MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Lite hylleanlegg i seksjoner - Weblogg Svein_A
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Lite hylleanlegg i seksjoner - Weblogg Svein_A

 Post Reply Post Reply Page  123 4>
Author
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Lite hylleanlegg i seksjoner - Weblogg Svein_A
    Posted: 02 november 2011 at 18:38
Originally posted by ses ses wrote:

Et sidespor kanskje, men Svein R, du har valgt brun og blå kabel. Tilfeldigvis, får jeg si, er det det de samme fargene vi har valgt i TMJK for dette. Selv har jeg alltid brukt kontrastene blått og rødt, men siden vi har en fargeblind så foretrakk han brunt i stedet. Meg bekjent finnes det ingen standard for fargevalg her slik som på Märklin (rødt og brunt), eller tar jeg feil?


Vet ikke om det er meg du henvender deg til her, men jeg drister meg til å svare likevel. Da jeg skulle begynne kablingen min vurderte jeg først å bruke Märklin sine fargestandarder, siden det var denne jeg var vant til fra tidligere. Nøyaktig hvorfor det ikke ble slik likevel husker jeg ikke nå, men jeg tror det hadde noe med at der ble det brukt ulike farger på bananpluggene i tillegg til fargen på selve ledningen. Og siden jeg ikke skulle bruke bananplugger fikk jeg det ikke helt likt likevel, og da kunne jeg like gjerne se meg om etter noe annet.

Jeg søkte endel rundt på nettet etter fargestandarder for DCC-kabling, men fant ikke noe konkret. Det eneste svaret som gjentok seg var "Lag din egen standard, og hold deg til den!" Så da gjorde jeg det, hentet litt her og litt der, og endte opp med det jeg har nå. Rød og grønn var naturlige farger for å indikere avvik eller rett frem gjennom sporvekslene, og gul/grønn er jo standard for jordingskabler, så da brukte jeg det til returledning på AC-kretsen. Og som Stein nevner bruker også 220V kabel blå, brun og gul/grønn (3-leder, som jeg har endel liggende av), så da var blå og brun naturlig å bruke til kjørestrømmen.

Lilla ledning til skinnekrysset var en ren tilfeldighet, siden dette var den eneste fargen jeg hadde igjen som ikke var brukt. I tillegg har jeg kjøpt inn noe hvit og svart, som jeg ikke helt har bestemt meg for hvordan jeg skal bruke ennå.

Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
helleland View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 31 mai 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 485
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote helleland Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 november 2011 at 13:43
Sitat fra deg Svein S, fra innlegg hos Vestlandsbana:  "Dra en vanlig 220-volt-kabel (2-leder) under hele anlegget som kommer rett fra strømforsyningen, og hekt sporet på ved jevne mellomrom på den..." Mener å vite at disse 2 ledninger i en 220 volt kabel har farge: blå/brun. Da er det vel greit at skinnestreng har disse fargene også?! Wink Mest vanlig å få tak i rull med blå og brun. Billigst også vil jeg tro...
Mvh

Stein Helleland

~ DIESEL ONLY, PLEASE ~
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 november 2011 at 13:26
Et sidespor kanskje, men Svein R, du har valgt brun og blå kabel. Tilfeldigvis, får jeg si, er det det de samme fargene vi har valgt i TMJK for dette. Selv har jeg alltid brukt kontrastene blått og rødt, men siden vi har en fargeblind så foretrakk han brunt i stedet. Meg bekjent finnes det ingen standard for fargevalg her slik som på Märklin (rødt og brunt), eller tar jeg feil?
Svein S
Back to Top
helleland View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 31 mai 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 485
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote helleland Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 november 2011 at 12:35
Takker for det Svein! Tror jeg fikk med meg hvordan dette funker nå... Tror nok ikke jeg skal ha vekselmotor, men kanskje det hadde vært intrerresant å ha likevel. Da blir det isolasker på de 2 innerste skinnene på veksel ja. Fikk beskjed om dette da jeg kjøpte veksler på messen her vest. Wink Vi går på med godt mot, så får vi se om sikringene holder til slutt!

