MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Godstrafikk på Kristiansandstreffet
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Godstrafikk på Kristiansandstreffet

 Post Reply Post Reply Page  123>
Author
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Godstrafikk på Kristiansandstreffet
    Posted: 25 september 2009 at 15:32
Til alle som tenker å stille med godsvogner eller har moduler med godstrafikk på Kristiansandstreffet.
Kanskje vi kan legge ut ønsker og tilbud om ledig vognkapasitet i denne tråden?
 
Jeg starter pent med en bedrift på Sandnes som heter Karl Kjosavik AS, og som hadde eget lastespor på Sandnes stasjon.
Dette sporet vil med all sannsynlighet bli tatt i bruk igjen i modell i høst, og vi ønsker derfor at noen med en eller flere Tbis vogner kan tilby å frakte emballasje til denne bedriften.
Leverandør bør være en eller annen papirfabrikk på østlandet, kanskje noen har noen gode tips?
 
for Vx Sandnes
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 september 2009 at 17:12
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

Til alle som tenker å stille med godsvogner eller har moduler med godstrafikk på Kristiansandstreffet.
Kanskje vi kan legge ut ønsker og tilbud om ledig vognkapasitet i denne tråden?
 
Jeg starter pent med en bedrift på Sandnes som heter Karl Kjosavik AS, og som hadde eget lastespor på Sandnes stasjon.
Dette sporet vil med all sannsynlighet bli tatt i bruk igjen i modell i høst, og vi ønsker derfor at noen med en eller flere Tbis vogner kan tilby å frakte emballasje til denne bedriften.
Leverandør bør være en eller annen papirfabrikk på østlandet, kanskje noen har noen gode tips?
 
for Vx Sandnes
 
Frakten kan utmerket komme fra tidligere Norpapp på Hensmoen ved Hønefoss. Der ble det laget bølgepapp.
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 september 2009 at 17:59
Nå satt arrangørene til klokken 4 i natt (+gjesp+) og skrev på en oversiktsliste over alle påmeldte industrier og frakter/vogntyper til/fra disse. Listen var da fortsatt ikke komplett. Bl.a. må arrangørene få bladd gjennom diverse epost for å finne nøyaktig oversikt over de forskjellige industriene på Sandnes og hva de skal motta og sende. De "gule sider" må og konsulteres for å finne oversikten for Ganns potteri.
Det kan godt være at det er ønskelig å ha en viss kontroll, eller kanskje til og med full kontroll med alle fraktkort for treffet slik det er på Gardermoen så vi vet at vi både får fraktkort med "fornuftige" frakter samt at vi kan styre vogner utover på anlegget til alle industrier for å få jevnt belegg i alle tog.
 
I fjor fikk jeg et inntrykk av at jeg på et tidspunkt snudde ryggen til anlegget 2 minutter og plutselig sto det 200 vogner på det hvorav det så ut som mange hadde eldgamle fraktkort til destinasjoner som ikke var med på treffet, eller rett og slett ikke hadde noe fraktkort og endte opp med å pendle mellom oppstillingsstasjonene mens industriene på anlegget skrek etter vogner. (Noe som selvklart og hadde med arrangørens ruteplanlegging og gjøre, noe som er et punkt vi forsøker skjerpe oss/meg på i år).
 
 
Aller helst ønsker vi oss at de som melder på godsvogner til treffet sender en mail til arrangørene (se mailadresse i ivitasjonstråden) med oversikt over godsvogner de melder på, og litra. Samt at vi får komplett oversikt over de forskjellige industriene på treffet og hva som forbrukes/produseres hvert enkelt sted slik at vi som nevnt kan utarbeide fraktkort basert på dette.
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 september 2009 at 18:28
Originally posted by eika eika wrote:

Det kan godt være at det er ønskelig å ha en viss kontroll, eller kanskje til og med full kontroll med alle fraktkort for treffet slik det er på Gardermoen så vi vet at vi både får fraktkort med "fornuftige" frakter samt at vi kan styre vogner utover på anlegget til alle industrier for å få jevnt belegg i alle tog.
 
Gjerne for meg, jeg tenkte bare å skape litt engasjement rundt godstrafikken.
 
Men min erfaring fra tidligere treff både her til lands og i utlandet er at hvis man ikke sørger for å ha fraktkort og vogner til å dekke fraktebehovet på sin modul, så skjer det fint lite på den modulen.
 
(nå har ikke jeg vært på Gardermo-treff ennå, det er mulig det fungerer annerledes der)
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 september 2009 at 18:36
Det er vel den iakttagelsen du har gjort som jeg og har fått med meg etter hvert... Og det er noe av grunnen til at jeg etter mange dype samtaler med Kai Solvei har begynt å helle mot en løsning hvor arrangøren stikker nesen sin litt mer opp i selve trafikkspillet siden det jo er den viktigste biten for et vellykket treff.
 
