Handler hos CM (Collector Model)
Printed From: MJF Forum
Category: Modelljernbane i alminnelighet
Forum Name: Andre tema
Forum Description: Her kan du poste og lese innlegg som ikke passer inn i de andre kategorier. Også uhøytidelige ytringer passer fint her
URL: http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=5107
Printed Date: 23 november 2024 at 20:11 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Topic: Handler hos CM (Collector Model)
Posted By: TomL
Subject: Handler hos CM (Collector Model)
Date Posted: 21 januar 2010 at 12:58
Hei,
Er det noen her som fortsatt handler/er medlem hos Collector Model (Bjørn Bratz) ? Jeg synes det er tynt med mj-relatert stoff hos ham nå, så jeg har meldt meg ut. Synes også han tar mye i honorar for å selge ting på auksjonen sin (20%).
MJ-Hilsen Tom Lynga
------------- Det enkle er ofte det beste...
|
Replies:
Posted By: J-I Hansen
Date Posted: 21 januar 2010 at 15:44
TomL wrote:
Hei,
Er det noen her som fortsatt handler/er medlem hos Collector Model (Bjørn Bratz) ? Jeg synes det er tynt med mj-relatert stoff hos ham nå, så jeg har meldt meg ut. Synes også han tar mye i honorar for å selge ting på auksjonen sin (20%).
MJ-Hilsen Tom Lynga |
Det kan se ut som om han begynt nedtrappingen mot pensjonist-tilværelsen. Jeg vurderte innmeldelse i år, og tok derfor en titt i flere av medlemsbladene som ligger på nettsiden. Alt som stod var reklame for medlemskapet, reklame for den såkalte Modellfortegnelsen og oppdatering om DI 3-prosjektet hans (oppgradering av Märklins Nohaber). M.a.o. ingen nye modeller var omtalt. Jeg fant ingen grunn til å bli medlem igjen, da det ikke var noen ting som ble tilbydt. Spørsmålet er vel heller hvorfor det fortsatt er medlemskap der, når det kun gjenstår ferdigstilling og utlevering av kundenes egen modeller.
Men for all del: Bratz har en historikk det står respekt av!
Og en gang må det jo ta slutt ...
------------- Min mj-pusher er VMJI.NO
|
Posted By: Øyvind Erik
Date Posted: 21 januar 2010 at 23:29
Jeg har bestilt et par av de modellene han har annonsert, og også kjøpt på auksjonene hans. Spesielt hans egne modeller, altså CM-modeller, synes jeg man får til en bedre pris enn hvis man kjøper de samme modellene fx på QXL. Han har god service også. Så jeg er medlem og tenker å opprettholde medlemsskapet.
------------- Øyvind Erik
Planlegger H0 - AC, men med en liten DC-bane i tillegg. NSB diesel/damp. Driftsår 1960 og 2000.
|
Posted By: TomL
Date Posted: 22 januar 2010 at 13:30
Prisene han oppnår på auksjonene er svært varierende. Jeg har opplevd å få tilsvarende modeller til under det halve på qxl eller private annonser her på Forumet eller MJ-Børsen. Det har til tider vært kunstig høye priser på auksjonene. Men det kommer vel av at auksjonsdeltakerne har litt for mye penger på mj-budjsettet
Jeg har kjøpt flere modeller gjennom mange år, og for all del, de har høy kvalitet, og som du sier, god service. Kan være noe "kort" når du spør om fremtiden, og hva han holder på med.
Jeg er veldig enig i hva J-I Hansen skriver .
Har en følelse av at han har gått lei, og skyver uferdige prosjeter foran seg, år etter år etter år. Di3 med Märklin-kåpe, og gammel Roco "Gammeltysker" BR 57 er vel gode eksempler på det.
Men Bjørn har laget mange flotte modeller gjennom mange år, det skal han ha . Men kan ikke leve videre på det.
Flere her som tenker som oss ??
MJ-Hilsen Tom Lynga
------------- Det enkle er ofte det beste...
|
Posted By: Mikael Järn
Date Posted: 23 januar 2010 at 11:21
TomL wrote:
Hei,
Er det noen her som fortsatt handler/er medlem hos Collector Model (Bjørn Bratz) ? Jeg synes det er tynt med mj-relatert stoff hos ham nå, så jeg har meldt meg ut. Synes også han tar mye i honorar for å selge ting på auksjonen sin (20%).
