MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Handler hos CM (Collector Model)
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Handler hos CM (Collector Model)

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Handler hos CM (Collector Model)
    Posted: 21 januar 2010 at 12:58
Hei,
 
Er det noen her som fortsatt handler/er medlem hos Collector Model (Bjørn Bratz) ?  Jeg synes det er tynt med mj-relatert stoff hos ham nå, så jeg har meldt meg ut. Synes også han tar mye i honorar for å selge ting på auksjonen sin  (20%).
 
MJ-Hilsen Tom Lynga
Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 januar 2010 at 15:44
Originally posted by TomL TomL wrote:

Hei,
 
Er det noen her som fortsatt handler/er medlem hos Collector Model (Bjørn Bratz) ?  Jeg synes det er tynt med mj-relatert stoff hos ham nå, så jeg har meldt meg ut. Synes også han tar mye i honorar for å selge ting på auksjonen sin  (20%).
 
MJ-Hilsen Tom Lynga
 
 
Det kan se ut som om han begynt nedtrappingen mot pensjonist-tilværelsen. Jeg vurderte innmeldelse i år, og tok derfor en titt i flere av medlemsbladene som ligger på nettsiden. Alt som stod var reklame for medlemskapet, reklame for den såkalte Modellfortegnelsen og oppdatering om DI 3-prosjektet hans (oppgradering av Märklins Nohaber). M.a.o. ingen nye modeller var omtalt. Jeg fant ingen grunn til å bli medlem igjen, da det ikke var noen ting som ble tilbydt. Spørsmålet er vel heller hvorfor det fortsatt er medlemskap der, når det kun gjenstår ferdigstilling og utlevering av kundenes egen modeller.
 
Men for all del: Bratz har en historikk det står respekt av! Clap
 
 
Og en gang må det jo ta slutt ...
 
Min mj-pusher er VMJI.NO
Back to Top
Øyvind Erik View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 mai 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 248
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Øyvind Erik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 januar 2010 at 23:29
Jeg har bestilt et par av de modellene han har annonsert, og også kjøpt på auksjonene hans. Spesielt hans egne modeller, altså CM-modeller, synes jeg man får til en bedre pris enn hvis man kjøper de samme modellene fx på QXL. Han har god service også. Så jeg er medlem og tenker å opprettholde medlemsskapet.

Edited by Øyvind Erik - 21 januar 2010 at 23:40
Øyvind Erik

Planlegger H0 - AC, men med en liten DC-bane i tillegg. NSB diesel/damp. Driftsår 1960 og 2000.
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 januar 2010 at 13:30
Prisene han oppnår på auksjonene er svært varierende. Jeg har opplevd å få tilsvarende modeller til under det halve på qxl eller private annonser her på Forumet eller MJ-Børsen. Det har til tider vært kunstig høye priser på auksjonene. Men det kommer vel av at auksjonsdeltakerne har litt for mye penger på mj-budjsettet Wink
 
Jeg har kjøpt flere modeller gjennom mange år, og for all del, de har høy kvalitet, og som du sier, god service. Kan være noe "kort" når du spør om fremtiden, og hva han holder på med.
 
Jeg er veldig enig i hva J-I Hansen skriver Smile.
 
Har en følelse av at han har gått lei, og skyver uferdige prosjeter foran seg, år etter år etter år. Di3 med Märklin-kåpe, og gammel Roco "Gammeltysker"  BR 57 er vel gode eksempler på det.
 
Men Bjørn har laget mange flotte modeller gjennom mange år, det skal han ha Clap. Men kan ikke leve videre på det.
 
Flere her som tenker som oss ??
 
MJ-Hilsen Tom Lynga
Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
Mikael Järn View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 23 januar 2010
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mikael Järn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2010 at 11:21
Originally posted by TomL TomL wrote:

Hei,
 
Er det noen her som fortsatt handler/er medlem hos Collector Model (Bjørn Bratz) ?  Jeg synes det er tynt med mj-relatert stoff hos ham nå, så jeg har meldt meg ut. Synes også han tar mye i honorar for å selge ting på auksjonen sin  (20%).
 