Til Gardermoen sitter Kai og lager alle fraktkortene på forhånd ut fra listen over påmeldt materiell som han får fra Steinar S. Dermed sikrer man seg at vognene får en fornuftig last, en fornuftig rute og at alle industrier blir betjent.
 
Det er noe lignende det vi har vurdert for Kristiansand og, men først må jeg få komplett oversikt over alle industrienes navn og driftEmbarrassed.
Skal se om jeg kan få sendt deg et utkast i løpet av velden så kan du jo få fylle inn det jeg mangler på Sandnes og GannWink
 
I tillegg sikrer vi oss som sagt på denne måten og mot at vogner blir stående på anlegget og ta opp plass uten at det finnes noe fornuftig fraktkort til den.
 
En oppfordring til alle som skal ha med materiell til Kristiansand er at de lager vognkort av den nye smale typen som gutta på Gardermoen har utviklet da disse er mye lettere å håndtere.
Er det noen som har problemer med å produsere vognkort selv til vognene sine så ta kontakt så skal vi hjelpe etter beste evne!
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Oar"n View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 188
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Oar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2009 at 15:35
På modulen Skillerud blir det i disse dager 2 industrispor.
Det ene er til  Skillerud oljelager  som mottar et par tankvogner daglig med bensin og oljeprodukter.
Det andre er til  Felleskjøpet Skillerud  som importerer traktorer og annet landbruksutstyr. De tar også imot gjødsel, gjerdestolper og -tråd  og mye annet til landbruket. Også noe husholdningsprodukter og arbeidstøy hadde jeg tenkt.
Jeg fant et byggesett fra Preiser som ble til en passende vognlast:
 
Kjempefint hvis noen til Kristiansandstreffet har med med last, f.eks traktorer av moderne type. 
Særlig kunne jeg ønske meg Os-vogner med kunstgjødsel i store hvite sekker fra Hydro Porsgrunn. Slike var vanlige å se i godstog på 90-tallet.
Hilsen

Roar Børte
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2009 at 22:17
Originally posted by Oarn Oarn wrote:

Særlig kunne jeg ønske meg Os-vogner med kunstgjødsel i store hvite sekker fra Hydro Porsgrunn.
 
Noe for Duha og Alvalia å lage i modell?
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
bergsagel View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 februar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bergsagel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2009 at 23:11
Om noen kan donere et bilde eller fem, så kan vi se på sakenThumbs Up
 
Tom
På vei mot eliten, uten å bli sliten!
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2009 at 23:42
Originally posted by bergsagel bergsagel wrote:

Om noen kan donere et bilde eller fem, så kan vi se på sakenThumbs Up
 
Tom
Det må vi prøve å få tak i.
Husker også at det nesten alltid sto Os"er og Kbps"er på Notodden stasjon med disse storsekkene på.
Disse minns jeg var litt gulaktige og merket med "oksyderende materiale", så det var nok noe annet enn fullgjødsel i disse?
 
Men det i ble allefall  produsert på Norsk Hydros fabrikker på Notodden, for det er ikke så lett å glemme lyden av Di2"eren som som dro disse vognen opp bakken fra industriområdetCool
Her er et bilde fra pakkeritomta på Rjukan
 
Flere bilder her, se også på hovedsiden Drammen-Skien-Tinnoset-Tinnsjøen-Rjukanbanen.
Mye snadder!
Back to Top
Oar"n View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 188
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Oar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 september 2009 at 23:24
Har noen sekkelaster fra Harburn som kunne passe som gjødsel.
 
Så dersom noen kunne duplisere sekkene til venstre slik at de fylte Os"en så hadde jeg vært bra fornøydBig smile
Kløfta-gutta, ser dere dette?  En bra jobb for dere som er så gode i resinstøp!
 
Hilsen

Roar Børte
Back to Top
bergsagel View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 februar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bergsagel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 september 2009 at 19:23

Da er hjulene i gang. Produskjon av prototypen til kunstgjødsel last er iverksatt..

http://trips.rool.no/den_store_dampdagen
Wink
 
Tom
På vei mot eliten, uten å bli sliten!
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 september 2009 at 20:49
Originally posted by bergsagel bergsagel wrote:

Da er hjulene i gang. Produskjon av prototypen til kunstgjødsel last er iverksatt..

http://trips.rool.no/den_store_dampdagen
Wink
 
Tom
Clap
Back to Top
Oar"n View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 188
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Oar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 september 2009 at 01:59
Originally posted by bergsagel bergsagel wrote:

Da er hjulene i gang. Produskjon av prototypen til kunstgjødsel last er iverksatt..

http://trips.rool.no/den_store_dampdagen
Wink
 
Tom
 
Ah!  Fantastisk!     Et lite fromt ønske, og så setter noen i gang!
 
