MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Glimt fra Zuidbroek-treffet
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Glimt fra Zuidbroek-treffet

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Glimt fra Zuidbroek-treffet
    Posted: 14 oktober 2010 at 09:20
I denne tråden kommer noen enkle glimt fra Fremo-treffet i Zeudbroek 13.-17.10.10 mens vi er her nede. Slik så det ut i går kveld da ca 95 % av modulene var på plass. Det er 457 enheter som skal på plass. Hvor mange moduler det er, vet jeg ikke, for en stasjon regnes som en enhet og som da utgjøres av av flere moduler. Men antagelig er det ca 900 meter kjørestrekning på Ho-Europa. I tilelgg kommer USA N-skala, USA H0, Skala 1 (der to norske deltar med noen moduler) og 0-skala normalspor og smalspor.



Bildet er tatt slik at de norske modulene er midt i bildet. Vi ser blant annet Eirik, Dag Kato og Roar nærmest, og dr. JEVistad og Tore Urvik litt bakenfor til venstre.


Edited by ses - 15 oktober 2010 at 18:18
Svein S
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 oktober 2010 at 09:33
Med "lykkeønskininger" fra Rogaland, så håper jeg at dere får et fortreffelig treff!!
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
øystein lb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 august 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 378
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote øystein lb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 oktober 2010 at 15:25
Var tyskerne også imponerte av størrelsen på Sandnes S? Den er jo stoooooooooor!
Blogg: http://nesttunrailway.wordpress.com/

Epost: oysteinlb(krøllalfa)gmail.com

Tron
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 oktober 2010 at 00:05

Jeg ser fram til reiseskildringen når den eventuelt kommer Smile

Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 oktober 2010 at 00:24
Gleder meg til å se flere bilder
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 oktober 2010 at 12:45
Jo, flere var nok imponert over Sandnes, men kanskje ikke først og fremst pga størrelsen, for de har stasjoner som nok er enda større. Men håndverket særlig ved Sandnes høybane synes de var vakkert.

Svein S
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 oktober 2010 at 17:04
Når jeg ser det første bildet forstår jeg hvor Fremo er så populær. Jeg ser fram til flere bilder!
 
 
P.s. og pirk pirk, det heter Zuidbroek Wink


Edited by Laurenz - 15 oktober 2010 at 17:12
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 oktober 2010 at 17:40
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 oktober 2010 at 18:17
Originally posted by Laurenz Laurenz wrote:

Når jeg ser det første bildet forstår jeg hvor Fremo er så populær. Jeg ser fram til flere bilder!
 
 
P.s. og pirk pirk, det heter Zuidbroek Wink


Ja, selvsagt heter det Zuidbroek. Feilen er rettet.
Det var skrevet på et tidspunkt jeg var i ferd med å sovne over tastaturet. Det er fysisk ganske slitsomt på slike treff der man går og står på betonggulv i timesvis, så vi sover både godt og lenge her nede.


Edited by ses - 15 oktober 2010 at 18:18
Svein S
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 oktober 2010 at 22:59
Håper det vil komme en reportasje i enten MJ-bladet eller På Sporet fra treffet, eller begge om man er riktig heldig.
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
øystein lb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 august 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 378
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote øystein lb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 oktober 2010 at 23:57
Du skal nå ikke se bort i fra at Lektor S Sando skriver en liten artikkel i MJ bladet. Selv hadde jeg likt en stor en med masse bilder!
Blogg: http://nesttunrailway.wordpress.com/

Epost: oysteinlb(krøllalfa)gmail.com

Tron
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 oktober 2010 at 01:36
Fremo handler også om sosialt fellesskap ved at folk med samme interesse møtes på tvers av landegrenser for å utveksle nye kreative ideer - og i dette tilfellet også kjøre tog organisert som ordentlige tog.

Svein S
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 oktober 2010 at 19:45
Pga manglende mulighet for å laste opp bilder her, må jeg først laste de opp på en annen server, og i dette tilfellet bruker jeg NJKs. I den grad jeg rekker det lager jeg så innlegg av det her, men for de som vil se dette rakst, så gå direkte til denne tråden: http://medlem.njk.no/forum/forum.php?modul=traad&toppinnlegg=72466&rom=54
Svein S
Back to Top
øystein lb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 august 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 378
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote øystein lb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 oktober 2010 at 20:52
Prøv  Images Shack: http://imageshack.us/ Bruker bare denne. Kjapt og greit.
Blogg: http://nesttunrailway.wordpress.com/

Epost: oysteinlb(krøllalfa)gmail.com

Tron
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 oktober 2010 at 00:23
Nå er ikke mitt problem at jeg ikke har noe sted å laste opp, men at man må gjøre det et annet sted enn direkte her hvis det skal vises her.
Svein S
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 oktober 2010 at 02:20

Svein S
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 oktober 2010 at 02:25
Helheten fra motsatt side enn det første oversiktsbildet

Svein S
Back to Top
Chr. Lil. View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 januar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 246
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Chr. Lil. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 oktober 2010 at 10:36
Synd bildene dine blir små på NJK, ikke lett å se detaljer Confused Men, bedre en ingen bilder!
Christian L.
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 oktober 2010 at 17:36
Originally posted by Chr. Lil. Chr. Lil. wrote:

Synd bildene dine blir små på NJK, ikke lett å se detaljer Confused Men, bedre en ingen bilder!

HVis du registrer deg som bruker kan bildene vises i opplastet størrelse. Klikk på lupa foran bildet når du er innlogget.
Svein S
Back to Top
Chr. Lil. View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 januar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 246
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Chr. Lil. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 oktober 2010 at 21:21
Originally posted by ses ses wrote:

Originally posted by Chr. Lil. Chr. Lil. wrote:

Synd bildene dine blir små på NJK, ikke lett å se detaljer Confused Men, bedre en ingen bilder!