MJ-Hilsen Tom Lynga
Bratz har gjort en kjempeinnsats for norsk modelljernbane. Akkurat som Finn Moe.Men skjønner godt at Bratz fader ut etter hvert. 25-30 år med lakk og lim i bøtter og spann er jo ikke akkurat helsekost heller.Det merker vi kjapt om en "glemmer" å bruke maske over tid i lakkrommet.Så her er det bare å si: Hvil Dig Bratz,thi det har De fortjent!!
Back to Top
Arne Lie View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 09 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Arne Lie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2010 at 14:51
Hei
Ja det kan spekuleres om litt av hvert. Bratz har da selv informert om fremtidsplanene sine og medlemmer har mottatt slik info. Det innebærer såvidt jeg husker nettopp det som observeres. Selv har jeg nytte og glede av medlemskapet og forblir medlem. Å stå i denne type virksomhet og få et levebrød ut av det bør det stå MYE respekt av slik flere av dere påpeker.Clap
 
mvh
Arne L
Arne L

HO,DCC-NCE,Norsk og Svensk,tog, og sporveier,ep.3-5.Mj-hobby i 60år. Redaksjonsmedlem mj-bladet.
Back to Top
Mikael Järn View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 23 januar 2010
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mikael Järn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2010 at 15:35
Originally posted by Arne Lie Arne Lie wrote:

Hei
Ja det kan spekuleres om litt av hvert. Bratz har da selv informert om fremtidsplanene sine og medlemmer har mottatt slik info. Det innebærer såvidt jeg husker nettopp det som observeres. Selv har jeg nytte og glede av medlemskapet og forblir medlem. Å stå i denne type virksomhet og få et levebrød ut av det bør det stå MYE respekt av slik flere av dere påpeker.Clap
 
mvh
Arne L
 
Det virkelig fine med hobbyen vår er at det i sannhet er noe for enhver smak. Og ambisjonsnivå. Gleden kan være den samme enten du nettopp har kjøpt et Piko startsett eller du har lommebok til det og sikler etter Superline-modeller. Enten du bygger selv, eller kjøper alt ferdig.Enten du sitter hjemme for deg selv eller er en sosial klubbperson. Kanskje liker du landskapsbygging? Kanskje liker du dataelektronikken i digitalmiljøet. Noen liker best andre lands togmodeller. Atter andre liker å kjøre norsk. Noen samler modeller i vitrineskap og har kanskje et bibliotek av bøker for å stupe ned i nostalgien. Flere kombinerer interessen med 1:1 i NJK. Noen har spesielle banestrekninger som spesiale.
 
Lenge har flertallet av hobbyistene sverget til det eldre materiellet. Nå stormer det frem ungdommer som har sitt referansegrunnlag forankret i det gamlingene kaller "skinnehermetikken", men som de unge har sitt eneste virkelige forhold til. Er det ikke flott?
 
Etterhvert som "Jurassic park"-generasjonen svinner hen vil nødvendigvis også interessen avta for den typen gammelmateriell som Bjørn Bratz så eminent har vært med på å frembringe for oss. At han da trapper ned er jo helt naturlig. Når man vipper over i siste tredjedel av livsfasen ser man dårligere og fingrene lystrer ikke alltid like godt lenger. Nå er slett ikke dette noen nekrolog over Collector ModellSmile,
auksjonene fortsetter jo , men kanskje det er noen av dere yngre som leser dette som kunne tenke dere å ta over stafettpinnen? Starte i det små - javisst - men nå er det uvegerlig snart neste generasjon som MÅ ta over utviklingen av modellproduksjon. CAD 87 har satt igang.Skala Design likeså. Kanskje noen også vil lage modeller av dagens togmateriell. Har du lyst samt en porsjon talent er ingenting umulig å utvikle. Kanskje kan også du engang lyse på MJ-himmelen sammen med Bratz,Lillehagen,Moe,Riddervold og de mange andre gründerne.
Back to Top
Arne Lie View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 09 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Arne Lie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2010 at 20:07
Smile Dette synes jeg var en klok og positiv oppsummering de fleste av oss sikkert kan dele.
 