MJ-Hilsen Tom Lynga |
Bratz har gjort en kjempeinnsats for norsk modelljernbane. Akkurat som Finn Moe.Men skjønner godt at Bratz fader ut etter hvert. 25-30 år med lakk og lim i bøtter og spann er jo ikke akkurat helsekost heller.Det merker vi kjapt om en "glemmer" å bruke maske over tid i lakkrommet.Så her er det bare å si: Hvil Dig Bratz,thi det har De fortjent!!
|
Posted By: Arne Lie
Date Posted: 23 januar 2010 at 14:51
Hei
Ja det kan spekuleres om litt av hvert. Bratz har da selv informert om fremtidsplanene sine og medlemmer har mottatt slik info. Det innebærer såvidt jeg husker nettopp det som observeres. Selv har jeg nytte og glede av medlemskapet og forblir medlem. Å stå i denne type virksomhet og få et levebrød ut av det bør det stå MYE respekt av slik flere av dere påpeker.
mvh
Arne L
------------- Arne L
HO,DCC-NCE,Norsk og Svensk,tog, og sporveier,ep.3-5.Mj-hobby i 60år. Redaksjonsmedlem mj-bladet.
|
Posted By: Mikael Järn
Date Posted: 23 januar 2010 at 15:35
Arne Lie wrote:
Hei
Ja det kan spekuleres om litt av hvert. Bratz har da selv informert om fremtidsplanene sine og medlemmer har mottatt slik info. Det innebærer såvidt jeg husker nettopp det som observeres. Selv har jeg nytte og glede av medlemskapet og forblir medlem. Å stå i denne type virksomhet og få et levebrød ut av det bør det stå MYE respekt av slik flere av dere påpeker.
mvh
Arne L |
Det virkelig fine med hobbyen vår er at det i sannhet er noe for enhver smak. Og ambisjonsnivå. Gleden kan være den samme enten du nettopp har kjøpt et Piko startsett eller du har lommebok til det og sikler etter Superline-modeller. Enten du bygger selv, eller kjøper alt ferdig.Enten du sitter hjemme for deg selv eller er en sosial klubbperson. Kanskje liker du landskapsbygging? Kanskje liker du dataelektronikken i digitalmiljøet. Noen liker best andre lands togmodeller. Atter andre liker å kjøre norsk. Noen samler modeller i vitrineskap og har kanskje et bibliotek av bøker for å stupe ned i nostalgien. Flere kombinerer interessen med 1:1 i NJK. Noen har spesielle banestrekninger som spesiale.
Lenge har flertallet av hobbyistene sverget til det eldre materiellet. Nå stormer det frem ungdommer som har sitt referansegrunnlag forankret i det gamlingene kaller "skinnehermetikken", men som de unge har sitt eneste virkelige forhold til. Er det ikke flott?
Etterhvert som "Jurassic park"-generasjonen svinner hen vil nødvendigvis også interessen avta for den typen gammelmateriell som Bjørn Bratz så eminent har vært med på å frembringe for oss. At han da trapper ned er jo helt naturlig. Når man vipper over i siste tredjedel av livsfasen ser man dårligere og fingrene lystrer ikke alltid like godt lenger. Nå er slett ikke dette noen nekrolog over Collector Modell ,
auksjonene fortsetter jo , men kanskje det er noen av dere yngre som leser dette som kunne tenke dere å ta over stafettpinnen? Starte i det små - javisst - men nå er det uvegerlig snart neste generasjon som MÅ ta over utviklingen av modellproduksjon. CAD 87 har satt igang.Skala Design likeså. Kanskje noen også vil lage modeller av dagens togmateriell. Har du lyst samt en porsjon talent er ingenting umulig å utvikle. Kanskje kan også du engang lyse på MJ-himmelen sammen med Bratz,Lillehagen,Moe,Riddervold og de mange andre gründerne.
|
Posted By: Arne Lie
Date Posted: 23 januar 2010 at 20:07
Dette synes jeg var en klok og positiv oppsummering de fleste av oss sikkert kan dele.
mvh
Arne L
(fra steinalderen )
------------- Arne L
HO,DCC-NCE,Norsk og Svensk,tog, og sporveier,ep.3-5.Mj-hobby i 60år. Redaksjonsmedlem mj-bladet.
|
Posted By: Ørjan
Date Posted: 23 januar 2010 at 20:38
Meget enig i det!
