MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Grundsetbanen
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Grundsetbanen

 Post Reply Post Reply Page  <123>
Author
oddrune View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 17 april 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote oddrune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 mai 2009 at 22:47
Hei!
 
Joda, det høres kanskje langt ut, men da tar jeg også med endene med enkle innkjørsignalapperater som var der.
 
MVH
Odd Rune.
ORT
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mai 2009 at 00:43
Originally posted by Svein Svein wrote:

Hallo Eirik
 
Vi kjøper stadig inn endestykker og annet rett fra produsent og side plater og topp plate får vi ferdiglevert av leverandør i Norge.
Vi var på Kråkstad med en stasjon og en skyggestasjon på messen der i april i år.
 
Vi er en 15 stykker som holder på med Fremo på Kløfta.
Det bygges både H0, N og H0e moduler for tiden.
 
Se vår web side: www.kmjk.no
Kommer mere der etterhvert.
 
Mvh
Svein-Ove
 
 
"kjøper stadig inn"... Høres jo ut som dere driver rene samlebåndet der oppeWink Er det konkuranse om å få flest modulkasser skrudd sammen på en kveld?LOL
 
..Men er aktiviteten så stor er det vel og på tide at det blir noen ferdige resultater å ta med seg på FREMO-treff og da vel? For FREMO er jo et konsept, og deltar man ikke da på treffene med modulene så driver man vel ikke med FREMO, men med modulbyggingWink
 
Eirik


Edited by eika - 04 mai 2009 at 00:43
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Svein View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mai 2009 at 07:57
Hei Eirik
 
Vi hadde med moduler til Arendal ifjord.
 
Som jeg skrev tidligere så er en del av modulene N scala og H0e og dette passer vel ikke og ha med på verken Arendal, Gardermoen eller Kristiansand.
 
Når det gjelder H0 moduler så er planen og delta på de overnevnte treffene med en del for hvert treff.
 
Gardermoen krever lavere skinneprofil og da passer ikke disse modulene inn.
 
Vi kjører på code 75.
 
Ellers så er gutta med på samtlige treff og kjører.
 
Mvh
 
Svein-Ove
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mai 2009 at 08:28
Originally posted by Svein Svein wrote:

Gardermoen krever lavere skinneprofil og da passer ikke disse modulene inn.
 

Vi kjører på code 75.


???
???

Mine moduler har kode 75 og 83-skinner, og har vært med på de Gardermotreff som har vært arrangert....
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
Svein View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mai 2009 at 12:00
Feil av meg, det var sidebanen på gardermotreffet som hadde lavere profil på skinnene.
 
Mvh
Svein-Ove
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mai 2009 at 12:12
Originally posted by Svein Svein wrote:

Hei Eirik
 
Vi hadde med moduler til Arendal ifjord.
 
Som jeg skrev tidligere så er en del av modulene N scala og H0e og dette passer vel ikke og ha med på verken Arendal, Gardermoen eller Kristiansand.
 
Mvh
 
Svein-Ove
 
H0e moduler var med på Gardermoen i fjor.


Edited by MY1201 - 04 mai 2009 at 12:13
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mai 2009 at 12:17
Originally posted by eika eika wrote:

 
"kjøper stadig inn"... Høres jo ut som dere driver rene samlebåndet der oppeWink Er det konkuranse om å få flest modulkasser skrudd sammen på en kveld?LOL
 
 
 
Eirik
 
 
På andre kjenner man seg selv ...
 
Minner meg litt om noe av aktiviteten i Horten om dagen. Begynner da å bli en del "kun sammensatte" modulkasser der også! (Og ikke minst uferdige prosjekter.) Og hvem ville kjøpe inne flere endestykker, på tross av at vi har bøttevis liggende?Angry
 
Wink
 
 


Edited by J-I Hansen - 04 mai 2009 at 12:17
Back to Top
janingar View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 30 april 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote janingar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mai 2009 at 19:43
Originally posted by oddrune oddrune wrote:

 
Jan Ingar, hvis du har lyst, kan du jo begynne og forske litt på Ådalsbruk.
 


Kan ta en tur nedenom der neste gang jeg er i Løten og ta noen bilder av området Smile hvordan er det lettest å ta mål? bruke målebånd og trekke opp i alle retninger?

Jan Ingar.

