MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Norwegian Houses
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Norwegian Houses

 Post Reply Post Reply Page  <123>
Author
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 mai 2010 at 21:57
Svenske hus er faktisk mer forskjellig fra norske enn mange tror, så hvis hensikten er å framskaffe ekte norske hus, får man holde seg til tegninger av norske byginger.
Svein S
Back to Top
hburg01 View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 31 mars 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hburg01 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 mai 2010 at 08:42
Hi,
 
No, I dont have examples here, or pictures, but have seen it.
I"ll ask him to send some!
 
Hans
Hilsen,

Hans van der Burg
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 mai 2010 at 16:54
Hei!
 
Her er linker med tegninger av noen norske stasjonsbygg:

 

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
TXP Skåra View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 19 juni 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TXP Skåra Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juni 2010 at 21:47
Kan jeg bare få si at jeg føler behovet for norske HUS mye større enn stasjonsbygg?! Jeg har selv en ganske stor jernbane, og dermed større behov for stasjonsbygninger enn de fleste, men har tross dette likevel flere norske stasjonsbygninger enn jeg har behov for. Det har jo kommet ganske mange satsjoner på markedet etterhvert. Men vanlige hus, derimot , har jeg kun ett - 1 - og det har jeg bygget selv.
 
Så mitt ønske er hus, hus og hus ... mange og særnorske!
 
Åsmund.
Skåralinjen og FFK. Med bluesmusikk til.
Back to Top
TXP Skåra View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 19 juni 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TXP Skåra Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juni 2010 at 21:52
Forresten, ved nærmere ettertanke - kan jeg få Flekkefjord, Kornsjø, Steinkjær, Oslo Ø eller Langstein ... da skal jeg løpe og kjøpe! Og Usain Bolt ville fått problemer med å følge meg ...
LOL
Åsmund.
Skåralinjen og FFK. Med bluesmusikk til.
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juni 2010 at 23:11
SteinkjErWink

Svein, nytrønder
Back to Top
TXP Skåra View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 19 juni 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TXP Skåra Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 juni 2010 at 03:12
Unnskyld! Man slurver ikke med navn! Lover fremtidig skjerping!
 
Kan jeg få Elverum, Koppang gamle og Halden også?
 
Åsmund.
Skåralinjen og FFK. Med bluesmusikk til.
Back to Top
Chr. Lil. View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 januar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 246
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Chr. Lil. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 juni 2010 at 09:52
Originally posted by TXP Skåra TXP Skåra wrote:

Unnskyld! Man slurver ikke med navn! Lover fremtidig skjerping!
 
Kan jeg få Elverum, Koppang gamle og Halden også?
 
Åsmund.
Jeg slenger meg på Elverum Big smile
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 juni 2010 at 10:26
Bryne...
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
Øyvind Erik View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 mai 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 248
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Øyvind Erik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 juni 2010 at 13:39
Originally posted by ses ses wrote:

SteinkjErWink

Svein, nytrønder
Nja, hvis man bygger litt gammel bane, så het faktisk stasjonen Steinkjær fra 1905 til 1925...
Øyvind Erik

Planlegger H0 - AC, men med en liten DC-bane i tillegg. NSB diesel/damp. Driftsår 1960 og 2000.
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 juni 2010 at 14:22
Originally posted by Ørjan Ørjan wrote:

Bryne...
Klepp Stasjon og Nærbø...
Glemte de!Dead
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
Espen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Espen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 juni 2010 at 14:57
Bryne ??????????

Alvorlig talt Ørjan, Bryne stasjon MÅ jo vær den styggaste i heila Norge Big smile
Mvh Espen
Oversjefsnestleder Fladjæren mj klubb avd 3 etage og MJBV Hovedkontor. Marklin Digital.
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 juni 2010 at 15:31
Nei gi meg enten Garnes, Arna gamle, Nesttun, Hop, Minde, Ygre, Krøderen, Bolstadøyri eller TrengereidBig smile
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 juni 2010 at 16:58
Originally posted by Espen Espen wrote:

Bryne ??????????

Alvorlig talt Ørjan, Bryne stasjon MÅ jo vær den styggaste i heila Norge Big smile


Jeg ville kanskje ikke sagt det så direkte Wink, men heller sagt at Bryne og de andre fra samme tid på Jærbanen må vel være noen av de enkleste å scratch-bygge, så lite krimskrams og mange glatte flater det er på de.
Svein S
Back to Top
øystein lb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 august 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 378
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote øystein lb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 juni 2010 at 21:09
Gi meg: Lenangen, Glåmos, Gudå, Malvik og Langlete så er jeg glad!
Blogg: http://nesttunrailway.wordpress.com/

