MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Lite hylleanlegg i seksjoner - Weblogg Svein_A
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Lite hylleanlegg i seksjoner - Weblogg Svein_A

 Post Reply Post Reply Page  <1234>
Author
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 november 2010 at 17:15
Nei. de gjør ikke det. man må ha de andre brakettene. jeg gikk på den samme smellen selv.
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 november 2010 at 07:36
Jeg har ikke tenkt å montere motorene oppå anlegget, jeg bare lurte på om de brakettene også kunne brukes på undersiden, men det ser ikke slik ut.
 
Svein
 
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 november 2010 at 20:51
Svein A: IKKE monter motorer oppå anlegget! det er noe av det styggeste man kan gjøre! det er IKKE pent. Har gjort dette selv/ stefaren min gjorde det, så jeg hadde to dumme motorer stående på anlegget som ikke kunne dekkes til på en fin måte....
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 november 2010 at 18:48

Originally posted by Henning L Henning L wrote:

Ja, vi burde jo eksempelvis gjenbrukt alt code 100-sporet framfor dette jåleriet med code 75 ... Wink

Selvsagt - og filt de med håndfiler ned til code 75 først. Pig

Svein S
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 november 2010 at 18:05
Originally posted by eika eika wrote:

... Når det gjelder strømtilførselen til hjertestykket, så ville ikke jeg lagt ledninger ned fra hver enkelt sporveksel på et slikt lite seksjonsanlegg. Jeg ville hentet de to polene fra strømfordelingen/loddelisten jeg er sikker på du uansett vil ha liggende under hver seksjon. ...


Er litt usikker på hva du mener her. Jeg har tenkt å ha en DCC-"buss" med forgreninger under hver seksjon, og PL15 brytere til å styre hjertestykkene. Fra bussen går det tilførselsledninger til sporvekslene og PL15-bryterne, og videre fra bryterne opp til hjertestykket. Tanken er at jeg kan legge om vekslene manuelt i første omgang, med motorer og brytere montert, og koble vekselmotorene til en egen AC-krets fra Märklintrafo når jeg får bygget kontrollpanelet senere.

Originally posted by eika eika wrote:

... Det finnes og ferdige braketter man kan feste motoren i på forhånd slik at man slipper sage ut et like stort hull som hele motoren i plata. Bruker man slike holder det med et 10mm hull. Dermed kan man samtidig få fjernet de lange svillene slik Øystein snakker om. ...

Det var slike braketter jeg tenkte på hvis jeg skal fjerne de lange svillene, evt den typen som lar deg montere motoren ved siden av vekselen, men den funker kanskje ikke på undersiden. Men jeg har muligens driti på draget siden jeg har kjøpt vanlige PL10W uten den lange pinnen...Confused Går det å bytte pinnen på disse, eller må det litt "hjemmesnekring" til for å bruke de brakettene (evnt hjemmelagde) med PL10W?

Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 november 2010 at 17:56
Ja, vi burde jo eksempelvis gjenbrukt alt code 100-sporet framfor dette jåleriet med code 75 ... Wink
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 november 2010 at 17:41
Jeg har merket det i TMJK, ja.
Svein S
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 november 2010 at 17:32
Originally posted by ses ses wrote:

Når man har vekselmotorer som fungerer så bruker man selvsagt dem først. Jeg skjønner at skoleungdommen synes det er greit med bruk og kast, Øystein, men oss eldre som er oppflasket med idealer om ombruk og kanskje kjøpe brukt eller bruke bortlagte ting til nye formål, får pengene til å strekke langt lenger. Å investere 100-150 per veksel, når man ikke trenger det, virker å være dårlig økonomiforvaltning.


Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 november 2010 at 12:56
 
Originally posted by eika eika wrote:

... Bruk av servo kan se billigere ut, men den har jo i utgangspunktet heller ingen tilbakemelding eller polaritetsmulighet så også der må man henge på fordyrende tilleggsutstyr. Så totalt sett tror jeg ikke det blir så fryktelig mye billigere

I utgangspunktet er jeg enig.

Jeg finregnet litt på dette i helga, og hvis man må kjøpe ferdig tilbakemeldingsutstyret som servoene trenger, samt monteringsholder, så blir prisen omtrent det samme som for en Tortoise, litt avhengig av hvor og hvordan man handler både det ene og det andre, i hvor stort antall, hvordan man får distribuert styringen til servoene osv. Har man plass er slik sett Tortoisen enklere i og med at alt kommer ferdig i én pakke. Slik sett er nok servo-løsningen ennå noe for de mer viderekommende eller de som vil teste ut slikt.  