Jan Ingar
Mitt galleri
Back to Top
oddrune View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 17 april 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote oddrune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 mai 2009 at 10:51
Hei!
 
Vi brukte tommestokk på Løten, fant ut hvor lang den var og da var det lett og rekne ut resten. Men dette hadde jo vært fint om noen som har gjort dette noen ganger kan komme med tips til deg her da.
 
MVH
Odd Rune.
ORT
Back to Top
Oar"n View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 188
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Oar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 mai 2009 at 13:50

Dersom dere i første omgang bare trenger sånn omtrentlige mål så er det jo kjapt å måle på kartsider på nettet,  f.eks i Norgesglasset til Statens Kartverk.

Norgesglasset:
- For å lese av øst- og nordkoordinater der man peker i kartbildet:
Velg "Kartreferanser" øverst på kartsiden. (Det vises meter i terrenget)
- Trekk fra differansen i nord- og øst fra startpunkt og sluttpunkt.
Problemet nå er selvsagt at ikke alle stasjoner er rett øst-vest eller nord-sør,  man må regne ut en diagonal.
Altså gjelder det å grave fram de gamle geometrikunnskapene fra skoletida daWink
Tips:  Kvadratroten av  (Østkoord ²  +  Nordkoord ²)

Ellers har ofte kommunene kart i målestokk 1:1000 over sentrale områder.
Spør hos teknisk etat. 

Hilsen

Roar Børte
Back to Top
janingar View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 30 april 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote janingar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 mai 2009 at 20:13
Det er jo så klart en mulighet. Går jo ingeniøren, så har lært det meste om cosinus, sinus og alt det der. Wink Er en grei måte å få tak på alle flatemål, men dersom man skal kunne bygge en modell av en stasjonsbygning så må man vel måle litt, eller finnes de fleste bygningstegningene tilgjengelig?

Selv har jeg lurt litt på om det går an å lage seg et metermål som du setter opp etter en bygning når du fotograferer den. Dermed vil du kjenne størrelsen på målet ditt og regner enkelt ut resten av høyde/bredde på den ene siden. (Forutsetter at bildene er tatt rett imot veggen, og at helst hele veggen er med på et bilde.)
Jan Ingar
Mitt galleri
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mai 2009 at 00:06
Originally posted by oddrune oddrune wrote:


Vi brukte tommestokk på Løten, fant ut hvor lang den var og da var det lett og rekne ut resten. Men dette hadde jo vært fint om noen som har gjort dette noen ganger kan komme med tips til deg her da.


Skulle jeg bygd Løten i modell ville jeg startet med en tur innom kommunens kartdatabase på nett:

www.hedmarkenkart.no

Her kan man zoome seg inn etter hjertens lyst, og ta mål direkte på kartet. Omrisset av bygninger gir en bra pekepinn om størrelse, men vil du ha mer informasjon tar du bare og noterer deg gårds og bruksnummer på bygningen. Det er gode sjanser for at kommunen har tegninger av bygget i sine arkiver.

Slike tegninger er offentlig dokumenter, og du har krav på å få se tegningene utn at du trenger å oppgi noen grunn for det.

Hvordan man håndhever dette i praksis kan sikkert variere, men i Trondheim kommune er det bare å stikke innom arkivet og be om å få utlevert mappa. Så velger du ut det du vil ha kopiert, og i Trondheim har dette hittil vært gratis.

En annen ting med disse kartdatabasene er at de ofte også inneholder luftfoto. Er du heldig finnes det også skråfoto.

De fleset norske kommuner har slike karttjenester på nett.

Det er også en god sjanse for at kommunen sitter på flere luftfoto enn det som ligger i kartbasen. Fjellanger Widerø tilbød på 70-tallet alle norske kommuner å kjøpe arkivbildene fra sin kommune. Det var bare en håndfull kommuner som ikke slo til på dette tilbudet. Dette er bilder som kan være av stor hjelp for de som har 60-70 tallet som epoke.

Her er et eksempel fra Hovin (Tidligere Horg kommune, nå Melhus kommune)som er skaffet tilveie via Melhus kommune:



Her kan man se detaljer som bensinpumper, smørebukker og til og med en hestebom!

Her er kartutsnittet fra Melhus kommunes kartverk over området:



I kartbasen finnes også luftfoto fra 1957 og 2005:





Mye informasjon å hente hos kommunene med andre ord!