Må ha meg innkjøp av loddebolt og ledninger+++. Blir blå/brun her også da jeg fått tips om det før.
Dette forumet funker som det skal, når vi nybegynnere er i farta! LOL

Ha en fin onsdag, Svein! Hilse madammen.

Stein


Edited by helleland - 02 november 2011 at 12:36
Mvh

Stein Helleland

~ DIESEL ONLY, PLEASE ~
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 november 2011 at 12:21
Heisann SteinSmile
 
Som du ser bruker jeg Peco Electrofrog sporveksler med original Peco motor og tilbehørsbryter. Dersom du skal bruke Tortoise eller noe annet vil jo tilkoblingene se litt anderledes ut, men på Electrofrogveksler må du uansett bruke isolerlasker ved de to skinneendene ut fra skinnekrysset / hjertestykket (ut fra den lilla ledningen til høyre på bildet).
 
Siden jeg bruker bryteren til å styre polariteten til skinnekrysset må dette isoleres fra resten av vekselen, det har jeg gjort ved å fjerne de to forbindelsene på undersiden av vekselen (omtrent midt på bildet, rett til høyre for den blå og den brune ledningen. Den lilla ledningen blir da koblet mellom skinnekrysset og bryteren (til venstre på bildet), slik at krysset blir matet enten via blå eller brun kjørestrømledning avhengig av stillingen på bryteren. Jeg har konsekvent brukt blå og brun til kjørestrøm på anlegget, viktig at disse ikke byttes om på noe sted da jeg kun har fargene å gå etter når jeg kobler de sammen på undersiden.
 
De andre ledningene til venstre på bildet er grønn og rød til vekselmotoren (hhv rett frem og avvik), og gul/grønn som felles retur. Tilbehør som vekselmotorer, lys o.l. blir matet fra en eldre Märklintrafo jeg hadde liggende, og er m.a.o en egen krets helt atskilt fra DCC-kablingen.
 
Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
helleland View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 31 mai 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 485
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote helleland Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 november 2011 at 11:45
Hei Svein. Når du lodder på denne måten, slipper du da å ha isolasjonslask? Og hva med den tråden til høyre i bidet? Ser jeg har sånne på vekselene mine her... Må innrømme at elektriker vil jeg aldri bli! Embarrassed


Mvh

Stein Helleland

~ DIESEL ONLY, PLEASE ~
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mai 2011 at 20:12
Lykke til me nytt hus og nytt anlegg... (i planlegging)
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mai 2011 at 17:11
Dette blir vel min siste oppdatering i denne tråden. Nå er huskjøpet i havn, omsider (!), og jeg har så smått begynt planleggingen av et nytt og større anlegg i nye lokaler. Da syns jeg liksom ikke trådtittelen her vil stemme så bra lenger, så om litt blir det vel en ny blogg og en litt annen tittel tenker jeg.

Takk til alle som har tittet innom!Smile

Svein

H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 mars 2011 at 19:53
En kamerat tok den med fra USA, han er over hvert år sammen med kone og barn for å besøke familien hennes. Har du prøvd å bestille direkte fra f.eks Walthers?

Svein

H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 mars 2011 at 19:14
Hvor bestillte du den pickupen? jeg har forsøkt stavanger lok og vognfabrikk uten hell i over ett år nå.
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 mars 2011 at 18:18
Nå er det vel på tide å få liv i denne tråden igjen. Med planer om huskjøp og flytting ble det meste satt på vent en periode, men nå ser det ut til at det kan bli litt mer aktivitet framover.

Madammen har et nytt prosjekt gående, en A-Ford 1928 pickup denne gangen:





Selv har jeg planer om å få limt ned de siste løse skinnebitene og få ferdig kablingen på undersiden av seksjonene, deretter må jeg vel prøve meg på litt landskapsbygging.

