitt?
Kanskje den dukker opp før nyttår for å få med "julesalget"?
Det har nok høyere prioritet hos NMJ å få ferdigstillt El13-serien før HobbyTrade kommer med sine lok? Dessuten er heller ikke BM73 ferdig levert.
 
Det er naturlig å gjøre ferdig disse serier før man begynner på noe nytt. Nå står formverktøy for disse modeller fremme hos produsenten i Kina og operatørene bør være kjent med montering av disse? Derfor er det nok mer rasjonelt (og lønnsomt?) å ferdigstille en serie før man starter på noe nytt?
 
Kjøpergruppen til norske modeller er begrenset. De har hatt mange modeller å velge blant det siste året. De fleste øker ikke budsjettet fordi det kommer nye modeller men prioriterer blandt det som er kommet. Derfor er risikoen med en ny formnyhet at salget blir dårligere for tidligere modeller. - Økt lagerhold = dårligere lønnsomhet (Bare spør "de store" i Tyskland.)
 
- Såpass markedsorienterte tror jeg nok også NMJ er - og tenker?
 
Mest spennende blir å se hvilken "belønning" NMJ kommer med til oss som har forhåndsbetalt denne modellen - for lenge siden?!
 


Edited by Kjell H. - 14 august 2011 at 12:28
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 september 2011 at 12:03
Så at NMJ hadde lagt ut bilder av 2. prøvestøp av BM69.
 
For meg, ser det ut som om modellen har en topplykt som stikker for langt ut i forhold til forbildet - eller ser jeg feil?
Blir dette rettet på  - mon tro?
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 september 2011 at 12:30
Sammenlign med dette bildet fra NMJ så ser det ikke ut til at det bare er lampa som stikker for øangt ut, men også den lille runde dåsa under lampa

http://shop.nmj.no/popup_image.php?pID=5780&invis=0&osCsid=5ea5fe762863d3af3b390a55d578bfa3

Edit: rettet link


Edited by Dag Cato - 04 september 2011 at 12:33
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
helleland View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 31 mai 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 485
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote helleland Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 oktober 2011 at 17:09
Originally posted by ØysteinF ØysteinF wrote:

Litt maling nå... og vips Clap


Sitter de i Kina nå og ser på den tørke tro? Kan håpe... Sugen på denne nå! Sleepy
Men, kommer disse i 2 eller 3 vogns sett?

God helg!


Mvh

Stein Helleland

~ DIESEL ONLY, PLEASE ~
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,080 seconds.