(Fra en som er delvis fra steinalderen.... (på vei))
------------- Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
|
Posted By: TomL
Date Posted: 23 januar 2010 at 21:44
Poenget mitt er at jeg ikke vil betale 395,- for å lese om alle modellene som tidligere er laget, og hvor flotte de er. Han er ganske god på å skryte av egne produkter. De er fine, ja ikke tvil om det. Men som kunde/medlem vil jeg HA noe for pengene jeg investerer i et medlemskap. Når ting aldri blir ferdig, hyllene er tomme, togbua hans er fylt med ubrukelig (for oss gutta) damenips som hører hjemme på loppemarked, ja så har han ikke mer å tilby meg i alle fall. Auksjonene har vært tynne de også. Mye gammel Lima, og gamle Märklinkataloger interesserer ikke meg.
Men all ære for mange flotte modeller som ER blitt laget gjennom årene .
MJ-hilsen Tom Lynga
------------- Det enkle er ofte det beste...
|
Posted By: Arne Lie
Date Posted: 23 januar 2010 at 22:20
Hei Tom
Tror vi catchet poenget ditt greit. Vi vurderer ting forskjellig, er på jakt etter forskjellige saker og gjør våre egne valg. Helt ok.
mvh
Arne L
------------- Arne L
HO,DCC-NCE,Norsk og Svensk,tog, og sporveier,ep.3-5.Mj-hobby i 60år. Redaksjonsmedlem mj-bladet.
|
Posted By: ses
Date Posted: 24 januar 2010 at 11:36
Mikael Järn wrote:
... Kanskje kan også du engang lyse på MJ-himmelen sammen med Bratz,Lillehagen,Moe,Riddervold og de mange andre gründerne. |
De andre vet jeg om, men hvem er Riddevold i denne sammenhengen?
------------- Svein S
|
Posted By: Mikael Järn
Date Posted: 24 januar 2010 at 11:50
ses wrote:
Mikael Järn wrote:
... Kanskje kan også du engang lyse på MJ-himmelen sammen med Bratz,Lillehagen,Moe,Riddervold og de mange andre gründerne. |
De andre vet jeg om, men hvem er Riddevold i denne sammenhengen?
|
Det er mannen som produserte mange lok og vogner fra Urskog-Hølandsbanen. Altså den eneste i Norge som etter min vitende laget smalspor-modelljernbane med norske forbilder for salg. De øvrige nevnte er utviklere og modellprodusenter av normalspor-modeller. Ellers kan det selvsagt nevnes mange flere. Augbo,Snøthun,Sando... Og når jeg går over på byggesett har jeg sikkert glemt flere.
|
Posted By: ses
Date Posted: 24 januar 2010 at 12:25
Takk for tilliten, men jeg kan ikke huske selv å ha drevet med modellutvikling - ikke direkte i hvert fall.
------------- Svein S
|
Posted By: Mikael Järn
Date Posted: 24 januar 2010 at 12:52
ses wrote:
Takk for tilliten, men jeg kan ikke huske selv å ha drevet med modellutvikling - ikke direkte i hvert fall. |
Syntes bare det var hyggelig å utvide MJ-himmelen med en prest. Og så har du jo holdt på så lenge, samt tilført omgivelsene incitamenter som "grunnboken om MJ" på norsk, brobygging (på mange måter), organisasjonsarbeid og gründing og videreutvikling av hobbyens webverden,forskning m.m. Og det er vel ikke uten grunn du er blitt æresmedlem i NJK. Poenget mitt er ikke smisk, men at det er noen som må dra lasset. Og etter som selv ikke slike som deg har evig mj-liv (harper og mj er to forskjellige ting),er det fint at yngre krefter også satser for kontinuitetens skyld.For alle er vel ikke så bortskjemte og passiviserte mellom indrefileten og sjokoladepuddingen at de tror ting blir til av seg selv. Nei,istedet for å klage over at gamle slitere fader ut er det etter mitt skjønn bedre å kanalisere energien mot innovering av fremtiden. Imorgen er straks idag.