Svein

H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 januar 2011 at 19:40
Temkte på et sagbruk eller et treffelings område der de laster opp tømmer på N2 vogner feks da det var enklere å legge spor dit enn å lage veiWink
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 januar 2011 at 18:49
Hva slags tømmerindustri ser du for deg? Jeg har et spor for tømmeromlasting da, men industripreget vil jeg ha meg frabedt utpå landsbygda på 30-40-tallet...Wink

Svein

H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 januar 2011 at 17:57
Ja jeg tenkte på de andre moduleneSmile
Jeg liker ideen din med å forlenge stasjonen. kansje du kan lage et sidespor som strekker seg et stykke og går til en tømmer industri også? tror det kunne vert litt tøftApprove

Men stå på! jeg gleder meg til neste oppdatering!
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 januar 2011 at 16:01
Litt usikker på hva du mener med "de andre modulene" Stian, stasjonen min består av 3 seksjoner og er det eneste jeg har bygget så langt. Tenker du kanskje på resten av sporplanen min rundt rommet? Den vil jeg da gå bort fra, siden målene ikke lenger er aktuelle. Jeg vurderer imidlertid å legge inn en ekstra seksjon mellom to av disse for å forlenge stasjonsområdet og sporene litt.

I tillegg har jeg lyst til å lage en kort seksjon til venstre for svingskiva slik at jeg får plass til en ringlokstall der, og samtidig øke kurveradien på svingskiveseksjonen til 750 mm.Den kurven der må jeg uansett jobbe litt mer med, siden to av lokene mine har litt problemer akkurat der.

Svein

H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 januar 2011 at 12:48
Hva med å da bruke stasjonen som den er. men å la det gå litt tid før det går inn i en kurve? så kan du bruke de andre modulene på et senere tidspunkt på banen?Smile
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 januar 2011 at 08:54
Ikke stort som skjer med anlegget for tia. Vi har akkurat startet prosessen med å selge leiligheten og kjøpe større hus, så tankene er naturlig nok andre steder. Men anlegget er ikke helt glemt da, jeg har lagt inn reservasjon på den største boden til hobbyrom, og jobber med å tenke ut hvordan jeg kan bruke om igjen seksjonene mine i et areal som er nesten tre ganger så stort...Wink

Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2011 at 17:50
Takk for de positive tilbakemeldingene, det satte hun stor pris på!Smile

Svein

H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 januar 2011 at 20:20
Nydelig arbeid med den bilen, spesiellt når man vet hvor nådeløse slike nærbilder kan være.
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 januar 2011 at 19:40
Jeg syns også bilen ble knallbra. De manglende skiltene er min feil, det skal liksom være min oppgave men jeg har ikke fått ræva i gir...Embarrassed

H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 januar 2011 at 19:26
Strålende!!! Savner bare registeringsnr. på bilen! Nå har hun virkelig fått det til! Artig med de hvite dekksidene. Ikke så ofte man får se det på modellbiler.
Modellhilsen

Claes
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 januar 2011 at 19:18
Et par bilder av den ferdige bilen i mer passende omgivelser:





Svein

H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 januar 2011 at 20:57
Takk for detSmile. Jeg har vært veldig heldig da, både Di2 og 24b fikk jeg tak i brukt lenge etter at de var utsolgt.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 januar 2011 at 18:20
Misunner deg den flotte lokparken! blir flott dette!
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 januar 2011 at 17:44
Kommer heretter til å legge ut oppdateringer og bilder bakerst i tråden, det blir så voldsomt mange bilder å laste inn på en gang hvis alt skal ligge på første sia.