Servoen er prismessig betydelig gunstigere (60-70 % av Tortoise-pris) hvis man ikke trenger tilbakemelding eller styring av skinnekryss, eller man kan ordne det billig på annen måte. Man sparer enda $2,50 hvis man ikke trenger monteringsholderen som markedsføres sammen med servoen. Denne holderen er grei å bruke, men slett ikke nødvendig for ellers hendige personer.

Hvis man har dårlig plass under, så vil servoløsningen være en løsning der tortoise blir for stor, da servomotoren er betydelig mindre.



Svein S
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 november 2010 at 12:33
Det er over 20 år siden jeg la min første Peco electrofrog veksel på Horten Modelljernbaneklubbs daværende N-skala anlegg, og opp gjennom de 20 årene har det blitt en god del veksellegging i både N og H0 skala..
 
Når det gjelder strømtilførselen til hjertestykket, så ville ikke jeg lagt ledninger ned fra hver enkelt sporveksel på et slikt lite seksjonsanlegg. Jeg ville hentet de to polene fra strømfordelingen/loddelisten jeg er sikker på du uansett vil ha liggende under hver seksjon. Dermed blir det mindre hull og sikting for å få vekselen på plass i utgangspunktet. Men tverrforbindelsen mellom de to skinneprofilene på hver side er helt klart noe jeg ville beholdt da den er en forbedring av strømløpet i vekselen.
 
Det finnes og ferdige braketter man kan feste motoren i på forhånd slik at man slipper sage ut et like stort hull som hele motoren i plata. Bruker man slike holder det med et 10mm hull. Dermed kan man samtidig få fjernet de lange svillene slik Øystein snakker om. I Hortensklubben lagde faktisk et av medlemmene slike festeplater i 3mm finer og så festet vi motoren i disse før vi skrudde finerplaten opp i anlegget underfra.
 
Rent prismessig er det ikke de store forskjellene på de forskjellige alternativene. En tortoise koster ca. 160,- mens en Peco PL10WE ("Norgesmotoren" som jeg kaller den etter at den dukket opp i Pecos nyhetsbrosjyre ett år etter at jeg foreslo den for dem på NürnbergmessenWink) med en PL15 bryter for polarisering og tilbakemelding blir samme sum. Bruk av servo kan se billigere ut, men den har jo i utgangspunktet heller ingen tilbakemelding eller polaritetsmulighet så også der må man henge på fordyrende tilleggsutstyr. Så totalt sett tror jeg ikke det blir så fryktelig mye billigere
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 november 2010 at 11:23
Tortoise sine går jo over sakte, mens peco sine er mere slik : kikk! så er vekselen skiftet overWink Det er litt tidsforskjell på dem. Vil man ha så forbilde tro som mulig. velg tortoise.
Vil man bare ha vekselmotorer så velg for all del peco om du vil spare noen konasjerSmile
Bruker/brukte Peco sine motorer, funker helt fint. Men jeg kommer nok til å kjøpe tortoise motorer med tiden selv.
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 november 2010 at 10:16
Nagleteller? Ingen skal se pensemotorene uansett, så hva har det med nagletelling å gjøre?
Svein S
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 november 2010 at 09:44
Har en del Peco motorer selv. De funker helt fint til sitt bruk om man ikke er en ekstrem nagleteller som absolutt må ha tortoise motorer.Smile
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 november 2010 at 08:21
Når man har vekselmotorer som fungerer så bruker man selvsagt dem først. Jeg skjønner at skoleungdommen synes det er greit med bruk og kast, Øystein, men oss eldre som er oppflasket med idealer om ombruk og kanskje kjøpe brukt eller bruke bortlagte ting til nye formål, får pengene til å strekke langt lenger. Å investere 100-150 per veksel, når man ikke trenger det, virker å være dårlig økonomiforvaltning.

Edited by ses - 02 november 2010 at 08:22
Svein S
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 november 2010 at 07:40

Jeg har allerede kjøpt inn det jeg trenger av Peco-motorer og tilbehør, men jeg skal tenke på det. Det har ingenting med pengene å gjøre, men jeg er opplært til å bruke opp det jeg har før jeg investerer i noe nytt. Det skal bli spennende å lese artikkelen hvertfall, servoer virker veldig interessant!

Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
øystein lb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 august 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 378
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote øystein lb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 november 2010 at 21:03
Selv ville jeg bare lagt dem i skrot skuffen og kjøpt servoer herifra: http://www.tamvalleydepot.com/home.html

Det er disse vi bruker på TMJK. I neste MJ-Bladet komemr det en artikkel om dette.

Du trenger vel 12-14 servoer, så dette vil lønne seg, iforhold til Tortoise.

Jeg har ikke tall på hvor mye penger jeg har brukt på ting jeg aldri vil bruke til noe! 
Og de fleste har vel det!
Blogg: http://nesttunrailway.wordpress.com/

Epost: oysteinlb(krøllalfa)gmail.com

Tron
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 november 2010 at 18:05
Fjæra må jeg beholde ja, siden det er den som holder tungene presset mot ytterskinnene. Men selve fjærenheten er ikke festet til de to grove svillene, den er festet til den ene svilla foran. Da bør det være mulig å skave av de to svillene litt, så de ikke virker så store i forhold til de andre, men jeg vil fortsatt ha den lille klumpen mellom skinnene da.

Sitter og ser på en sporveksel nå (jeg bruker Peco C75 Electrofrog, hvis det utgjør noen forskjell), og det er faktisk mulig å skave av endel av de to store svillene uten at jeg ødelegger festehullene til vekselmotoren. Det er svillestørrelsen som er mest ødeleggende for min del, ikke nødvendigvis fjæra i midten.

Utfra det jeg kan se virker det heller ikke til å være noen stor oppgave å fjerne hele greia inkludert de to store svillene, men da må jeg finne en annen måte å holde tungene presset inntil skinnene på. Da spørs det om det er verdt bryet hvis jeg ikke skal kutte ut Peco-motorene helt...

Svein

H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
øystein lb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 august 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 378
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote øystein lb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 november 2010 at 16:55
Har jeg forstått det riktig så må du ha fjæra som er på vekselen hvis du bruker Peco vekselmotor.
Blogg: http://nesttunrailway.wordpress.com/

Epost: oysteinlb(krøllalfa)gmail.com

Tron
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 november 2010 at 08:06
Ja, de er ganske klumpete originalt de vekslene, jeg er enig i det. Nå har jeg allerede klargjort for motorer montert rett under vekslene, men ingenting er hugget i stein ennå. Jeg tror det skal være mulig å montere motorene ved siden av vekslene, på undersiden av topplata, med stag frem til vekslene, lurer på om jeg trenger de overdimensjonerte svillene da eller om jeg kan fjerne de. Skal sjekke opp det litt nærmere.
 
Jeg har lyst til å bruke opp de vekselmotorene jeg allerede har kjøpt inn nå i første omgang, men kan jo vurdere servoer eller evt Tortoise senere. Takk for tipset!
 
Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 oktober 2010 at 23:03
Originally posted by øystein lb øystein lb wrote:

Kan annbefale og klippe vekk den stygge omleggings mekanismen på Peco vekslene se her hva vi gjorde i TMJK:http://blog.tmjk.no/?p=1196


Nå ser det ut som om han bruker Pecos egne vekselmotorer, og da er det nok ikke så lurt å klippe bort festene for de.
Svein S
Back to Top
øystein lb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 august 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 378
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote øystein lb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 oktober 2010 at 19:59
Kan annbefale og klippe vekk den stygge omleggings mekanismen på Peco vekslene se her hva vi gjorde i TMJK:http://blog.tmjk.no/?p=1196


Blogg: http://nesttunrailway.wordpress.com/

Epost: oysteinlb(krøllalfa)gmail.com

Tron
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 oktober 2010 at 10:33
Oppdatert, nye bilder ligger øverst på første side.

Svein

H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 oktober 2010 at 19:43
Oppdatert, nye bilder ligger øverst på første side.

Svein



Edited by Svein_A - 10 oktober 2010 at 19:43
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 august 2010 at 14:11
Sant det, Tore. Fant ut at alt rotet var direkte uinspirerende og demotiverende, det var derfor jeg måtte ta tak og gjøre noe med det.