|
Posted By: Ibn Torsdab
Date Posted: 24 januar 2010 at 22:59
Jeg har meldt meg inn som medlem i CM fra 2010. Diskusjonen overfor kan kanskje tyde på at dette ikke vil bli min beste investering... Men, et spørsmål: Er det noe særlig av CMs modeller til salgs på bruktmarkedet generelt? Jeg kan ikke si at det er ofte jeg ser noe særlig annonser for dette. Er det noe håp om at jeg får tak i noe via CMs auksjoner?
|
Posted By: Mikael Järn
Date Posted: 24 januar 2010 at 23:32
Ibn Torsdab wrote:
Jeg har meldt meg inn som medlem i CM fra 2010. Diskusjonen overfor kan kanskje tyde på at dette ikke vil bli min beste investering... Men, et spørsmål: Er det noe særlig av CMs modeller til salgs på bruktmarkedet generelt? Jeg kan ikke si at det er ofte jeg ser noe særlig annonser for dette. Er det noe håp om at jeg får tak i noe via CMs auksjoner? |
Disse modellene får du lettest tilgang til på CMs egne auksjoner. Og da har du gjort det rette,for der må du være medlem for å by. Ellers er de ikke ofte å få tak i. De færreste har lyst til å kvitte seg med det beste av det beste.Men det hender noen gir seg med hobbyen vet du. Som regel av naturlige årsaker. Så det gjelder å holde øyne og ører oppe rundt om i klubbmiljøene og i MJ-butikkene.
|
Posted By: Ørjan
Date Posted: 25 januar 2010 at 06:15
Mikael Järn wrote:
Ibn Torsdab wrote:
Jeg har meldt meg inn som medlem i CM fra 2010. Diskusjonen overfor kan kanskje tyde på at dette ikke vil bli min beste investering... Men, et spørsmål: Er det noe særlig av CMs modeller til salgs på bruktmarkedet generelt? Jeg kan ikke si at det er ofte jeg ser noe særlig annonser for dette. Er det noe håp om at jeg får tak i noe via CMs auksjoner? |
Disse modellene får du lettest tilgang til på CMs egne auksjoner. Og da har du gjort det rette,for der må du være medlem for å by. Ellers er de ikke ofte å få tak i. De færreste har lyst til å kvitte seg med det beste av det beste.Men det hender noen gir seg med hobbyen vet du. Som regel av naturlige årsaker. Så det gjelder å holde øyne og ører oppe rundt om i klubbmiljøene og i MJ-butikkene. |
NJA......
Hadde selv en CM Cmdeo 10 som jeg solgte. Hadde satt i ESU dekoder. Da ville han ikke ha den i sin auksjon. Den var ikke "orginal".
Solgte den på QXL og fikk ganske mye for den.
Er rart at han ikke vil ta imot selv om det bare er satt i en lyddekoder i den
------------- Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
|
Posted By: TomL
Date Posted: 26 januar 2010 at 15:22
Hei igjen,
Før var det nok lettere å få tak i mye flott mj hos CM, på auksjonene. Der var teakvogner fra hans egen produksjon, superline modeller og mye annet av høy kvalitet. Siste 2 år har det vært langt mellom godbitene, mye gammel Lima, B-varer, gamle kataloger, bøker, mye svensk. Men for all del, bare hyggelig om det dukker opp noe av interesse for de som har meldt seg inn.
MJ-Hilsen Tom Lynga
------------- Det enkle er ofte det beste...
|
Posted By: Øyvind Erik
Date Posted: 26 januar 2010 at 22:14
Du prøvde nå også å selge den Cmdeo 10-eren her før den endte på QXL da, Ørjan!
Det er godt mulig det var mer "godbiter" på CM-auksjonene tidligere, og det HAR vært mye bøker i det siste. Men jeg har kjøpt ganske mange CM-modeller det året jeg har vært medlem; både teakvogner, mange godsvogner og andre passasjervogner. Og jeg har regelmessig registrert superline-lokomotiver. Så jeg har fornyet mitt abonnement for nok et år, og tenker å fortsette å by.