mvh
Arne L
(fra steinalderen Wink )
Arne L

HO,DCC-NCE,Norsk og Svensk,tog, og sporveier,ep.3-5.Mj-hobby i 60år. Redaksjonsmedlem mj-bladet.
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2010 at 20:38
Meget enig i det!Clap
 
(Fra en som er delvis fra steinalderen.... (på vei))
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2010 at 21:44

Poenget mitt er at jeg ikke vil betale 395,- for å lese om alle modellene som tidligere er laget, og hvor flotte de er. Han er ganske god på å skryte av egne produkter. De er fine, ja ikke tvil om det. Men som kunde/medlem vil jeg HA noe for pengene jeg investerer i et medlemskap. Når ting aldri blir ferdig, hyllene er tomme, togbua hans er fylt med ubrukelig (for oss gutta) damenips som hører hjemme på loppemarked, ja så har han ikke mer å tilby meg i alle fall. Auksjonene har vært tynne de også. Mye gammel Lima, og gamle Märklinkataloger interesserer ikke meg.

Men all ære for mange flotte modeller som ER blitt laget gjennom årene Clap.

 
MJ-hilsen Tom Lynga
Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
Arne Lie View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 09 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Arne Lie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2010 at 22:20
Hei Tom
Tror vi catchet poenget ditt greit. Vi vurderer ting forskjellig, er på jakt etter forskjellige saker og gjør våre egne valg. Helt ok.
mvh
Arne L
Arne L

HO,DCC-NCE,Norsk og Svensk,tog, og sporveier,ep.3-5.Mj-hobby i 60år. Redaksjonsmedlem mj-bladet.
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2010 at 11:36
Originally posted by Mikael Järn Mikael Järn wrote:

... Kanskje kan også du engang lyse på MJ-himmelen sammen med Bratz,Lillehagen,Moe,Riddervold og de mange andre gründerne.


De andre vet jeg om, men hvem er Riddevold i denne sammenhengen?
Svein S
Back to Top
Mikael Järn View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 23 januar 2010
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mikael Järn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2010 at 11:50
Originally posted by ses ses wrote:

Originally posted by Mikael Järn Mikael Järn wrote:

... Kanskje kan også du engang lyse på MJ-himmelen sammen med Bratz,Lillehagen,Moe,Riddervold og de mange andre gründerne.


De andre vet jeg om, men hvem er Riddevold i denne sammenhengen?
Det  er mannen som produserte mange lok og vogner fra Urskog-Hølandsbanen. Altså den eneste i Norge som etter min vitende laget smalspor-modelljernbane med norske forbilder for salg. De øvrige nevnte er utviklere og modellprodusenter av normalspor-modeller. Ellers kan det selvsagt nevnes mange flere. Augbo,Snøthun,SandoWink...  Og når jeg går over på byggesett  har jeg sikkert glemt flere.
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2010 at 12:25
Takk for tilliten, men jeg kan ikke huske selv å ha drevet med modellutvikling - ikke direkte i hvert fall. 
Svein S
Back to Top
Mikael Järn View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 23 januar 2010
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mikael Järn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2010 at 12:52
Originally posted by ses ses wrote:

