MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Nytt Marklin Anlegg
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Nytt Marklin Anlegg

 Post Reply Post Reply Page  <123
Author
Initium View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 29 desember 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Initium Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 januar 2014 at 17:50
hm, må forske litt med noen bordbiter og litt skinner og en kveld aleine hjemme skjønner jeg.

Banen til unga fikk akkurat tospors tunell, og ble påskjøtet 1,5m M skinner til

Kona ble SÅÅÅ fornøyd over saging av isopor SAMTIDIG som jeg laget middag. Hvem sier at menn ikke kan multitaske ?Smile
Livet er en lek...
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 januar 2014 at 22:52
Nå skal jeg ikke trekke forhastet slutning ang. 'Isopor' (som jo er et produktnavn, men ofte benyttes som fellesbetegnelse ... Wink)
Om det nå engang er slik at det er Eps (som består av kuler og er som regel hvit) du benytter, vil jeg på det sterkeste anbefale å gå over til Xps (som har en cellestruktur, er som regel rosa, lyseblå el og oppfører seg som et homogent materiale). Av mange også kalt markplater.
Ille kjekke plater å jobbe med, kan skjæres til med kniv etc uten at området ser ut som om det er invadert av statisk snø etterpå Smile
Bjørn Egil
Back to Top
Initium View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 29 desember 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Initium Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 januar 2014 at 08:01
Takker for tips. Byggeplaten vår består av 4 stk XPS plater med glattkant ramme rundt og understøtning, mens fjellene består av litt av hvert, EPS og XPS. Fant en haug EPS på låven til pappa, og det var både praktisk og gratis, og gratis er jo bra ikke sant Smile
 
Har også KJØPT litt XPS for å bla a bygge en " opphøyd " del av anlegget, og det funker .... fjell, bokstavelig talt....
 
Anlegget blir ikke akkurat så veldig skalatro, men vi har det veldig morro når vi bygger, og det er det viktigste pr akkurat nå. Og så får vi kjørt tog sammen, og det er også veldig morro...
Livet er en lek...
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 januar 2014 at 11:59
Jeg abonnerer på MR Video Plus. Akkurat nå har de tre gode serier om små anlegg med gode ideer til utfordringene over.
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.