MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - medlemmer til Horten mj-klubb?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

medlemmer til Horten mj-klubb?

 Post Reply Post Reply
Author
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: medlemmer til Horten mj-klubb?
    Posted: 10 desember 2004 at 18:38

Horten modelljernbane klubb har diskutert litt blant våre aktive medlemmer den senere tiden angående lokaler, kontingenter, medlemmer etc.

Klubben har jo i lengre tid drevet med "åpne hus" en gang i måneden, og mange kommer jo tilbake gang etter gang, deriblandt en del av leserene her på forumet.

Men hva skal til for og få flere til å melde seg inn i klubben og bli med mer aktivt å bygge?? lavere kontingent? annet byggetema? annen møtedag? Noen som har lyst til å fortelle hva som skal til for at akkurat DU kan tenke deg og bli et aktivt medlem i klubben?, eller hva som gjør at du absolutt ikke vil bli det? (send meg gjerne et pm om du ikke vil komme med for mye kritikk her)

MvH
Eirik
sekretær-HmK

Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 desember 2004 at 18:41
Dere ligger på feil side av fjorden... 
Back to Top
Per Einar Orebe View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 333
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per Einar Orebe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 desember 2004 at 22:01

Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:

Dere ligger på feil side av fjorden... 

 

Nåja!LOL Sier jeg som flytte på "feil" side av fjellene!Clap

Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 desember 2004 at 13:29

Tro nok kontingenten har noe å si. HVa tar engetlig de nandre klubben for å være medlem.

Men hade jeg bodd i Horten hadde ikke valget vært så vanskelig

Men siden jeg bor 90min unna med bil blir det straks være. Jeg vet det at det er flere klubber som trenger medlemmer.

De site 18månedene har jeg vært i Horten hver kjørekveld borsett fra 1 kveld.  Og det hadde ikke skadet å lære mer om landskaps bygging.

Som, Knut fleipet med i nvoember ,vi får sende giro"en i posten

Fordellen med Horten er det store annlegg kontra til de andre.

 

A matter of life and death
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 desember 2004 at 15:54

Hei!

Originally posted by eika eika wrote:

Horten modelljernbane klubb har diskutert litt blant våre aktive medlemmer den senere tiden angående lokaler, kontingenter, medlemmer etc.

Klubben har jo i lengre tid drevet med "åpne hus" en gang i måneden, og mange kommer jo tilbake gang etter gang, deriblandt en del av leserene her på forumet.

Men hva skal til for og få flere til å melde seg inn i klubben og bli med mer aktivt å bygge?? lavere kontingent? annet byggetema? annen møtedag? Noen som har lyst til å fortelle hva som skal til for at akkurat DU kan tenke deg og bli et aktivt medlem i klubben?, eller hva som gjør at du absolutt ikke vil bli det? (send meg gjerne et pm om du ikke vil komme med for mye kritikk her)

MvH
Eirik
sekretær-HmK

Jeg synes nesten det blir litt ufint å nevne dette, fordi jeg vet at Horten Modelljernbaneklubb ikke tar mer i medlemskontigent enn det de trenger for å drifte klubben sin (herunder leie av lokaler, strøm, byggematerialer osv.). -Men, For min del så har faktisk medlemskontigentens størrelse litt betydning.

Å betale over nkr. 1000,- i året for å være medlem synes jeg blir for mye, når jeg som turnusarbeidende, ikke har mulighet til å kunne delta på alle klubb-kvelder. Hadde dette beløpet vært lavere hadde det vært "mindre kritisk å få mest mulig valutta igjen for pengene" . Derfor synes jeg den ordningen Horten Modelljernbaneklubb praktiserer idag, om betaling for de kjørekveldene man er tilstede på, er bra og den passer best for meg. -På den annen side, så er det jo bare kjørekveldene man kan delta på med denne praksis, ikke byggekveldene.

Eirik etterlyser også hva som skal til for å eventuell kunne skaffe flere medlemmer til klubben. Jeg har ett forslag om å kanskje utvide tilbudet litt. Utvid antall klubbkvelder utover byggekvelder og "åpent hus", til også å inkludere for eksempel "operation-kvelder".  -Dere har jo ett kjempe anlegg, med mange industrier som burde legge ett svært godt grunnlag for trafikkspill.

Lykke til med rekrutteringen!



Edited by Roger
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.