Her er noen bilder fra anlegget slik ståa er nå:

Venstre seksjon, buttsporet nærmest kamera er bare lagt midlertidig:


Midtre seksjon, med lokene mine (unntatt det ene som fortsatt mangler dekoder) parkert etter prøvekjøring:


Høyre seksjon, de to buttsporene er bare lagt midlertidig:


Under sporet ut til svingskiva har jeg brukt 1mm finer som er lagt i flere lag gradvis for å bygge opp rampa. Svingskiva mangler fortsatt mange løse detaljer som ennå ikke er montert:


Kurven som leder videre fra anlegget og ut til staging. Den ekstra lange enden skal festes til neste seksjon før jeg kapper skinnen, for å unngå knekk i skjøten der. Her har jeg brukt småbiter av 1mm finer og lagt under den ytre skinna for å få litt overhøyde. Dette er kurven som 26c kortslutter på, så jeg må jobbe litt mer for å finne og fjerne årsaken til dette:


Her ses høyre halvdel av anlegget:


Og her er venstre halvdel:


Jeg ser nå at tenderen på 26c har sporet av, det la jeg ikke merke til da jeg tok bildene... Embarrassed

Videre så er neste Jordan-modell nesten klar til montering (rettere sagt; den blir montert nå, disse bildene er fra i går). Denne gangen har hun brukt 5 lag med klarlakk, i tillegg til et uvisst antall lag med grønt og svart siden hun pusset ned flatene flere ganger:






Svein

H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 januar 2011 at 08:16

På søndag fyrte jeg opp anlegget for første gang, og hadde en relativt sett meget vellykket testkjøring. Alle koblinger funka som de skulle, og ingen av lokene mine sporet av!Smile Det eneste problemet var at 26c-loket mitt kortsluttet på et bestemt punkt i den krappeste kurven, så der må jeg sjekke litt nærmere hva som kan være galt.

I går ble det ikke gjort stort. Jeg fikk ikke testet svingskiva på søndag, så jeg puslet litt med den. Fant ut at jeg hadde koblet polariteten feil, så bare jeg fikk byttet om på de to ledningene til broskinnene gikk det bra. Fikk også programmert inn to stopp og fjernet de fabrikkprogrammerte stoppene uten problemer, samt omprogrammert alle lokene mine slik at adressene tilsvarer loknumrene. 31b-loket fra Brimalm ligger dessverre fortsatt i esken sin da, har ikke somlet meg til å skaffe dekoder til den ennå...Cry 
 
I kveld skal se se om jeg får rengjort skinner og hjul, slik at lokene går litt penere. Skal også se om jeg får tatt noen bilder og lagt ut.
 
Svein
 


Edited by Svein_A - 04 januar 2011 at 08:21
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 januar 2011 at 14:04
Svein A: den og din weblogg deler førsteplassen på mine favoritt webloggerWink
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 januar 2011 at 12:22
Originally posted by Svein_A Svein_A wrote:

Jeg må på vegne av min samboer få takke for de fine ordene Claes, det er hun som står for all bilbyggingen herSmile.

Vi har tenkt tanken om å montere karosseriet før maling, men blir det ikke veldig kronglete å få limt på plass vinduene etterpå? Hun har vel tenkt å ta et par strøk før hun limer på vinduer og setter sammen karosseriet, så går hun over hele greia igjen etterpå. Bilen blir olivengrønn med svart tak og svarte skjermer, det er bare grunningen som ser sølvaktiv ut. Hun fant endel bilder på nettet som vi tar utgangspunkt i når det gjelder fargene.

Svein

Jeg hadde skjært til vinduene før jeg limte sammen karosseriet. Etter lakkering hadde jeg montert inn vinduene med pinsett å Cristal Clear, evt. hvitlim. Ikke bruk superlim! Når den tørker damper den og kan gi melkehvite merker på gjennomsiktig plast.

Modellhilsen

Claes
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 januar 2011 at 11:08
Jon Einars arbeid er nok i en helt annen klasse enn mitt, Stian, men artig at du setter pris på det jeg gjør da hvertfallSmile

Svein

H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 desember 2010 at 21:50
Dette er en av mine favoritt weblogger!Thumbs UpClap Tror denne deler plass med Jevistad sin! utrolig gøy å lese her. og jeg gleder meg som nevnt tidligere til å se når det kommer landskap på! Big smile
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 4>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,094 seconds.