HVis du registrer deg som bruker kan bildene vises i opplastet størrelse. Klikk på lupa foran bildet når du er innlogget.
Akkurat, da skal jeg vurdere det! Takk for hjelpen Smile
Christian L.
Back to Top
Gedsom76 View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 13 november 2007
Location: Sweden
Status: Offline
Points: 20
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Gedsom76 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 oktober 2010 at 02:18
Hej
Kan man överhuvudtaget registrera sig på NJK:s forum???
Måste man vara medlem i njk eller?
Har gjort 2 försök nu och fått lösenord men dessa fungerar inte när man ska logga in
Vilken mail-adress har NJK forumets tillsyningsman?  
 
 
 


Edited by Gedsom76 - 19 oktober 2010 at 02:45
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 oktober 2010 at 17:10
  forum snabela njk.no  

Edited by ses - 19 oktober 2010 at 17:11
Svein S
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 oktober 2010 at 01:00
Her følger resten av bildene som er lastet opp på NJKs forum, som ikke allerede er vist her.


Rett ved Sandnes brukes en cross over mellom to parallespor og med signaler som beskytter det hele. Deretter følger en splitt som gjør at denne cross over kan fungere som en baneforgrening. Dette var Skårerbanens Venners siste bidrag.


Bordet med kjøreoppdrag. Fargekode for landene. Til en viss grad kunne man velge land selv, særlig is tarten, men helst så de at man tok oppdrag i riktig tidsrekkefølge.



Man møter opp på stasjonen der tog skal gå fra i god tid, og har med seg kjøreruta, for utdelt en Fred (kjørekontroll spesiallaget for Fremo-treff), og selvfølgelig et tog. "Mitt" tog var stilt opp i sporet nærmest på skyggestasjonen (stasjon uten ambisjoner om bygninger og landskap, og der man kan betjene lok og vogner på uprotototyp vis for å få snudd togene fort).


På de tyske åpne strekninger med dobbeltspor og semaforsignaler.



Stopp på Rothenburg, en av de virkelige store stasjonene på treffet, med fullt gatebilde langs hele stasjonsområdet som var ca 15 meter langt.


Vatnamotkurven i modell


Grimstad stasjon - med spotlightbelysning. En "Koffert", en Bmdeo 10 og Bmdo 87 ved perrong. Det var nok langt mer trafikk på Grimstad i Zuidbroek i løpet av et "døgn" enn det noen gang har vært i virkelighetens Grimstad. Men vakkert er dette!






Edited by ses - 22 oktober 2010 at 00:07
Svein S
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 oktober 2010 at 01:54
Laurenz, har du lyst til å oversette det de sier?
 
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 oktober 2010 at 08:08
Modellhilsen

Claes
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 oktober 2010 at 12:56
Originally posted by Claes Lislerud Claes Lislerud wrote:

Nå har noen tyskere fått lagt ut bilder på nett:

http://www.thwoditsch.de/fremo/zuidbroek10/

http://www.eisenbahnstudio.com/2010/10/photos-from-the-fremo-zuidbroek-2010-meeting/

http://www.patrick.thwoditsch.de/zuidbroek2010/

Ja etter dette trenger man ikke legge ut flere bilder. Mye bra her, og artig å se at bilder fra de norske modulene glimrer med sitt nærvær mer enn prosenten moduler (9,5%) skulle tilsi.

Svein S
Back to Top
KnuT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 364
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KnuT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 oktober 2010 at 18:36
Takk for mange fine bilder, Svein.

Flere bilder med linker til enda flere sider finnes her:
http://www.westportterminal.de/meetings/2010JTZuidbroek-bilder.html



Edited by KnuT - 21 oktober 2010 at 18:37
hilsen KnuT

mvh

KnuT

The Peavine and Santa Fe i H0

Digitrax DCC
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 oktober 2010 at 22:53
Jeg så Sandnes, Grimstad, Thorshaug, Vatnamot, Steinars bru og vokterbolig, Stussli, Korsnes og en av modulene fra sørlandet, Roar Børtes vedprodusent ble spottet.

Edited by MY1201 - 21 oktober 2010 at 22:55
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 oktober 2010 at 23:32
Det var et par moduler på det amerikanske H0 & H0n3 som imponerte skikkelig.
Dessverre ble de fleste av mine bilder mislykket pga. dårlige lysforhold, men her er et par som går an å vise:
 
Fra det amerikanske H0n3 anlegget, det er nesten så man kan høre filmmusikken fra Den gode, Den onde og Den grusommeSmile
 
Tilbake på Sandnes stasjon var det morsomt å konstatere at utlendindingene våget å prøve seg som stasjonmannskap, såvidt jeg kan huske var det ved et par anledninger hollandsk Txp og svensk skiftemannskap, og tre dansker bemannet stasjonen to kjøresesjoner på rappen.
Disse har som ambisjon å bygge Randers stasjon som Fremo-modul, og Sandnes har visstnok visse liketstrekk, bare at Randers er størreWink
Et bilde som viser at det ikke er noe slaraffenliv å være skiftemannskap på Sandnes, "Kortstokkingen" går for fullt med kyndige danske henderSmile
 
Edit: skrivefeil


Edited by jevistad - 22 oktober 2010 at 08:59
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 oktober 2010 at 20:15
En annen deltager har alget denne artikkel http://www.bahnfan.net/post/2010/10/22/25th-Anniversary-FREMO-NL-at-Zuidbroek.aspx. Det er tre bilder av norske moduler i artikkelen.
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.