------------- Øyvind Erik
Planlegger H0 - AC, men med en liten DC-bane i tillegg. NSB diesel/damp. Driftsår 1960 og 2000.
|
Posted By: Mikael Järn
Date Posted: 05 februar 2010 at 12:54
TomL wrote:
Hei igjen,
Før var det nok lettere å få tak i mye flott mj hos CM, på auksjonene. Der var teakvogner fra hans egen produksjon, superline modeller og mye annet av høy kvalitet. Siste 2 år har det vært langt mellom godbitene, mye gammel Lima, B-varer, gamle kataloger, bøker, mye svensk. Men for all del, bare hyggelig om det dukker opp noe av interesse for de som har meldt seg inn.
MJ-Hilsen Tom Lynga |
Men nå er Bratz i gang igjen med auksjonene. Er du like misfornøyd denne gangen også Tom?
|
Posted By: TomL
Date Posted: 05 februar 2010 at 14:46
Hei,
Nei, ikke like, men det holder ikke den høye standarden som det var før. Før gikk slike objekter under begrepet "FUS". Nå har han valgt å ta med det jeg kaller "rusk og rask" på auksjonen.
MJ-Hilsen Tom Lynga
------------- Det enkle er ofte det beste...
|
Posted By: TXP Skåra
Date Posted: 12 februar 2010 at 00:23
Det er ikke bare din samling som begynner å bli komplett da, Tom? Jeg handler heller ikke like mye som før på auksjonene, men det er fodi det blir stadig lengre mellom objekter jeg ikke har ... og da er bokobjektene gode å ha!
Åsmund.
------------- Skåralinjen og FFK. Med bluesmusikk til.
|
Posted By: Mikael Järn
Date Posted: 13 februar 2010 at 19:30
Interessant å se den kjempereponsen CM-auksjonen har denne gang. (All reklame god reklame?)
|
Posted By: Øyvind Erik
Date Posted: 14 februar 2010 at 01:00
Vet ikke om det er noen flere som byr denne uken enn på en vanlig uke ifjor. Det er noen veldig bra objekter på ukens auksjon som allerede har kommet høyt opp i pris. Det er vel 9 eller 10 bydere, og det er omtrent det det har vært før også. Siste uke var det færre, men da var det heller ikke så mye interessant. Jeg bød i hvert fall ikke på noe da.
------------- Øyvind Erik
Planlegger H0 - AC, men med en liten DC-bane i tillegg. NSB diesel/damp. Driftsår 1960 og 2000.
|
Posted By: Mikael Järn
Date Posted: 15 februar 2010 at 19:41
Øyvind Erik wrote:
Vet ikke om det er noen flere som byr denne uken enn på en vanlig uke ifjor. Det er noen veldig bra objekter på ukens auksjon som allerede har kommet høyt opp i pris. Det er vel 9 eller 10 bydere, og det er omtrent det det har vært før også. Siste uke var det færre, men da var det heller ikke så mye interessant. Jeg bød i hvert fall ikke på noe da. |
Synes det må være i overkant bra å få 83 bud fra 12 bydere på 7 utbud. Til alt overmål ble det hele solgt for i gjennomsnitt 77 % over utgangsbudet. (Særlig når vi vet at Bratz" utgangspriser ikke er lave i utgangspunktet.) Bare brosjyren gikk even. To av objektene ga 150 prosents økning i forhold til utbudet.. Tror jeg måtte ha karakterisert meg selv som temmelig olm anti-Bratz om jeg hadde blitt sur på dette resultatet.
|
Posted By: Arne Lie
Date Posted: 15 februar 2010 at 19:51
Jada...
Det blir flere gode auksjoner utover Jeg har gitt mitt bidrag ved å legge inn flere meeeget bra saker til auksjon. (Neida ikke Superline) Dette er jo en helt konkret måte å heve nivået på auksjonene da om man ikke er fornøyd
------------- Arne L
HO,DCC-NCE,Norsk og Svensk,tog, og sporveier,ep.3-5.Mj-hobby i 60år. Redaksjonsmedlem mj-bladet.
|
Posted By: Øyvind Erik
Date Posted: 15 februar 2010 at 21:46
Mikael Järn wrote:
Øyvind Erik wrote:
Vet ikke om det er noen flere som byr denne uken enn på en vanlig uke ifjor. Det er noen veldig bra objekter på ukens auksjon som allerede har kommet høyt opp i pris. Det er vel 9 eller 10 bydere, og det er omtrent det det har vært før også. Siste uke var det færre, men da var det heller ikke så mye interessant. Jeg bød i hvert fall ikke på noe da. |
Synes det må være i overkant bra å få 83 bud fra 12 bydere på 7 utbud. Til alt overmål ble det hele solgt for i gjennomsnitt 77 % over utgangsbudet. (Særlig når vi vet at Bratz" utgangspriser ikke er lave i utgangspunktet.) Bare brosjyren gikk even. To av objektene ga 150 prosents økning i forhold til utbudet.. Tror jeg måtte ha karakterisert meg selv som temmelig olm anti-Bratz om jeg hadde blitt sur på dette resultatet. |
Sant nok! Det dukket opp flere bydere etter at jeg skrev min kommentar, og "kampen" om objektene var også hetere med spennende budrunde!
------------- Øyvind Erik
Planlegger H0 - AC, men med en liten DC-bane i tillegg. NSB diesel/damp. Driftsår 1960 og 2000.
|
Posted By: Ibn Torsdab
Date Posted: 15 februar 2010 at 22:01
Vel, fra kjøpersiden skal vel kanskje ikke jeg være bare fornøyd med antallet bydere, men egentlig blir jeg vel bare straffet for ikke å ha bestilt da modellene ble laget. Og, på den annen side, hvis gode priser også tilsier bedre utvalg av bra gjenstander er vel det positivt. Som jeg har forstått av posten ovenfor, samt av å følge med på auksjoner på nettet, er det ikke mye CM-modeller til salgs. Gleder meg i hvertfall til å se de omtalte meeeeeeget bra gjenstandene ved senere runder.
|
Posted By: TomL
Date Posted: 16 februar 2010 at 11:51
Hyggelig at jeg har skapt litt blest rundt auksjonen til Bjørn . All reklame, god reklame. Skjønner at veien til rikdom er å lodde melkevogner fra Steinar Snøtun, og selge dem hos Bjørn...
3800,- + 5% er mildt sagt drøyt for ei messingvogn !
MJ-Hilsen Tom Lynga
------------- Det enkle er ofte det beste...
|
Posted By: TXP Skåra
Date Posted: 16 februar 2010 at 12:00
Jammen vi som verken har tid eller kunnskaper til å lodde melkevogner i messing, skal vi være utestengt fra å legge labbene på disse godbitene, da? Ser ikke problemet så lenge folk vil betale såpass. Det er jo ikke ulovlig å prise varer høyt her i landet (sjekk mineralvannprisene hos Narvesen/bensisntasjonene kontra Rimi), men ligger prisene FOR høyt stopper jo salget av seg selv.
Og det ligger jo i en auksjons natur at prisene kan gå over det normale, nettopp fordi man kan komme over uvanlige - og dermed ettertraktede - objekter. Og dabber interessen, kan man gjøre kupp. Dette slår jo begge veier.
Kritikk av prisnivået på en auksjon er etter min mening ganske meninsløst ...
Og kritikk av Bratz fordi han er flink til å reklamere for egne produkter er tilsvarende tåpelig. Hvilken forretningsdrivende gjør ikke det? Han lever tross alt av produktene sine ...
Åsmund.
------------- Skåralinjen og FFK. Med bluesmusikk til.
|
Posted By: Ibn Torsdab
Date Posted: 16 februar 2010 at 12:03
Da jeg så prisene fikk jeg faktisk veldig lyst til å prøve å bygge denne selv, ikke for å tjene penger, men først og fremst fordi jeg ikke følte for å henge med på prisene. Jeg har en liten mistanke om at selv 3.800 ikke ville gi den helt store timelønnen...
Er det noen som har erfaring med dette byggesettet og vet hvor utfordrende det er? Hva kan man regne med av tidsbruk? Følger alt av deler med, eller må man selv lage til detaljer?
|
Posted By: TomL
Date Posted: 16 februar 2010 at 13:03
Ja, for all del, vi lever ennå i et ganske fritt land (Får riktignok ikke tegne hva vi vil... ) Vil folk betale nærmere 4000,- for ei messingbygget lita godsvogn, så gjerne for meg. Hinsides mener nå jeg. Ei enkel vogn å bygge, alt følger med. Jeg har IKKE sagt at folk skal hindres fra å legge labbene på disse "godbitene". Men vi er i alle fall 4 stk som sitter og rister på hue av prisutviklingen på CM"s auksjoner; en halv Superline for ei messingvogn...