Epost: oysteinlb(krøllalfa)gmail.com

Tron
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 juni 2010 at 21:52
Så er du glad, ja. Men, hva med alle oss andre, som kanskje ikke ser etter stasjonsbygnigner eller ikke har plass til stasjonsområder? Bolighus fra 1920-tallet til dags dato er kanskje mere aktuelt for de fleste? To til tre forskjellige eneboliger i forskjellig farge, kan gi variasjon i et boligområde på anlegget. Personlig ønsker jeg gårdsbygninger, slik som låve, fjøs, utedass, stall, hovedbygning og møkkakum. Og kanskje lokstaller av diverse typer er noe å begynne med?
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
øystein lb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 august 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 378
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote øystein lb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 juni 2010 at 22:45
Det var bare et ønske.
Men jeg skulle også ønske at det fantes gamle gårds byggninger og få kjøpt i tre. Bolig og nærings hus er også ønskelig.
Blogg: http://nesttunrailway.wordpress.com/

Epost: oysteinlb(krøllalfa)gmail.com

Tron
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 juni 2010 at 00:12
Originally posted by Espen Espen wrote:

Bryne ??????????

Alvorlig talt Ørjan, Bryne stasjon MÅ jo vær den styggaste i heila Norge Big smile
Bare slengte de ut...Big smile
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
Chr. Lil. View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 januar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 246
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Chr. Lil. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 juni 2010 at 00:33
Bolighus vil nok selge som varmt hvetebrød Wink
Back to Top
TXP Skåra View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 19 juni 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TXP Skåra Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 juni 2010 at 02:14
Ja, var jo egentlig det jeg mente og... flere vanlige hus. Men jeg lot visst tankene fare ... det er så mange fine stasjoner også ...
Skåralinjen og FFK. Med bluesmusikk til.
Back to Top
TXP Skåra View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 19 juni 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TXP Skåra Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 juni 2010 at 02:16
Og Strømmen!!! Ingen som har tenkt på Strømmen! Fenomenal bygning!
Skåralinjen og FFK. Med bluesmusikk til.
Back to Top
hburg01 View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 31 mars 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hburg01 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 august 2010 at 19:33
Hi all,
 
just to give you a quick update on the status of the houses.
 
At crurent they are running test-runs. this means produce the material, build it together and to find out and eliminate all small errors, such that it becomes a perfect model.
 
They expect to start producing end of August, as also the german factory which makes the special raw material is closed for the holidays.
So expected delivery will be 3rd or 4th week of September.
 
I"ll give some more info around that time!
 
Hans van der Burg
Hilsen,

Hans van der Burg
Back to Top
TeVe View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 desember 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 594
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TeVe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 august 2010 at 20:06
Originally posted by MY1201 MY1201 wrote:

S Personlig ønsker jeg gårdsbygninger, slik som låve, fjøs, utedass, stall, hovedbygning og møkkakum. Og kanskje lokstaller av diverse typer er noe å begynne med?


Finnes det fra ScanTrain
Terje V.
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 august 2010 at 22:30
Jepp, har bestilt.
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 august 2010 at 15:46
"Empir" or "Sveitserhus" is very common in Norway, and should be a natural part of the landscape, but unfortunately no one has made such houses yet. Personally I would like a couple of these ...
 

You can find more images here


Edited by Pelle - 12 august 2010 at 15:49
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
TXP Skåra View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 19 juni 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TXP Skåra Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 august 2010 at 20:07
Ja, dette hadde virkelig vært noe å sette ut oppe i lia på Skåralinjen! Vakkert, vakkert!
Skåralinjen og FFK. Med bluesmusikk til.
Back to Top
hburg01 View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 31 mars 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hburg01 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 august 2010 at 20:37
Hi!
 
Very nice and good idea!
 
I"ll send it to Holland for an opinion.
But do note we want to wait to make this until we get some feedback in September on the sration we are going to sent out at first.
 
This to make sure, that if there is anything that needs to be improved in regards to production, that it will be easier to correct it.
 
But if this turns out to be a success, we will start making a lot more models that are not available today!
 
Until soon!
 
Hans
Hilsen,

Hans van der Burg
Back to Top
hburg01 View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 31 mars 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hburg01 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 september 2010 at 11:24
Hello everyone again!
 
Well station Snarum is as good as complete, and ready for production.
I"ve attached 3 pictures on how the 1st build looks like, great detail!
Over 200 parts. Do note that the build shown on the picture is not the final color scheme. This will be included when we start shipping.
 
We are also looking for a distributor with an online shop, and hopefully this will be a done deal very soon Wink
 
Expected shipment will be in 2 weeks. Those of you that have shown their interest to be a part of the 1st group, will need to sign-up with the distributor to have it sent. I simply dont have the time or means to go and actively work on this myself.
I will disclose the name as soon as all is approved and agreed Smile
 
Keep in touch, and I hope you like the pictures!
The pictures are here:
Hilsen,

Hans van der Burg
Back to Top
TXP Skåra View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 19 juni 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TXP Skåra Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 september 2010 at 11:35
Very promising pictures! Nice job, lads!
Skåralinjen og FFK. Med bluesmusikk til.
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 september 2010 at 11:52
Awsome!Big smile
I am happy for preordering that station!Smile
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.