Edited by Håvard H - 06 mai 2009 at 09:45
Back to Top
Oar"n View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 188
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Oar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mai 2009 at 12:19
Ingen dum ide å fotografere bygninger med et referansemål. (Det er jo ikke så lett å måle f.eks vinduer i 2.etasje...)
Er bygningen lang så spander gjerne et bilde rett foran den venstre og et foran den høyre halvdelen,  siden målestokknøyaktigheten blir dårligere mot kantene i bildet.
Og ta bilder av absolutt alt og fra mange vinkler!   Min (ikke altfor store) erfaring med bygging etter forbilde er at man alltid lurer på ting når man etter hvert sitter hjemme å bygger.

En karttjeneste som har mulighet for å måle lengder og areal i kartet er Norge i bilder
Denne offentlige geoportalen har ofte det ferskeste bildematerialet i forhold til dagens situasjon.


Måling av bru ved Nelaug stasjon, Sørlandsbanen.





Edited by Oar"n - 06 mai 2009 at 12:44
Hilsen

Roar Børte
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mai 2009 at 12:58
Originally posted by Oarn Oarn wrote:


En karttjeneste som har mulighet for å måle lengder og areal i kartet er Norge i bilderDenne offentlige geoportalen har ofte det ferskeste bildematerialet i forhold til dagens situasjon.


Et bra tips. Det ser ut til at det er de samme luftfotografiene som ligger her som på de Kommunale basene jeg har sjekket.

Back to Top
Oar"n View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 188
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Oar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mai 2009 at 14:56
Originally posted by Håvard H Håvard H wrote:


Et bra tips. Det ser ut til at det er de samme luftfotografiene som ligger her som på de Kommunale basene jeg har sjekket.


Har sin forklaring i at det meste av kartlegging i Norge i dag er et spleiselag mellom kommunale, statlige og andre aktører. Partene i dette samarbeidet kan så bruke dataene, bildene osv  fritt i sine baser og systemer.

(Men nå sporet vi av her...) Embarrassed
Hilsen

Roar Børte
Back to Top
Chr. Lil. View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 januar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 246
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Chr. Lil. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mai 2009 at 15:48
Mange gode tips her!
Noen som har sporplan over Hjellum stasjon før alle sporene ble revet opp? Hvis noen har Rørosbaneboka hadde jeg satt veldig pris på om man kunne scannet inn side 206 og 207 med sporplaner over Hjellum Thumbs%20Up
Christian L.
Back to Top
oddrune View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 17 april 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote oddrune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mai 2009 at 18:07
Hei!
 
Jeg tror det beste hadde vært om du tok en telefon til jernbane museets arkiv, de sender til deg også. Dette scanne greiene tror jeg blir bare noe kål. Jeg fikk sporplan over Løten hos jernbaneverket på Elverum i dag, men den er fra 1994, så noe må forandres.
 
MVH
Odd Rune
ORT
Back to Top
Chr. Lil. View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 januar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 246
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Chr. Lil. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mai 2009 at 18:30
Da skal jeg høre med de Smile
Christian L.
Back to Top
janingar View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 30 april 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote janingar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mai 2009 at 18:34
Kikka litt på Løten stasjon i Norgesglasset på websiden til Statens kartverk, har den stasjonen forandra seg noe særlig gjennom tiden? Ser at den har 3 spor, et krysningsspor og et sidespor inntil godshuset og som tydligvis førte inn til sagbruket en gang i tiden. Det var ei kran borti den enden der også så vidt jeg husker Smile
Jan Ingar
Mitt galleri
Back to Top
oddrune View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 17 april 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote oddrune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mai 2009 at 19:11
Hei!
 
Dagens Løten stasjon er sterkt forandret og har ingenting med den opprinnelige Berg stasjon og gjøre. Det stemmer at dagens stasjon har hovedspor, krysningsspor og ett sidespor som går inntil og forbi godshuset, videre forbi rampene, under tømmerkrana (som fortsatt står der) og videre innover og et stykke forbi flislasterampa (som fortsatt er der) som er på Hedpall sitt område, de lager engangspaller til Leca. Jeg kjøpte 4 modulkasser av KMJK i går og skal begynne på den så smått. Men jeg skal også få med veksel 6 og 7, samt gjennomgående sidespor til Løiten Meieri.
 