Men for all del, folk får bruke tid og penger som de vil! Bra for Bjørn det!
Tar ikke mange timene å bygge ei slik vogn, Ibn.
MJ-Hilsen Tom Lynga
------------- Det enkle er ofte det beste...
|
Posted By: Mikael Järn
Date Posted: 16 februar 2010 at 17:18
Kanskje det var Rimi-Hagen som slo til? Er blitt fortalt at han er en lidenskaplig samler og kjøper to eks. av alt Moe kommer med. Om dette stemmer burde vi snart få en "hjemm-hos"-reportasje på Fritzøehus..?
Atter andre heller vil samle finere modeller enn å reise til syden to ganger i året, bytte bil hvert andre år eller reise på kostbare norske høyfjellshotell.Kan skrive under på at det blir veeeldig mye Superline av slikt.
|
Posted By: KjellAn
Date Posted: 16 februar 2010 at 17:26
Det er vel ganske klart hva svaret blir hvis du spør kona om det er greit med en Superline i stedet for sydenturen ...
------------- hilsen KjellAn
Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
|
Posted By: Mikael Järn
Date Posted: 16 februar 2010 at 17:32
KjellAn wrote:
Det er vel ganske klart hva svaret blir hvis du spør kona om det er greit med en Superline i stedet for sydenturen ... |
Feil kone - skjønner...
|
Posted By: KjellAn
Date Posted: 16 februar 2010 at 17:41
Trodde ikke det var så vanskelig å se den smiley"en ...
Men, jeg vet også om noen single mj-ere med skapet fullt av Superline"ere ...
Det er vel en grunn til det ...
------------- hilsen KjellAn
Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
|
Posted By: traiNman
Date Posted: 17 februar 2010 at 09:49
Dårlig sjekketriks:
Blir du med hjem og ser på superlinesamlingen min?
Petter
|
Posted By: Mikael Järn
Date Posted: 17 februar 2010 at 09:58
Vel - ikke såå dårlig. Kona mi sa ja... (Høres veeldig uskyldig ut vet du.)
|
Posted By: erakt
Date Posted: 17 februar 2010 at 17:04
Her var det motsatt, kona spurte om å få komme hjem til meg for å lære å bygge MJ, og jeg gikk på det eldste trikse i boka...
------------- http://home.online.no/~taerak/index.cfm%20 - T A Eråk
"Det er bedre å være nesten forsinket enn nesten i rute"
|
Posted By: Wickerman
Date Posted: 18 februar 2010 at 12:10
KjellAn wrote:
Trodde ikke det var så vanskelig å se den smiley"en ...
Men, jeg vet også om noen single mj-ere med skapet fullt av Superline"ere ... Det er vel en grunn til det ... |
Ikke nok med at du man driver på med MJ, enkelte jobber ved Jernbanen til daglig, Mens andre er å finne langs Krøderbanen som aktiv hver helg i løpet av sommeren. Ikke så rart hvis enkelte damer ikke klarer å takle det. Kan muligens blir litt for mye tog for noen.
Men min bryr seg ikke om det, synes det er koselig jeg har noe å drive på med Men det er ikke Mj som jeg brukt mest tid på av hobbyene mine, de siste årene heller
------------- A matter of life and death
|
Posted By: KjellAn
Date Posted: 18 februar 2010 at 13:25
erakt wrote:
Her var det motsatt, kona spurte om å få komme hjem til meg for å lære å bygge MJ, og jeg gikk på det eldste trikset i boka... |
Man må nok passe seg for damene ...
Først er det kroppen vår de vil ha, ... ... så er det lommeboka, ...
... og er ikke dét nok, så finner de sikkert ut av de kan selge Superline-modellene for en pen sum penger.
------------- hilsen KjellAn
Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
|
Posted By: Mikael Järn
Date Posted: 18 februar 2010 at 14:01
Posted By: Andreas
Date Posted: 18 februar 2010 at 14:10
Særeie
------------- Hilsen Andreas.
|
|