Takk for tilliten, men jeg kan ikke huske selv å ha drevet med modellutvikling - ikke direkte i hvert fall. 
Syntes bare det var hyggelig å utvide MJ-himmelen med en prestLOL. Og så har du jo holdt på så lenge, samt tilført omgivelsene incitamenter som "grunnboken om MJ" på norsk, brobygging (på mange måter), organisasjonsarbeid og gründing og videreutvikling av hobbyens webverden,forskning m.m. Og det er vel ikke uten grunn du er blitt æresmedlem i NJK. Poenget mitt er ikke smisk, men at det er noen som må dra lasset. Og etter som selv ikke slike som deg har evig mj-liv (harper og mj er to forskjellige ting),er det fint at yngre krefter også satser for kontinuitetens skyld.For alle er vel ikke så bortskjemte og passiviserte mellom indrefileten og sjokoladepuddingen at de tror ting blir til av seg selv. Nei,istedet for å klage over at gamle slitere fader ut er det etter mitt skjønn bedre å kanalisere energien mot innovering av fremtiden. Imorgen er straks idag.
Back to Top
Ibn Torsdab View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 09 januar 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 32
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ibn Torsdab Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2010 at 22:59
Jeg har meldt meg inn som medlem i CM fra 2010. Diskusjonen overfor kan kanskje tyde på at dette ikke vil bli min beste investering... Smile Men, et spørsmål: Er det noe særlig av CMs modeller til salgs på bruktmarkedet generelt? Jeg kan ikke si at det er ofte jeg ser noe særlig annonser for dette. Er det noe håp om at jeg får tak i noe via CMs auksjoner?
Back to Top
Mikael Järn View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 23 januar 2010
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mikael Järn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2010 at 23:32
Originally posted by Ibn Torsdab Ibn Torsdab wrote:

Jeg har meldt meg inn som medlem i CM fra 2010. Diskusjonen overfor kan kanskje tyde på at dette ikke vil bli min beste investering... Smile Men, et spørsmål: Er det noe særlig av CMs modeller til salgs på bruktmarkedet generelt? Jeg kan ikke si at det er ofte jeg ser noe særlig annonser for dette. Er det noe håp om at jeg får tak i noe via CMs auksjoner?
 
Disse modellene får du lettest tilgang til på CMs egne auksjoner. Og da har du gjort det rette,for der må du være medlem for å by. Ellers er de ikke ofte å få tak i. De færreste har lyst til å kvitte seg med det beste av det beste.Men det hender noen gir seg med hobbyen vet du. Som regel av naturlige årsaker. Så det gjelder å holde øyne og ører oppe rundt om i klubbmiljøene og i MJ-butikkene.
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 januar 2010 at 06:15
Originally posted by Mikael Järn Mikael Järn wrote:

Originally posted by Ibn Torsdab Ibn Torsdab wrote:

Jeg har meldt meg inn som medlem i CM fra 2010. Diskusjonen overfor kan kanskje tyde på at dette ikke vil bli min beste investering... Smile Men, et spørsmål: Er det noe særlig av CMs modeller til salgs på bruktmarkedet generelt? Jeg kan ikke si at det er ofte jeg ser noe særlig annonser for dette. Er det noe håp om at jeg får tak i noe via CMs auksjoner?
 
Disse modellene får du lettest tilgang til på CMs egne auksjoner. Og da har du gjort det rette,for der må du være medlem for å by. Ellers er de ikke ofte å få tak i. De færreste har lyst til å kvitte seg med det beste av det beste.Men det hender noen gir seg med hobbyen vet du. Som regel av naturlige årsaker. Så det gjelder å holde øyne og ører oppe rundt om i klubbmiljøene og i MJ-butikkene.
NJA......
Hadde selv en CM Cmdeo 10 som jeg solgte. Hadde satt i ESU dekoder. Da ville han ikke ha den i sin auksjon. Den var ikke "orginal".
Solgte den på QXL og fikk ganske mye for den.
Er rart at han ikke vil ta imot selv om det bare er satt i en lyddekoder  i denShocked
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2010 at 15:22
Hei igjen,
 
Før var det nok lettere å få tak i mye flott mj hos CM, på auksjonene. Der var teakvogner fra hans egen produksjon, superline modeller og mye annet av høy kvalitet. Siste 2 år har det vært langt mellom godbitene, mye gammel Lima, B-varer, gamle kataloger, bøker, mye svensk. Men for all del, bare hyggelig om det dukker opp noe av interesse for de som har meldt seg inn.
 