MVH
Odd Rune.
ORT
Back to Top
Chr. Lil. View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 januar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 246
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Chr. Lil. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mai 2009 at 21:14
Originally posted by oddrune oddrune wrote:

Hei!
 
Dagens Løten stasjon er sterkt forandret og har ingenting med den opprinnelige Berg stasjon og gjøre. Det stemmer at dagens stasjon har hovedspor, krysningsspor og ett sidespor som går inntil og forbi godshuset, videre forbi rampene, under tømmerkrana (som fortsatt står der) og videre innover og et stykke forbi flislasterampa (som fortsatt er der) som er på Hedpall sitt område, de lager engangspaller til Leca. Jeg kjøpte 4 modulkasser av KMJK i går og skal begynne på den så smått. Men jeg skal også få med veksel 6 og 7, samt gjennomgående sidespor til Løiten Meieri.
 
MVH
Odd Rune.
Var det fire komplette moduler? Hva koster det per modul? Regner med at jeg skal prøve meg først å lage dem selv, men greit å vite hvis det ikke er så mye å spare på det Tongue
Christian L.
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mai 2009 at 21:39
Hvis du skal bygge en stasjon, så trenger du kun to Fremo-endestykker for denne til ytterendene, da du neppe vil begrense deg til ett spor i overgangene mellom modulene innen stasjonen. Så hva du skal med fire modulkasser for å bygge Løten stasjon er jeg litt usikker på, hvis du med modulkasser mener moduler med Fremo-grensesnitt.
Svein S
Back to Top
oddrune View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 17 april 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote oddrune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mai 2009 at 21:39
Hei!
 
Svein fra Kløfta kan svare deg på det. Rundt 800 pr.stk. kanskje.
 
MVH
Odd Rune
ORT
Back to Top
oddrune View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 17 april 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote oddrune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mai 2009 at 21:57
Hei!
 
Det er to moduler med grensesnitt og to mellom disse.
 
MVH
Odd Rune
ORT
Back to Top
oddrune View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 17 april 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote oddrune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mai 2009 at 13:44
Hei!
 
Hvordan gikk det hos jernbanemuset og jernbaneverket, får du sporplanen av de? Jeg ser sporplanen for Hjellum i rørosbaneboka er fra 1883, så den blir litt stusselig. Sidesporet inn til NKL går inn ett godt stykke fra stasjonen mot Elverum med innkjøring fra Hamar siden. Hvis du skal ta med sidespor inn til Tønseth slakteri er det kanskje best med innkjøring dit fra Elverum siden, så du slipper hele 4 spor over planovergangen, men dette gjør du som du vil med selv.
 
MVH
Odd Rune
ORT
Back to Top
oddrune View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 17 april 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote oddrune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mai 2009 at 13:47
Hei!
 
Er det ingen interesse for Ilseng med impregneringen her da?
 
MVH
Odd Rune.
ORT
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mai 2009 at 15:36
Kan kanskje hende at noen har dårlige erfaringer med Ilseng ...
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
Chr. Lil. View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 januar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 246
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Chr. Lil. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 mai 2009 at 17:39
Da har jeg skaffa meg sporplan for Hjellum, perfekt årstall også, 1981!! Wink Var nesten litt kjedelig sporplan det der.. Så trur jeg må improvisere litt.. Eller har sporplanen kanskje vært anderledes tidligere? Noen ideer?
Christian L.
Back to Top
Chr. Lil. View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 januar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 246
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Chr. Lil. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 mai 2009 at 19:06
Forslag til sporplan:
Med dette utkastet får man:
-3 gjennomgående spor, spor nr. 3 vil da for det meste være et godsspor
-Side spor opp til slakteriet (var det det bygget som var slakteri?)
-Et sidespor opp til godshuset
-Helt ytterst til høyre kan man også lage et sidespor inn til NKL også
 
Forslag tas i mot med takk Smile


Edited by Chr. Lil. - 13 mai 2009 at 19:07
Christian L.
Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 mai 2009 at 20:17
Originally posted by Håvard H Håvard H wrote:


I kartbasen finnes også luftfoto fra 1957 og 2005:

ord!



Hei. Kan du sende en link til denne kartbasen? Jeg vil gjerne se på noen steder jeg er kjent i de tidligere dager
H0 - Tysk-Svensk-Norsk
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.