 
En kommentar til bildene:
I følge min far, som mang en gang hadde godstog til Tinnoset, så er det ekstrem krapp kurve i sporet der det deler seg på fergedekket. Derfor trekking vogner med vaier for å unngå ombufring. Blant jernbanefolk kalt "Tinnosmiddel".
 
Hilsen

Roar Børte
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 september 2009 at 11:29
Forøvrig har modeller fra Harbourn vært å få i butikk her i landet noen år alt, men jeg fant ikke sekkene når jeg sjekket hyllene i går dessverreUnhappy
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 oktober 2009 at 23:01
Hvordan blir det med biltogene i år da, nå er det vel definitvt slutt på at OBAS kjører disse?Wink
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 oktober 2009 at 23:20
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

Hvordan blir det med biltogene i år da, nå er det vel definitvt slutt på at OBAS kjører disse?Wink
......trur neppe det ikke blir biltog....DC har spurt meg om hvor mange bilvogner jeg har.......hvis jeg har svidd av en tusing på biler for ingenting,da er det noen som får smake på "jürgen" LOL
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 oktober 2009 at 23:26
Biltogene er jo overtatt av Cargolink med innleide 241-lok fra Hectorrail og Me26. . . . . I tillegg kjører vi jo containere i biltogene våre og for å skape litt mer variasjon tar vi med det som måtte dukke opp av vogner. . . . .
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 oktober 2009 at 22:18
Smussing, ta bilder, lage vognkort, laminere...
Her er de fleste vognene jeg har meldt inn, faktisk et overlang godstog kan det se ut somLOL
I tillegg kommer noe bilvogner og tømmervogner.
 
I tillegg kommer maling av noen vognlaster så det ser ut som de kommer fra Kverneland.
(Kalles også ploger EirikLOL)
 
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 oktober 2009 at 00:34
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

I tillegg kommer maling av noen vognlaster så det ser ut som de kommer fra Kverneland.
(Kalles også ploger EirikLOL)
 
Bare gni det inn du min kjære doktor. Det vil bli husket under utarbeidelse av ruteplanenAngry
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 oktober 2009 at 22:47
En litt spesiell vogn er forsøkt etterlignet og vil forhåpentligvis bli satt i trafikk på treffet.
 
Orginalen er fotografert av Petter Ramsdal på Paradis i Stavanger den 8. august 1999:
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 oktober 2009 at 23:36
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

En litt spesiell vogn er forsøkt etterlignet og vil forhåpentligvis bli satt i trafikk på treffet.
 
Orginalen er fotografert av Petter Ramsdal på Paradis i Stavanger den 8. august 1999:
....veldig bra,veldig braThumbs Up..men,på orginalen er det tagget "laser",på modellen ble det"user".....noen kommentar til det,eller..?Wink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
traiNman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 07 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote traiNman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 oktober 2009 at 00:39
Stilig, Jon Einar!
 
Men hva med den andre siden?
 
Petter
Back to Top
asai View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote asai Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 oktober 2009 at 07:13
Det der er noe av det kuleste jeg har sett på lenge! Dritbra! Clap
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 oktober 2009 at 15:52
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

 ....veldig bra,veldig braThumbs Up..men,på orginalen er det tagget "laser",på modellen ble det"user".....noen kommentar til det,eller..?Wink
Ser det nåEmbarrassed, må ha vært et forbigående dyslektisk anfallWink
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 oktober 2009 at 15:54
Originally posted by traiNman traiNman wrote:

Men hva med den andre siden?
 
Petter
Foreløbig er den nesten identisk, så får vi se om det dukker opp et bilde av den andre siden.Smile
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 oktober 2009 at 17:26
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

 
Jeg starter pent med en bedrift på Sandnes som heter Karl Kjosavik AS, og som hadde eget lastespor på Sandnes stasjon.
Dette sporet vil med all sannsynlighet bli tatt i bruk igjen i modell i høst, og vi ønsker derfor at noen med en eller flere Tbis vogner kan tilby å frakte emballasje
...har 3 stk Tbis,hvorav to må omlittereres.....hvordan finner jeg ut hvilket siffer som skal stå bak bindestreken? er det noen måte å regne ut det på? sitter på 3 stk med vogn nummer 571 5000-9.....det jo bare å telle oppover 5001,5002 osv...men hva ska stå bak bindestreken?
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 oktober 2009 at 18:50

Prøv her:

http://www.jernbanen.dk/

Helt til venstre finnes et felt til beregning av kontrollsifferet

MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 oktober 2009 at 18:53
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
steppen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 30 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steppen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 oktober 2009 at 19:02
Jøss.. Visste ikke at det fantes vogn med MJF-reklame, jeg.. Vakkert!!
Mvh Stein
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 oktober 2009 at 19:49
Originally posted by Dag Cato Dag Cato wrote:

Prøv her:

http://www.jernbanen.dk/

Helt til venstre finnes et felt til beregning av kontrollsifferet

Den var kjekk DC!Clap
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.