Alt til sin tid, Ørjan, alt til sin tid...Wink

Svein



H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 august 2010 at 12:24
Men.....Wink
Ser ut som du har glem kjøleskap til drikkevarene....Shocked
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 august 2010 at 12:18

Nice! Viktig å ha et hyggelig arbeidsmiljø! Thumbs Up

Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 august 2010 at 20:00
Da er boden så og si ferdigstilt, ble litt ryddigere her nå..!:



Kjøpte en haug med plastkasser på Europris og fikk pakket ned alt rotet som lå løst rundt omkring, laget en oversikt i Excel så jeg enkelt kan finne igjen sakene senere. I tillegg fikk jeg ryddet opp og organisert hobbyrelatert litteratur og annet stæsj:



Kjøkkenbenken fra IKEA viste seg å være et ypperlig valg som arbeidsbenk, masse plass å jobbe på her. På veggen over benken (under anlegget) har jeg tenkt å lage småhyller og oppbevaring til småverktøy, maling, pensler osv:



Det som gjenstår er å skru fast hylleplatene og benkeplata, nå ligger de bare løst oppå knektene. I tillegg skal jeg skru opp panelovnen igjen, få opp en tastaturhylle under benkeplata og legge nytt gulv. Regner med å være helt i mål i løpet av morgendagen, slik at jeg kan fortsette med anlegget heretter.

Svein

H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 juli 2010 at 19:12
På tide med en liten oppdatering fra denne kanten...

Selve anlegget har stått på stedet hvil grunnet oppussing av diverse rom. Det ene pleier jo ofte dra med seg det andre, så det har rett og slett ikke vært tid eller overskudd. Og når vi først var igang med oppussing fant jeg ut at jeg burde ta boden også; det grønne blomstrete tapetet var ikke mye inspirerende, og det var alt for mye rot der inne til at det gikk an å jobbe med anlegget på en konstruktiv måte.

Det tar tid å pusse opp et lite rom som er fullt av saker, hvertfall når sakene ikke kan fjernes fra rommet mens man holder på!Dead Det ble til at jeg måtte ta en vegg om gangen, flytte unna rotet for å strippe gammel tapet, få opp ny, male og skru opp veggskinner til hyllene, og så flytte rotet tilbake for å frigjøre en annen vegg osv...

Nå er boden straks klar, jeg har bare igjen hjørnet bak døra og rundt sikringsskapet. Veggene har blitt svakt lyseblå, tenkte det kunne bli en fin og nøytral bakgrunn for anlegget frem til jeg evt får montert en backdrop på veggene. Taket skal males og nytt gulv skal legges, men det går greit å ta til slutt siden alt nå henger på veggene. PC-pulten skal også fjernes, jeg skal kjøpe en kjøkkenbenk på IKEA og lage arbeidsbenk langs det meste av øvre vegg (under anlegget), og en del av denne blir arbeidsplass med PC.

Denne uka begynte ferien, og alt lå til rette for å ta unna den siste biten av veggene. Trodde jeg... Å neida, nå ville madammen plutselig ha ny terrasse, og begynte å rive opp de gamle gulvbordene! Så mye for løftene om å ikke starte noen nye prosjekter før boden var ferdig..!Angry

Vel, idag har jeg kappet og kjørt vekk de gamle gulvbordene (og endel annen søppel) og kjøpt inn nye materialer til gulv og levegg, så da kan hun kose seg der ute i sola mens hun holder på. Jeg for min del skal gjøre ferdig boden...WinkTongue

Svein

H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 april 2010 at 21:19
Originally posted by DagfinRognstad DagfinRognstad wrote:

"Han fikk malinga gratis, men fy f... som førerhunden hans knurra..."      WinkWink


Hehe, det er nesten så man begynner å undre når man ser alle de ferdigblandede boksene som står oppstilt i butikken. Kom til å tenke på et TV-program nå; "America"s funniest home videos: What were they thinking..!"Shocked LOL

Svein

Big smile
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
DagfinRognstad View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 12 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 130
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote DagfinRognstad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 april 2010 at 20:40
Spennende å følge med på tråden din, jeg har et rom som ligger tynt an for noe lignende.
 
Og til malingen du fikk gratis; dette var hva ekspeditøren sa da du gikk ut døra: "Han fikk malinga gratis, men fy f... som førerhunden hans knurra..."      WinkWink
Dagfinn Rognstad
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.