HobbyTrade MZ på k-skinner... |
Post Reply ![]() |
Author | |
Per-Inge-2613 ![]() Veteran ![]() Joined: 14 desember 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 153 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 12 oktober 2008 at 20:58 |
Hallois!
Kjøpte meg en HobbyTrade MZ på Bergensmessen, og skulle idag endelig få teste den litt på anlegget mitt... Skuffelsen var stor når loket skulle forsere den første vekselen... Loket stopper i vekslene mine, ser ut som om det henger fast i noe, enten det er slepesko eller noen tapper på boogien... Noen som har vært borti noe lignende med MZ"en? |
|
MvH
Thomas Olsen |
|
![]() |
|
morten.h ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
|
![]() |
|
Per-Inge-2613 ![]() Veteran ![]() Joined: 14 desember 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 153 |
Nei, da det samme skjer når jeg kjører boogien uten slepesko i front... Den stopper også opp, og tar borti noe...
|
|
MvH
Thomas Olsen |
|
![]() |
|
morten.h ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
sitter plogene skjevt? er det gummiringer på hjulene? gjør loket det over alle veksler, eller bare en?.....har null niks problemer med min...
|
|
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
|
![]() |
|
Har kuttet vekk noen tapper som henger ned foran hjulene på boogiene, ser ut som det skal være noe sand-greier.. De tok borti midtlederen på veksler...
|
|
MvH
Thomas Olsen |
|
![]() |
|
Snikkaren ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
![]() |
|
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
|
![]() |
|
eginor ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 13 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 102 |
Har opplevd det samme med MZ en min i DCC. Virker som loket henger i noken av vekslane, samt mister strømmen. Har testa samme vekslane med både Di4 og Di6 frå Hobbytrade. Begge krypkjøyrer over vekslane utan fnugg av problem.
![]() |
|
Mvh Egil
|
|
![]() |
|
rosenblad ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 294 |
Hei!
Er det ikke denne midtlederen som er så fantastik da? Dette problemet er nettopp en av grunnene til at jeg gikk over til 2-skinne systemet. På undersiden av Andrews boggiene fra Kadee er det noen bolter som hang seg fast i punktkontaktene, og det er ikke riktig å fjerne detaljer for å kompensere!
MVH, Tom
|
|
---------------------------------
Roco Z21, British OO |
|
![]() |
|
Vist er det riktig å gjøre det, for noen av oss! Smakssak ;) |
|
MvH
Thomas Olsen |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |