MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Moduloppsettet i Kristiansand
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Moduloppsettet i Kristiansand

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Moduloppsettet i Kristiansand
    Posted: 07 august 2008 at 04:17
Nå begynner vi å komme i mål med moduloppsettet til Kristiansandstreffet.



Noen nøkkeltall:
Sørlandsbanen Vestlia -Skuggevik blir ca 64 meter lang.
Grimstadlinja ca 13 meter
Steinsneslinja ca 48 meter
Neslandslinja ca 31 meter

Det gir total linjelengde på rundt regnet 156 meter fordelt på 81 moduler (sånn ca)

MVH
DC
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 august 2008 at 06:27
...Og skulle noen ha noen moduler til overs så er det fortsatt kapasitet til noen rette moduler, samt ca. 120 grader kurve med "liten" radie og høy langside..
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 august 2008 at 09:44
Dette ser spennende utSmile.
Muligheter for å få dette i høyereoppløsning? Eller link til orginalfil?
 
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
studenten View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 27 juli 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 153
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote studenten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 august 2008 at 12:34
Hva er det gule skraverte feltet?
Har du ikke begge beina på bakken, kan du ikke gå.
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 august 2008 at 13:11
Er Grimstad plassert i et rom for seg selv nede til høyre? Det passer isåfall for den rolige lille sidebanestasjonen Clap. Håper ikke dere planlegger alt for stor trafikk dit. Jeg vil gjerne at det skal være en litt søvnig stasjon med gode muligheter for kaffedrikking.
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 august 2008 at 13:21
De gule skraverte feltene er beregnet gangareal for operatører på anlegget.
 
Grimstad ligger ganske riktig nederst til høyre ute i korridoren. Den ligger på en sidelinje som grener av rett etter Sandnes og går via Bråstein og Korsnes.
 
Såvidt jeg husker vil persontrafikken der håndteres av en BM89, men det kan hende det dukker opp et og annet godstog som har lastet på Korsnes og må ned til Grimstad for å snu. Om ikke de er konkurs innen den tid er det mulig det er Obas som kjører det togetWink
 
Høy oppløsning av oppsettet er jeg sikker på DC vil fikse så raskt han får anledning.
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
-TUR- View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 278
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote -TUR- Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 august 2008 at 16:27
Dette ser spennende ut Clap
-TUR-

Tore Urvik
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 august 2008 at 18:00
Vi minner om at fristen for påmelding av personale/deltagere til treffet er 15/8, altså neste fredag!
 
Se denne tråden: http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=3527 for mer info.
 
Alle påmeldte vil en ukes tid etter det få tilsendt komplett informasjon om anlegg etc. på e-post, men en kjapp gjennomgang viser følgende "knutepunkter" på anlegget:
 
  • Vestlia oppstillingsstasjon (ny i år)
  • Nelaug
  • Sandnes (ny i år)
  • "Bråstein avgrening" (Roar B. ny i år??)
  • Skuggevik oppstillingsstasjon
  • Nibbalia
  • Gandal m/Myrene industriområde
  • Rise m/Solaasen industriområde
  • Tremetsrud
  • Steinsnes (Ny i år)
  • Rettestad (ny i år)
  • Fossum
  • Neslandsvatn m/Eikås ferge
  • Sørenden oppstillingsstasjon
  • Bråstein
  • Korsnes
  • Grimstad

Hva gjelder frakt så jobbes det fortsatt med opplegget og definisjonen på innholdet til enkelte av industriområdene langs linjen.

Det som hvertfall er klart hittil er at det garantert vil bli trafikk av følgende godsslag:
 
  • Stål til Steinsnes
  • Tømmer fra Korsnes og Tremmetsrud
  • Sponplater fra Fossum
  • Tomme kabeltromler til Steinsnes
  • Lastede kabeltromler til Sandnes
  • Diverse utskipbar last til dypvannskaia på Steinsnes (NB! RP25 hjul!)
  • Heltog med malm (Morten H: El15+ malmvogner!!)
  • Inn/utgående last til Grimstad (mellom Tore H"s kaffepauserWink)
  •  Cargolink biltog
  • Amoniakk til bøndene i Sandnes

Vi har fått inn en del påmeldt materiell, men er fortsatt åpen for mere. Spesiellt på godsvognsiden.

  • Tømmervogner
  • Flatvogner (med/uten) stållast eller annen last for utskipning
  • Åpne vogner med tromler
  • Tankvogner

Er blandt de vogngruppene som står høyt på ønskelisten. Særlig tømmervogner, helst med avtagbar last er ønsket.

 
På persontogsiden ser det ut til å være bra med B7 og El17/18 hvertfall. Vi har såvidt jeg vet og fått påmeldt BM89, BM73, BM93 og to nattog. Vi ønsker oss gjerne to nattogstammer til!!
 
Til godstog så disponerer vi hvertfall noen EL13, El14, El15 og litt skiftelok, men også her er det rom for flere lok, så har noen flere El13-14-16 så meld dem gjerne på.
 
Det er bare fint om vi får påmeldt mer materiell enn rutene legges opp til, slik at vi har en liten buffer å gå på.
 
Når det gjelder materiell så minner vi om at godsvogner må være utrustet med vognkort. Alle vogner skal ha standard NEM bøylekobling. Det har blitt anbefalt av andre å bruke Fleischmann sin utgave for best kobling/frakobling.
 
De fleste steder går det bra med NEM hjul. Så langt jeg har oversikt over er det kun Steinsnes havn som krever Rp25 hjul på materiellet.
 
Mvh
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 august 2008 at 18:52
Gleder meg!
 
Ser at det er Cargolink som skal kjøre biltog, da trenger jeg ikke ta med OBAS-loket mitt da altså?Tongue
 
Forøvrig skrives Ganddal med to d"er (og en n) Feilskriving slås nådeløst ned på hver eneste gangAngry
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 august 2008 at 18:53
Originally posted by eika eika wrote:

 
Vi ønsker oss gjerne to nattogstammer til!!
 
Eirik
 
Greit, det skal bliSmile
 
 
 
 
 
 
 
 
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 august 2008 at 18:55
OBAS er da ikke arbeidsledig de. De har mye å gjøre fremdeles
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 august 2008 at 18:55
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

Gleder meg!
 
Ser at det er Cargolink som skal kjøre biltog, da trenger jeg ikke ta med OBAS-loket mitt da altså?Tongue
 
 
Cargo-Link leier vel inn OBAS daBig%20smile
 
 
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 august 2008 at 18:58
Originally posted by eika eika wrote:

 
Til godstog så disponerer vi hvertfall noen EL13, El14, El15 og litt skiftelok, men også her er det rom for flere lok, så har noen flere El13-14-16 så meld dem gjerne på.
 
 
 
For ikke å glemme RC-lok.
Back to Top
Oar"n View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 188
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Oar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 august 2008 at 19:29
Originally posted by eika eika wrote:

  • Vestlia oppstillingsstasjon (ny i år)
  • Nelaug
  • Sandnes (ny i år)
  • "Bråstein avgrening" (Roar B. ny i år??)
  • Skuggevik oppstillingsstasjon
  • Nibbalia
  • Gandal m/Myrene industriområde
  • Rise m/Solaasen industriområde
  • Tremetsrud
  • Steinsnes (Ny i år)
  • Rettestad (ny i år)
  • Fossum
  • Neslandsvatn m/Eikås ferge
  • Sørenden oppstillingsstasjon
  • Bråstein
  • Korsnes
  • Grimstad

Er blandt de vogngruppene som står høyt på ønskelisten. Særlig tømmervogner, helst med avtagbar last er ønsket. 

Eirik
 
"Bråstein avgrening"  heter forøvrig Skillerud.  
Bygging pågår så svetten siler.Embarrassed
 
Jeg tar som vanlig med tømmerlastene mine.  En del av dem passer også greit i Lps"ene vet jeg.
 
Dersom folk har sikret seg de nye Os-vognene så har jeg massevis av rør og trelast.   Blir Voiesaga med, forresten?  Neslandsvatn Bruk tar i alle fall imot tømmer og sender trelast.
Hva med traktorer og annet landbruksutstyr fra f.eks Kverneland?   Jeg har noe og det har sikkert mange andre også.
 
Hilsen

Roar Børte
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 august 2008 at 20:07
Hvis jeg får tid, innimellom all kaffen mener jeg, kan Grimstad levere; skrapjern, fisk, surkål og ekstremt dårlig vin. I tillegg kommer alt annet som kan tenkes å komme sjøveien.

Til skrapjernet har jeg to L-vogner som da må transporteres over skiva og ut til Grimstad Skipsophugning (en og en på grunn av dårlig plass og for å gjøre det hele litt tidkrevende), men jeg mangler en kjølevogn eller to til fisketransport. Noen som kan stille opp med det?

Jeg skulle også hatt en liten skiftetraktor til å ordne dette, men har ingen NSB-traktor. Vil en GFB-litrert traktor bli godkjent?




Edited by Mr Bridger - 07 august 2008 at 20:08
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 august 2008 at 22:55
Originally posted by eika eika wrote:

  • Heltog med malm (Morten H: El15+ malmvogner!!)

 

.......hvor langt malmtog vil du ha?........siden vi kjører med ett lok, halv stamme? 26 vogner+ lok ( ca. 3 meter tog).....eller?
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 august 2008 at 23:11
Skal tro om vi trenger Dm3 og 52 Uad?
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Oar"n View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 188
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Oar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 august 2008 at 23:13
Originally posted by Mr Bridger Mr Bridger wrote:


Til skrapjernet har jeg to L-vogner som da må transporteres over skiva og ut til Grimstad Skipsophugning.

Slike vogner må vel vente til et gammelepoke-treff.
 
Men Os-vogner ble også brukt til skraptransport. 
Dersom vi tøyer epoken litt så kan vel også Om-vognene til Märklin og Hobbytrade brukes. Og en slik smetter kanskje inn på skiva sammen med en liten traktor. 
Hvis ikke må den spettes/vinsjes av skiva.  Vinsjespill av korken på en lynlimtube el. l og sytråd som vaier.  Dette fikser jo du, Tore!
Hilsen

Roar Børte
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 august 2008 at 23:15
Originally posted by Dag Cato Dag Cato wrote:

Skal tro om vi trenger Dm3 og 52 Uad?
.......fikser det også Wink......er det lange nok skiftespor?....Dm3 og 52 vogner er tett oppunder 6 meter med tog...
 
Edit: hvis Dm 3 og 52 vogner kommer inn til Grimstad,er det vel noen som får kaffen i halsen LOL


Edited by morten.h - 07 august 2008 at 23:19
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 august 2008 at 23:40
Skal vi se, da har vi to Dm3 og to stammer a 52 vogner pluss El15 til småtogkjøring. . . . . .
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 august 2008 at 23:45
Originally posted by Dag Cato Dag Cato wrote:

Skal vi se, da har vi to Dm3 og to stammer a 52 vogner pluss El15 til småtogkjøring. . . . . .
 ....HEY...Stoppppp!!!! Du har ikke tenkt på hvor mange malmvogner ( H0) som går i en Lotus....LOL.....Nissan Micra blir reine lastebilen i forhold Wink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 august 2008 at 00:05
Har da noen vogner og lok selv og må vite. Riktignok ikke smusset men. . . . .
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 august 2008 at 02:46
Originally posted by Oarn Oarn wrote:

[QUOTE=Mr Bridger]
Til skrapjernet har jeg to L-vogner som da må transporteres over skiva og ut til Grimstad Skipsophugning.

 
 
Er nok enig med Oar`n at L-vogner blir noe gamle.
 
MEN, siden det finnes så mange 206-traktorer, så kan det vel være en på sporet inne hos skipsopphuggingen? Som henter og bringer Eaos-vogner på svingskiva. For skiva klarer vel èn slik vogn om gangen?
 
Og Eaos´ene kan gjerne være innleid fra Tyskland.
 
Men det finnes kanskje ingen 206 med bøylekobbel?
 
 


Edited by J-I Hansen - 08 august 2008 at 02:47
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 august 2008 at 02:58
Originally posted by Mr Bridger Mr Bridger wrote:

  Vil en GFB-litrert traktor bli godkjent?

 
Tja, hvis det kan bety noe sånt som Grimstads Forenede Bryggedrift e.l, hvorfor ikke?
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 august 2008 at 07:28
Det var da som svarte at jeg skal gå glipp av dette....
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 august 2008 at 10:38
Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

Originally posted by Mr Bridger Mr Bridger wrote:

  Vil en GFB-litrert traktor bli godkjent?

 
Tja, hvis det kan bety noe sånt som Grimstads Forenede Bryggedrift e.l, hvorfor ikke?


Grimstadbanen var i virkeligheten privatbane fra 1907-1912 og da het den GFB (Grimstad Frolandsbanen). Den ble så overtatt av NSB og ble lagt ned i 1961. I og med at Grimstad skal være med på et 80-talls treff, så har det åpenbart skjedd noe slik at historien må omskrives litt LOL I min modellverden hjemme (hvor det nå er 1965), har privatbanen G.F.B gjenoppstått og tatt over all godstrafikk på banen mens en begrenset passasjertrafikk fremdeles taes hånd om av NSB.

Det gjør at jeg stiller litt friere mht. materiell som brukes hjemme. Dersom det ikke oppleves for andre å være for "søkt" kan jeg altså bruke min tyske V15 som avbildet under her, men med GFB litrering. Den går akkurat inn på skiva sammen med en Om-vogn slik som Roar nevner. Den har også den fordelen at den går helt fantastisk flott Smile Jeg får kanskje legge inn en søknad hos Modelljernbaneverkets øverste kontrollinstans; Modelljernbanetilsynet.
 
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 august 2008 at 12:58

Hei Tore

Da skal du nok være forberedt på at maskinen skal overholde alle gældende sikkerhedsforskrifter og vedlægge de originale fabriks-godkendelser. Wink
Samtidig vil man sikkert forlange en miljøgodkendelse. Her ses det tydelig at den indeholder masser af miljø. Wink
 
Charmerende maskine må jeg sige.Clap
 
God weekend
 
Dan


Edited by Dan Rasmussen - 08 august 2008 at 16:53
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 august 2008 at 19:12
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

Gleder meg!
 
Ser at det er Cargolink som skal kjøre biltog, da trenger jeg ikke ta med OBAS-loket mitt da altså?Tongue
 
Å jo da.. Obas er ikke så arbeidsledigeWink
 
Quote  
Forøvrig skrives Ganddal med to d"er (og en n) Feilskriving slås nådeløst ned på hver eneste gangAngry
Du får ta med slegga på treffet, så skal jeg forsøke å dukkeWink
 
Originally posted by Dag Cato Dag Cato wrote:

 OBAS er da ikke arbeidsledig de. De har mye å gjøre fremdelesSmile
Jeg kan love at Obas ikke er arbeidsledige. Tvert i mot vil de stå for en stor del av tømmertransporten mellom Tremmetsrud, Korsnes, Neslandsvatn og den nybygde Solaasen sag og papir.
 
Siste jeg gjorde før jeg dro hjemmefra nå var å legge inn to dagsverk med Obas Di3 på den grafiske ruteplanen til treffet, og jeg kan love at begge de dagsverkene inneholder mange tog og løslok i beste Obas stilSmile. Så de to turene der passer definitivt best for de virkelige operation-cowboyene blandt fremofolketTongue.
 
Ellers er det snakk om at Tågab skal stå for kjøringen av et papirtog fra Solaasen sag og papir til Eikås ferge for utskiping derfra. Det ryktes at et nytt diesellok er under innkjøp til å håndtere trafikken. Nærmere bekreftelse ventes snarest fra Dr. HansenLOL
 
Originally posted by oarn oarn wrote:

Jeg tar som vanlig med tømmerlastene mine.  En del av dem passer også greit i Lps"ene vet jeg.
 
Dersom folk har sikret seg de nye Os-vognene så har jeg massevis av rør og trelast.   Blir Voiesaga med, forresten?  Neslandsvatn Bruk tar i alle fall imot tømmer og sender trelast.
Hva med traktorer og annet landbruksutstyr fra f.eks Kverneland?   Jeg har noe og det har sikkert mange andre også.
 
Det ser ut til å komme både nye og de "gamle" Märklin/trix utgavene av Os/Om og hva de ikke heter, så vognlast passende til disse vognene, både tømmer, plank og stål tas i mot med takkClap
 
Voiesaga er ikke med i følge designer DC. Neslandsvatn har denne gang konvertert og vil nå sende fra seg tømmer og motta trelastWink
Kverneland høres ut som en koslig bedrift. Bare Sandnesgutta får ferdig noen sidespor så...Angry
 
Ellers kan det jo etterlyses Tømmervogner. Hvor er det blitt av alle Lps fra scaladesign? De 40 vognene noen i Vestfold kjøpte var vel et av tidenes mest mislykkede innkjøp etter min meningAngry
 
Originally posted by Mr Bridger Mr Bridger wrote:

Jeg skulle også hatt en liten skiftetraktor til å ordne dette, men har ingen NSB-traktor. Vil en GFB-litrert traktor bli godkjent?
GFB kan helt klart få drive skiftingen i Grimstad, så lenge materiellet deres er utrustet med korrekt koblingskrok for anledningen. Dette ble avklart i et møte mellom Modelljernbaneverket og Modelljernbanetilsynet i gårLOL
De to L vognene det var snakk om vil imidlertid kun tillates å sees ute på anlegget i form av opphuggede vogndeler som skrotlastWink
 
 
Forøvrig minnes det nok en gang om påmeldingsfristen for deltagere som er i morgen!
 
Det ser ut som vi begynner bli godt dekket med persontogsmateriell, mens det på godssiden fortsatt er plass til mer materiell.
Men på generellt grunnlag: Har dere plass i baggasjen så ta med litt ekstra materiell. Det er mye bedre å ha litt ekstra i back-up enn å få et amputert treff fordi man mangler materiell!
Jeg håper og alle som er i besittelse av passende godsvognmateriell også har utrustet disse med vognkort, noe som er en forutsetning for at de skal kunne brukes i trafikken på treffet.
 
Mvh
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Per Einar Orebe View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 333
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per Einar Orebe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 august 2008 at 20:11
Jeg har sendt melding med påmelding av en person, men har ikke fått noen tilbakemelding/bekreftelse på dette.  Skal dette sendes ut nå?  Tar med de vogner og lokomotiver jeg har så får vi se hva som trenges.
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 august 2008 at 20:32
Originally posted by Per Einar Orebe Per Einar Orebe wrote:

Jeg har sendt melding med påmelding av en person, men har ikke fått noen tilbakemelding/bekreftelse på dette.  Skal dette sendes ut nå?  Tar med de vogner og lokomotiver jeg har så får vi se hva som trenges.
Så påmeldingen i dag. så ut som DC hadde sendt et blankt svar, men ikke vært hjemme nok i dag til å få rettet opp i detEmbarrassed
 
Nærmere informasjon og beskrivelser vil ellers bli sendt ut neste fredag slik at deltagerene får helgen på å kose seg med planeneTongue
 
Eirik
 
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.