MJ-Hilsen Tom Lynga
 
Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
Øyvind Erik View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 mai 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 248
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Øyvind Erik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2010 at 22:14
Du prøvde nå også å selge den Cmdeo 10-eren her før den endte på QXL da, Ørjan! Big smile
 
Det er godt mulig det var mer "godbiter" på CM-auksjonene tidligere, og det HAR vært mye bøker i det siste. Men jeg har kjøpt ganske mange CM-modeller det året jeg har vært medlem; både teakvogner, mange godsvogner og andre passasjervogner. Og jeg har regelmessig registrert superline-lokomotiver. Så jeg har fornyet mitt abonnement for nok et år, og tenker å fortsette å by.
Øyvind Erik

Planlegger H0 - AC, men med en liten DC-bane i tillegg. NSB diesel/damp. Driftsår 1960 og 2000.
Back to Top
Mikael Järn View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 23 januar 2010
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mikael Järn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 februar 2010 at 12:54
Originally posted by TomL TomL wrote:

Hei igjen,
Før var det nok lettere å få tak i mye flott mj hos CM, på auksjonene. Der var teakvogner fra hans egen produksjon, superline modeller og mye annet av høy kvalitet. Siste 2 år har det vært langt mellom godbitene, mye gammel Lima, B-varer, gamle kataloger, bøker, mye svensk. Men for all del, bare hyggelig om det dukker opp noe av interesse for de som har meldt seg inn.
MJ-Hilsen Tom Lynga
Men nå er Bratz i gang igjen  med auksjonene. Er du like misfornøyd denne gangen også Tom?
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 februar 2010 at 14:46
Hei,
 
Nei, ikke like, men det holder ikke den høye standarden som det var før. Før gikk slike objekter under begrepet "FUS". Nå har han valgt å ta med det jeg kaller "rusk og rask" på auksjonen.
 
MJ-Hilsen Tom Lynga
Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
TXP Skåra View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 19 juni 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TXP Skåra Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 februar 2010 at 00:23
Det er ikke bare din samling som begynner å bli komplett da, Tom? Jeg handler heller ikke like mye som før på auksjonene, men det er fodi det blir stadig lengre mellom objekter jeg ikke har ... og da er bokobjektene gode å ha! Smile
Åsmund.
Skåralinjen og FFK. Med bluesmusikk til.
Back to Top
Mikael Järn View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 23 januar 2010
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mikael Järn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 februar 2010 at 19:30
Interessant å se den kjempereponsen CM-auksjonen har denne gang. (All reklame god reklame?)
Back to Top
Øyvind Erik View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 mai 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 248
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Øyvind Erik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2010 at 01:00
Vet ikke om det er noen flere som byr denne uken enn på en vanlig uke ifjor. Det er noen veldig bra objekter på ukens auksjon som allerede har kommet høyt opp i pris. Det er vel 9 eller 10 bydere, og det er omtrent det det har vært før også. Siste uke var det færre, men da var det heller ikke så mye interessant. Jeg bød i hvert fall ikke på noe da.
Øyvind Erik

Planlegger H0 - AC, men med en liten DC-bane i tillegg. NSB diesel/damp. Driftsår 1960 og 2000.
Back to Top
Mikael Järn View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 23 januar 2010
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mikael Järn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 februar 2010 at 19:41
Originally posted by Øyvind Erik Øyvind Erik wrote:

Vet ikke om det er noen flere som byr denne uken enn på en vanlig uke ifjor. Det er noen veldig bra objekter på ukens auksjon som allerede har kommet høyt opp i pris. Det er vel 9 eller 10 bydere, og det er omtrent det det har vært før også. Siste uke var det færre, men da var det heller ikke så mye interessant. Jeg bød i hvert fall ikke på noe da.
 
Synes det må være i overkant bra å få 83 bud fra 12 bydere på 7 utbud. Til alt overmål ble det hele solgt for i gjennomsnitt 77 % over utgangsbudet. (Særlig når vi vet at Bratz" utgangspriser ikke er lave i utgangspunktet.) Bare brosjyren gikk even. To av objektene ga 150 prosents økning i forhold til utbudet.. Tror jeg måtte ha karakterisert meg selv som temmelig olm anti-Bratz om jeg hadde blitt sur på dette resultatet.LOL
Back to Top
Arne Lie View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 09 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Arne Lie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 februar 2010 at 19:51
Jada...
Det blir flere gode auksjoner utover Smile Jeg har gitt mitt bidrag ved å legge inn flere meeeget bra saker til auksjon. (Neida ikke Superline) Dette er jo en helt konkret måte å heve nivået på auksjonene da om man ikke er fornøyd Embarrassed
Arne L

HO,DCC-NCE,Norsk og Svensk,tog, og sporveier,ep.3-5.Mj-hobby i 60år. Redaksjonsmedlem mj-bladet.
Back to Top
Øyvind Erik View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 mai 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 248
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Øyvind Erik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 februar 2010 at 21:46
Originally posted by Mikael Järn Mikael Järn wrote:

Originally posted by Øyvind Erik Øyvind Erik wrote:

Vet ikke om det er noen flere som byr denne uken enn på en vanlig uke ifjor. Det er noen veldig bra objekter på ukens auksjon som allerede har kommet høyt opp i pris. Det er vel 9 eller 10 bydere, og det er omtrent det det har vært før også. Siste uke var det færre, men da var det heller ikke så mye interessant. Jeg bød i hvert fall ikke på noe da.
 
Synes det må være i overkant bra å få 83 bud fra 12 bydere på 7 utbud. Til alt overmål ble det hele solgt for i gjennomsnitt 77 % over utgangsbudet. (Særlig når vi vet at Bratz" utgangspriser ikke er lave i utgangspunktet.) Bare brosjyren gikk even. To av objektene ga 150 prosents økning i forhold til utbudet.. Tror jeg måtte ha karakterisert meg selv som temmelig olm anti-Bratz om jeg hadde blitt sur på dette resultatet.LOL
Sant nok! Det dukket opp flere bydere etter at jeg skrev min kommentar, og "kampen" om objektene var også hetere med spennende budrunde!
Øyvind Erik

Planlegger H0 - AC, men med en liten DC-bane i tillegg. NSB diesel/damp. Driftsår 1960 og 2000.
Back to Top
Ibn Torsdab View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 09 januar 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 32
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ibn Torsdab Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 februar 2010 at 22:01
Vel, fra kjøpersiden skal vel kanskje ikke jeg være bare fornøyd med antallet bydere, men egentlig blir jeg vel bare straffet for ikke å ha bestilt da modellene ble laget. Og, på den annen side, hvis gode priser også tilsier bedre utvalg av bra gjenstander er vel det positivt. Som jeg har forstått av posten ovenfor, samt av å følge med på auksjoner på nettet, er det ikke mye CM-modeller til salgs. Gleder meg i hvertfall til å se de omtalte meeeeeeget bra gjenstandene ved senere runder.
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 februar 2010 at 11:51
Hyggelig at jeg har skapt litt blest rundt auksjonen til Bjørn Wink. All reklame, god reklame. Skjønner at veien til rikdom er å lodde melkevogner fra Steinar Snøtun, og selge dem hos Bjørn...
3800,- + 5% er mildt sagt drøyt for ei messingvogn !
 
MJ-Hilsen Tom Lynga
Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.